Mazda6 GY L3 '03 2.3 TOP (EU) – [Sprzedana]

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez zemoj » 17 kwi 2012, 19:01

bury84 napisał(a):a może tak całą pokrywe silnika tą żarówiastą farbą byś pomalował?
Mógłby być zaj..y efekt

Wg mnie jest dobrze tak, jak jest. Efekt, który mi się marzył, został osiągnięty :)
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3200 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez pawcio1017 » 17 kwi 2012, 19:06

Ja też już bym nie ruszał. Jest idealnie <oczko>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez zemoj » 11 maja 2012, 21:56

W czasie majówki, luka pod maską została wypełniona rozpórką ;)

Obrazek

Obrazek

W planach, jest następny stage, którym będzie montaż siłowników maski.
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3200 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez Tomek6 » 11 maja 2012, 22:07

Elegancko masz kolego pod maską <spoko> Podoba mi się :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez pawcio1017 » 11 maja 2012, 22:59

Nie dajesz rozpórki w tą jaskrawą zieleń? Tak w sumie też jest zacnie. A jakieś info skąd i za ile taką można wyrwać? <oczko>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Karol » 12 maja 2012, 00:10

aledrogo.pl ;)
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2009, 15:38
Posty: 1476 (1/0)
Skąd: READING/ Ostroleka
Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA

Postprzez zemoj » 12 maja 2012, 09:18

Tomek6 napisał(a):Elegancko masz kolego pod maską <spoko> Podoba mi się :)

Dzięki :)

pawcio1017 napisał(a):Nie dajesz rozpórki w tą jaskrawą zieleń?

Nie, zostanie tak, jak jest. Ewentualnie może podkładki na kielichach może kiedyś zmienią kolor, ale na razie podoba mi się tak, jak jest ;)

karol napisał(a):aledrogo.pl ;)

<ok>
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3200 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez zemoj » 14 maja 2012, 11:44

Post pod postem, ale coś z innej beczki.
Podczas malowania pokrywy silnika zorientowałem się, że kiepsko wygląda fabryczna filcowa mata pod pokrywą. Była już mocno sfatygowana, odklejała się, kruszyła, a pył z niej zasyfiał pokrywę zaworów. Wtedy pokleiłem ją, ale to było tylko tymczasowe rozwiązanie.
Zakupiłem na allgaro matę wygłuszająco-termoizolacyjną. Grubość 10mm, samoprzylepny spód.

fotorelacja:
Tak wyglądała podklejona już szmata pod pokrywą:

Obrazek

Obrazek

Kruszała i syfiła:

Obrazek
Po zerwaniu maty, pokrywa została umyta mokrą szmatką:

Obrazek
No i do roboty. Wstępne przycięcie maty:

Obrazek
Z maty najlepiej wyciąć prostokąt z lekkim zapasem, po przyklejeniu, łatwo dotniemy i wymodelujemy ją nożykiem do tapet.

Obrazek
No i efekt końcowy:

Obrazek

Obrazek

Klej jest mocny i dobrze się trzyma, matę mocnym dociskaniem można dopasować do wyprofilowanych kształtów, zagięć itp...
Pierwsze wrażenia po zamontowaniu – pozytywne, jest wrażenie, że jest ciszej, chociaż wiadomo, że obiektywnie ciężko to zweryfikować bez pomiaru hałasu.

EDIT (14.07.2012r.):
Wątek się już trochę zakurzył, więc pora na małe odświeżenie. Jakieś 1,5 miesiąca temu mimo uprzedniego przeczyszczenia przednich zacisków (a może właśnie przez nieumiejętne jego wykonanie), powrócił problem grzejących się tarcz z przodu. Objawem było, że po dojechaniu do świateł i zahamowaniu nie było tego delikatnego ruchu wstecz oraz podwyższona temperatura tarcz po trasie. Zakupiłem więc pełny zestaw naprawczy zacisku – 2 komplety na przód – z zestawem uszczelek, nowym tłoczkiem i smarem. Zestaw został zamontowany, skorzystałem tym razem z usług innego serwisu i od tego czasu przejechane już jakieś 1,5-2tyś km i jestem zadowolony z efektu. Wszystko jest teraz ok, hamulce po trasie zimne, a auto stacza się na luzie nawet na minimalnym wzniesieniu.

W międzyczasie Mazda została nawoskowana nano woskiem koloryzującym Sonax.
Obrazek

Obrazek

Z nowości stylistyczno-gadżetowych, zamontowana została amelinowa podstopnica. Nieźle wygląda i co ważne, chroni wykładzinę w miejscu najbardziej narażonym na wytarcie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

EDIT (24.07.2012r.):
Przebieg 188 000 km

Mazda przeszła kilka wymian:
1) Zużyciu uległo lewe tylne łożysko. Całe razem z piastą zostało wymienione na nowe NTN:

Obrazek Obrazek

2) Dostała nowe łączniki stabilizatora na przód.

3) Wymienione zostało też kompletne sprzęgło na nowe EXEDY:

Obrazek

4) Przy okazji profilaktycznie wymieniony olej w skrzyni biegów na CASTROL Syntrans Multivehicle 75W-90:

Obrazek

5) ...i filtr kabinowy na węglowy Blue Print (+ wyczyszczona komora filtra):

Obrazek

Foty do <dupa> , ale pstrykałem tym, co miałem pod ręką.
pozdrawiam :)
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3200 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez zemoj » 28 lip 2012, 12:40

Zakończone zostały prace nad wyciszeniem wnętrza. Ale od początku...
Przyczyną zamieszania była opornie podnosząca się i opuszczająca szyba prawy przód. Rozebrałem więc boczek, żeby dostać się do podnośnika. Prowadnica została wyczyszczona z resztek zaschniętego smaru, a szyba poniżej granicy uszczelek ze zgromadzonego syfu. Podnośnik nasmarowany, a dolna krawędź drzwi zabezpieczona środkiem antykorozyjnym. Szyba chodzi gites.

Obrazek Obrazek

Skoro drzwi były już rozebrane, to stwierdziłem, że warto by to wykorzystać i coś pomodzić. Początkowo chciałem zabrać się za przyciemnienie szyb, ale na tapetę poszło wygłuszanie wnętrza.

Drzwi przednie:
Na blachę drzwi, czyli najbardziej zewnętrzną część poszła mata piankowa z aluminium 5mm:

Obrazek

Na plastikową osłonę maty bitumiczne Bolla "standard" 2mm (tu niestety zdjęcie tragicznej jakości):

Obrazek
Oczywiście lewa strona zrobiona tak samo.

Bagażnik:
Wnęka koła zapasowego potraktowana środkiem konserwacyjnym Bolla:

Obrazek

Na spód komory poszła mata piankowa 5mm:

Obrazek

A pozostała część obklejona matami "standard" 2mm:

Obrazek

Obrazek

Z efektu jestem zadowolony. W aucie jest trochę ciszej, a seryjny zestaw BOSE brzmi teraz dużo przyjemniej :)
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3200 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez pawcio1017 » 28 lip 2012, 14:49

zemoj napisał(a):4) Przy okazji profilaktycznie wymieniony olej w skrzyni biegów na CASTROL Syntrans Multivehicle 75W-90:


Podstopnica pierwsza klasa <spoko>

Ile wyszło mniejwiecej za maty wygłuszające i skąd brałeś?
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez zemoj » 5 sie 2012, 20:30

pawcio1017 napisał(a):le wyszło mniejwiecej za maty wygłuszające i skąd brałeś?

Kupowałem na allegro, koszt całości ok. 200zł.
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3200 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez Karol » 6 sie 2012, 13:02

jak ten element pomiedzy dzwiami a boczkiem + zlikwidujesz otwory techniczne to zobaczysz jaki bedzie efekt ;)
zemoj napisał(a):Kupowałem na allegro, koszt całości ok. 200zł.
hmmm ciekawe jak sie to bedzie trzymac i czy nie bedzie smierdzialo <nie powiem>

Tak czy inaczej gratuluje <spoko>
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2009, 15:38
Posty: 1476 (1/0)
Skąd: READING/ Ostroleka
Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA

Postprzez Karol » 6 sie 2012, 13:03

karol napisał(a):jak okleisz ten element pomiedzy dzwiami a boczkiem + zlikwidujesz otwory techniczne to zobaczysz jaki bedzie efekt ;)
zemoj napisał(a):Kupowałem na allegro, koszt całości ok. 200zł.
hmmm ciekawe jak sie to bedzie trzymac i czy nie bedzie smierdzialo <nie powiem>

Tak czy inaczej gratuluje <spoko>
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2009, 15:38
Posty: 1476 (1/0)
Skąd: READING/ Ostroleka
Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA

Postprzez zemoj » 9 sie 2012, 10:49

karol napisał(a):jak ten element pomiedzy dzwiami a boczkiem + zlikwidujesz otwory techniczne to zobaczysz jaki bedzie efekt

Tzn?

karol napisał(a):hmmm ciekawe jak sie to bedzie trzymac i czy nie bedzie smierdzialo

A czemu ma śmierdzieć? Trzymać się powinno dobrze, bo powierzchnia odtłuszczona, a klej wydawał się wystarczająco mocny.
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3200 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez zemoj » 3 paź 2012, 17:27

Czas na mały update:

1. Wymienione drugie łożysko z tyłu, naturalnie też NTN:
Obrazek

2. Wyczyszczona przepustnica. Nie była mocno zasyfiona, trochę nagaru było, przeczyszczenie na pewno nie zaszkodziło. Foty po czyszczeniu:
Obrazek

Obrazek

... a przyczynkiem do czyszczenia przepustnicy był kolejny mod. Coś co chodziło mi po głowie już od jakiegoś czasu...
Obrazek

3. Dolot. Short ram wg własnego pomysłu, złożony ze skompletowanych części, a mianowicie:
rura Pro Racing, filtr Fujita, elastyczna rura do doprowadzenia powietrza, aluminiowa blacha na osłonę termiczną na którą przyszedł jeszcze ekran termiczny 5mm, z zewnątrz blacha oklejona folią czarny połysk 3M. Doprowadzenie zimnego powietrza przez nowe wloty w zderzaku (na zdjęciu zamontowany tylko po prawej).
4. Listwa chrom również poszła w czarny połysk. Całość wygląda tak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Nie wiem czy i jaki jest przyrost mocy, ale wrażenia z jazdy bardzo pozytywne i na pewno było warto <serduszka>

Obecny przebieg 191 tys. km
Ostatnio edytowano 3 paź 2012, 17:47 przez zemoj, łącznie edytowano 1 raz
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3200 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez pawcio1017 » 3 paź 2012, 17:34

Ładnie sie tam u Ciebie dzieje pod maską :) Zapraszam do mojego tematu, a jeszcze bardziej oblookać na żywo :P W Bydgoszczy na spotach jeszcze bywasz czy już Olsztyn? <oczko>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez zemoj » 3 paź 2012, 17:38

pawcio1017 napisał(a):W Bydgoszczy na spotach jeszcze bywasz czy już Olsztyn?

Zależy gdzie mnie rzuci akurat ;) Póki co, Warmia.
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3200 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez Pioteq25 » 3 paź 2012, 19:23

Lepszego stożka nie mogłeś wybrać <spoko>
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez piotr_szp » 4 paź 2012, 09:55

Gdzie dostałeś rozpurke? Dzięki za info.

Wysłane z mojego LT18i
BF3
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:57
Posty: 934 (32/9)
Skąd: Białe Błota
Auto: Mazda 6 '07r, 2.3l

Postprzez dobrzyn22 » 4 paź 2012, 14:09

hej.
Z tym dolotem to poleciałeś <spoko>
teraz szczegóły ;) :
-zmienił się dźwięk silnika na bardziej hmmm "mruczący"(nieco głośniejszy) ??
-jakie koszty??
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy