Za duże spalanie. Co to moze być?

Postprzez konrad1235 » 29 maja 2012, 08:12

Opisałeś sytuacje dokładnie którą ja miałem (opisałem wcześniej na forum) . Oczywiście też znaleźli mi problem ale dopiero 5-6 tygodni po zakupie na chyba 4 wizycie w ASO ( nie potrafili znaleźć problemu ). Wtryski lały więc kupiłem nowe, niestety ich się nie regeneruje , obdzwoniłem pół polski w poszukiwaniu wtrysków, ceny wahały się pomiędzy 6000 – 8000 zł aż znalazłem dosłownie 5 km od siebie kolesia co ma masę części do mazdy i kupiłem komplet (ponoć z niewielkim przebiegiem) za 750 zł i śmigam do dziś. Jak wcześniej spalanie na poziomie 10-12 litrów tak teraz przy około 1800-2000 obr/min spalanie dochodzi nawet do 5,4 (wg komputera) a realnie spalanie mam około 7-8 w cyklu miejskim. Jak chcesz tel do kolesia to pisz na prv ewentualnie gg (dostałem gwarancje rozruchową 1 miesiąc na wtryski). Jak by ktoś chciał popróbować regeneracji to mam stare wtryski.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2011, 17:51
Posty: 120
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda CX-5 2.0 SKY-G 160 KM AWD MT SkyPASSION 2015r.

Postprzez Hubix » 21 wrz 2012, 21:54

Witam

Mam ten sam problem – Samochód mi za dużo pali.

Jadąc w trasie, komputer średnie spalanie wskazał 4,5L, jechałem w nocy nad morze z małopolski

Na pełnym baku (66L) zrobiłem ledwo 900km (95% trasa), daje to średnie spalanie 7,3L/100 co na takie warunki to jakieś ponad 1,5L za dużo myślę.

Zauważyłem, że samochód strasznie dymi jak mu dodam gazu. Moc jest OK, pali bardzo ładnie, turbo zregenerowane, opony o szerokości 205, tak więc opory toczenia można wykluczyć. Filtry OK, olej 5W30, podkładki pod wtryskami OK, nie dymi nic. Rozrząd nowy.

Śmieszny komputerek jak miałem już głęboką rezerwę to wskazywał, że zrobię jeszcze ponad 500 km :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez dobrzyn22 » 21 wrz 2012, 22:05

Hubix napisał(a):Na pełnym baku (66L)

a od kiedy bak ma taką pojemność ??
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Hubix » 21 wrz 2012, 22:10

A ile ma ?

Ja wlałem 50 litrów a w baku się jeszcze nie paliła rezerwa przed tankowaniem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez dobrzyn22 » 21 wrz 2012, 22:48

63l

poza tym:
Na pełnym baku zrobiłem ledwo 900km

ile wtedy zatankowałeś ?? bo przez pełny bak należy rozumieć ok. 60 l...(część zostaje w przewodach itd.)
licząc nawet 63l przy takim dystansie daje spalanie 7l/100km
Jak poszukamy jeszcze chwilę, to się okaże, że spadnie do 6,5, więc już całkiem spoko... :P
dlatego pytam-ile wtedy tankowałeś(do pełna) ??
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Sebal » 21 wrz 2012, 23:20

I pytanie z jaką prędkością jechałeś na tej trasie. Ja jak miałem mazde 6 nigdy w trasie nie zrobiłem więcej jak 970 km (dystans po którym samochód stanął z braku paliwa). 6,5 l/100 km jest całkiem normalnym spalaniem dla diesla mazdy 6.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 643 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez m4ri0 » 10 paź 2012, 17:29

Witam,
mam problem z moja Madzia.... Auto pali mi w granicach 8.5 l w trasie. Bylem na kalibracji wtrysków i wszystko przebiegło bez problemów. Diagnostyka nie wykazała żadnych błędów. Auto mam od ok miesiąca, kupiłem je w Niemczech z uszkodzonym DPF który został usunięty. Wszystkie filtry oraz olej wymienione a auto jak paliło dużo tak dalej tyle pali...( spalanie mierzone nie przez komputer tylko poprzez ilość przejechanych kilometrów) Dieslami jeżdżę od 10 lat i nigdy żaden mi tyle nie spalał... Jazda raczej spokojna i tak wysokie spalanie..... Czy jest możliwe aby lejące wtryski przeszły kalibracje?? Dodam ze auto pracuje cichutko i równo oraz nic nie kopci. Co może być przyczyna tak wysokiego spalania. Ciągle zastanawiam się nad tym czy może jest coś nie tak z wtryskami skoro tyle pali.... Zauważyłem również ze zapach spalin jest jakiś taki inny i śmierdzący. Może przy usunięciu DPF coś zrobili nie tak i przez to wzrosło spalanie?? Sitko w zbiorniku nie było czyszczone bo nie miałem jeszcze na to czasu ale to raczej nie jest powodem ta dużego spalania. Auto przyspiesza tak jak powinno wiec nie wiem co to może być...
Początkujący
 
Od: 2 paź 2012, 11:08
Posty: 5
Auto: Mazda 6 CITD 143 ps

Postprzez dobrzyn22 » 10 paź 2012, 20:04

nie wiadomo jakie auto, jaki silnik....dopisz to do swojego profilu <czytaj>

Poza tym poszukaj wątków powiązanych ze zbyt wysokim spalaniem(są już takie)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez smile » 10 paź 2012, 22:06

Podaj rozmiar opon, sprawdź podkładki pod wtryskami... i uzupełnij profil :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez m4ri0 » 11 paź 2012, 10:55

Podkladki zostały sprawdzone. Jeśli chodzi o czytanie forum to dość gruntownie je przestudiowalem. Diagnostyka nic nie wykazała- zero błędów. Jedyne co jak narazie nie sprawdziłem to sitko w zbiorniku ale jakoś nie wydaje mi się aby przez to tak wzrosło spalanie, poza tym jeśli sitko było by zawalone to auto według mnie było by słabsze. Ktoś na forum pisał ze tez miał taki problem i szukał przyczyny przez ponad rok. W końcu jakiś mechanik wykręcić wtryski, które sprawdzili na maszynie i okazało sie ze leja... Wcześniej nic na to nie wskazywało . Dlatego tak sie zastanawiam czy jest taka ewentualność ze po przejściu kalibracja i sprawdzeniu na kompie parametrów gdzie wszystko wyglada ok mogą nadal podawać zbyt duża dawkę paliwa? Rozmiar opon 195/65/15
Początkujący
 
Od: 2 paź 2012, 11:08
Posty: 5
Auto: Mazda 6 CITD 143 ps

Postprzez bieski » 11 paź 2012, 11:15

m4ri0 napisał(a): Zauważyłem również ze zapach spalin jest jakiś taki inny i śmierdzący.

A jaki ma być jak nie masz DPF ? :>

Być może wysokie spalanie spowodowane jest przez ciągły proces wypalania DPF którego nie ma, ale wtedy to kopcił.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez dobrzyn22 » 11 paź 2012, 11:15

jak wtryski leją to chyba nie da się wykonać ich kalibracji (poprawcie jeśli się mylę)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez m4ri0 » 11 paź 2012, 12:10

Tak właśnie mówią ze jeśli wtryski leja to nie da sie ich skalibrowac. Co do procesu wypalania DPF to tak jak piszesz jeśli by sie wypalal to raczej auto by kopcilo. Zamówiłem sobie Forte , może coś sie po tym zmieni...
Początkujący
 
Od: 2 paź 2012, 11:08
Posty: 5
Auto: Mazda 6 CITD 143 ps

Postprzez nedd » 11 paź 2012, 14:25

Lejace wtryski da sie skalirowac. Jak mialem problem ze spalaniem pojechalem do Jaksy tam mi skalibrowali. Problem spalania nie ustal- wymontowalem wtryski w innym miejscu i sprawdzilem – lały...a wiec się da :)
Odnosnie wiadomosci jakie dostaje:
1 czytac forum przyczyny wysokiego spalania moga byc rozne- trzeba po kolei sprawdzac.
2 Jaksa nie sprawdzal mi wtrysków- wymontowalem je w innym miejscu i oddalem na sprawdzenie. Jaksa nie dysponuje o ile wiem takimi maszynami- to sie robi w miejscach wyspecjalizowanych w tego typu sprawach
3 Samochod mi nie dymil- mam dpf( ale ten zostal chyba uszkodzony) co wskazywalo na wtryskj? Spalanie...i tylko to.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 maja 2011, 21:20
Posty: 26
Skąd: W-wa/Pruszków
Auto: Mazda 6 GY, XII.2006, diesel 2,0->143@172 KM <--moja ex
Mazda 6 GJ 2,5AT Grand Touring <-moja aktualna

Postprzez dobrzyn22 » 11 paź 2012, 15:22

to może zrobić test przelewowy ??
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez m4ri0 » 11 paź 2012, 17:30

Nie da sie zrobić testu przelewowego w mazdzie po liftingu. Trzeba wyjąć wtryski i sprawdzić na maszynie. Tak więc będę musiał to sprawdzić bo spalanie jest zbyt wysokie a auto kupiłem z uszkodzonych Dpf co pewnie było spowodowane lejacymi wtryskami
Początkujący
 
Od: 2 paź 2012, 11:08
Posty: 5
Auto: Mazda 6 CITD 143 ps

Postprzez nedd » 11 paź 2012, 17:55

mnie lejące wtryski rozwaliły dpf. Aktualnie szukam gdzie by go zdemontować w dobrej cenie...Kreator Mocy chce 2400 co uważam jest przegięciem.

[
Ostatnio edytowano 11 paź 2012, 22:05 przez nedd, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 maja 2011, 21:20
Posty: 26
Skąd: W-wa/Pruszków
Auto: Mazda 6 GY, XII.2006, diesel 2,0->143@172 KM <--moja ex
Mazda 6 GJ 2,5AT Grand Touring <-moja aktualna

Postprzez m4ri0 » 11 paź 2012, 19:28

We Wrocławiu 1600 a w Poznaniu 1750 lub 1800
Początkujący
 
Od: 2 paź 2012, 11:08
Posty: 5
Auto: Mazda 6 CITD 143 ps

Postprzez nedd » 11 paź 2012, 22:07

Jakieś konkretne namiary?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 maja 2011, 21:20
Posty: 26
Skąd: W-wa/Pruszków
Auto: Mazda 6 GY, XII.2006, diesel 2,0->143@172 KM <--moja ex
Mazda 6 GJ 2,5AT Grand Touring <-moja aktualna

Postprzez dobrzyn22 » 12 paź 2012, 09:45

nedd napisał(a):mnie lejące wtryski rozwaliły dpf. Aktualnie szukam gdzie by go zdemontować w dobrej cenie

poszukaj w wątku o usuwaniu DPF..kilka osób tak postąpiło
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6