Cykanie Mazda 626 1,8 16V GW

Postprzez crash_art » 10 paź 2012, 11:18

Witam

Mam dziwny problem mianowicie jakieś cykanie dochodzi spod maski. Z częstotliwości owych dźwięków domniemywam że nie są to zawory albo panewki. Może ktoś mi pomoże zdiagnozować co to za cykanie.
Filmik wrzuciłem na
[youtube] http://www.youtube.com/watch?v=EfOtITmk ... e=youtu.be [/youtube]
Proszę o pomoc
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2012, 08:10
Posty: 32
Skąd: Resko
Auto: Mazda 626 1.8 16 1998

Postprzez maxim_wawa » 10 paź 2012, 12:10

jest taki zaworek miedzy przepustnica a filtrem węglowym, idą od niego wężyki w dwie strony – zwykle to on cyka jak są zbyt wysoko obroty podkręcone na przepustnicy lub IAC ew. jak się zrypał

sam zaworek z wtyczka jest na wysokości przepływomierza
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez lucas83 » 10 paź 2012, 12:19

Też o nim pomyślałem, ale nie wiem, czy to ten. Niech Kolega wypnie z niego wtyczkę i wtedy będzie wiadomo :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez crash_art » 10 paź 2012, 12:41

Ok, dzisiaj o 15 kończę robotę pójdę do garażu i to zobaczę, ale obroty są w normie na poziomi 800 – 1000

Dopisano 10 paź 2012, 12:52:

dobra znalazłem jakieś zdjęcie tego silnika mógł by mi ktoś wskazać czerwoną strzałką gdzie znajdę ten tajemniczo cykający zaworek
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2012, 08:10
Posty: 32
Skąd: Resko
Auto: Mazda 626 1.8 16 1998

Postprzez maxim_wawa » 10 paź 2012, 12:54

zdjecie jest od GE i ciut sie ten osprzet różni
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez crash_art » 10 paź 2012, 13:11

A powiedz mi jakie oznaczenie ma ten silnik może coś znajdę innego.
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2012, 08:10
Posty: 32
Skąd: Resko
Auto: Mazda 626 1.8 16 1998

Postprzez maxim_wawa » 10 paź 2012, 14:25

w tych okolicach jest ten zaworek (moja komora silnika)
Załączniki
626 komora.jpg
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez lucas83 » 10 paź 2012, 14:46

Żeby uściślić: zaworek umieszczony jest z uchwytem na gumowej rurze (tej między przepustnicą a obudową filtra powietrza – tam, gdzie zaznaczył maxim_wawa).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez crash_art » 10 paź 2012, 14:57

kurczę ale to cyka gdzieś z okolic rozrządu a nie filtra

Dopisano 10 paź 2012, 15:11:

Dobra lecę do garażu to sprawdzić napiszę później co i jak
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2012, 08:10
Posty: 32
Skąd: Resko
Auto: Mazda 626 1.8 16 1998

Postprzez maxim_wawa » 10 paź 2012, 15:28

moze pasek sie wystrzepił i ociera
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez MAT » 10 paź 2012, 15:53

u mnie kiedyś jak skosiło napinacz to pasek rozrządu tak ocierał o czujnik położenia wałka rozrządu, spróbuj go odkręcić i zobacz czy nie jest poobcierany i czy nie ma drobinek z paska wokół, jest wkręcony na jedną śrubkę w pokrywę zaworów o strony rozrządu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 20:08
Posty: 280
Skąd: Lublin
Auto: E39 M57D30 02'

Postprzez crash_art » 11 paź 2012, 07:37

Usterka zdiagnozowana pasek kończy swoją żywotność . kawałek go pękło i ocierało i ot ci cała filozofia dziwnego cykania. Dzisiaj wymiana paska :) dzięki za pomoc.
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2012, 08:10
Posty: 32
Skąd: Resko
Auto: Mazda 626 1.8 16 1998

Postprzez Gregory » 11 paź 2012, 08:24

W ostatniej chwili zdążyłeś, dobrze że nie zbagatelizowałeś "cykania" <spoko>
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2012, 12:11
Posty: 356 (0/2)
Skąd: Krzeszów nad Sanem/Rzeszów/Paris
Auto: 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM+LPG
Mondeo MK3 2004 2.0 145KM+LPG
było: 323F 1990r. BG 1.6+LPG 88KM
Scudo 1999r. 1.9TD 92KM
Laguna 1995r. 1.8+LPG 90KM

Postprzez bartt88 » 11 paź 2012, 16:37

Cześć
Słuchajcie mam problem, chodzi o to że podczas dodawania gazu słychać charakterystyczne cykanie i to dość głośne, problem zdiagnozowałem (chyba) bo tu chodzilo o zawór par paliwa, taki zaworek miedzy przepustnica a filtrem węglowym, idą od niego wężyki w dwie strony... wymieniłem tą część i teraz cykanie nie jest już takie głośne, dopiero po podniesieniu maski i dodanie lekko gazu slychać a przedtem przy zamknietej masce i siedzeniu w srodku samochodu było juz słychac, pytanie jest moje czy to ma tak cykać cicho czy wogle nie powinno cykać a jeśli nie powinno to co jeszcze moge zrobić ? tak jak mowilem wymieniłem ten zawór par paliwa na nowy i mimo wszystko cykanie jest ale ciche, pod opuszczoną maską tego nie słychać. Dzieki za odpowiedz

chciałem jeszcze dodać ze cykanie objawia sie dopiero po chwili jazdy, a tak jak przyjde odpale auto to nie cyka przy dodawaniu gazu, dopiero jak chwile przejade wlacza sie te cykanie, stane otworze maske lekko gazuje to wtedy slychac te cykanie z tym ze tak jak mowie teraz jest juz ono ciche po wymianie zaworu

Pzdr,
Bartek
bartt88
 

Postprzez maxim_wawa » 12 paź 2012, 08:06

z własnych obserwacji: wszystkie cykają wiec pewnie tak ma być, a jaki był by sens zaworka gdyby nie miał pracować ?

zły objaw jak cyka na wolnych obrotach bo to by oznaczało że zbyt bogato podaje wahy (źle ustawiony IAC, źle ustawiony bypass, ruszony TPS lub naciągnięta linka gazu)
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez lucas83 » 12 paź 2012, 15:57

maxim_wawa, a co ma zawór par paliwa wspólnego z podawaniem paliwa? On przecież odpowiada za zupełnie coś innego, jak sama nazwa wskazuje :) Nie mieszajcie tu IAC itp. historii, bo to nie ma nic wspólnego :) Można go nawet całkowicie wypiąć i nic złego się nie stanie. Zresztą w manualu jest opisany sposób sprawdzenia tego zaworu.

U mnie cykanie było słychać tylko podczas jazdy, na postoju mogłem sobie dodawać gazu ile chciałem i nic nie cykało, na jałowym też cisza była. Po wymianie nic nie cyka. A wymieniłem tylko dla świętego spokoju, bo cykanie wkurzało :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez bartt88 » 13 paź 2012, 15:10

hmmm no ja wymienilem, na wolnych obrotach nic nie cyka ale na postoju jak lekko dodam gazu to cyka ale bardzo cicho, nie to co poprzednio przed wymianą wtedy to tragicznie cykał, po wymianie juz ciszejj
bartt88
 

Postprzez maxim_wawa » 15 paź 2012, 08:38

lucas83 napisał(a):maxim_wawa, a co ma zawór par paliwa wspólnego z podawaniem paliwa? On przecież odpowiada za zupełnie coś innego, jak sama nazwa wskazuje :) Nie mieszajcie tu IAC itp. historii, bo to nie ma nic wspólnego :) Można go nawet całkowicie wypiąć i nic złego się nie stanie. Zresztą w manualu jest opisany sposób sprawdzenia tego zaworu.

U mnie cykanie było słychać tylko podczas jazdy, na postoju mogłem sobie dodawać gazu ile chciałem i nic nie cykało, na jałowym też cisza była. Po wymianie nic nie cyka. A wymieniłem tylko dla świętego spokoju, bo cykanie wkurzało :D


lucas to w takim razie jeśli cykanie jest objawem uszkodzonego zaworu to wszystkie mazdy jakie miałem okazje dłubać miały go w takim razie uszkodzonego, a z własnego doświadczenia wiem ze zbytnio otwarty IAC lub przepustnica powoduje ciągle jego cykanie na postoju – sprawdzone organoleptycznie wiec coś tam jednak wspólnego ze sobą mają
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez lucas83 » 15 paź 2012, 10:02

No cóż, uwierz mi, że ja już z IAC i przepustnicą robiłem chyba wszystko i jakoś nic nie cykało u mnie, także śmiem twierdzić, że cykanie nie jest zależne od IAC/przepustnicy. Ludzie, którzy również bawili się przepustnicą oraz IAC nic nie pisali o cykaniu. Jedyne co stwierdziłem, to pojawienie się syczenia przy zbyt mocno odkręconym bypassie. Ale cykania nie stwierdziłem, a kręciłem tym sporo, długo i wiele razy. Także kto wie, czy te Mazdy nie miały walniętego tego zaworka, co jak widać jest dość częstą usterką, na którą być może niektórzy nie zwrócili uwagi :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

PostTen post został usunięty przez siegu 17 paź 2012, 16:46.
Powód: OT.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6