Przynajmniej teoretycznie...jest podany jakiś tam interwał pomiędzy wymianami, więc wierzę, że sprawność filtrowania jest na podobnym wysokim poziomie przez cały ten czas
Mazda6 GY RF-7J 2006r 2.0 121/147KM
wymieniam go regularnie, więc tak na prawdę ma to raczej średnie znaczenie kiedy
Przynajmniej teoretycznie...jest podany jakiś tam interwał pomiędzy wymianami, więc wierzę, że sprawność filtrowania jest na podobnym wysokim poziomie przez cały ten czas
Przynajmniej teoretycznie...jest podany jakiś tam interwał pomiędzy wymianami, więc wierzę, że sprawność filtrowania jest na podobnym wysokim poziomie przez cały ten czas
Wyczyszczona przepustnica i zawór EGR...w sumie nie były mocno "uwalone"(przynajminej) porównując do zdjęć z fotorelacji kolegów z forum)
Do tego( wiadomo, zima się zbliża wielkimi krokami
) odpowiednio zabezpieczone małe "purchle"-kilka na nadkolu( o dziwo tylko jednym), ale przeglądając "chirurgicznie" nadwozie znalazłem jeszcze kilka miejsc...dolne ranty drzwi, progi...na szczęście( jak na razie) – ślady rdzy były bardzo małe. Mam nadzieję, że odpowiednie ich zabezpieczenie pozwoli spać spokojnie kilka lat(ale trzeba nadzorować
)
Do tego zbliża się wymiana oleju(Dexelia of course) + płukanka do silnika i ory filtr oleju już jadą

Do tego( wiadomo, zima się zbliża wielkimi krokami
Do tego zbliża się wymiana oleju(Dexelia of course) + płukanka do silnika i ory filtr oleju już jadą

klika dni temu wymieniłem sobie olej w skrzyni biegów( jest fotorelacja dla zainteresowanych
) na :
do tego od razu wymiana oleju (Dexelia DPF) + ory filtr oleju(chociaż "stary" miał dopiero 8,5 tys przebiegu). A przed wymianą jeszcze wlana płukanka do silnika STP( a niech ma na zdrowie
):
do tego od razu wymiana oleju (Dexelia DPF) + ory filtr oleju(chociaż "stary" miał dopiero 8,5 tys przebiegu). A przed wymianą jeszcze wlana płukanka do silnika STP( a niech ma na zdrowie
matthies napisał(a):w jakim celu, mógłbyś podpowiedzieć?
oczywiście.
Płukankę stosuje się profilaktycznie do usuwania starych osadów i innego"szlamu"
cytat ze strony stp:
Regularne użycie przed zmianą oleju i filtra w znakomity sposób usuwa osady zalegające w silniku. Usuwa szlam, osad, nagary oraz neutralizuje kwasy z wewnętrznej komory silnika. Zawiera detergenty specjalnie zaprojektowane, aby oczyszczać silnik ze szkodliwych cząstek powodujących dodatkowe zużycie mechaniczne
Dodam tylko, że na zachodzie(jak to ładnie brzmi

być może jakiemuś "staremu" silnikowi z dużym przebiegiem, taka płukanka więcej by zaszkodziła...ale z pewnością dla naszych silników wpłynąć to może tylko "in +"
hmmm w sumie moze warto abym i u siebie zrobil przy wymianie oleju "po kimś" tymbardziej że nie moge nigdzie znalezc co tam jest zalane (ale pewnikiem mazdowskie z serwisu)
jest gdzies instrukcja opis jak to zastosowac i ew polecane dla pb 2,3?
ty robisz przy kazdej wymianie oleju czy tak co jakis czas jak ci przyjdzie do glowy?
jest gdzies instrukcja opis jak to zastosowac i ew polecane dla pb 2,3?
ty robisz przy kazdej wymianie oleju czy tak co jakis czas jak ci przyjdzie do glowy?
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
matthies napisał(a):ty robisz przy kazdej wymianie oleju czy tak co jakis czas jak ci przyjdzie do glowy
szczerze mówiąc, zalałem pierwszy raz, ale będę zalewał przy każdej następnej wymianie.
jest gdzies instrukcja opis jak to zastosowac
tak, na opakowaniu
generalnie rozgrzewasz silnik do temp. roboczej i wtedy zalewasz "specyfik". zostawiasz włączony silnik i zależnie od "specyfiku" zostawiasz na 10-40 min na biegu jałowym.Następnie gasisz i spuszczasz stary olej... i ot cała filozofia
PS. niektórzy zalecają nawet dodatkowo zakup jakiegoś "badziewiastego" oleju i po spuszczeniu po płukance go zalać, pojeździć kilka km i wtedy dopiero wymienić na ten "lepszy" olej
ew polecane dla pb 2,3
takie same jak dla diesla...
poczytaj sobie tu:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=104749&hilit=p%C5%82ukanka+silnika
po kilku dniach mogę dodać, że:
wymiana oleju i filtra oleju + wymiana oleju w skrzyni biegów + kalibracja wtryskiwaczy = zdecydowanie lepsza praca silnika – chodzi przede wszystkim ciszej, także...gorąco polecam taki zestaw

wymiana oleju i filtra oleju + wymiana oleju w skrzyni biegów + kalibracja wtryskiwaczy = zdecydowanie lepsza praca silnika – chodzi przede wszystkim ciszej, także...gorąco polecam taki zestaw

Ja taka misje mialem na wiosne i roznica byla mega praca silnika na + i duzo ciszej w aucie 
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
- Od: 8 sty 2009, 15:38
- Posty: 1476 (1/0)
- Skąd: READING/ Ostroleka
- Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA
- Od: 3 lis 2011, 00:49
- Posty: 422 (6/0)
- Auto: Mazda 6, chipowany diesel :)
kalibracja we własnym zakresie(sposobem podanym na forum) , olej(ory) 120-180 zł + ory filtr 25-45 zł + olej do skrzyni ok. 90-140 zł
matthies napisał(a):oprzewspanialy kolego dobrzyn, poratowalbys linkiem do tej kalibracji ?
matthies ja cie rozumiem że zrobiłbyś wszystko dla swego autka. Ale poczytaj troche forum
W benzynie sie kalibracji nie robi. Chciałeś się bawić mogłeś diesla kupic
buehe rzeczywiscie, nawet nie zwróciłem uwagi że mowa o silnikach diesela :x
za bardzo się rozpędzam, za co przepraszam, oraz dziekuje za prostowanie mnie, z resztą już nie po raz pierwszy
za bardzo się rozpędzam, za co przepraszam, oraz dziekuje za prostowanie mnie, z resztą już nie po raz pierwszy
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Auto zostało (mam nadzieję że dobrze) przygotowane do zimy – porządnie nawoskowane(3 godziny się bawiłem
), uszczelki psiknięte silikonem, płyn wymieniony na zimowy – oby się odwdzięczała nadal bezawaryjnością

dobrzyn22 napisał(a):Auto zostało (mam nadzieję że dobrze) przygotowane do zimy – porządnie nawoskowane(3 godziny się bawiłem), uszczelki psiknięte silikonem, płyn wymieniony na zimowy – oby się odwdzięczała nadal bezawaryjnością
![]()
Nie chcę cię martwić bo nie wiem czym woskowałeś, ale nie widać żeby tam coś leżało.
Wygląda tak jakby tam nic nie było. ani kropelek ani odprowadzania..
tak wygląda 2miesięczny coli po 1600km, auto brudne jak...
cosik spieprzyłeś panie
- Od: 29 wrz 2006, 14:11
- Posty: 1329 (20/14)
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości