Automatyczna skrzynia LA4A-EL (CD4E) – pytania, problemy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Hugo » 23 mar 2009, 13:46

zibi626 napisał(a):czy jak zmostkuję TEN i GMB to nie spalę auta albo coś w tym stylu ?
Nie GMB tylko GND. I nic się nie spali tylko silnik przyśpieszy.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez zibi626 » 23 mar 2009, 13:49

Hugo napisał(a):
zibi626 napisał(a):czy jak zmostkuję TEN i GMB to nie spalę auta albo coś w tym stylu ?
Nie GMB tylko GND. I nic się nie spali tylko silnik przyśpieszy.



Jak to przyśpieszy ? Podobno sprawdza się nie na odpalonym silniku..chyba,że engine running tak ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez Globy » 23 mar 2009, 14:58

Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez chajdam » 15 kwi 2012, 11:02

Witam! Posiadam Mazdę MX6 wersja USA z automatem CD4E, wiem ,że czeka mnie regeneracja konwertera, oraz w przyszłości remont skrzyni.Proszę o opinię na temat tej skrzyni kogoś kto posiada taką skrzynię i przeprowadzał już remont lub naprawę.Zależy mi na pewnej firmie regenerującej konwertery,oraz solidnym warsztacie asb w okolicach Krakowa.Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2012, 10:51
Posty: 8
Auto: Mazda MX6 2.0 16V 1994r wersja USA skrzynia CD4E pakiet stylistyczny Aspec

Postprzez Paweł » 17 kwi 2012, 00:49

Ta skrzynia nazywa się właściwie LA4A-EL i jest to bliźniacza konstrukcja skrzyni Forda CD4E, z którą Twoja mazda odziedziczyła również cały układ sterowania silnikiem (EEC). Jej konstrukcja jest bardzo prosta, a jak na swój czas także nowoczesna. Jest to również chyba najsławniejsza skrzynia automatyczna w dziejach internetu. Miano to przypadło jej ze względu na liczne problemy, które dotknęły prawdopodobnie wszystkich jej użytkowników. Spotkać dzisiaj jeżdżącą Mazdę MX-6/626 lub Probe, Contoura, czy Mystique'a (a raczej Mistejka) itp z dwulitrowym motorem i automatem, to prawdziwe "szczęście"!

Wybór warsztatu zacząłbym od odszukania takiego, który będzie potrafił _na wstępie_ przeprowadzić test ciśnień na drodze (warunkach drogowych) oraz "podłączyć się" do systemu diagnostycznego Forda (EEC-IV). Druga sprawa, to wypytanie o typowe usterki tej skrzyni. W pierwszej kolejności powinni wymienić pękający kosz, zużyte pompy oleju, zapchane filtry, problemy wysterowania ciśnienia liniowego przez główny zawór i ogólne problemy zużywającego się bloku sterowania. Jako jednego z głównych narzędzi diagnostycznych po zdjęciu skrzyni z samochodu powinni używać sprężonego powietrza. Myślę, że jeśli warsztat spełni te warunki, to będziesz miał stosunkowo dobre argumenty, żeby zostawić samochód właśnie u nich.

P.S. Przenoszę do GE.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez voytecku » 14 maja 2012, 01:00

Skad jestes? Najtaniej wyjdzie sciagniecie zestawu naprawczego z USA (tzw Master Kit lub Super Master Kit) i zaprowadzenie samochodu do kogos uczciwego, kto policzy jak za normalna naprawe, a nie jak za zboze (okradnie Cie, korzystajac z Twojej nieznajomosci, jak np samko w Warszawie).

