Możesz zrobić mały test jak to było opisywane wcześniej – wywołać jakiś zamierzony błąd (np. odpinając przepływomierz) i sprawdzając później poprawność pojawienia się błędu związanego z tym co się zrobiło.
Błąd oczywiście później kasujemy i po kłopocie.
Diagnostyka ECU
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Zrobiłem tak jak pisałeś. Dioda zaczęła wywalać błędy, więc wynika z tego że Premacy nie miała wcześniej błędów.
Zresetowałem kompa, wyjmując bezpieczniki nr 8 i10 przy włączonej stacyjce.
Pojeździłem trochę, żeby komp zaadaptował się ponownie, sprawdzę za kilka dni ponownie czy nie ma błędów.
dzięki .
Zresetowałem kompa, wyjmując bezpieczniki nr 8 i10 przy włączonej stacyjce.
Pojeździłem trochę, żeby komp zaadaptował się ponownie, sprawdzę za kilka dni ponownie czy nie ma błędów.
dzięki .
sebawo napisał(a):mógłby ktoś zrobić aktualizację pierwszego tematu? bo link wygasł a przeglądanie 24stron w poszukiwaniu właściwego nie należy do najwygodniejszych...
Proszę:
Odczyt kodów błędów (samochody z interfejsem OBD-I)
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Panowie byłem w warsztacie Japan Service w Gdynii. Mieli urządzonko niby pod wszystkie auta azjatyckie, widziałem jak podpinali to pod gniazdo diagnostyczne. Niby nie pokazało u mnie w silniku żadnych błędów chociaż mam zaślepiony EGR, a test wykonywano na uruchomionym zapłonie, silnika nie odpalano.
Mówiłem im, że na forum czytałem o kodach błyskowych i że na pewno miałbym przynajmniej błąd EGR, to upierali się że kody błyskowe to dosyć uboga diagnostyka i o takich urządzeniach jak mają niewiele osób i warsztatów w Polsce wie. Także, że diagnostyka błyskowa lipa, a ich sprzęcior ok. Teraz nie wiem co mam o tym myśleć? Ponoć zaślepienie EGR nie zawsze wiąże się z błędem EGR, u was jak mieliście?
Nie chodzi mi już o samo EGR, ale o realność tej ich diagnostyki (może błyskowe coś więcej pokażą) – mam problem z obrotami, wszystko jest cacy, ale jak odpalam silnik zimny albo jak rozgrzany jest i dojeżdżam np do świateł (zwalniam do zera) to obroty spadają za nisko i silnik nie równo chodzi, kopci bardziej niż normalnie – po czym po chwili się stabilizuje wszystko i jest ok. Co może tu być przyczyną – jakieś pomysły?
TPS wyregulowany... koleś z tego warsztatu mówił, że kiedyś jeździł xedosem i miał to samo, żeby się nie przejmować... Robiłem remont silnika i przed tym tego nie było, chce jednak ten problem ogarnąć... Czy to może być przez zaślepiony EGR?
Mówiłem im, że na forum czytałem o kodach błyskowych i że na pewno miałbym przynajmniej błąd EGR, to upierali się że kody błyskowe to dosyć uboga diagnostyka i o takich urządzeniach jak mają niewiele osób i warsztatów w Polsce wie. Także, że diagnostyka błyskowa lipa, a ich sprzęcior ok. Teraz nie wiem co mam o tym myśleć? Ponoć zaślepienie EGR nie zawsze wiąże się z błędem EGR, u was jak mieliście?
Nie chodzi mi już o samo EGR, ale o realność tej ich diagnostyki (może błyskowe coś więcej pokażą) – mam problem z obrotami, wszystko jest cacy, ale jak odpalam silnik zimny albo jak rozgrzany jest i dojeżdżam np do świateł (zwalniam do zera) to obroty spadają za nisko i silnik nie równo chodzi, kopci bardziej niż normalnie – po czym po chwili się stabilizuje wszystko i jest ok. Co może tu być przyczyną – jakieś pomysły?
TPS wyregulowany... koleś z tego warsztatu mówił, że kiedyś jeździł xedosem i miał to samo, żeby się nie przejmować... Robiłem remont silnika i przed tym tego nie było, chce jednak ten problem ogarnąć... Czy to może być przez zaślepiony EGR?
- Od: 8 mar 2012, 20:02
- Posty: 200
- Skąd: Tczew
- Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie
Szczerze to w temacie siedzę od niedawna...
Zrobiłem sobie listę błędów znalezionych na forum i wydrukowałem,
ale błędów 11 i 31 w ogóle na tej liście nie mam opisanych :/ hmm...
Ja mam ten spis:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=116&t=99250&p=1724124&hilit=kody+b%C5%82%C4%99d%C3%B3w+dtc+dla+silnik%C3%B3w+mazda+egi#p1724124
Ja za to miałem problem z właściwym odczytaniem miganych liczb w teście silnika.
ABS migał mi na kontrolce ABS na liczniku i wszystko było 100% jasne i czytelne.
Nawiązując jeszcze do Twoich błędów to mi też wyszło coś w stylu 11;31;41
ale nie wiem czy te 31 to nie 10 oraz 21
Po resecie na razie nie mam żadnych błędów więc muszę trochę pojeździć i zobaczyć jeszcze raz...
A Tobie nie zniknęły po resecie?
Zrobiłem sobie listę błędów znalezionych na forum i wydrukowałem,
ale błędów 11 i 31 w ogóle na tej liście nie mam opisanych :/ hmm...
Ja mam ten spis:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=116&t=99250&p=1724124&hilit=kody+b%C5%82%C4%99d%C3%B3w+dtc+dla+silnik%C3%B3w+mazda+egi#p1724124
Ja za to miałem problem z właściwym odczytaniem miganych liczb w teście silnika.
ABS migał mi na kontrolce ABS na liczniku i wszystko było 100% jasne i czytelne.
Nawiązując jeszcze do Twoich błędów to mi też wyszło coś w stylu 11;31;41
ale nie wiem czy te 31 to nie 10 oraz 21
Po resecie na razie nie mam żadnych błędów więc muszę trochę pojeździć i zobaczyć jeszcze raz...
A Tobie nie zniknęły po resecie?

Witam . Mam madzie 323f BJ z 99r czyli przed liftem silniczek diesla 2.0 d BEZ TURBINY ostatnio zerwał się pasek rozrządu
, naprawa okazała się nieopłacalna, 1600zl za regeneracje głowicy plus rozrząd robocizna uszczelki itd wiec kolo 2500zl całość, wiec został wymieniony silnik cały "ubrany" w osprzęt (pompa paliwowa , sprzęgło wtryski i cala reszta po prostu całość). Cena całości wyszła niższa ale; po wymianie auto wydaje się, żywsze ,lepiej się zbiera ,lepiej wkręca na obroty i to dobre ale mam problem z tym ze po przekręceniu zapłonu, po około 6 sek gaśnie kontrolka świec żarowych (normalne po zagrzaniu świec) odpalam , a po przejechaniu na zimnym silniku około 200m bądź na ciepłym około 10 sek po odpaleniu silnika zaczyna mrugać kontrolka .Wiem ze w dieslu ma to zastępować kontrolkę check . I o co mi chodzi
? . A oto jak odczytać błąd w moim przypadku ? czy muszę zakładać diodę czy wy mruga mi kontrolka z deski kod błędu ? kasowanie go poprzez rozpinke aku. pomaga na 15 minut
- Od: 27 sie 2013, 15:30
- Posty: 26
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 323f bj 2.0 diesel 71km 84kw silnik rf1g
- Od: 6 sie 2012, 12:16
- Posty: 9
- Skąd: Kraków / Toruń
- Auto: Mazda MX-3
Rok produkcji: 1997r
Silnik: B6D DOHC 1.6 107KM
Miałbym gorącą prośbę do osób które troszkę siedzą w temacie aby zobaczyły na moje zmierzone parametry i oceniły czy w ten mój samochód ( Mazda 6 silnik 2,0 136KM Common Rail rocznik 2003) ma jakieś poważne usterki czy jest zdrowy. Z góry dziękuje za wszelkie informacje. Dodam, że wartość INJ2_CMP na drugim wtryskiwaczu czasami jest 1 ale najczęściej jest wartość 2, a raz pokazała się nawet trójka .
Czy na podstawie wklejonego w temat skanu z programu Forscan można coś powiedzieć o kondycji silnika, a w szczególności o słynnych wtryskiwaczach DENSO oraz o turbinie ? Może pominąłem w diagnostyce jakieś istotne parametry na podstawie których można określić kondycję w/w podzespołów ?
Nie wiem czy dobrze zrobiłem – ten test zrobiłem na zapalonym silniku ale nie nagrzanym do temperatury roboczej .
Poniżej skan z programu Forscan – wystarczy kliknąć na miniaturkę to się obraz powiększy..

Dodam, ze gdy pierwszy raz sprawdzałem błędy to było ich pięć ale po ich usunięciu już nie powróciły. Poniżej lista tych błędów:
1. Kod P0088 wejście H obwodu czujnika ciśnienia w szynie paliwowej
2. P0193 wysoki poziom sygnału czujnika ciśnienia paliwa szyny paliwowej
3. B2386 brak zapłonu GDL
4. B2388 napięcie pracy GDL poza zakresem
5. C1119 brak sygnału wejściowego TCS w skrzynce rozdzielczej
Czy na podstawie wklejonego w temat skanu z programu Forscan można coś powiedzieć o kondycji silnika, a w szczególności o słynnych wtryskiwaczach DENSO oraz o turbinie ? Może pominąłem w diagnostyce jakieś istotne parametry na podstawie których można określić kondycję w/w podzespołów ?
Nie wiem czy dobrze zrobiłem – ten test zrobiłem na zapalonym silniku ale nie nagrzanym do temperatury roboczej .
Poniżej skan z programu Forscan – wystarczy kliknąć na miniaturkę to się obraz powiększy..

Dodam, ze gdy pierwszy raz sprawdzałem błędy to było ich pięć ale po ich usunięciu już nie powróciły. Poniżej lista tych błędów:
1. Kod P0088 wejście H obwodu czujnika ciśnienia w szynie paliwowej
2. P0193 wysoki poziom sygnału czujnika ciśnienia paliwa szyny paliwowej
3. B2386 brak zapłonu GDL
4. B2388 napięcie pracy GDL poza zakresem
5. C1119 brak sygnału wejściowego TCS w skrzynce rozdzielczej
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki