Turbosprężarka- regeneracja, wymiana, problemy
Witam.
Niechcący zauważyłem wyciek oleju spod turbosprężarki, nie zauważyłem żeby silnik pił olej, ale po prawie 10kkm po wymianie oleju jego stan jest bardzo jest tylko może 0.5cm powyżej F, do X daleko. Do tego rura doprowadzająca powietrze od filtra powietrza okazała się mieć dziurę pod opaską metalową. Po lekturze forum sprawdziłem też luzy na wirniku od zimnej strony. Luzu osiowego praktycznie nie wyczuwam, jednak nie mogę powiedzieć że nie ma. Natomiast jest luz promieniowy i wydaje mi się że dosyć znaczny. Na filmiku to widać (wybaczcie że pionowo
)
Czy wyciek spod turbo, ten luz i to, że pomimo DPF oleju przybyło do tej pory niewiele to taka układanka wskazująca na konieczność regenerowania turbo?
Niechcący zauważyłem wyciek oleju spod turbosprężarki, nie zauważyłem żeby silnik pił olej, ale po prawie 10kkm po wymianie oleju jego stan jest bardzo jest tylko może 0.5cm powyżej F, do X daleko. Do tego rura doprowadzająca powietrze od filtra powietrza okazała się mieć dziurę pod opaską metalową. Po lekturze forum sprawdziłem też luzy na wirniku od zimnej strony. Luzu osiowego praktycznie nie wyczuwam, jednak nie mogę powiedzieć że nie ma. Natomiast jest luz promieniowy i wydaje mi się że dosyć znaczny. Na filmiku to widać (wybaczcie że pionowo
Czy wyciek spod turbo, ten luz i to, że pomimo DPF oleju przybyło do tej pory niewiele to taka układanka wskazująca na konieczność regenerowania turbo?
- Od: 31 gru 2011, 11:46
- Posty: 68
- Skąd: Iłża/Kraków
- Auto: Mazda 6 GG, MZR-CD 121KM DPF, '06
Co do luzu, to czy widać ślady ocierania wirnika o obudowę?
Wymień tę rurę z dziurą, lewe powietrze omijające przepływkę nie sprzyja pracy silnika. Zdemontuj rurę z turbo, którą powietrze jest tłoczone do interculera, uruchom silnik i daj tak ze 3tyś obr i sprawdź czy nie rzuca olejem w stronę interculera.
Wymień tę rurę z dziurą, lewe powietrze omijające przepływkę nie sprzyja pracy silnika. Zdemontuj rurę z turbo, którą powietrze jest tłoczone do interculera, uruchom silnik i daj tak ze 3tyś obr i sprawdź czy nie rzuca olejem w stronę interculera.
Dzięki za odpowiedź 
Śladów otarć nie widać.
Co do dziurawej rury czekam aż wyschnie klej, czy na nową czy używkę i tak muszę czekać ok. 2 dni. Ślady oleju widać na króćcu turbo (od dołu), na który była założona ta dziurawa rura.
Czy ten test mogę zrobić nie zakładając w ogóle rury od filtra powietrza? Bo jeśli nie to będę musiał poczekać
Śladów otarć nie widać.
Co do dziurawej rury czekam aż wyschnie klej, czy na nową czy używkę i tak muszę czekać ok. 2 dni. Ślady oleju widać na króćcu turbo (od dołu), na który była założona ta dziurawa rura.
Czy ten test mogę zrobić nie zakładając w ogóle rury od filtra powietrza? Bo jeśli nie to będę musiał poczekać
- Od: 31 gru 2011, 11:46
- Posty: 68
- Skąd: Iłża/Kraków
- Auto: Mazda 6 GG, MZR-CD 121KM DPF, '06
witam,
wlasnie dzisiaj bylem u mechanika od japoncow
i niestety wyglada na to ze przyczyna rozpadniecia turbiny ktora juz wymienilem byl dpf
bo po 2 tygodniach od wymiany turbiny zwrocil moja uwage leciutko inny dzwiek silnika na biegu jalowym i okolo 1,5 obr. jakos tak traktorowato jak w TDI. wczesniej bylem wrecz zachwycony dizlem 2.2 jak ladnie sobie chodzi.
sprawdzilem poziom oleju i okazalo sie ze go przybylo i ok 0,4cm ponad stan
wiec mechanik stwierdzil ze cos z dpf-em, mamy go czyscic pod koniec tygodnia.
dzisiaj wymienilem olej zeby nie jezdzic na rozcieczonym ropka i dziwiek silnika powrocil do tego poprzedniego.
czy jest mozliwosc sprawdzenia w jakis sposob stanu zapchania dpf-u?
czy to rzeczywiscie bylo przyczyna rozpadu turbo?
wlasnie dzisiaj bylem u mechanika od japoncow
i niestety wyglada na to ze przyczyna rozpadniecia turbiny ktora juz wymienilem byl dpf
bo po 2 tygodniach od wymiany turbiny zwrocil moja uwage leciutko inny dzwiek silnika na biegu jalowym i okolo 1,5 obr. jakos tak traktorowato jak w TDI. wczesniej bylem wrecz zachwycony dizlem 2.2 jak ladnie sobie chodzi.
sprawdzilem poziom oleju i okazalo sie ze go przybylo i ok 0,4cm ponad stan
wiec mechanik stwierdzil ze cos z dpf-em, mamy go czyscic pod koniec tygodnia.
dzisiaj wymienilem olej zeby nie jezdzic na rozcieczonym ropka i dziwiek silnika powrocil do tego poprzedniego.
czy jest mozliwosc sprawdzenia w jakis sposob stanu zapchania dpf-u?
czy to rzeczywiscie bylo przyczyna rozpadu turbo?
- Od: 27 wrz 2012, 23:01
- Posty: 15
- Auto: mazda 6 2009
2.2 mzr-cr 163
pietya napisał(a):czy jest mozliwosc sprawdzenia w jakis sposob stanu zapchania dpf-u?
można, podpinając IDS-a
pietya napisał(a):czy to rzeczywiscie bylo przyczyna rozpadu turbo?
Ja nie widzę związku jakoś... Jakie dokładnie uszkodzenie turbiny stwierdzono?
Sugeruję wrócić do oryginalnego oleju i sprawdzić, czy aby czasem łańcuch rozrządu się zbytnio nie wydłużył. Co do stanu oleju, dopóki nie dojdzie do X to jest OK. Na miarce jest minimum, maksimum oraz X ( w kolejności od dołu ).
w uszkodzonym turbo byl mysle dosyc duzy luz promieniowy, obudowa miala slady od lopatek
bardzo wyla od 1500obr, brak mocy.
teraz natomiast moc jest, wszystko niby ok ale przyczyna uszkodzenia starej turbiny nieznana.
co prawda wyczyszczenie dpf nie zaszkodzi, tak na przyszlosc bym mial spokuj na jakis czas.
Ale pytanie jest czy to od dpf, czy moze cos innego.
miska wyczyszczona, olej zmieniony juz 2 razy.
co jeszcze moglo rozwalic turbo?
bardzo wyla od 1500obr, brak mocy.
teraz natomiast moc jest, wszystko niby ok ale przyczyna uszkodzenia starej turbiny nieznana.
co prawda wyczyszczenie dpf nie zaszkodzi, tak na przyszlosc bym mial spokuj na jakis czas.
Ale pytanie jest czy to od dpf, czy moze cos innego.
miska wyczyszczona, olej zmieniony juz 2 razy.
co jeszcze moglo rozwalic turbo?
- Od: 27 wrz 2012, 23:01
- Posty: 15
- Auto: mazda 6 2009
2.2 mzr-cr 163
smile napisał(a):Co do luzu, to czy widać ślady ocierania wirnika o obudowę?
Wymień tę rurę z dziurą, lewe powietrze omijające przepływkę nie sprzyja pracy silnika. Zdemontuj rurę z turbo, którą powietrze jest tłoczone do interculera, uruchom silnik i daj tak ze 3tyś obr i sprawdź czy nie rzuca olejem w stronę interculera.
Z króćca, którym turbo pcha powietrze do intercoolera nie leci olej. Ta rura była troszkę tłusta ale nie było w niej oleju. Mokro jest pod rurą którą idzie powietrze do turbo. Z odmy zasysa olej?
- Od: 31 gru 2011, 11:46
- Posty: 68
- Skąd: Iłża/Kraków
- Auto: Mazda 6 GG, MZR-CD 121KM DPF, '06
- Od: 31 gru 2011, 11:46
- Posty: 68
- Skąd: Iłża/Kraków
- Auto: Mazda 6 GG, MZR-CD 121KM DPF, '06
olej kupiony, jutro wymiana na 5W30 DEXELIA DPF 5L
martwi mnie tylko dzwiek silnika, moze to tylko przewrazliwienia ale wydaje sie jakby bylo coraz glosniej
dzwiek dochodzi z prawej strony silnika gdzie znajduje sie paskek i lancuch rozrzadu,
teraz mam olej 5w30 shell helix wiec chyba nie najgorszy do tego silnika.
dzwiek jest metaliczny.
moze macie jakies pomysly co robic teraz?
martwi mnie tylko dzwiek silnika, moze to tylko przewrazliwienia ale wydaje sie jakby bylo coraz glosniej
dzwiek dochodzi z prawej strony silnika gdzie znajduje sie paskek i lancuch rozrzadu,
teraz mam olej 5w30 shell helix wiec chyba nie najgorszy do tego silnika.
dzwiek jest metaliczny.
moze macie jakies pomysly co robic teraz?
- Od: 27 wrz 2012, 23:01
- Posty: 15
- Auto: mazda 6 2009
2.2 mzr-cr 163
Witam, mam problem z Moja Madzią. Otóż mówię od początku,kupiłem mazdę w Niemczech, nie odpalała, dostała się do mechanika (niepowołane ręce) nie potrafili dojść co jest, była 3 miesiące coś wymieniali już mówię co: jeden wtrysk, pompka paliwa, pierścienie na tłokach ,panewki, planowana głowica, sterownik wtrysku , kpl rozrząd olej plus filtry. co się okazuje mazda i tak nie odpala,,,, w końcu załapalił ze trzeba komputer pokładowy wymienić i w końcu odpaliła.... wydałem 4 tys po to żeby tylko zmienić dobre części... a komputer zapłacili 300zł i mazda była ok. po 2tys km walło mi turbo.. turbo wymieniłem było ok przez pól roku (10tys km) po czym zaczęło grac (dziwny dźwięk) turbo. Olej wymieniłem na półsyntetyk 10w40 ELFA, ale jak spuszczałem stary to taki gesty taka jakby maź leciała.. ale wymieniliśmy autko troszkę ciszej pracowało.. aż w końcu turbo padło. wykręciłem zawiozłem do mechanika turbo zatarte brak smarowania.. wiec przepatrzyłem przewody sprawdziłem drożność kanałów jest ok teraz została mi pompka oleju i tu tkwi problem tam jest taka śrubka 19 tzn dokładnie to chyba jakiś zawór i słyszałem ze on powinien dokręcić się ciężko jest tam taka sprężynka która powinna przy dokręcaniu opór stawiać,,a mi się lekko wkręciła czy to dobrze? i czy przyczyną nie dosmarowania turba może być pompka oleju?? dodam jeszcze ze zauważyłem ze przewody wysokiego ciśnienia się troszkę sączą.. jutro wieczorem dam zdjęcia gdzie się leją... Przepraszam za błędy, proszę o pomoc...
- Od: 17 paź 2012, 20:25
- Posty: 11
- Auto: Mazda 6 2.0 Citd 2002rok 136KM
Maniu991 napisał(a):czy przyczyną nie dosmarowania turba może być pompka oleju??
przeniosłem do istniejącego wątku... przejrzyj go proszę (np. na str.10 znalazłem być może interesujące dla Ciebie informacje)
w niedziele popatrzę jeszcze , co koledzy pisali i zoczymy czy jest ok, Turbo mam już zregenerowane ale nie chce zakładać bo wiem ze i tak po parunastu km się rozsypie.. jeszcze jedno pytanko. są jakieś zakłady co sprawdza pompę olejową czy jest sprawna i jakie ciśnienie daje? bo teraz na aucie oczywiście nie sprawdzę, brak turba itp wiec nie odpalę żeby sprawdzić.
- Od: 17 paź 2012, 20:25
- Posty: 11
- Auto: Mazda 6 2.0 Citd 2002rok 136KM
Witam, samochód poskładany zalany olejem Castrol EDGE 5w30 odpalony wszystko jest ok silnik ładnie pracuje, tylko mnie zastanawia jedna rzecz, czy nic sie nie stanie po zmianie oleju z 10w40 na 5w30
nie wypłucze silnika??
- Od: 17 paź 2012, 20:25
- Posty: 11
- Auto: Mazda 6 2.0 Citd 2002rok 136KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6