Świece zapłonowe
oql – jeżeli nie pokonujesz znacznych dystansów każdego dnia, to polecam BKR5E-11. Potrzebują one mniej czasu (ze względu na wymagania temperaturowe) do zajścia "procesu samooczyszczania" więc w takim przypadku wydają się być lepszym rozwiązaniem.
- Od: 12 kwi 2007, 11:00
- Posty: 28
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 323F BA 98r.
Ja polecam świece zapłonowe denso http://www.sklep.e24h.pl/index.php?main_page=index&cPath=107
u mie też sprawują się bardzo dobrze
u mie też sprawują się bardzo dobrze
-
MAJZOR
Jak by ktoś szukał świeć do 6 po lifcie 147 km to polecam DENSO ITV16 z ngk są ILTR5A-13G o ile się nie mylę o czym przekonałem się po wykręceniu starych niestety i dzięki temu mam na zbyciu ITR6F-13 jak by ktoś potrzebował do przedlifta .
- Od: 24 sty 2010, 16:08
- Posty: 52
- Skąd: mazowieckie
- Auto: M6- 2,0 LF `05
147 KM
Ja przymierzam się do zakupu nowych świec gdyż obecnie mam NGK ZFR6F-11 made in France. Problemy rozpoczęły się na gazie (strasznie szarpie). Nie wiem jakie siedziały wcześniej ponieważ wymienił je mechanik. Jak mnie zapewnia to nie wina świec bo te są świetne. Tylko że na starych z autem nie było żadnego problemu. Kazał mi jechać do gazowników
Więc myślę o zakupie BRISK Premium Silver (DOR15LGS type) Tylko czekam aż przyjdą nowe przewody WN do LPG i najpierw jeszcze sprawdzę te ngk ze zmniejszoną przerwą do 0.8. Jeżeli jednak nie będzie dobrze to co myślicie o powyższych świecach brisk? http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... ESINDXX:IT
W tej tabelce na tej aukcji jest zaznaczone, iż niklowe świece do LPG się nie nadają
pozdrawiam
Więc myślę o zakupie BRISK Premium Silver (DOR15LGS type) Tylko czekam aż przyjdą nowe przewody WN do LPG i najpierw jeszcze sprawdzę te ngk ze zmniejszoną przerwą do 0.8. Jeżeli jednak nie będzie dobrze to co myślicie o powyższych świecach brisk? http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... ESINDXX:IT
W tej tabelce na tej aukcji jest zaznaczone, iż niklowe świece do LPG się nie nadają
pozdrawiam
"Są głowy, których się trzyma tylko łupież" – Jan Czarny
- Od: 11 kwi 2011, 01:34
- Posty: 27
- Skąd: London UK
- Auto: Mazda Premacy Sport 2.0 DOHC '04r + LPG BRC Sequent 24 + gąbka do mycia..
No to tylko dorzucę,.. szarpało na gazie przy 2-2,2 krpm. Wymiana świec(Denso irydowe) oraz kabli (NGK) i jak ręką odjął. Wkręca się jak za "starych" czasów. Dobrze jest to forum
Oryginalne świece do Twojego samochodu to platynowe Denso PKJ16CR8. Było to wiele razy pisane na forum, ale skoro nie chce Ci się szukać, to masz i odczep się.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Siema, zainteresowalem sie swiecami PULSTAR, wieksza iskra od nawet NGK
http://www.youtube.com/watch?v=Xt2z4vDl ... re=related
Nie moge ich znalesc w Polsce, a z checia bym je wymianil a NGK wywalil za siebie i nie patrzyl wiecej na nie
Na stronie http://www.pulstarplug.com/howtheywork.html pokazana jest praca świec Pulstar.
W skrócie chodzi o to że zwykła świeca daje impuls elektryczny o mocy 50 W natomiast Pulstar o mocy 1000000 W i to w krótszym czasie, co przekłada się na szybsze spalanie mieszanki w cylindrze i gwałtowniejsze uderzenie na tłok (przy naciśnięciu pedału gazu silnik od razu wchodzi na obroty) stąd też ten przyrost mocy.
Świece takie podobno są stosowane w autach Formuły I.
Moze ktos mial kontakt z nimi?
Dodatkowo znalazlem nietypowe swiece BRISK TUNING RACING i EXTRA, inne ulozenie koncowki, mi sie zdaje ze BRISk bije na glowe NGK
i jeszcze kapitalne u nas nie dostepne VTA 3D SPARK PLUG
http://www.youtube.com/watch?v=JqT833vfg1E
http://www.youtube.com/watch?v=Xt2z4vDl ... re=related
Nie moge ich znalesc w Polsce, a z checia bym je wymianil a NGK wywalil za siebie i nie patrzyl wiecej na nie
Na stronie http://www.pulstarplug.com/howtheywork.html pokazana jest praca świec Pulstar.
W skrócie chodzi o to że zwykła świeca daje impuls elektryczny o mocy 50 W natomiast Pulstar o mocy 1000000 W i to w krótszym czasie, co przekłada się na szybsze spalanie mieszanki w cylindrze i gwałtowniejsze uderzenie na tłok (przy naciśnięciu pedału gazu silnik od razu wchodzi na obroty) stąd też ten przyrost mocy.
Świece takie podobno są stosowane w autach Formuły I.
Moze ktos mial kontakt z nimi?
Dodatkowo znalazlem nietypowe swiece BRISK TUNING RACING i EXTRA, inne ulozenie koncowki, mi sie zdaje ze BRISk bije na glowe NGK
i jeszcze kapitalne u nas nie dostepne VTA 3D SPARK PLUG
http://www.youtube.com/watch?v=JqT833vfg1E
- Od: 19 cze 2011, 15:12
- Posty: 155
- Skąd: Polska
Może nawet faktycznie dają lepszą, bardziej stabilną iskrę o większej mocy. Może faktycznie w jakiś sposób przekłada się to na tempo spalania mieszanki. Ale niestety muszę ostudzić nieco Twój zapał. Wątpię, aby miało to jakikolwiek wpływ na osiąganą przez silnik moc. Gdyby faktycznie tak było, ludzie nie zakuwali silników, nie wstawiali turbin itd, tylko wymieniali świece. Z jakiegoś powodu jednak tak nie jest.
Gdybym zobaczył testy tego samego silnika w tym samym samochodzie i tych samych warunkach na dwóch różnych zestawach świec, które ukazałyby jakąkolwiek różnicę w mocy (pomijając błędy związane z pomiarem) uwierzyłbym. Ale na sucho, to zwykłe świece
Poza tym NGK są naprawdę sprawdzone i chyba na forum jest aż nazbyt wiele dowodów, że się sprawdzają. A skoro nie widać różnicy...?
Gdybym zobaczył testy tego samego silnika w tym samym samochodzie i tych samych warunkach na dwóch różnych zestawach świec, które ukazałyby jakąkolwiek różnicę w mocy (pomijając błędy związane z pomiarem) uwierzyłbym. Ale na sucho, to zwykłe świece
Poza tym NGK są naprawdę sprawdzone i chyba na forum jest aż nazbyt wiele dowodów, że się sprawdzają. A skoro nie widać różnicy...?
- Od: 21 sie 2011, 22:46
- Posty: 30
- Skąd: Piaseczno
- Auto: '97 626 GF
1.8/90KM
Kolego lepiej nie kombinuj, szukasz dobrej świecy to załóż świece irydowe albo irydowo-platynowe, oczywiście z Denso bo mają najmniejsza elektrodę środkową 0,4 mm średnicy cena ok 50 zł za szt ewentualnie jest seria TT dla tych co maja mniejsze fundusze – zapłonność prawie ta sama a cena ok 15-20 zł tylko starczą na 30k km a nie na 60-100k km.
