323 2.0 DiTD 90km ciężko pali, bardzo słaby po odpaleniu

Postprzez olejkazgr » 19 paź 2012, 13:40

Witam
zacznę od tego ze samochód zakupiłem 3 dni temu – myślałem ze to okazja ale najprawdopodobniej się przeliczyłem :(
mazda bardzo dziwnie odpala a mianowicie żeby odpaliła na zimnym silniku trzeba kręcić rozrusznikiem przez około 2 sek przestać i znów 2 sek i ta czynność powtarzać przez 3-5 razy żeby odpaliła, jeżeli kreci się rozrusznikiem nie ustanie nie odpali nawet do końca rozładowania akumulatora. Na ciepłym silniku odpalanie w powyżej opisany sposób wydłuża się o parę przekręceń więcej. Dodam ze paliwo dochodzi do pompy, filtr główny paliwa wymieniony. Po wprowadzeniu w dolot samostartu samochód odpala od reki.Po odpaleniu silnik trzyma 500 obrotów jak się rozgrzeje 700 silnikiem trochę telepie. W czasie jazdy ma strasznego muła zaczyna dopiero jechać po załączeniu turbiny czyli jakieś 3 tys obrotów ale i tak nie ma tych 90 km. Na postoju z biegu jałowego (700obr) silnik do tych 3 tys obrotów wkręca się 3-4 sek po wciśnięciu pedału w podłogę. Od dwóch dni przeglądam forum ale nic konkretnego nie znalazłem podobnego do tego przypadku. Z góry dzięki za każdą poradę ;)

Dopisano 19 paź 2012, 13:55:

jak zdejmuje wtyczkę z EGR-u na odpalonym silniku nie ma żadnej zmiany ale czy to może mieć jakiś związek?
Początkujący
 
Od: 19 paź 2012, 12:49
Posty: 5
Auto: Mazda 323 BJ 01r. 2.0 DiTD 90 km

Postprzez ewemarkam » 19 paź 2012, 14:11

EGR nie ma nic do odpalania silnika. Przeszukaj najpierw dobrze forum, bo tematy tego typu były już wałkowane na forum. Na pewno znajdziesz odpowiedź.

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=139977&p=2373412&hilit=ditd+problem+z+rozruchem#p2373412
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=91000&p=1625006&hilit=ditd+problem+z+rozruchem#p1625006
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez russelldwk » 19 paź 2012, 16:21

Skoro nie odpala na cieplym najprawdopodobniej moze to byc pompa wtryskowa,a koszt tego jest duzy (moga byc tez inne przyczyny do tego).A co do mocy samochodu to bym na sam poczatek wyczyscil EGR(albo calkowicie go zaslepic:D) ,a pozniej pomyslal nad czym innym.
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2012, 20:48
Posty: 8
Skąd: SLASK Rybnik
Auto: Mazda 2.0 DiTD 1999 SEDAN P/L

Postprzez Neonixos666 » 19 paź 2012, 18:53

A ja proponuje podmienić zawór SPV na początek :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez BogdanM » 19 paź 2012, 22:52

Witam ! Miałem ten sam problem co opsisujesz+ szarapnie na zimnym silniku przy ok 2 tys obr?min. Po naprawie pompy w MABI Wawa ,problem ustał ...... atuo ciagnie jak tak ta lala ..... (druta ).Zimny ,czy ciepły pali od strzała .... moc ,przyspieszenie.... ZERO kopcenia.. inne auto. ja obstawiam pompe.. niestety koszt wyskoki.... ale ja robie ok 3 tys km miesięcznie więc szybko mi sie zwróci...........

Pozdro

Bogdan M
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 sty 2011, 21:59
Posty: 24
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 -99" DiTD Wagon

Postprzez Krzysiek24 » 19 paź 2012, 23:02

olejkazgr, napisz skąd jesteś, może ktoś się znajdzie z Twoje okolicy i Ci pomoże :)
-sprawdź zawór SPV jak napisał kolega wyżej, jest to ten duży walec na pompie, (postukaj młotkiem w niego przed i po odpaleniu,,,tylko nie za mocno :]
-sprawdź przekaźnik B5B4, jest on w skrzynce po prawej stronie stojac przodem do auta (mój jest koloru zielonego), przeczyść styki.
-sprawdź czy nie cofa Ci się paliwo, może jak postoi to zapowietrza Ci sie cały układ paliwowy. Spróbuj przed odpaleniem pod pompować pompką paliwo. Pompka znajduje się na filtrze paliwa.

A może przy wymianie filtra źle podłączyłeś wężyki <glupek2> hehehe
Turbo powinno załączać Ci się przy około 2,2tys/obr, po odpaleniu obroty powinny być wyższe...czyli 700-800, a ty masz 500. Po lekkim nagrzaniu powinieneś mieć 600obr/min.
Jeden z kolegów z forum radził mi kiedyś żeby zalać 1/4 baku wlać całe STP i przegonić dobrze mazde...zrób tak 2 razy i magda powinna troszkę odżyć. Jeżeli nic z tego nie pomoże to chyba SPV do wymiany...albo pompa do regeneracji... <głaszcze> .

Powiedz....ile dałeś za to cudo??? i jak odpalała i jeździła gdy ją kupowałeś??
Ostatnio edytowano 21 paź 2012, 08:13 przez Krzysiek24, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:55
Posty: 157
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A

Postprzez russelldwk » 20 paź 2012, 12:32

Krzysiek24 napisał(a):-sprawdź czy nie cofa Ci się paliwo, może jak postoi to zapowietrza Ci sie cały układ paliwowy. Spróbuj przed odpaleniem pod pompować pompką paliwo. Pompka znajduje się na filtrze paliwa.


Krzysiek24 idealnie to ująłeś;p
To też moj problem , pali za 1 ale minimalnie dluzej , tylko nie mam czasu tego zrobic.

Z odpalaniem moze byc pare problemów. W moim przypadku wiem ze to napewno to.
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2012, 20:48
Posty: 8
Skąd: SLASK Rybnik
Auto: Mazda 2.0 DiTD 1999 SEDAN P/L

Postprzez smile » 20 paź 2012, 22:31

Okazji dzisiaj nie ma. Cały szkopuł polega na tym, aby wychwycić przyczyny niedomagania ( nie jest ich jedna a na pewno kilka ) silnika i je naprawić zanim jakiś magik wymieni wszystko, począwszy od pompy w Mabi za 3 tyś <glupek2>

Napisz kolego skąd jesteś, coś doradzimy abyś nie musiał wypruwać się niepotrzebnie z kasy. I nie oddawaj auta do gościa, który naprawia VW i Audi, bo Mazda i Denso rządzą się swoimi prawami...
Jest różnica między japończykiem a niemcem... i to spora!!
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez tomxl » 21 paź 2012, 11:53

Najlepiej podmienic SPV i sprawdzic czy bedzie jakas zmiana .

Sam tez szukam ,możliwosci podmianki SPV w moim ditd – 101 KM na terenie Trójmiasta ( silnik kiepsko przyspiesza)
"Smile" czy jestes mi wstanie jakos pomoc ??
Pozdros. Tom
Było DEMIO Sportive 1,5 02r Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2009, 22:01
Posty: 199
Skąd: 3miasto
Auto: V70 D5

Postprzez olejkazgr » 21 paź 2012, 15:08

sorry ze długo się nie odzywałem ale nie miałem dostępu do kompa
za ta mazdę dałem 3500 z tym ze zderzak jet do malowania i maska rok 2001
jutro zaczynam sprawdzać wszystko po kolei tak jak radzicie i postaram się opisać dokładnie moje spostrzeżenia
jestem ze Zgierza woj Łódzkie fajnie by było jak by trafił się ktoś kto poratował by mnie podmiana tego czujnika
Początkujący
 
Od: 19 paź 2012, 12:49
Posty: 5
Auto: Mazda 323 BJ 01r. 2.0 DiTD 90 km

Postprzez BogdanM » 22 paź 2012, 19:47

smile napisał(a):Okazji dzisiaj nie ma. Cały szkopuł polega na tym, aby wychwycić przyczyny niedomagania ( nie jest ich jedna a na pewno kilka ) silnika i je naprawić zanim jakiś magik wymieni wszystko, począwszy od pompy w Mabi za 3 tyś <glupek2>

Napisz kolego skąd jesteś, coś doradzimy abyś nie musiał wypruwać się niepotrzebnie z kasy. I nie oddawaj auta do gościa, który naprawia VW i Audi, bo Mazda i Denso rządzą się swoimi prawami...
Jest różnica między japończykiem a niemcem... i to spora!!


Taaaa jak zwykle porady z Gdańska..... podstawa to wstawić ikonke <glupek2> ... ale to że naprawa rzeczywiście pomogła Madzi.... no to kwestja do sprawdzenia. Mozna sie bawić w zaklejaknki, pukanki, klejenie silikonem, gilami z nosa itp ( to czasy ruskich Pobied i 126 P ). Ja twierdze że pompa po regeneracji to WIELKA różnica.... Nie mam od 1miesiąca problemów z szarapaniem, zapalaniem na zimnym,letnim,ciepłym itp..... ale lepioszki można stosować.........jak ktoś lubi i ma dużo wolnego czasu i niem potrzebuje auta codziennie ale w niedziele na godz 10.00 do kościoła.....
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 sty 2011, 21:59
Posty: 24
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 -99" DiTD Wagon

Postprzez smile » 22 paź 2012, 20:25

tomxl napisał(a):"Smile" czy jestes mi wstanie jakos pomoc?


Możemy się zamienić SPV-ami ale sądzę, że EGR jest niedomknięty :) Do sprawdzenia na miejscu.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez tomxl » 22 paź 2012, 20:35

smile napisał(a):Możemy się zamienić SPV-ami ale sądzę, że EGR jest niedomknięty Do sprawdzenia na miejscu.


EGR mam zaślepiony , ale wg.mnie silnik przyspiesza jakby miał 70 KM a nie 100...Pozwolisz ,ze napisze na PW.
Pozdros. Tom
Było DEMIO Sportive 1,5 02r Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2009, 22:01
Posty: 199
Skąd: 3miasto
Auto: V70 D5

Postprzez olejkazgr » 22 paź 2012, 23:19

dziś trochę podłubałem
wyczyściłem sitko które znajduje się na wejściu i wyjściu paliwa z pompy gdzie było trochę brudu
sprawdziłem błędy wyskoczyły mi takie : 0402 0649 ale nie ma to jakiegoś większego związku z moja usterka tak myślę po sprawdzeniu co oznaczają
zdjąłem waż łączący intercooler z kolektorem ukazało się tam dość duża ilość syfu jutro postaram się coś poczyścić ale chyba nie obejdzie sie bez demontażu kolektora :(
po wyczyszczeniu tych sitek auto niby lepiej pracuje i się kreci na postoju ale podczas jazdy nadal muł jak by warzyła 3 tony
dziś zauważyłem ze jeżeli Madzia nie pochodzi 2-3 min nie ma szans wkręcić jej powyżej 2-3 tys obrotów
po odpięciu kostki z zaworu tcv zaczyna telepać silnikiem i spadają lekko obroty tak powinno być ? wydobywa sie z niego również cykanie około raz na sekundę
Początkujący
 
Od: 19 paź 2012, 12:49
Posty: 5
Auto: Mazda 323 BJ 01r. 2.0 DiTD 90 km

Postprzez kierownik » 23 paź 2012, 09:03

dżizas jak ja lubię takie porady czytać...

Krzysiek24 napisał(a):-sprawdź czy nie cofa Ci się paliwo, może jak postoi to zapowietrza Ci sie cały układ paliwowy. Spróbuj przed odpaleniem pod pompować pompką paliwo. Pompka znajduje się na filtrze paliwa.

przecież na ciepłym też pisał, że ma problem

Krzysiek24 napisał(a):urbo powinno załączać Ci się przy około 2,2tys/obr,

jak dla mnie to powinno być odczuwalne dużo wcześniej, a załączone jest od momentu odpalenia silnika!


olejkazgr napisał(a):0649

dobrze to odczytałeś?

olejkazgr napisał(a):po odpięciu kostki z zaworu tcv zaczyna telepać silnikiem i spadają lekko obroty tak powinno być ?

tak

olejkazgr napisał(a):wydobywa sie z niego również cykanie około raz na sekundę

jak jest podpięty i przekręcony kluczyk to tak ;)

olejkazgr napisał(a):zdjąłem waż łączący intercooler z kolektorem ukazało się tam dość duża ilość syfu jutro postaram się coś poczyścić ale chyba nie obejdzie sie bez demontażu kolektora

to akurat niezbyt ciężka sprawa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323