BK 1.6 MZR – problem z silnikiem, falujące obroty, błąd P308
1, 2
Witam,
Mam od pewnego czasu problem z silnikiem (Z6 1.6).
Zapalił się kilkukrotnie Engine Check.
Komputer pokazuje błąd P308 – brak zapłonu na cylindrze nr 1.
Wymienione świece – silnik nadal pracuje nierówno. Bezpośrednio po uruchomieniu (po całonocnym postoju) owa nierównomierność jest spora, a z rury wydechowej wylatują kropelki wody. Dymek też jest widoczny, lekko szary (tak jakby zawierał nieco pary). Po ok. 1,5min silnik zaczyna pracować równiej, (ale ciągle dalekie od ideału), widoczny dymek przestaje się wydobywać.
Obserwuję od kilku dni zbiorniczek płynu chłodzącego – ale nie widać by ubywało płynu.
Silnik ma jakby mniej mocy, zwłaszcza w zakresie niskich obrotów.
Po wymianie świec, check engine nie zapaliło się jeszcze.
Ma ktoś pomysł, co może być przyczyną?
Coś juz wiadomo – uszczelka pod głowicą w rejonie cyl. nr1, głowica pojechała do planowania i sprawdzenia szczelności.
Głowica już gotowa, na szczęście szczelna.
Uszczelki nowe juz też są.
Silnik poskładany, ale jeszcze coś nieregularnie pyrka. Mój mechanik twierdzi, że to cewka. Kupiłbym nową, ale chciałbym mieć pewność, że to na pewno ona, a nie ... (no właśnie co jeszcze?).
Czy któryś ze sprzedawców poszedłby na układ sprzedaży z możliwością oddania, jeżeli okaże się, że problem leży gdzie indziej?
Mam od pewnego czasu problem z silnikiem (Z6 1.6).
Zapalił się kilkukrotnie Engine Check.
Komputer pokazuje błąd P308 – brak zapłonu na cylindrze nr 1.
Wymienione świece – silnik nadal pracuje nierówno. Bezpośrednio po uruchomieniu (po całonocnym postoju) owa nierównomierność jest spora, a z rury wydechowej wylatują kropelki wody. Dymek też jest widoczny, lekko szary (tak jakby zawierał nieco pary). Po ok. 1,5min silnik zaczyna pracować równiej, (ale ciągle dalekie od ideału), widoczny dymek przestaje się wydobywać.
Obserwuję od kilku dni zbiorniczek płynu chłodzącego – ale nie widać by ubywało płynu.
Silnik ma jakby mniej mocy, zwłaszcza w zakresie niskich obrotów.
Po wymianie świec, check engine nie zapaliło się jeszcze.
Ma ktoś pomysł, co może być przyczyną?
Coś juz wiadomo – uszczelka pod głowicą w rejonie cyl. nr1, głowica pojechała do planowania i sprawdzenia szczelności.
Głowica już gotowa, na szczęście szczelna.
Uszczelki nowe juz też są.
Silnik poskładany, ale jeszcze coś nieregularnie pyrka. Mój mechanik twierdzi, że to cewka. Kupiłbym nową, ale chciałbym mieć pewność, że to na pewno ona, a nie ... (no właśnie co jeszcze?).
Czy któryś ze sprzedawców poszedłby na układ sprzedaży z możliwością oddania, jeżeli okaże się, że problem leży gdzie indziej?
Ostatnio edytowano 15 maja 2013, 18:30 przez lukaszm, łącznie edytowano 2 razy
Powód: edycja tematu.
Powód: edycja tematu.
Świat widziany okiem obiektywu ujawnia niedostrzegane wcześniej kształty i kolory.
www.galeria.advitech.eu
www.galeria.advitech.eu
Cewka założona nowa, bez efektu. Co jeszcze można sprawdzić?
Ciągle takie szarpnięcia na wolnych obrotach, i w chwili szarpnięcia, metaliczne brzęki prawej strony silnika.
Może ktoś ma pomysł, gdzie szukać przyczyny?
