Mazda6 GY RF-7J 2006r 2.0 121/147KM

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez dobrzyn22 » 18 lip 2012, 22:14

wymieniam go regularnie, więc tak na prawdę ma to raczej średnie znaczenie kiedy :P
Przynajmniej teoretycznie...jest podany jakiś tam interwał pomiędzy wymianami, więc wierzę, że sprawność filtrowania jest na podobnym wysokim poziomie przez cały ten czas ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez dobrzyn22 » 20 wrz 2012, 14:01

Wyczyszczona przepustnica i zawór EGR...w sumie nie były mocno "uwalone"(przynajminej) porównując do zdjęć z fotorelacji kolegów z forum) <spoko>
Do tego( wiadomo, zima się zbliża wielkimi krokami ;) ) odpowiednio zabezpieczone małe "purchle"-kilka na nadkolu( o dziwo tylko jednym), ale przeglądając "chirurgicznie" nadwozie znalazłem jeszcze kilka miejsc...dolne ranty drzwi, progi...na szczęście( jak na razie) – ślady rdzy były bardzo małe. Mam nadzieję, że odpowiednie ich zabezpieczenie pozwoli spać spokojnie kilka lat(ale trzeba nadzorować ;) )
Do tego zbliża się wymiana oleju(Dexelia of course) + płukanka do silnika i ory filtr oleju już jadą <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez dobrzyn22 » 9 paź 2012, 11:34

klika dni temu wymieniłem sobie olej w skrzyni biegów( jest fotorelacja dla zainteresowanych ;) ) na :
DSC00376.JPG

do tego od razu wymiana oleju (Dexelia DPF) + ory filtr oleju(chociaż "stary" miał dopiero 8,5 tys przebiegu). A przed wymianą jeszcze wlana płukanka do silnika STP( a niech ma na zdrowie ;) ):
DSC00387.JPG
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez matthies » 9 paź 2012, 11:56

wymieniasz na ten sam olej i robisz plukankę? w jakim celu, mógłbyś podpowiedzieć?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez dobrzyn22 » 9 paź 2012, 14:40

matthies napisał(a):w jakim celu, mógłbyś podpowiedzieć?

oczywiście.
Płukankę stosuje się profilaktycznie do usuwania starych osadów i innego"szlamu"

cytat ze strony stp:
Regularne użycie przed zmianą oleju i filtra w znakomity sposób usuwa osady zalegające w silniku. Usuwa szlam, osad, nagary oraz neutralizuje kwasy z wewnętrznej komory silnika. Zawiera detergenty specjalnie zaprojektowane, aby oczyszczać silnik ze szkodliwych cząstek powodujących dodatkowe zużycie mechaniczne


Dodam tylko, że na zachodzie(jak to ładnie brzmi <lol> ) używanie tego typu płukanek przy każdej wymianie oleju( a nie tylko zmianie jego specyfikacji) jest rzeczą normalną i ogólnie przyjętą <ok>

być może jakiemuś "staremu" silnikowi z dużym przebiegiem, taka płukanka więcej by zaszkodziła...ale z pewnością dla naszych silników wpłynąć to może tylko "in +" <ok>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez matthies » 9 paź 2012, 16:33

hmmm w sumie moze warto abym i u siebie zrobil przy wymianie oleju "po kimś" tymbardziej że nie moge nigdzie znalezc co tam jest zalane (ale pewnikiem mazdowskie z serwisu)
jest gdzies instrukcja opis jak to zastosowac i ew polecane dla pb 2,3?
ty robisz przy kazdej wymianie oleju czy tak co jakis czas jak ci przyjdzie do glowy?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez dobrzyn22 » 9 paź 2012, 17:28

matthies napisał(a):ty robisz przy kazdej wymianie oleju czy tak co jakis czas jak ci przyjdzie do glowy

szczerze mówiąc, zalałem pierwszy raz, ale będę zalewał przy każdej następnej wymianie.

jest gdzies instrukcja opis jak to zastosowac

tak, na opakowaniu ;)
generalnie rozgrzewasz silnik do temp. roboczej i wtedy zalewasz "specyfik". zostawiasz włączony silnik i zależnie od "specyfiku" zostawiasz na 10-40 min na biegu jałowym.Następnie gasisz i spuszczasz stary olej... i ot cała filozofia ;)

PS. niektórzy zalecają nawet dodatkowo zakup jakiegoś "badziewiastego" oleju i po spuszczeniu po płukance go zalać, pojeździć kilka km i wtedy dopiero wymienić na ten "lepszy" olej
ew polecane dla pb 2,3

takie same jak dla diesla...
poczytaj sobie tu:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=104749&hilit=p%C5%82ukanka+silnika
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez matthies » 10 paź 2012, 17:38

dzięki dobrzyn, po raz kolejny z resztą :P
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez dobrzyn22 » 10 paź 2012, 17:52

polecam się na przyszłość ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez dobrzyn22 » 19 paź 2012, 18:16

po kilku dniach mogę dodać, że:

wymiana oleju i filtra oleju + wymiana oleju w skrzyni biegów + kalibracja wtryskiwaczy = zdecydowanie lepsza praca silnika – chodzi przede wszystkim ciszej, także...gorąco polecam taki zestaw ;) <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Karol » 19 paź 2012, 18:46

Ja taka misje mialem na wiosne i roznica byla mega praca silnika na + i duzo ciszej w aucie ;)
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2009, 15:38
Posty: 1476 (1/0)
Skąd: READING/ Ostroleka
Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA

Postprzez leitowdz » 20 paź 2012, 10:52

dużo ceni się taki 'zestaw'? :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2011, 00:49
Posty: 422 (6/0)
Auto: Mazda 6, chipowany diesel :)

Postprzez dobrzyn22 » 20 paź 2012, 12:39

kalibracja we własnym zakresie(sposobem podanym na forum) , olej(ory) 120-180 zł + ory filtr 25-45 zł + olej do skrzyni ok. 90-140 zł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez matthies » 20 paź 2012, 14:41

oprzewspanialy kolego dobrzyn, poratowalbys linkiem do tej kalibracji ? :>
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez bieski » 20 paź 2012, 14:45

matthies napisał(a):oprzewspanialy kolego dobrzyn, poratowalbys linkiem do tej kalibracji ? :>


matthies ja cie rozumiem że zrobiłbyś wszystko dla swego autka. Ale poczytaj troche forum :>
W benzynie sie kalibracji nie robi. Chciałeś się bawić mogłeś diesla kupic :P
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez matthies » 20 paź 2012, 14:52

buehe rzeczywiscie, nawet nie zwróciłem uwagi że mowa o silnikach diesela :x

za bardzo się rozpędzam, za co przepraszam, oraz dziekuje za prostowanie mnie, z resztą już nie po raz pierwszy :D
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez tomeksz » 25 lis 2012, 14:12

Witam ,mam pytanie do kolegi DOBRZYN22 jak mogę lub gdzie mogę kupić ten napis SPEED bo bardzo mi sie podoba i tez chcialem mieć tak samo o ile mi pozwolisz na kopie <jupi>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 paź 2012, 12:52
Posty: 17
Auto: Mazda 6 SPORT KOMBI 2.0 CITD /2003 MOC KM 121

Postprzez dobrzyn22 » 25 lis 2012, 14:49

ja kupiłem na Ebay ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez dobrzyn22 » 10 gru 2012, 13:40

Auto zostało (mam nadzieję że dobrze) przygotowane do zimy – porządnie nawoskowane(3 godziny się bawiłem ;P ), uszczelki psiknięte silikonem, płyn wymieniony na zimowy – oby się odwdzięczała nadal bezawaryjnością <ok> ;)
Załączniki
DSC00421.JPG
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Sabat » 10 gru 2012, 21:02

dobrzyn22 napisał(a):Auto zostało (mam nadzieję że dobrze) przygotowane do zimy – porządnie nawoskowane(3 godziny się bawiłem ;P ), uszczelki psiknięte silikonem, płyn wymieniony na zimowy – oby się odwdzięczała nadal bezawaryjnością <ok> ;)

Nie chcę cię martwić bo nie wiem czym woskowałeś, ale nie widać żeby tam coś leżało.
Wygląda tak jakby tam nic nie było. ani kropelek ani odprowadzania..
tak wygląda 2miesięczny coli po 1600km, auto brudne jak...
Obrazek
cosik spieprzyłeś panie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2006, 14:11
Posty: 1329 (20/14)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy