Minor napisał(a):Witam
chciałbym zmienić trochę kierunek dyskusji i zapytać Was o kwestię korozji z Mazdzie 3 BL. Być może temat wyda się Wam już przerabiany ale czy możemy jakoś uporządkować wiedzę w tym zakresie?
Niektóre opinie ( gazety, itd) nie dają pozytywnego obrazu Mazdy w zakresie zabezpieczenia antykorozyjnego. Przymierzam się do zakupu auta, Mazda 3 jest w ścisłej czołówce jeśli chodzi o moje zainteresowanie, ale perspektywa ujrzenia ognisk korozji w np 2-letnim aucie mocno zniechęca mnie do zakupu.
Prośba o Wasze opinie ( doświadczenia) oraz informacje z uwzględnieniem:
– czy problem jest na tyle uciążliwy, że musicie się tym osobno zajmować?
– Jak "Mazda" ( Waszym zdaniem) wywiązuje się z zobowiązań gwarancyjnych w tym zakresie?
– czy Wy konserwowaliście wasze samochody i gdzie to robiliście? Co na to "Mazda"?
Z góry dzięki za informacje.
Moim zdaniem model jest jeszcze zbyt krótko na rynku, aby kategorycznie wypowiadać się na temat jego odporności na korozję a biorąc pod uwagę wiek najstarszych jeżdżących egzemplarzy BL to zdecydowanie za wcześnie na tego rodzaju problemy. Póki co u siebie nie natknąłem się na ślady „rudej” ani też żadne podejrzanie wyglądające miejsca, gdzie mogłaby się „czaić w ukryciu”. Nie stosowałem przy tym żadnych dodatkowych zabezpieczeń antykorozyjnych poza fabrycznymi. Jednakże, jeśli śledzisz na bieżąco dyskusje w dziale BL to zapewne czytałeś o przypadkach, gdzie użytkownicy w praktycznie nowym aucie niestety rdzy już doświadczyli. Nie traktowałbym ich jednak jako zwiastun przyszłych „kłopotów” każdego posiadacza 3BL, lecz bardziej w kategoriach jednostkowych błędów produkcyjnych, które choć nie powinny, zdarzają się.