Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez WarunekPL » 15 paź 2012, 23:24

smile napisał(a):Odradzam

tonący brzytwy się łapie- a co mogłoby się stać ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2010, 19:51
Posty: 133
Skąd: Łapy
Auto: M5 CR 2009r,
2.0B+LPG 146 KM

Postprzez Wojtek » 15 paź 2012, 23:27

np. stopic DPF... wraz ze wszystkimi czujnikami... <oczy>

ps. nie powinno sie doradzac takich rzeczy... wiecej szkod mozna narobic... :|
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez smile » 15 paź 2012, 23:32

Można w 200% przepełnić filtr i wtedy już wymiana ( albo dla tonących brzytwa w postaci usunięcia i wstawienia emulatora... ). Zamiast tego, albo wymontować filtr i płukać specjalistycznym środkiem, np Tunap-em do DPF albo podłączyć IDS, oszukać PCM informując go, że wymieniliśmy DPF na nowy, czysty i uruchomić wypalanie wymuszone.
Sory, ale rozwiązania "siłowe" są najgłupsze jakie można podjąć....
Albo jak słusznie wspomniał Wojtek, stopić go i wtedy także <dupa>

TAK WIĘC NIC NA SIŁĘ!!
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez WarunekPL » 15 paź 2012, 23:52

Panowie spokojnie to było pół żartem, bez spiny.
A tak na poważnie to jak lecę np. autostradą z pokaźną prędkością i mam właśnie takie obroty to co wtedy ? też stopię ? bez przesady
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2010, 19:51
Posty: 133
Skąd: Łapy
Auto: M5 CR 2009r,
2.0B+LPG 146 KM

Postprzez Wojtek » 16 paź 2012, 00:14

lecisz, wiec masz dodatkowe chlodzenie... Powietrza...
Tapatalk2
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Pioteq25 » 16 paź 2012, 01:05

WarunekPL napisał(a):a jak wymuszanie nie pójdzie to cegła na pedał gazu luz i obroty ok 3 tysięcy i tak z 10-15 na rozgrzanym silniku. Nie ma ****, że nie przepali!


Takie rady mógbys sobie darować, bo ktoś jeszcze potraktuje to jako całekiem serio :|
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez greg81 » 16 paź 2012, 03:14

witam mam pytanie jakim programem sprawdze wypełnienie filtra dpf mazda 3 2010 r
greg81
 

Postprzez gesekfus » 16 paź 2012, 06:49

olej jest ok 1cm powyżej F.
Dziwne jest to że tyle mi dolało bo wcześniej miałem historie, że ujęło tego oleju...
Próbowałem go wypalać jak na początku zaświecił sie DPF, ale po chwili zaczął mrugać. Wczoraj próbowałem wymusić wypalenie metodą druciarską, ale nie poszło... wtryski też nie mogłem ustawić.
Pojechałbym do ASO ale nie wiem gdzie tu jest (jestem z Berwick) do Newcastle czy Edynburga? 100km w każdą strone...
Byłem wcześniej tu u mechanika ale chyba nie mają IDS'a bo tylko podali kody błędów..
Ktoś wie jak szukać w uk ASO? albo jakiś forumowicz-znawca mieszka na Północy może???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2010, 06:33
Posty: 37
Skąd: Berwick upon Tweed
Auto: Mazda 6
TS D 143
2007;]
232 km – 13 l = 5,6l/100km;]
z czego 40 po mieście;]
6.1-6.2/100km potwierdzone spalanie;]

Postprzez dobrzyn22 » 16 paź 2012, 10:57

gesekfus napisał(a):Byłem wcześniej tu u mechanika ale chyba nie mają IDS'a bo tylko podali kody błędów..

masz je gdzieś zapisane ??
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez gesekfus » 16 paź 2012, 20:57

błędy DTC P242F i DCT P 2458
ale to bylo w lipcu i mechanik niby mi to zrobił mazda do niedzieli chodziła ok ale w niedziele dpf zaczął mygać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2010, 06:33
Posty: 37
Skąd: Berwick upon Tweed
Auto: Mazda 6
TS D 143
2007;]
232 km – 13 l = 5,6l/100km;]
z czego 40 po mieście;]
6.1-6.2/100km potwierdzone spalanie;]

Postprzez duch1604 » 16 paź 2012, 21:20

Witam wszystkich ponownie.
No cóż, nie zdążyłem dojechać do tego mechanika sprawnym autem aby sprawdzić powody zapalenia checka i trakcji. Po wypaleniu (historia zaczyna się jakieś dwie strony wcześniej, niektórzy pewno pamiętają) przejechałem jakieś 50 km i znów to samo. Mrygający DPF, połowa mocy i wogóle <dupa> .
Byłem z mechanikiem umówiony na wczoraj także sprawdziliśmy teraz już IDSem co tam się dzieje.
Kontrola DPF- Wartości jakieś tam filtra, poniżej wartości minimalnej. Wniosek, filtr zapchany. Ale jak to możliwe jak 50km wcześniej wypalony. Sprawdzamy jego "przepustowość"– jak w nowym. Czyli filtr jest PRZEpalony i do wyrzucenia. Tylko niestety te auto jest tak 'mądre' że wyrzuca błędy jak filtr jest zapchany i przepalony. Jazdy nie ma. Ale mechanik wymyślił pewien cwancyk-stosowany podobno w M5. Odłączenie przewodów od jakiegoś tam czujnika ciśnienia w filtrze. Niestety to nie zadziałało. Następnie przełączył coś tam jeszcze (nie napisze co bo to jego pomysł i może zechce go opatentować ;P ) i auto zaczęło normalnie działać. Mało tego zachowuje sie jak po zastosowaniu emulatora. Mniejsze spalanie itd. Na wykresach wszystkie wartości idealne. Teraz troche pojeżdże na tym sposobie i jeżeli wszystko będzię OK to pozostanie mi tylko wyrzucenie filtra żeby rura była pusta i nie miało się co ewentualnie zapchać. No i wtedy cała naprawa wyszła by mnie o emulator taniej, czyli koło 1800PLN <faja>
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 22:31
Posty: 133 (0/1)
Skąd: Łapy/Bergen-Norwegia
Auto: Mazda 6 GG – 2.0 MZR-CD, RF7J, 133KM

Postprzez marex » 17 paź 2012, 10:10

Czekamy na dalsze informacje na ten temat :) a szczególnie po przejechaniu 1000km bo podobno komputer lubi fiksować.
Teraz jeszcze takie pytanie skoro przejechałeś samochodem tylko 3 tyś i filtr się uszkodził to czy nie zostałeś zrobiony w balona. Gdzie kupowałeś auto i czy przed zakupem było sprawdzone dokładnie.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez Myjk » 17 paź 2012, 10:22

duch1604 napisał(a):Ale jak to możliwe jak 50km wcześniej wypalony. Sprawdzamy jego "przepustowość"– jak w nowym. Czyli filtr jest PRZEpalony i do wyrzucenia.

Co za porażająca logika!
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez WarunekPL » 17 paź 2012, 12:31

Myjk napisał(a):Co za porażająca logika!

<lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2010, 19:51
Posty: 133
Skąd: Łapy
Auto: M5 CR 2009r,
2.0B+LPG 146 KM

Postprzez duch1604 » 17 paź 2012, 21:13

No komputerem sprawdzone nie było. Ale ŻADNYCH śladów jakiegokolwiek grzebania przy aucie też nie było. Znam się troche na mechanice, także co mogłem to sprawdziłem. Też tak pomyślałem że żabojad od którego kupiłem to auto chyba coś wymyślił żeby auto troche pojeździło i pochrzaniło się po trzech tysiącach. Albo to tylko przypadek. Nie wiem. Zastanawia mnie tylko dlaczego sprzedał auto w idealnym stanie w którym nawet miejsca pasażerów chyba prawie nigdy zajmowane nie były (widać to po okolicach klamek, tapicerce, dywanikach). Pojeździmy, zobaczymy.
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 22:31
Posty: 133 (0/1)
Skąd: Łapy/Bergen-Norwegia
Auto: Mazda 6 GG – 2.0 MZR-CD, RF7J, 133KM

Postprzez Wojtek » 17 paź 2012, 21:27

duch1604 napisał(a):Zastanawia mnie tylko dlaczego sprzedał auto w idealnym stanie w którym nawet miejsca pasażerów chyba prawie nigdy zajmowane nie były (widać to po okolicach klamek, tapicerce, dywanikach).

auto ma:
duch1604 napisał(a):Przebieg wskoczył na 140,000km

czyli, kupiles auto flotowe... jakiegos przedstawiciela handlowego...
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez duch1604 » 17 paź 2012, 21:38

Na auto przedstawiciela handlowego ma za niski przebieg. A jest on wiarygodny. Poza tym akurat przedstawiciele tego zawodu filtrów nie zapychają :P . Trasy i spore prędkości raczej nie powinny szkodzić na DPF

Dopisano 17 paź 2012, 21:49:

Jedyna nieprawidłowość w działaniu auta jaką zauważam w tej chwili (po przywróceniu go do przydatności w poniedziałek) to przydymienie i to spore po zapaleniu na zimnym silniku.
-przed rozpoczęciem się kłopotów z DPF, nigdy tak nie było żeby dymiła
-po weskoczeniu DPFów i innych checków zaczęła dymić
-po wypaleniu filtra(o czym pisałem jakieś dwa tygodnie temu) wszystko wróciło do normy, tylko na krótko bo po 50km jak znów się choinka zrobiła na zegarach to znów zaczęła przydymiać
-od poniedziałku przejechałem tylko około 100km i niby wszystko w porządku ale dymek pozostał
Zaznaczam że nie jest to dym "olejowy". Nawet do ropy za bardzo nie pasuje. Coś bardziej w typie takiego dymu jaki wydziela się podczas wypalania filtra.
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 22:31
Posty: 133 (0/1)
Skąd: Łapy/Bergen-Norwegia
Auto: Mazda 6 GG – 2.0 MZR-CD, RF7J, 133KM

Postprzez Wojtek » 17 paź 2012, 22:00

wykanczasz go juz... niedlugo sie stopi, albo juz sie stopil...
swiadczy o tym dymienie auta...
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez duch1604 » 17 paź 2012, 22:10

Ale w takim przypadku raczej dymiła by cały czas albo chociaż przy ostrym dodaniu gazu. Myśle że to prędzej podkładki pod wtryskami bo są do wymiany czy tam regulacji, jak się dowiedziałem od razu po pierwszej wizycie w warsztacie. Tyle że w takim przypadku dymiła by już wcześniej a nie tak z dnia na dzień i raz sobie dymi a raz nie :P . A z DPFem już się powoli żegnam także niech sie topi <lol>
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 22:31
Posty: 133 (0/1)
Skąd: Łapy/Bergen-Norwegia
Auto: Mazda 6 GG – 2.0 MZR-CD, RF7J, 133KM

Postprzez Wojtek » 17 paź 2012, 22:21

nie jest to watek o podkladkach...
prosze, uzupelnij swoja wiedze i zmien mechanika...
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6