Ciągle takie szarpnięcia na wolnych obrotach, i w chwili szarpnięcia, metaliczne brzęki prawej strony silnika.
Może ktoś ma pomysł, gdzie szukać przyczyny?
Świat widziany okiem obiektywu ujawnia niedostrzegane wcześniej kształty i kolory.
www.galeria.advitech.eu
www.galeria.advitech.eu
Witam
Że tak głupio spytam a przewodów WN nie pomyliłeś
Że tak głupio spytam a przewodów WN nie pomyliłeś
- Od: 23 mar 2012, 22:02
- Posty: 14
- Skąd: Wielkopolska
- Auto: Mazda 3 1.6 pb-lpg -03
A są w tym silniku przewody WN ?
może tu coś znajdziesz => https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 06600.html
Przewody do wtrysków ? ew podmień wtryski i zobacz czy wywala błąd na innym cylindrze.
może tu coś znajdziesz => https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 06600.html
Przewody do wtrysków ? ew podmień wtryski i zobacz czy wywala błąd na innym cylindrze.
Witam,
Proszę o dostosowanie tematu do regulaminu. Powinien on opisywać usterkę.
Czas 24/h
Proszę o dostosowanie tematu do regulaminu. Powinien on opisywać usterkę.
Czas 24/h
Przewodów WN nie ma.
Silnik jest zgazowany, dokładnie tak samo zachowuje się na gazie, to dziwne drżenie.
Spróbuje jutro z tym przepływomierzem.
Dzięki za porady.
Silnik jest zgazowany, dokładnie tak samo zachowuje się na gazie, to dziwne drżenie.
Spróbuje jutro z tym przepływomierzem.
Dzięki za porady.
Świat widziany okiem obiektywu ujawnia niedostrzegane wcześniej kształty i kolory.
www.galeria.advitech.eu
www.galeria.advitech.eu
Przepływomierz przeczyszczony – żadnego efektu.
Co ciekawe, silnik trzepie tylko jak jest zimny, po przegazowniu obroty spadają nawet do ~600 obr/min, prawie gaśnie, skacze na 1000,
Po zagrzaniu się silnika, jest sporo lepiej, tego skoku po przegazowaniu nie ma. Tylko na wolnych obrotach drżenie jest nieco wieksze, niż było wcześniej.
CE się nie zapala.
Już mi koncepcji brakuje, co to może być.
Co ciekawe, silnik trzepie tylko jak jest zimny, po przegazowniu obroty spadają nawet do ~600 obr/min, prawie gaśnie, skacze na 1000,
Po zagrzaniu się silnika, jest sporo lepiej, tego skoku po przegazowaniu nie ma. Tylko na wolnych obrotach drżenie jest nieco wieksze, niż było wcześniej.
CE się nie zapala.
Już mi koncepcji brakuje, co to może być.
Świat widziany okiem obiektywu ujawnia niedostrzegane wcześniej kształty i kolory.
www.galeria.advitech.eu
www.galeria.advitech.eu
rinho napisał(a):obroty spadają nawet do ~600 obr/min, prawie gaśnie
to akurat nie jest dziwne. jak zawsze miałem obroty na biegu jałowym na poziomie 680-690 rpm
Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
chodzi bardziej o ten skok w dół, od normalnego poziomu
Świat widziany okiem obiektywu ujawnia niedostrzegane wcześniej kształty i kolory.
www.galeria.advitech.eu
www.galeria.advitech.eu
Czy to może mieć wpływ na spalanie? Bo autko nieco więcej pali.
Ed.
No i byłem pooglądać ten EGR.
Nic nie pooglądałem, bo go nie znalazłem. Czy jest możliwe, że autko z 2005r go nie posiada?
Pooglądałem na necie, jak mniej więcej, winien on wyglądać – nie znalazłem takowego czegoś na moim silniku. Co więcej, nie znalazłem również miejsca, gdzie teoretycznie powinien być zamontowany (tył silnika, po prawej, patrząc od przodu auta), jakaś zaślepka albo coś – nic nie ma, nawet śladu.
Czyli albo w złym miejscu szukam, albo ten silnik takowego zaworu nie ma i nie miał.
Co znowu sprowadza mnie do podstawowego pytania: dlaczego obroty falują i silnik się trzepie?
Ed.
No i byłem pooglądać ten EGR.
Nic nie pooglądałem, bo go nie znalazłem. Czy jest możliwe, że autko z 2005r go nie posiada?
Pooglądałem na necie, jak mniej więcej, winien on wyglądać – nie znalazłem takowego czegoś na moim silniku. Co więcej, nie znalazłem również miejsca, gdzie teoretycznie powinien być zamontowany (tył silnika, po prawej, patrząc od przodu auta), jakaś zaślepka albo coś – nic nie ma, nawet śladu.
Czyli albo w złym miejscu szukam, albo ten silnik takowego zaworu nie ma i nie miał.
Co znowu sprowadza mnie do podstawowego pytania: dlaczego obroty falują i silnik się trzepie?
Świat widziany okiem obiektywu ujawnia niedostrzegane wcześniej kształty i kolory.
www.galeria.advitech.eu
www.galeria.advitech.eu
witam a masz lpg założone powiem tak u mnie na benzynie drugi cylinder tez pracuje nierówno i chyba to objaw zapieczonego wtryskiwacza bo na lpg silnik idealnie pracuje mozesz sprawdzic tez luz zaworowy ja jak miałem luzyi to telepało silnikiem na zimnym
LPG mam, objaw jest na LPG i na benzynce.
Luzy ponoć są OK – sprawdzone w trakcie montażu głowicy. Jadę na powtórną kontrolę za ok 2 tyg, zobaczymy je ponownie.
Luzy ponoć są OK – sprawdzone w trakcie montażu głowicy. Jadę na powtórną kontrolę za ok 2 tyg, zobaczymy je ponownie.
Świat widziany okiem obiektywu ujawnia niedostrzegane wcześniej kształty i kolory.
www.galeria.advitech.eu
www.galeria.advitech.eu
Uszczelka w rejonie 1 cyl.
Głowica splanowana, sprawdzona – szczelna.
I takie cyrki się dzieją.
Głowica splanowana, sprawdzona – szczelna.
I takie cyrki się dzieją.
Świat widziany okiem obiektywu ujawnia niedostrzegane wcześniej kształty i kolory.
www.galeria.advitech.eu
www.galeria.advitech.eu
a u mnie po regulacji zaworów na lpg działa równiutko a na pb troche telepie nie wiem co to moze byc wlałem Forte do czyszczenia ale dalej nie to nie wiem czy przypadkiem głowica niedługo nie bedzie szła do regeneracji odrazu utwardze gniazda pod lpg wtedy
No i do wszystkich opisanych wcześniej objawów dochodzi jeszcze zwiększone zużycie paliwa. Było 7,3 dm3/100km, jest ok. 9,5dm3/100km.
Zaś moc jakby spadła.
Zaś moc jakby spadła.
Świat widziany okiem obiektywu ujawnia niedostrzegane wcześniej kształty i kolory.
www.galeria.advitech.eu
www.galeria.advitech.eu
Być może jak gazownicy grzebali ci przy kolektorze dolotowym to rozłączyli lub poluzowali taki przewód który znajduje się właśnie pod kolektorem. Ja go sobie sam rozłączyłem przypadkiem(wymieniając uszczelke pod kolektorem dolotowym) i sporo się głowiłem zanim dowiedziałem się co jest. Moja mazda strasznie falowała na obrotach 1000-300 na ciepłym silniku gdy zatrzymywałem się na światłach to gasła. Komputer nie wykazywał żadnego błedu.
-
Dam1an
Gratuluję orientacji – temat sprzed przeszło roku.
Świat widziany okiem obiektywu ujawnia niedostrzegane wcześniej kształty i kolory.
www.galeria.advitech.eu
www.galeria.advitech.eu
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość