323F BJ zaczęła dymić 1,5 16V

Postprzez bamber » 2 paź 2012, 18:04

Witam,po zakupie wymieniłem rzecz jasna rozrząd,filtry i olej i zapalając na zimnym zaczęła dymić w lekko niebieskim odcieniu czego przed wymianami nie było,jak na zimnym się jedzie jest tak samo natomiast po zagrzaniu ustaje,co może być nie tak czyżby świeży olej zaszkodził????
Początkujący
 
Od: 25 wrz 2012, 15:39
Posty: 19
Auto: Mazda 323f BJ 1,5 16V LPG

Postprzez ewemarkam » 3 paź 2012, 07:23

Pewnie wymiana oleju zaszkodziła bo poprzedni właściciel wlał takie cudo jak motodoktor. Tylko teraz trzeba znaleźć przyczynę kopcenia. Pewnie szczeliły już uszczelniacze na zaworach. Ja bym zadzwonił do właściciela i wypytał, pewnie się nie przyzna ale warto sprubować. Może diagnozował to już.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez xedos1972 » 3 paź 2012, 08:01

są dwie opcje po wymianie oleju bo nie wiesz na jakim jeździł ? a ty jaki zalałeś ? nastąpiło rozszczelnienie na uszczelniaczach zaworowych i to bym obstawiał jako pierwsze lub silnik się już kończy i gość sprzedał mazdę a widzę ze jest na LPG i taką zapewne kupiłeś tak ? .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez Bo_Lo » 5 paź 2012, 14:45

mialem podobnie,z tym ze dymic zaczela dopiero po ok 7 tys od zakupu.zaczelo sie jak przyszly chlodniejsze dni.
jak kupilem to miala polsyntetyk(nalatane na nim ok 9 tys),ja wlalem polsyntetyk(magnateca)juz wtedy czasem rano bąka puscila
Ale ze nie podobalo mi sie jak silnik na nim chodzi-przez chwile klekotala rano,wiec po 5 tys wlalem pelen syntetyk,10w40(przy przebiegu 172tys) ;)
valvoline max life(dla aut o wiekszych przebiegach).auto zupelnie inaczej rano chodzi-zero jakiegokolwiek pukania czy czegokolwiek,ogolnie silnik ladniej i ciszej pracuje.kopcenie rano nie wzroslo,(po prostu czasem zakopci ,czasem nie.nawet po tygodniowym postoju potrafi nie zakopcic).generalnie po diagnozie i konsultacji z dobrym mechaniorem mam to w d...– ubytek oleju jest mikroskopijny-na razie przejechalem ok 5 tys. i to z reguly dynamicznie,czasem nawet pokatujac(spoty reg. ;P ),dwa -nawet przy jezdzeniu do odcinki nie pusci ani dymka,trz-olej nie jest az tak dorgi zeby sie to zwrocilo.
po prostu na nastepna wymiane wleje valvolinea ,ale juz polsyntetyk i wio.
aha tez mam LPG-ja zakladalem i nie widze zwiazku.zreszta rachunek prosty-wymiana uszczelniaczy z dobra robota to ok 1000zl.po pol roku okaze sie ze pierscienie puszczaja i znow ta sama robota.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez bamber » 9 paź 2012, 17:01

gaziwo jest na gwarancji załozone było w marcu,gadałem z moim mechaniorem tez powiedział ze uszczelniacze pewnie,jak przyjedzie się na ciepłym motorze olej scieknie i tam gdzie wejdzie anie powinien rano go przepala po zapaleniu,na razie czekam co dalej się będzie działo.
Początkujący
 
Od: 25 wrz 2012, 15:39
Posty: 19
Auto: Mazda 323f BJ 1,5 16V LPG

Postprzez EPA » 26 mar 2017, 21:49

I jak perypetie
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2014, 22:10
Posty: 39 (2/0)
Auto: mazda 323f BJ POLIFT
ROK 2000 POJ.1.6BENZYNA SILNIK ZL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323