Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez smile » 17 paź 2012, 23:24

duch1604 napisał(a):Myśle że to prędzej podkładki pod wtryskami bo są do wymiany czy tam regulacji, jak się dowiedziałem od razu po pierwszej wizycie w warsztacie.

To jest jedna z przyczyn zapychania się filtra DPF.... Zignorowałeś to delikatnie mówiąc...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Riki » 18 paź 2012, 00:12

duch1604 napisał(a):A z DPFem już się powoli żegnam także niech sie topi


oby nie z motorem :P ;)

smok czysty?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez duch1604 » 18 paź 2012, 19:36

Wojtek napisał(a):nie jest to watek o podkladkach...
prosze, uzupelnij swoja wiedze i zmien mechanika...


Wiem, dlatego o nich tylko napominałem. Swoją wiedzę uzupełniam cały czas, a z takich tekstów jak piszesz wyciągnąć się nic nie da.

Dopisano 18 paź 2012, 19:43:

smile napisał(a):
duch1604 napisał(a):Myśle że to prędzej podkładki pod wtryskami bo są do wymiany czy tam regulacji, jak się dowiedziałem od razu po pierwszej wizycie w warsztacie.

To jest jedna z przyczyn zapychania się filtra DPF.... Zignorowałeś to delikatnie mówiąc...


Wiem że tak jest. Ale dowiedziałem się że są do regulacji przy pierwszej wizycie w warsztacie (tj. około 2 tygodnie temu) :| . W przyszłym tygodniu będą wyregulowane razem z zaworami <oczko>

Dopisano 18 paź 2012, 19:49:

Riki napisał(a):
duch1604 napisał(a):A z DPFem już się powoli żegnam także niech sie topi


oby nie z motorem :P ;)

smok czysty?


Czysty. Motorowi nic się raczej nie stanie bo przepływ w filtrze bardzo dobry. Gorzej z katalizatorem podobno. Grunt że w przyszłym tygodniu wyrzuce filtr a od jego wypalenia przejechałem góra 200km i więcej za bardzo jeździł nie będę. Także zapchać się tak szybko nie powinien.
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 22:31
Posty: 133 (0/1)
Skąd: Łapy/Bergen-Norwegia
Auto: Mazda 6 GG – 2.0 MZR-CD, RF7J, 133KM

Postprzez duch1604 » 21 paź 2012, 09:24

Ni i niestety :( . Udało mi się przejechać około 150km i znów na zegarach choinka się pokazała. Czyli jednak nie da się oszukać tego komputera. Pozostaje mi chyba tylko emulator. Jak myślicie, czy to dobra rzecz? nie wywołuje żadnych skutków ubocznych? A może ktoś wie gdzie w okolicach Białegostoku montują te emulatory i w jakiej mniej więcej cenie?

Dopisano 21 paź 2012, 09:54:

A może lepszym rozwiązaniem będzie programowe usunięcie filtra (wiele firm oferuje tę usługę)? Taki zabieg jest sporo tańszy a dla uzyskania większych oszczędności filtr usunął bym sam.
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 22:31
Posty: 133 (0/1)
Skąd: Łapy/Bergen-Norwegia
Auto: Mazda 6 GG – 2.0 MZR-CD, RF7J, 133KM

Postprzez smile » 21 paź 2012, 10:03

duch1604 napisał(a):dla uzyskania większych oszczędności

dla uzyskania większych oszczędności sprzedaj diesla i kup benzynę...
Napraw porządnie ten samochód zamiast go ciągle psuć...
1. Zdemontuj DPF-a, poświeć latarką do środka i zobacz, czy filtr jest stopiony i czy jest co reanimować...
2. Druga kwestia, sprawdź, czy turbina nie rzuca olejem :]
3. Jeśli to Twój pierwszy diesel z DPF marki Mazda, nie eksperymentuj i nie działaj na oślep bo będzie jeszcze drożej.....

Dopisano 21 paź 2012, 10:08:

duch1604 napisał(a):Wartości jakieś tam filtra, poniżej wartości minimalnej.

Dla DPFu nie ma wartości minimalnych a są za to maksymalne, powyżej których filtr jest zapchany i komp go blokuje. Masz jakieś wydruki tych wartości?!
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez gesekfus » 24 paź 2012, 22:15

oddałem do mechanika moją Mazdę. Ten na następny dzień powiedział mi że na jego kompie wyskakuje unknow failture i on nic na to nie poradzi... Powiedział mi również że zna specjalistów od USUWANIA DPF'U którzy mogą mi to zrobić. Zszokowany, gdyż Wojtek (z forum) mówił że to nielegalne zapytałem czy przejdzie mot po usunięciu. A on na to że bez problemu (mot & service centre).
Pojechałbym do Wojtka, ale podróż za długa(500km) musiałbym wziąść urlop i żone z dzieckiem ze sobą... to troche za dużo...
Próbowałem metodą druciarską przepalić dpf'a ale jak sie domyślacie nie poszło...
Kurde już nie wiem... a tak naprawde nie chce go usuwać..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2010, 06:33
Posty: 37
Skąd: Berwick upon Tweed
Auto: Mazda 6
TS D 143
2007;]
232 km – 13 l = 5,6l/100km;]
z czego 40 po mieście;]
6.1-6.2/100km potwierdzone spalanie;]

Postprzez WarunekPL » 25 paź 2012, 01:03

gesekfus napisał(a): na jego kompie wyskakuje unknow failture i on nic na to nie poradzi...

słaby ten jego komp, zmień mechanika <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2010, 19:51
Posty: 133
Skąd: Łapy
Auto: M5 CR 2009r,
2.0B+LPG 146 KM

Postprzez Marianek » 25 paź 2012, 15:55

gesekfus napisał(a):mówił że to nielegalne

I prawdę mówił, jak przejdzie przegląd to przejdzie ale jak ktoś dopatrzy to masz pozamiatane.
A specjaliści za kasę wszystko powiedzą.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Myjk » 27 paź 2012, 08:46

gesekfus napisał(a):oddałem do mechanika moją Mazdę. Ten na następny dzień powiedział mi że na jego kompie wyskakuje unknow failture i on nic na to nie poradzi...

Jeśli mechanik nie potrafi naprawić auta w ciągu 2-3h to jest kowal a nie mechanik, a jeśli nie potrafi zdiagnozować problemu na miejscu, to na takiego już nawet nazwy nie znajdę. W związku z tym wyjaśnij czym się kierujesz zostawiając swoje auto w warsztacie u kowala na noc? Wiesz ile rzeczy w tym czasie mogą zepsuć? Od początku prosisz się o kłopoty, nie wyciągasz wniosków, nie czytasz co się do Ciebie pisze. Zamiast tych jałowych, nerwowych zmagań już 10x byś odwiedził Wojtka.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Wojtek » 27 paź 2012, 22:19

Myjk napisał(a):Zamiast tych jałowych, nerwowych zmagań już 10x byś odwiedził Wojtka.

wlasnie wrociem do domu jakies pol godziny temu... trasa w obie strony 1100km ...

eh... widzialem juz autko... i walczylem... na ta chwile nie chce sie wypowiadac... jest jeszcze kilka rzeczy do zrobienia... zobaczymy jak sie sprawy potocza...
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez jarekos » 30 paź 2012, 01:33

Witam

Mam u siebie takie oto dziwne objawy : dzis zaswiecila mi sie kontrolka DPF ( mruga ) , olej wymieniony ok 3tys km temu , jazda miasto ( wawa ) w 60 % sporo korkow. sprawdzilem stan oleju jest ok 2-3 cm ponad x ... :( ( Sprawdzilem ok 40 min po zgaszeniu silnika ... Wczesniej 2 razy mialem sytuacje ze stojac w korku nagle buchnal mi smierdzacy dym i wydobywal sie z miejsca gdzie wydech wychodzi z silnika . Po wymianie oleju nie kasowalem komputera ostatnio kasowany byl 20 tys km temu , Mam pare pytan – za odpowiedzi bede bardzo wdzieczny –
1. skoro nie mam komputera pokladowego czy nalezy kasowac inspekcje ? czytalem tutaj o tym lecz nie jestem pewien czy w kompach bez kompa pokladowego jest to konieczne i czy moze byc to przyczyna migajacego pdfa

2. czy takim samochodem moge dojechac do warsztatu ? i czy wypalanie moge zrobic tylko w aso ??

3. czy koniecznie musze wymieniac olejskoro na tym przejechalem ok 3-4 tys km

z gory dziekuje za podpowiedzi
Początkujący
 
Od: 8 paź 2012, 15:46
Posty: 8
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 5 , 2.0 Diesel 110 KM ,2006

Postprzez Pioteq25 » 30 paź 2012, 09:00

jarekos napisał(a):1. skoro nie mam komputera pokladowego czy nalezy kasowac inspekcje ? czytalem tutaj o tym lecz nie jestem pewien czy w kompach bez kompa pokladowego jest to konieczne i czy moze byc to przyczyna migajacego pdfa


Wszystkie auta z DPF muszą mieć kasowaną inspekcję bez względu na wyposażenie. Komputer pokładowy, to całkiem inna bajka.

jarekos napisał(a):2. czy takim samochodem moge dojechac do warsztatu ? i czy wypalanie moge zrobic tylko w aso ??


Jeżeli olej dochodzi do X to bezwzględnie kończymy jazdę i wymieniamy olej.

jarekos napisał(a):3. czy koniecznie musze wymieniac olejskoro na tym przejechalem ok 3-4 tys km


W tej chwili masz w silniku ponad litr ropy w oleju silnikowym. Jak myślisz, czy takie rozcieńczenie oleju dobrze służy silnikowi? Po to jest znak X na miarce, aby wymieniać olej.
W skrajnym przypadku może się to skończyć rozwaleniem silnika – choroba wściekłych dieseli
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez dobrzyn22 » 30 paź 2012, 09:59

nic dodać nic ująć – kolega Pioteq25 dobrze radzi i...lepiej się posłuchaj <ok>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Myjk » 30 paź 2012, 10:15

jarekos napisał(a):sprawdzilem stan oleju jest ok 2-3 cm ponad x

Chyba ponad F, ponad X to nawet nie ma tyle miejsca na bagnecie, a tym bardziej w misce. :P Zresztą nierealne jest takie przepełnienie oleju po 3 tys. choćby auto non stop stało w korkach. Chyba, że nie miałeś zmienionego softu... wtedy, owszem.

1. Jest konieczne. Może być przyczyną.
2. Jak lubisz ryzyko, to tak. Nie.
3. Jeśli jest przepełniony powyżej X, tak.

PS po co Ci 2-litrowy diesel z DPF do stania w korkach? :P

Pioteq25 napisał(a):W skrajnym przypadku może się to skończyć rozwaleniem silnika – choroba wściekłych dieseli

Nigdy nie zostało potwierdzone, że rozbieganie silnika bierze się z przybytku oleju, choć niektórzy swego czasu zrobili z tego niezłą nagonkę. Przypominam, że ten problem dotyka również aut bez DPFu, gdy np. puszcza IC czy turbina. Oczywiście to nie zmienia faktu, że "przelany" olej trzeba wymienić.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez dobrzyn22 » 30 paź 2012, 10:27

Myjk napisał(a):PS po co Ci 2-litrowy diesel z DPF do stania w korkach? :P

ja Cię proszę...nie zaczynajmy(po raz któryś) tak rozległego i drażliwego tematu ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez jarekos » 30 paź 2012, 10:52

przeciez wiekszoscdiesli ma teraz filtr czastek stalych , sugerujesz Myjk ze diesla nie powinno sie uzywac w miescie ?? Samochod lata tez po trasie ale glownie po miescie . Jezdze tym samochodem od pocz wrzesnia i nieswiadomy bylem trikow typu wykasowanie kompa po oleju ( mozna bylo kasowac samemu w tdi ) rowniez nieswiadomy bylem obrotow ze tym autem trzeba jezdzic tak a nie inaczej :| :| . dzis z rana olej byl ok 0,5 cm przed znaczkiem x , wiec zawiozlem samochod do serwisu w zabkach na wymiane oleju ( niestety ) i podlaczenie do kompa ... Nie wiem czy soft byl zmieniany – nie ma takiej informacji w historii serwisowej ( auto bylo serwisowane do 11.2009 w aso w belgii ) potem robiony w serwisie w ozarowie ale to juz nie aso ...
Początkujący
 
Od: 8 paź 2012, 15:46
Posty: 8
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 5 , 2.0 Diesel 110 KM ,2006

Postprzez Marianek » 30 paź 2012, 14:17

jarekos napisał(a):Nie wiem czy soft byl zmieniany – nie ma takiej informacji w historii serwisowej ( auto bylo serwisowane do 11.2009 w aso w belgii

Jeśli było serwisowane w Belgii i nie pochodzi z Brukseli albo jakiegoś autoszrotu to na pewno miało soft zmieniony. Możesz podać gdzie było serwisowane?
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez jarekos » 30 paź 2012, 16:29

mmb , garage papy
rue de bauduin le prince 24
6120 jamioulx , be
Początkujący
 
Od: 8 paź 2012, 15:46
Posty: 8
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 5 , 2.0 Diesel 110 KM ,2006

Postprzez dobrzyn22 » 30 paź 2012, 17:12

jarekos napisał(a):sugerujesz Myjk ze diesla nie powinno sie uzywac w miescie ??

generalizując – dzisiejsze diesle (z filtrami cząstek stałych) nie nadają się do jazdy po mieście(wyłącznie).
Taką informację znajdziesz nawet w prospektach(instrukcjach) w ASO (oczywiście małymi literkami, gdzieś w środku)...a dealerzy zazwyczaj "zapominają" wspomnieć o tym istotnym fakcie :|
Poczytaj inne wątki o DPF...tam masz więcej info <ok>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Myjk » 30 paź 2012, 18:18

jarekos napisał(a):sugerujesz Myjk ze diesla nie powinno sie uzywac w miescie

Jak ktoś lubi, to może nawet z silnikiem parowym jeździć po mieście. Tylko niech potem się nie piekli, że musi dmuchać do pieca i tankować wodę co pół godziny.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6