w necie znalazłem:
http://www.warsztat.pl/pl/article/show/ ... lowe/nopub
http://motolargo.pl/pionierskie-swiece- ... t,229.html
wychodzi na to że są lepsze od standardowych Denso, NGK czy Boscha – sprawdzał ktoś
w necie znalazłem:
http://www.warsztat.pl/pl/article/show/ ... lowe/nopub
http://motolargo.pl/pionierskie-swiece- ... t,229.html
wychodzi na to że są lepsze od standardowych Denso, NGK czy Boscha – sprawdzał ktoś
-
henio3
NGK BKR6E. zalozylem jakies 10 miesiecy temu, ok. 5-6 tys km temu. troche tylko zmiejszylem odleglosc do lpg. rowno chodzi, zywo i zrywnie
cena tez smieszna bo ok. kilka zl za sztuke wiec mysle ze nie ma sie co zastanawiac.
przy wkrecaniu radze dac troche smaru do swiec na gwint. po co pozniej sie meczyc i denerwowac sie swieca nie chce sie odkrecic. pozatym warto raz na 3 miesiace raz na pol roku odkrecic i wkrecic zeby sie tak nie zapiekly dlugo nieodkrecane bo po co za 30 tys. km ja ukrecic i miec problem. a przy okazji mozna wtedy spojrzec w jakim jest stanie. Bynajmniej ja tak zawsze robie
cena tez smieszna bo ok. kilka zl za sztuke wiec mysle ze nie ma sie co zastanawiac.
przy wkrecaniu radze dac troche smaru do swiec na gwint. po co pozniej sie meczyc i denerwowac sie swieca nie chce sie odkrecic. pozatym warto raz na 3 miesiace raz na pol roku odkrecic i wkrecic zeby sie tak nie zapiekly dlugo nieodkrecane bo po co za 30 tys. km ja ukrecic i miec problem. a przy okazji mozna wtedy spojrzec w jakim jest stanie. Bynajmniej ja tak zawsze robie
Smierc milionów ludzi to statystyka..
Awaria jednej mazduni- tragedia.!xD
czarny to nie kolor. czarny to sila. hyhyhy
MOJA MAZDA: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=321&t=137700&p=2328164#p2328164
Awaria jednej mazduni- tragedia.!xD
czarny to nie kolor. czarny to sila. hyhyhy
MOJA MAZDA: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=321&t=137700&p=2328164#p2328164
- Od: 12 cze 2011, 15:36
- Posty: 24
- Skąd: Toruń
- Auto: MAzDa 626 GE Hb 2.0 16v BlAcK
Kosy napisał(a):Jaka świeca Denso jest odpowiednikiem świecy NGK ITR6F – 13 dla Mazda 6 1.8 2004?
Skąd mamy to wiedzieć? Znajdź sobie w necie tabelę porównawczą świec. Zajęło by Ci to mniej czasu niż napisanie tego posta
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
http://www.tuning1.com/info,47
Czy ktoś próbował takiego wynalazku ? czy faktycznie wymiana świec na takie może sprawić, że auto będzie szybciej wchodziło na obroty ? ciekaw jestem ...
Czy ktoś próbował takiego wynalazku ? czy faktycznie wymiana świec na takie może sprawić, że auto będzie szybciej wchodziło na obroty ? ciekaw jestem ...
- Od: 22 lip 2012, 14:58
- Posty: 274
- Skąd: Łdz
- Auto: Była: Mazda 6 Sedan 2006 2.0 Pb 147 KM
Adaś napisał(a):na stornie NGK jest informacja jakie swiece do jakiego modelu auta
http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319&pd=1320&t=pkwzuendkerzen&lmf=MAZDA&h=MAZDA&m=323
Witam,
skorzystałem z tej strony i wychodzi na to, że standardowe świece do mojej Mazdy to ITR6F13.
Jednak chciałbym coś lepszego. W piątek będę miał montowaną instalację LPG więc muszą być odpowiednie pod tym kątem, no i dziennie pokonuję 70-80km, (30km w 1 stronę to trasa, 30km w drugą również, po mieście 10-20km).
Co byście doradzili? Interesuje mnie tylko NGK lub DENSO (NGK znam, DENSO nie).
Przed chwilą zadzwoniłem też do ASO. Podobno świece zależą od numeru nadwozia O tym nie słyszałem. Do tej pory wiedziałem, że filtr oleju zależy, ale rodzaj świec?
A tak swoją drogą, w ASO Wrocław świece irydowe 85zł/szt, a przewody WN 390zł
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki