Xedos/Millenia zamek centralny
spoko nie pali mi się
ja w sobotę montuję kompletny central zamek w 323C mojej narzeczonej, więc też będę miał zabawę 
Wojtek
- Od: 11 wrz 2011, 19:53
- Posty: 36
- Skąd: Rybnik
- Auto: Mazda Xedos 9 (TA KL) '93
Obiecałem że zerknę i proszę 
Więc tak:
Fazę masz gruby biały z zielonym paskiem
Masa – czarny bądź przykręcisz go do budy auta.
Cienki – biały z zielonym paskiem oraz biały z niebieskim paskiem są otwieraniem i zamykaniem, lecz ten biały z niebieskim może się u Ciebie różnić, ponieważ akurat ten kawałek mam z Millenii a nie z Xedosa, a pamiętam, że niektóre kable były innej barwy.
Zdjęcia:


Może coś to pomoże
Więc tak:
Fazę masz gruby biały z zielonym paskiem
Masa – czarny bądź przykręcisz go do budy auta.
Cienki – biały z zielonym paskiem oraz biały z niebieskim paskiem są otwieraniem i zamykaniem, lecz ten biały z niebieskim może się u Ciebie różnić, ponieważ akurat ten kawałek mam z Millenii a nie z Xedosa, a pamiętam, że niektóre kable były innej barwy.
Zdjęcia:


Może coś to pomoże
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
dziękuję Ci bardzo Kamilu
napewno się przyda!
Wojtek
- Od: 11 wrz 2011, 19:53
- Posty: 36
- Skąd: Rybnik
- Auto: Mazda Xedos 9 (TA KL) '93
cosmonauth napisał(a):dziękuję Ci bardzo Kamilunapewno się przyda!
Tylko tak jak napisałem, niektóre kable mogą się różnić, bo po pożarze w moim aucie zastosowałem kawałek wiązki z Milleni '95, także schemat el lepiej mieć przy sobie
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Dziś zabieram się za montaż, postanowiłem że pierw voltomierzem zbadam który przewód jest który, w schmacie oraz z Twojego zdjęcia wynika że otwieranie/zamykanie jest to niebiesko biały i zielono biały przewód, więc u mnie myślę będzie podobnie 
ale zanim podłączę, sprawdzę przewody voltomierzem, tylko mam pytanie (jak mówiłem jestem laikiem), skoro sterowanie w mazdzie jest za pomocą masy, to przewód czerwony (plusowy)z voltomierza daje do plusa (gruby biało zielony przewód) a minusowym (czarnym) szukam impulsu podczas otwierania/zamykania zamka na innym kablu? (typujemy że będzie to niebiesko biały lub zielono biały cienki)
ale zanim podłączę, sprawdzę przewody voltomierzem, tylko mam pytanie (jak mówiłem jestem laikiem), skoro sterowanie w mazdzie jest za pomocą masy, to przewód czerwony (plusowy)z voltomierza daje do plusa (gruby biało zielony przewód) a minusowym (czarnym) szukam impulsu podczas otwierania/zamykania zamka na innym kablu? (typujemy że będzie to niebiesko biały lub zielono biały cienki)
Wojtek
- Od: 11 wrz 2011, 19:53
- Posty: 36
- Skąd: Rybnik
- Auto: Mazda Xedos 9 (TA KL) '93
cosmonauth napisał(a):przewód czerwony (plusowy)z voltomierza daje do plusa (gruby biało zielony przewód) a minusowym (czarnym) szukam impulsu podczas otwierania/zamykania zamka na innym kablu?
Dobrze kombinujesz

Zamiast miernika możesz i jakąś małą żarówkę czy inna kontrolkę użyć
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Jak dobrze pamiętam na woltomierzu można ustawić tak aby zarejestrował impuls...najprościej sprawdź to jak jest w schemacie i będziesz wiedział na 100% co i jak. Jeżeli chcesz podłączyć też kierunki to nie wiem czy nie powinieneś szukać odpowiednich przewodów w progu od str kierowcy, bo jak by nie patrzeć musisz się wpiąć w przewody od kierunków...ja też jestem laikiem i samoukiem 
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Witam
niedawno nabyłem Xeda9
niestety książka jest w języku którego nie rozumiem (chyba Francuski)
przy lusterku mam czujniki ruchu, czerwoną diodę i guziczek (do czego ten guzik)
pilot nie działa od początku (zamieszczam foto bo na forum nie znalazłem nigdzie informacji na temat tego pilota, w książce jest ilustracja identycznego)
po zamknięciu z kluczyka miga security (co 3 sekundy) i czerwona dioda przy lusterku
czy alarm jako alarm działa, nie sprawdzałem
poprzedni właściciel twierdził że włączała się syrena po zabujaniu autem (teraz się nie włącza, albo za słabo bujałem)
po procedurze 3x zapłon 3x stycznik w słupku, odzywa się gong lecz brak reakcji na pilot
czy ten pilot jest od tego auta? do czego służy potencjometr w pilocie (nie dotykałem ale kto wie co robili poprzednicy)?

przepraszam za kiepską jakość zdjęcia, słabe światło w deszczowy poranek
Mój X jest jakiś inny?
Do sterownika od pilota lecą 3 kabelki nie 4 oraz brak wyjścia na antenę, na sterowniku jest naklejka z napisem "pres Valeo", prąd dochodzi
nie mogę znaleźć napisu który pokryłby się chociaż częściowo z oznaczeniami w pilocie (poza Valeo)
czy jedyną opcją wyjęcia tego układu jest demontaż kanapy?
niedawno nabyłem Xeda9
niestety książka jest w języku którego nie rozumiem (chyba Francuski)
przy lusterku mam czujniki ruchu, czerwoną diodę i guziczek (do czego ten guzik)
pilot nie działa od początku (zamieszczam foto bo na forum nie znalazłem nigdzie informacji na temat tego pilota, w książce jest ilustracja identycznego)
po zamknięciu z kluczyka miga security (co 3 sekundy) i czerwona dioda przy lusterku
czy alarm jako alarm działa, nie sprawdzałem
poprzedni właściciel twierdził że włączała się syrena po zabujaniu autem (teraz się nie włącza, albo za słabo bujałem)
po procedurze 3x zapłon 3x stycznik w słupku, odzywa się gong lecz brak reakcji na pilot
czy ten pilot jest od tego auta? do czego służy potencjometr w pilocie (nie dotykałem ale kto wie co robili poprzednicy)?

przepraszam za kiepską jakość zdjęcia, słabe światło w deszczowy poranek
Mój X jest jakiś inny?
Do sterownika od pilota lecą 3 kabelki nie 4 oraz brak wyjścia na antenę, na sterowniku jest naklejka z napisem "pres Valeo", prąd dochodzi
nie mogę znaleźć napisu który pokryłby się chociaż częściowo z oznaczeniami w pilocie (poza Valeo)
czy jedyną opcją wyjęcia tego układu jest demontaż kanapy?
Ostatnio edytowano 4 paź 2012, 18:57 przez piecia, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 23 wrz 2012, 17:39
- Posty: 44
- Skąd: Białystok
- Auto: Xedos9 2,3i Miller AT 1999
nie edytuję poprzedniego postu bo to jest chyba z innej beczki
nie zakładam nowego wątku bo dotyczy instalacji centralnego zamka
po procedurze 4x zapłon 3x stycznik odzywa się gong, zamykają się i otwierają wszystkie drzwi, potem jeden gong i koniec
Może źle rozumiem instrukcję – moja interpretacja:
Otwórz drzwi kierowcy
4x włącz zapłon, wyjmij kluczyk
3x wciśnij stycznik w drzwiach
CPU wydaje jeden gong
zamyka wszystkie drzwi
otwiera drzwi kierowcy
otwiera wszystkie drzwi
otwiera klapę bagażnika
zapala lampki w środku
włącza syrenę i światła
drzwi kierowcy mają być cały czas otwarte?
nie zakładam nowego wątku bo dotyczy instalacji centralnego zamka
po procedurze 4x zapłon 3x stycznik odzywa się gong, zamykają się i otwierają wszystkie drzwi, potem jeden gong i koniec
Może źle rozumiem instrukcję – moja interpretacja:
Otwórz drzwi kierowcy
4x włącz zapłon, wyjmij kluczyk
3x wciśnij stycznik w drzwiach
CPU wydaje jeden gong
zamyka wszystkie drzwi
otwiera drzwi kierowcy
otwiera wszystkie drzwi
otwiera klapę bagażnika
zapala lampki w środku
włącza syrenę i światła
drzwi kierowcy mają być cały czas otwarte?
- Od: 23 wrz 2012, 17:39
- Posty: 44
- Skąd: Białystok
- Auto: Xedos9 2,3i Miller AT 1999
A ja mam problem tego typu, jak wsiadam do samochodu to zamykają mi się drzwi i od czasu do czasu słychać stukanie jakby jeszcze raz zamykał choć nie za każdym razem. mam jeszcze jakaś centralkę z pilotem (stig) która jest podpięta w ten układ i wszystko działało do dziś. od czego zacząć poszukiwania. mam wrażenie ze dzieje się to jak wjeżdżam w dołki. po odpięciu tej centralki jest tak samo.
dodam jeszcze ze czasami jak zamknie się sam na wolnych obrotach to silnik potrafi zgasnąć.
dodam jeszcze ze czasami jak zamknie się sam na wolnych obrotach to silnik potrafi zgasnąć.
- Od: 17 sie 2011, 23:29
- Posty: 54
- Skąd: Opoczno
- Auto: Xedos 9 2.5V6 1995
KAMIL Z napisał(a):A ja mam problem tego typu, jak wsiadam do samochodu to zamykają mi się drzwi i od czasu do czasu słychać stukanie jakby jeszcze raz zamykał choć nie za każdym razem. mam jeszcze jakaś centralkę z pilotem (stig) która jest podpięta w ten układ i wszystko działało do dziś. od czego zacząć poszukiwania. mam wrażenie ze dzieje się to jak wjeżdżam w dołki. po odpięciu tej centralki jest tak samo.![]()
dodam jeszcze ze czasami jak zamknie się sam na wolnych obrotach to silnik potrafi zgasnąć.
Na początek odepnij wszystkie urządzenia/sterowniki od pilota itp.
Później masz do wyboru: Door Lock – przekaźnik który znajduje się za tylną kanapą (zielony bądź czarny) lecz wątpię aby siadł. A najgorszy scenariusz – do skrzynki z bezpiecznikami jest podpięty cały sterownik od zamka centralnego i całkiem możliwe że to on będzie do wymiany.
Bezpiecznik odpowiadający za CZ to 30A, na samej górze w skrzynce – różowy.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
KAMIL Z napisał(a):a dlaczego najgorszy scenariusz? tyle roboty z tym czy koszta duże?
Ponieważ aby wymienić sterownik, musisz odpiąć calutką skrzyneczkę z bezpiecznikami, wyjąć ją i w niej jest dopięta biała skrzyneczka z całą płytką sterującą CZ. Stronę wcześniej masz schemat el co i jak.
Ogólnie dostać ten element to nie problem, tylko najlepiej kupować tak aby sprzedający nie wiedział co to i do czego, ponieważ znając życie sypnie cenę z kosmosu, chociaż może nie koniecznie
Sam sterownik możesz kupić z rocznika 1993-99 ponieważ raczej się nie różniły, a czy po pełnym FL były takie same...nie wiem.
Na początek odepnij sterownik od pilota i zobacz czy dzieje się nadal tak samo, jeżeli tak to możliwe że któryś siłownik siadł, czyli trzeba rozpinać po kolei, na pewno bym zaczął od klapy, ponieważ tamten lubi padać.
KAMIL Z napisał(a):czyli wypadałoby podmienić każdy na taki sam?
przekaźnik DOOR LOCK gdzieś tam mi się wala po garażu, lecz tak jak pisałem wcześniej, on raczej nie pada.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Musisz ściągnąć obicie klapy, i tam będziesz miał wtyczkę do siłownika, po prawej stronie przy zamku. Ją odepnij i zobaczysz co i jak. Tylko pamiętaj, bagażnik będzie zamykany tylko i wyłącznie z kluczyka.KAMIL Z napisał(a):po odpięciu sterownika od pilota jest tak samo. może jutro uda mi się zobaczyć ten siłownik od klapy. a wiesz może w którym miejscu można go odpiąć?
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Popatrz na spokojnie, stawiam na siłownik klapy ale nie dam ręki uciąć 
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Zobaczysz co i jak, jak się uspokoi na 100% to przyczynę znasz. Nie wiem czemu one najczęściej padają.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości