Błąd P0511 co zrobić?
1, 2
Witam, przeszukałem forum ale nic nie mogłem znaleźć dlatego zakładam wątek.
Wyskoczył mi błąd
P0511, Powietrze wolnych obrotów Błąd w obwodzie elektrycznym
NIestety nie da się go skasować, tzn po skasowaniu od razu wraca.
Troche mnie to irytuje....W samochodzie jedynie co się dzieje to przy zimnym silniku potrafią spadać obroty i może zgasnąć. Jak się rozgrzeje problem znika. Czasem trochę drży silnik na jałowym, ale bardzo delikatnie...(na gazie i na benzynie to samo)
Wyskoczył mi błąd
P0511, Powietrze wolnych obrotów Błąd w obwodzie elektrycznym
NIestety nie da się go skasować, tzn po skasowaniu od razu wraca.
Troche mnie to irytuje....W samochodzie jedynie co się dzieje to przy zimnym silniku potrafią spadać obroty i może zgasnąć. Jak się rozgrzeje problem znika. Czasem trochę drży silnik na jałowym, ale bardzo delikatnie...(na gazie i na benzynie to samo)
- Od: 21 wrz 2012, 16:30
- Posty: 37
- Auto: Mazda 6 1.8 dohc 16V 2003r kombi + LPG
masz gdzieś niestykający przewód(najprawdopodobniej) – posprawdzaj dokładnie dolot,przepływomierz, silniczek krokowy... przewody wtyczki itp.
dokładnie – coś gdzieś nie styka, albo masz uszkodzony przepływomierz.
też tak miałem – po czyszczeniu przepustnicy – wystarczyło po dociskać wtyczki i pojechać na kasowanie błędów.
u mnie objawiało się to mega spalaniem dochodzącym do 16l lpg / 100km
też tak miałem – po czyszczeniu przepustnicy – wystarczyło po dociskać wtyczki i pojechać na kasowanie błędów.
u mnie objawiało się to mega spalaniem dochodzącym do 16l lpg / 100km
- Od: 13 kwi 2011, 10:12
- Posty: 167
- Skąd: Częstochowa
- Auto: ford cmax
Niestety nadal borykam sie z problemem..
Prosze doradzcie cos:(
Bylem u elektromechanika, u ktorego zawsze robilem fury ale po 2 dniach sie poddal sugerujac ze to tzw. Krokowy, ale nie chcial podjac ryzyka..
Boje sie jechac do aso bo szkoda mi portfela..
Ps: moze macie kogos z warszawy lub okolic godnego polecenia?
Prosze doradzcie cos:(
Bylem u elektromechanika, u ktorego zawsze robilem fury ale po 2 dniach sie poddal sugerujac ze to tzw. Krokowy, ale nie chcial podjac ryzyka..
Boje sie jechac do aso bo szkoda mi portfela..
Ps: moze macie kogos z warszawy lub okolic godnego polecenia?
- Od: 21 wrz 2012, 16:30
- Posty: 37
- Auto: Mazda 6 1.8 dohc 16V 2003r kombi + LPG
1. czy podmieniles przeplywke?
masz ZL01... (o ile sie nie myle) czyli taka najpopularniejsza...
2. czy sprawdziles organoleptycznie kable i wtyczki?
masz ZL01... (o ile sie nie myle) czyli taka najpopularniejsza...
2. czy sprawdziles organoleptycznie kable i wtyczki?
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
jezeli z przeplywka wszystko dobrze, to sprawdz wtyczke i rezystancje zaworu IAC:
jednym z mozliwych powodow jest np. skorodowana wtyczka
ponizej rysunek z silnika LF... porownaj... pewnie cos tam znajdziesz
Dopisano N, 21 paź 2012, 23:37:
i kabelek do zaworu tez sprawdz..
jednym z mozliwych powodow jest np. skorodowana wtyczka
ponizej rysunek z silnika LF... porownaj... pewnie cos tam znajdziesz
Dopisano N, 21 paź 2012, 23:37:
i kabelek do zaworu tez sprawdz..
- Załączniki
-
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Lulek
Odpal auto , podnieś maskę i wypnij przepływkę jak zdechnie to przepływka bangla , jak będzie dalej chodził to do wymiany. W ten sposób wykluczysz przepływomierz. Daj znać i będziemy myśleć dalej.
Pozdrawiam
Odpal auto , podnieś maskę i wypnij przepływkę jak zdechnie to przepływka bangla , jak będzie dalej chodził to do wymiany. W ten sposób wykluczysz przepływomierz. Daj znać i będziemy myśleć dalej.
Pozdrawiam
-
Grucha
Grucha napisał(a): jak będzie dalej chodził to do wymiany.
dziwne rzeczy kolega prawi...
ostatnio widzialem zamiennik i oczywiscie nie pracowal on poprawnie...

podmienilem na swoja przeplywke... i wszystko bylo cacy, a zamiennik (nowy) pojechal do sprzedawcy – zwrot zlego produktu...
najciekawsze jest to, ze po wlozeniu przeplywki do mojego auta... nie podlaczylem jej... i odpalilem auto... oczywiscie check engine sie zapalil, ale auto (z trudem) lecz dzialalo...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Wojtek napisał(a):dziwne rzeczy kolega prawi...
No prawi i to z doświadczenia , poza tym w tym wątku pomagamy koledze a nie opowiadamy jak to zwracamy części na gwarancji jakby to jakiś cud był

EOT
Lulek odezwij sie na PW
Pozdrawiam serdecznie
-
Grucha
Grucha napisał(a):No prawi i to z doświadczenia
widac, ze mamy inne doswiadczenia...
Grucha napisał(a):w tym wątku pomagamy koledze a nie opowiadamy jak to zwracamy części na gwarancji jakby to jakiś cud był
EOT
a dlaczego kazesz koledze wyrzucic moze dobra przeplywke?
zwrocilem tylko uwage, ze to co napisales nie jest miarodajnym sposobem na okreslenie uszkodzonego przeplywomierza... a to juz jest pomoc w opanowaniu problemu... chyba, ze juz postepujesz jak ASO – wymieniasz wszystko po kolei...

ps. o co bym cie nie podejrzewal...

Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
dokladnie tak...
sprawdz go i kable i styki... gdy styk sniedzieje, to zwieksza sie rezystancja calego obwodu,
a co za tym idzie nie musze opisywac
sprawdz go i kable i styki... gdy styk sniedzieje, to zwieksza sie rezystancja calego obwodu,
a co za tym idzie nie musze opisywac
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Panowie cofam co do tej przeplywki..
Odlaczylem jeszcze raz, po odlaczeniu lekko sfalowalo i podniosly sie obroty ale na prawde minimalnie, po ponownym podlaczeniu silnik zgasl. Po odpaleniu wszystko tak jak bylo. Pozniej kikka razy powtorzylem manewr to po wlaczaniu wtyczki raz gasl a raz spadaly mu obroty ale po chwili wracaly do normy..
Odlaczylem jeszcze raz, po odlaczeniu lekko sfalowalo i podniosly sie obroty ale na prawde minimalnie, po ponownym podlaczeniu silnik zgasl. Po odpaleniu wszystko tak jak bylo. Pozniej kikka razy powtorzylem manewr to po wlaczaniu wtyczki raz gasl a raz spadaly mu obroty ale po chwili wracaly do normy..
- Od: 21 wrz 2012, 16:30
- Posty: 37
- Auto: Mazda 6 1.8 dohc 16V 2003r kombi + LPG
przy lekko walnietej przeplywce bys mial juz blad na desce (check) i w kompie... o zlym przeplywie powietrza...
Dopisano Pn, 22 paź 2012, 22:57:
ponizej IAC Valve w silniku L8:
Dopisano Pn, 22 paź 2012, 22:57:
ponizej IAC Valve w silniku L8:
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Ja pamietam ze krokowki to sie myło:p
Dopisano 23 paź 2012, 17:09:
Sprawdzilem dzis ze znajomym rezystancje we wtyczce i jest ok....
Ps: jezeli po odlaczeniu tej wtyczki z zaworu na pracujacym silniku nic sie nie dzieje to jest ok?
Dopisano 23 paź 2012, 17:09:
Sprawdzilem dzis ze znajomym rezystancje we wtyczce i jest ok....
Ps: jezeli po odlaczeniu tej wtyczki z zaworu na pracujacym silniku nic sie nie dzieje to jest ok?
- Od: 21 wrz 2012, 16:30
- Posty: 37
- Auto: Mazda 6 1.8 dohc 16V 2003r kombi + LPG
ten zawor sprawdza sie tylko na zimnym silniku... i jezeli schodza obroty do wolnych (w miare nagrzewania sie silnika) to jest oki...
sprawdziles rezystancje samego zaworu, a teraz sprawdz czy w kablach nie ma zwarcia do masy lub plusa baterii...
sprawdziles rezystancje samego zaworu, a teraz sprawdz czy w kablach nie ma zwarcia do masy lub plusa baterii...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6