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez chajdam » 29 wrz 2012, 17:13

Dziękuję wszystkim za rady,mam zamiar w zimie zająć się moją księżniczką.Mam już na oku zestaw remontowy który przywiezie mi kumpel z USA.Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam bratnie dusze.
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2012, 10:51
Posty: 8
Auto: Mazda MX6 2.0 16V 1994r wersja USA skrzynia CD4E pakiet stylistyczny Aspec

Postprzez Speed » 6 paź 2012, 20:52

Paweł napisał(a): Spotkać dzisiaj jeżdżącą Mazdę MX-6/626 lub Probe, Contoura, czy Mystique'a (a raczej Mistejka) itp z dwulitrowym motorem i automatem, to prawdziwe "szczęście"!



Nasza 626 ma grubo ponad 300 tys a byla kupiona w komisie(z 10 lat temu) wiec stawiam na jakies plus 100tys a automat płynnie chodzi z tym ze zmieniany regularnie olej w skrzyni.
Radek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, VW , Citroen, Mazda .

Postprzez noxes » 6 paź 2012, 22:41

Speed napisał(a):z tym ze zmieniany regularnie olej w skrzyni.

No własnie to podstawa.
A w ogóle dysponuje może ktoś zdjęciami środka takiej skrzyni? A już jakby było DF4AL to by super było :)
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Paweł » 7 paź 2012, 23:14

Speed napisał(a):Nasza 626 ma grubo ponad 300 tys a byla kupiona w komisie(z 10 lat temu) wiec stawiam na jakies plus 100tys a automat płynnie chodzi z tym ze zmieniany regularnie olej w skrzyni.

Czy to jest A-Spec? Europejskie wersje nie miały skrzyni LA4A-EL. Zakładali ją tylko we Flat Rock.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Bombelq » 18 lis 2012, 15:34

Witam Forumowiczów !

Mam problem ze skrzynią biegów automatyczną w moim Cronosie 94r 2.0.

Generalnie skrzynia pracowała bez zarzutów. Jedyne co jest do zrobienia to gumy (poduszki) pod skrzynią są do wymiany i przy gwałtownym ruszaniu lub mocnej redukcji biegu słychać ich stukanie. Ale nie w tym rzecz…
Jak już wspomniałem skrzynia chodziło ładnie, płynie zmieniała biegi, czasem zaświecił się "HOLD", ale generalnie było okej.
Po wymianie rozrządu, okazało się, że zapchał się układ dolotowy powietrza, bo poprzedni właściciel założył sobie stożkowy filtr powietrza, który był trochę za mały i układ się zapchał, przez co auto się dławiło.
Później znowu nastały dni ciche i autko ładnie jeździło.
W pewną październikową sobotę mój kuzyn miał wesele i w drodze na wesele Mazda nagle zaczęła szarpać i doszło do WYBUCHU… po czym zgasła. Zatrzymałem się i na spokojnie spróbowałem ją odpalić… nie odpaliła… za drugim razem się udało i co… okazało się, że WYBUCHŁ mi końcowy tłumik… ale jechała dalej… W poniedziałek chciałem pojechać ją do mechanika, ale niestety… nie odpaliła… straciłem już nadzieję i chciałem ją zezłomować… po paru dniach przyjechał do mnie elektryk i okazało się, że się ZALAŁA! Mazda odpaliła, wymieniłem kabel od cewki do modułu zapłonowego i generalnie było okej, oprócz dużego hałasu :D
Zawiozłem ją do mechanika, który wymienił mi końcowy i środkowy tłumik oraz przy okazji wymienił filtr paliwa (powietrza wymienili, jak wyżej napisałem). Zbliżała się wymiana oleju w silniku i w skrzyni więc od razu i te oleje wymienili. Do skrzyni wlali mi Castrola ATF II DEX… coś tam… Gdy auto było gotowe, pojechałem je odebrać, mechanik wziął mnie na przejaszczkę i było git, sam z resztą mówił, że jest zdziwiony jak tak skrzynia ładnie pracuje, bo rzeczywiście skrzynia ładnie pracuje. Niestety problemy zaczęły się gdy ruszyłem od mechanika… HOLD zaczął mrugać…. skrzynia nie chciała wrzucić 5 biegu, ale pomieliła i wrzuciła. Potem pojechałem do dziewczyny i znowu… ale znowu pomieliła i wrzuciła i parę razy jeszcze miała problem i potem już ładnie szła… pomyślałem, że może nowy olej, że trochę stała i może musi się rozruszać…. jak wróciłem od dziewczyny, to sprawdziłem poziom olej u był tak idealnie na linii. Niestety nie miałem wężyka, żeby dolać jej jeszcze tego Castrola, więc na drugi dzień z rana poleciałem do sklepu po wężyk i dolałem oleju. Potem się nią przejechał i zero problemów.
Zadowolony, że już jest wszystko okej, wczoraj jadąc rano do pracy do Wrocławia zostałem zasmucony. Pierwszy odcinek 30 km do Prusic przejechała Mazdziocha bez problemu. W Prusicach zatrzymałem się na stacji, żeby zatankować. Zadowolony wsiadam do auta, odpalam je, zapinam pasy, odpala radio, włączam światła, wciskam hamulec, zmieniam drążek na D i nieszczęsny HOLD zaczyna mrugać i nie chce wrzucić 5 biegu…. zatrzymałem się i zgasiłem auto, poczekałem chwilę i odpaliłem i znowu po wrzucenia D HOLD mruga. Dojechałem do Trzebnicy, w Trzebnicy sprawdziłem poziom olej w skrzyni i było troszkę ponad miarkę, jadę kawałek dalej i nagle skrzynia wrzuca piątkę i auto jedzie już normalnie. Pojechałem do znajomego mechanika od amerykańców i automatów, przejechał się i powiedział, że skrzynia dość wysoko zmienia biegi (2500-3000 obrotów ale to zależy wiadomo od wielu warunków) natomiast auto spala w miarę bo w granicach 8-8,5 l/100 km. Oczywiście jak mechanik jechał, to HOLD ani mrugnął i skrzynia normalnie pracowała. Zapali się Check Engine, który się palił zawsze i ponoć nikt tego nie potrafił zdiagnozować. Podłączyliśmy auto pod stary komputer i udało się. Diagnoza : Sonda Lamba… i tylko sonada….
Nie mniej, auto postało na placu około 12 godzin, potem na spokojnie je rozgrzałem itp. Chce jechać, włączam D HOLD zaczyna mrugać, jadę. Czasem HOLD przestawał mrugać. Skrzynia biegi "do góry" zmieniała płynnie, natomiast jak np. dojeżdźałem do światłem w mieście, puszczałem gaz, to skrzynia robiła jakby redukcję szarpiąc przy tym…. :((
Spokojnie jechałem dalej i zbliżając się do ostatnich świateł przed mruganie i szarpanie ustało i skrzynia pracowała już zupełnie normalnie, aż do samego domu…. Pytanie teraz moje brzmi… co jej dolega ??? :(

Moim zdaniem uszkodzenie mechaniczne w skrzyni jest bardzo małe, dlaczego ? Bo moim zdaniem, jeżeli było być uszkodzone mechanicznie, to skrzynia zachowywałaby się "źle" cały czas, ale mogę się mylić bo się na tym nie znam… Natomiast ja bardziej obstawiałbym na uszkodzenie w kategorii elektronicznej, jakiś uszkodzony kabelek, wtyczka, czujnik… Dodam tylko, że na wstecznym biegu HOLD nie mruga.
Wiem, że ciężko będzie tak z opowieści zdiagnozować co i jak. Natomiast, jeżeli komuś przychodzi coś na myśl, co by to mogło być lub co należy sprawdzić, bardzo bym prosił o informacje. Jeżeli będę potrzebne jeszcze jakieś informacje, bardzo chętnie je w miarę możliwości udostępnię. Chciałbym na razie się wstrzymać od oddanie auta w ręce specjalistów od automatów ze względów ekonomicznych… lepiej będzie sprzedać lub złomować auto :(
Dziękuję za przeczytanie mej historii, jeżeli komuś coś przychodzi na myśl, proszę o informacje.


P.S. Czy Sonda Lamba może być przyczyną takich zachować skrzyni ?

Edit: Przypomniało mi się. Mechanik przy wymianie oleju w skrzyni sprawdził stan starego oleju i powiedział, że nie było tam żadnych opiłków ani nic nie pokojącego, tak samo przy poprzedniej wymianie, kiedy wlałem tak Orlenowski ATF, który dostałem od poprzedniego właściciela, kupując samochód.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 sie 2012, 20:55
Posty: 6
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 626 Cronos 1994 r. 2.0 16V

Postprzez noxes » 18 lis 2012, 16:20

A mi sie wydaje, że skrzynia się kończy, tarczki/konwerter/problemy z ciśnieniem.
A filtr oleju zmieniłeś od skrzyni?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Bombelq » 18 lis 2012, 16:31

Dzięki za odpowiedz.
Filtra oleju skrzyni nie zmieniłem, bo mechanik mi powiedziałem, że on jest ponoć wewnątrz skrzyni...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 sie 2012, 20:55
Posty: 6
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 626 Cronos 1994 r. 2.0 16V

Postprzez noxes » 18 lis 2012, 17:03

No i co z tego, że we wnątrz? Du*a nie mechanik, powinien go wymienic. Filtr jest pod dolnym deklem.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Bombelq » 18 lis 2012, 18:05

To, że ja wolałem jej nie rozbierać jak jeździ, bo boję się, że wtedy będzie się jeszcze bardziej psuć i niestety to są drogie rzeczy...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 sie 2012, 20:55
Posty: 6
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 626 Cronos 1994 r. 2.0 16V

Postprzez noxes » 18 lis 2012, 18:13

ale co to jest za rozbieranie? Odkręcic kilka śrub i zmienic filtr? To tak samo jakbyś w silniku nie zmieniał filtra oleju jak wymieniasz olej, a może nie wymieniasz?
Niestety to mogą być efekty Twojego zaniedbania.
A w ogóle temat o skrzyni gdzieś jest na forum
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez voytecku » 18 lis 2012, 21:39

Bombelq napisał(a):skrzynia nie chciała wrzucić 5 biegu

Czyli skrzynia dziala dobrze, bo jest czterobiegowa :)

Bombelq napisał(a):Filtra oleju skrzyni nie zmieniłem, bo mechanik mi powiedziałem, że on jest ponoć wewnątrz skrzyni...

Skrzynia ASB to dosc skomplikowany mechanizm, w ktorym duzo zebatek pracuje, a olej tylko minimalizuje tarcie i wytwarzanie opilkow. Wymiana filtra jest konieczna, gdyz razem z nim usuwane sa wszystkie "smieci" powstale w trakcie pracy.

Tak na odleglosc troche trudno zgadywac, co moze byc nie tak. Najlepiej byloby to wymienic olej (oraz filtr) u kogos, kto wie na czym polega ASB. I tam rowniez dokonac diagnostyki elektronicznej skrzyni. Samemu nie dolewej oleju do skrzyni, bo nie masz na ten temat wiedzy.

Bombelq napisał(a):To, że ja wolałem jej nie rozbierać jak jeździ, bo boję się, że wtedy będzie się jeszcze bardziej psuć i niestety to są drogie rzeczy...

Mozliwe, ze poprawna wymiana oleju pomoze i rozwiaze problem, lub wtedy okaze sie, ze skrzynie trzeba bedzie naprawic. Zestawy naprawcze to koszt ok $200, ale tylko tak pobieznie sprawdzalem.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Bombelq » 18 lis 2012, 23:29

Zacznijmy od tego : jestem posiadaczem tej Mazdy od początku sierpnia tego roku.
noxes dziękuję za Twoją wypowiedz, ale jeżeli zamierzasz mnie obrażać... wymieniam filtr oleju silnika wraz z olejem...

Teraz trochę nowych faktów :
Pojechał dzisiaj do sklepu – odległość mała kilka ulic – i Mazda zachowywała się normalnie, jak zwykłe zimne jeszcze auto. Po godzinie pojechałem do dziewczyny 20 km i HOLD mrugnął sobie 2 razy jak wyjeżdżałem z miasta i później już skrzynia pracowała normalnie. Co więcej schodziła bardzo szybko na wyższe biegi, miałem momenty, że jechałem 60km/h przy 1500 obr/min.

Później autko postało parę godzin – droga powrotna, cofam, włączam D (HOLD nie mruga) jadę kawałek, rozpędzam się, HOLD zaczyna mrugać i się powtarza, ale skrzynia próbuje wrzucić wyższy bieg, parę razy się udało, ale po chwili spada na niższy... pod koniec podróży, jak już dojeżdżałem do mojego miasta sytuacja się ustabilizowała i skrzynia pracowała prawidłowo.
Jeszcze jedna rzecz : wskazówka od temperatury silnika parę razy na początku powrotnej podróży sobie skakała w dół – jakby traciła napięcie ?
Jak już zaparkowałem pod domem sprawdziłem poziom oleju i był dosłownie milimetr poniżej kreski poziomy na marce....

Kolego voytecku, jakbyś mógł mi przybliżyć temat dolewania oleju troszkę bliżej, będę bardzo wdzięczny...

I jeszcze jedno pytanie – jaki jest mniej więcej koszt wymiany tego filtra w skrzyni z robocizną?

Dziękuję bardzo Panowie za dotychczasową pomoc.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 sie 2012, 20:55
Posty: 6
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 626 Cronos 1994 r. 2.0 16V

Postprzez kamilspider » 19 lis 2012, 01:16

Z tego co piszesz to wydaje mi się, że może być jakiś problem z elektryką i właśnie jakiś kabelek się ułamuje czy jakieś zaśniedziałe styki są bo w mazdach to popularna sprawa. Na początek jednak to zmień ten filtr oleju w skrzyni jak mówią chłopaki.
Ciekawe czy jakbyś jechał po bruku czy też by zaczynało coś mrugać.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Paweł » 19 lis 2012, 01:51

noxes napisał(a):No i co z tego, że we wnątrz? Du*a nie mechanik, powinien go wymienic. Filtr jest pod dolnym deklem. [...] ale co to jest za rozbieranie? Odkręcic kilka śrub i zmienic filtr?

No, no, trochę pokory pedomisiu ;). Mechanik dobrze powiedział. Filtr oleju w skrzyni LA4A-EL (CD4E) jest za ostatnią sekcją, przy pompie oleju. Jego wymiana bez wyjęcia skrzyni z samochodu jest niemożliwa :).

voytecku napisał(a):Najlepiej byloby to wymienic olej (oraz filtr) u kogos, kto wie na czym polega ASB.

kamilspider napisał(a):Na początek jednak to zmień ten filtr oleju w skrzyni jak mówią chłopaki.

8-)

Bombelq – ciężko cokolwiek powiedzieć na podstawie samego opisu zachowania samochodu. Zacznij od odczytania kodów DTC, bo mogą one dużo podpowiedzieć i chyba warto z nich skorzystać, skoro już są. Komputer Forda sterujący skrzynią LA4A-EL jest zintegrowany z ECU silnika i przyczyn przejścia skrzyni w tryb awaryjny może być całe mnóstwo, łącznie z np. błędem czujnika temperatury cieczy chłodzącej.

Bombelq napisał(a):Do skrzyni wlali mi Castrola ATF II DEX… coś tam…

Powinien być zalany Dexron III lub Mercon.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6