Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez smile » 8 paź 2012, 23:27

duch1604 napisał(a):zaczął mrugać DPF. Wkurzyłem sie strasznie i troche pocisnełem zeby przepalic to i owo. Nic to nie dało.

Z mrugającym DPF-em się nie jeździ!! Dlaczego? Bo...
duch1604 napisał(a):po paru następnych kilometrach zaświecił sie check i kontrola trakcji.


duch1604 napisał(a):Check i trakcje wykasowano i żadnych błedów wiecej nie wykryto. Pewno temu ze DPF mruga dopiero po pewnym czasie od odpalenia, prawdopodobnie po nagrzaniu silnika.

Jak to nie wykryto?! Jak mruga DPF to i błędy jakieś muszą być poza kontrolą trakcji!!

Zmień serwis... ASO też bywa nie doskonałe ;)
Poszukaj kogoś ze specjalizacją Mazdy ( nie mylić autoryzacją ). Jak byś podał skąd jesteś, gdzie bywasz ( nie kupiłeś przecież diesla z DPF aby jeździć jedynie do pracy po 5 km dziennie? :> ) to było by łątwiej kogoś polecić...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez bieski » 9 paź 2012, 07:28

duch1604 napisał(a):Swoją Mazdę mam od 4miesięcy


Witamy na forum,

Proszę o zapoznanie się z regulaminem forum. Staramy się dopisywać do istniejących wątków.
Poza tym proszę następnym razem o bardziej szczegółowy tytuł wątku,

PS. Jaki olej ci zalano?
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Myjk » 9 paź 2012, 20:48

smile napisał(a):Jak to nie wykryto?! Jak mruga DPF to i błędy jakieś muszą być poza kontrolą trakcji!!

Śmierdzi na kilometr nieskasowaną inspekcją olejową. ;)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez duch1604 » 9 paź 2012, 21:08

No coż samochód ma służyć głównie do dojazdów do pracy (30km), do dziewczyny, na dyskoteke itd :P . Normalne użytkowanie. Jestem z okolic Białegostoku i tu głównie sie kręce. Znalazłem już pewnego speca od mazdy który po cichaczu naprawia coś po nocach w garażu. Oczywiście w dzień jest mechanikiem w Aso Mazdy. Jutro do niego pojade i zobaczymy co da sie zrobić.
Co do błędów jest jak mówiłem. W Aso nic nie wykryto poza błędem jakiegoś czujnika który rzekomo zaświecił mi check i trakcje.
Olej jaki ma zalano to Dexelia DPF. Orginalny z serwisu.
Co do nieskasowanej inspekcji olejowej to też o tym pomyślałem. A w Aso powiedzieli że nie ma takiej opcji....
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 22:31
Posty: 133 (0/1)
Skąd: Łapy/Bergen-Norwegia
Auto: Mazda 6 GG – 2.0 MZR-CD, RF7J, 133KM

Postprzez Wojtek » 9 paź 2012, 21:15

duch1604 napisał(a):W Aso nic nie wykryto poza błędem jakiegoś czujnika który rzekomo zaświecił mi check i trakcje.
i nawet nie poinformowano wlasciciela auta, co i dlaczego... :|

jest Check sa i bledy :P

duch1604 napisał(a):Co do nieskasowanej inspekcji olejowej to też o tym pomyślałem. A w Aso powiedzieli że nie ma takiej opcji....

tak jak napisal Myjk... <spoko>

ps. ASO ma IDS'a... i nic? :>
zmien ASO

ps2.
duch1604 napisał(a):Znalazłem już pewnego speca od mazdy który po cichaczu naprawia coś po nocach w garażu. Oczywiście w dzień jest mechanikiem w Aso Mazdy.

jezeli z tego samego... <nie powiem>
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez duch1604 » 9 paź 2012, 21:44

No zapewne jakieś błędy są. Co sie dało skasowali, reszta powiedzieli ze ok i dowidzenia. Ani co, ani jak, ani dlaczego nie powiedzieli.
Jutro poprosze tego mechanika o ponowne skasowanie inspekcji olejowej tak na dobry początek (od wymiany oleju przejechałem góra 300km) i zobaczymy co to będzie. A co tam Aso ma to nie wiem. I niestety to jedyne w okolicy....
AAAA mechanik z tego właśnie Aso. Ale to nic. Z doświadczenia wiem że jeżeli odpowiada za nas firma to sie robi wszystko aby szybciej. Jak sie nie uda to najwyżej firma jeszcze raz zarobi. A prywatnie jeżeli sami odpowiadamy za robote to trzeba sie bardziej starać. No i co najważniejsze: w Aso podłączenie pod komputer 200zł, nieważne czy coś zrobią czy nie. A i kogoś prywatnie to jak nic nie zrobi to i 0zł ;)
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 22:31
Posty: 133 (0/1)
Skąd: Łapy/Bergen-Norwegia
Auto: Mazda 6 GG – 2.0 MZR-CD, RF7J, 133KM

Postprzez marex » 9 paź 2012, 22:04

skasować inspekcje możesz sobie sam i ja bym od tego zaczął jeżeli DPF dalej mruga to możesz jeszcze wymusić jego wypalenie tylko trochę dziwi mnie postawa ASO ale w sumie dla tego tam nie jeżdżę :p

jesteś nowy na forum więc proszę:
http://www.cdn.dk/mazda6/tips.htm
poza tym tu jest trochę wskazówek:
viewtopic.php?f=90&t=59614&start=140
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez duch1604 » 9 paź 2012, 22:11

Ok, dzięki wielkie <piwo> . Jutro sprawdze te linki bo dziś już za późno iść do garażu . Fajnie że jest na forum ktoś z mojej okolicy ;) .
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 22:31
Posty: 133 (0/1)
Skąd: Łapy/Bergen-Norwegia
Auto: Mazda 6 GG – 2.0 MZR-CD, RF7J, 133KM

Postprzez smile » 9 paź 2012, 22:26

Myjk napisał(a):Śmierdzi na kilometr nieskasowaną inspekcją olejową


Nieskasowana inspekcja objawia się błędem P2459, o ile dobrze pamiętam.
Poza tym, inspekcja nie powoduje zapalenia się trakcji i cheka na blacie.
Tak więc, zapytaj się tego gościa czy ma IDS-a, jeśli ma to <spoko> i do dzieła.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez WarunekPL » 9 paź 2012, 22:50

duch1604 napisał(a):Fajnie że jest na forum ktoś z mojej okolicy .

Wcale nie jest Nas mało ! <rotfl>
Ps. Inspekcje olejową sam zrobisz wg. przepisu ja po wymianie od razu po wlaniu skasowałem kabelkiem i gitarrra :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2010, 19:51
Posty: 133
Skąd: Łapy
Auto: M5 CR 2009r,
2.0B+LPG 146 KM

Postprzez duch1604 » 11 paź 2012, 21:05

Witam ponownie!!!
Byłem dziś u tego mechanika. Ma IDSa ale niestety laptop sie spieprzył i nic nie mogliśmy sprawdzić. Dlatego ręcznie skasowaliśmy ponownie inspekcję olejową a następnie wywołaliśmy wypalanie DPFa (sam jakoś nie zdążyłem się przybrać żeby to zrobić jak mi radziliście). Efekt to przede wszystkim kłęby dymu na całą okolicę, dobrze że straż nie przyjechała <lol> . Mechanik powiedział że jeszcze tak mu się nie zdażyło. Co auta to w czasie powrotu do domu (ok.15km) DPF nie dał o sobie znać. Natomiast check i trakcja pali się dalej. W poniedziałek mamy to sprawdzić jak laptop będzie już sprawny ;) . Choć podobno jest szansa że komputer w samochodzie sam po jakimś czasie przestanie je zapalać jeżeli wszystko w silniku będzie ok. Teraz pozostaje mi tylko pojeździć troche i zobaczyć czy problem nie powróci <faja>
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 22:31
Posty: 133 (0/1)
Skąd: Łapy/Bergen-Norwegia
Auto: Mazda 6 GG – 2.0 MZR-CD, RF7J, 133KM

Postprzez marex » 12 paź 2012, 11:19

Błędy też możesz samemu skasować odłączając aku. Jednak w Twoim przypadku pojechałbym na kompa sczytał je wtedy będziesz dokładnie wiedział co i jak.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez duch1604 » 12 paź 2012, 22:12

No właśnie chce je sczytać i zobaczyć w czym tkwi problem. Potem ewentualnie problem rozwiązać. O akumulatorze pomyślałem, ale wole jak mówisz-dowiedzieć się o co chodzi. Poza tym irytuje mnie ponowne ustawianie radia itd. :]
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 22:31
Posty: 133 (0/1)
Skąd: Łapy/Bergen-Norwegia
Auto: Mazda 6 GG – 2.0 MZR-CD, RF7J, 133KM

Postprzez WarunekPL » 13 paź 2012, 03:00

duch1604 napisał(a):No właśnie chce je sczytać i zobaczyć w czym tkwi problem. Potem ewentualnie problem rozwiązać. O akumulatorze pomyślałem, ale wole jak mówisz-dowiedzieć się o co chodzi. Poza tym irytuje mnie ponowne ustawianie radia itd. :]

Po za radiem i licznikiem dziennym nic więcej się nie dzieje także luzik.
W postach wyżej masz jak na tacy przepisy na kasowanie poszczególnych inspekcji także jeśli olej mieniany i DPF wypalony to sam to ogarniesz, chyba, że komp sczyta jakieś inne dodatkowe ERRORY .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2010, 19:51
Posty: 133
Skąd: Łapy
Auto: M5 CR 2009r,
2.0B+LPG 146 KM

Postprzez dobrzyn22 » 13 paź 2012, 11:00

WarunekPL napisał(a):Po za radiem i licznikiem dziennym nic więcej się nie dzieje także luzik.

+programowanie szyb ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez gesekfus » 15 paź 2012, 07:50

znowy ja....
w czasie jazdy zaświeciła mi sie kontrolka DPF więc wypalanie. Ale po kilku sekundach zaczęła mrugać... i mnie to załamało... poraz kolejny jakies problemy, a dopiero co używałem DPF cleanera.... poczułem brak mocy a jeszcze po chwili check engine.... masakra...
Dziś spróbuje wymusic wypalanie metodą podaną przez marex'a i zobaczymy.
Aha po zatrzymaniu zobaczyłem że stan oleju jest ok 1cm powyżej max.
Czy ktoś ma jakieś podpowiedzi? już tyle tego ze ręce sie załamują...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2010, 06:33
Posty: 37
Skąd: Berwick upon Tweed
Auto: Mazda 6
TS D 143
2007;]
232 km – 13 l = 5,6l/100km;]
z czego 40 po mieście;]
6.1-6.2/100km potwierdzone spalanie;]

Postprzez dobrzyn22 » 15 paź 2012, 09:44

gesekfus napisał(a):po zatrzymaniu zobaczyłem że stan oleju jest ok 1cm powyżej max.

a co wg. Ciebie oznacza max?? bo na bagnecie masz : L, F, X.
Jeżeli masz powyżej X to olej bezwzględnie do wymiany
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez marex » 15 paź 2012, 10:34

Ja na Twoim miejscu zajechałbym do ASO i przeprogramował komputer albo sprawdził czy nie masz aktualnego softu odnośnie DPF. Wymuszonego wypalania możesz spróbować tylko jak mruga DPF i świecą inne kontrolki to ciekawe czy Ci się uda.
Odnośnie zwiększonego stanu oleju to z Tego co kojarzę dosyć nie dawno go wymieniałeś (u mnie mija pół roku kilka razy przerywałem wypalanie, a poziom zwiększył się jedynie parę mm), czy nie za dużo dolewa Ci tego paliwa??
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez WarunekPL » 15 paź 2012, 22:30

a jak wymuszanie nie pójdzie to cegła na pedał gazu luz i obroty ok 3 tysięcy i tak z 10-15 na rozgrzanym silniku. Nie ma ****, że nie przepali!
Ostatnio edytowano 16 paź 2012, 00:09 przez bieski, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Bez ptaków mi tu :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2010, 19:51
Posty: 133
Skąd: Łapy
Auto: M5 CR 2009r,
2.0B+LPG 146 KM

Postprzez smile » 15 paź 2012, 22:48

WarunekPL napisał(a):a jak wymuszanie nie pójdzie to cegła na pedał gazu luz i obroty ok 3 tysięcy i tak z 10-15 na rozgrzanym silniku. Nie ma ****, że nie przepali!


Odradzam :| :| :| :|
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6