przez JohnyS » 3 paź 2012, 08:51
Mówiąc krótko, w praktyce ET mówi Ci, czy felga wystaje bardziej na zewnątrz, czy jest schowana bardziej do środka. Jeśli ET jednej felgi jest mniejsze od drugiej, a mają taką samą szerokość, znaczy to tyle, że felga pierwsza będzie wystawać bardziej na zewnątrz. Ponieważ ET jest mierzone w mm, w Twoim przypadku felga o ET50 będzie o 2,5mm bardziej na zewnątrz, co jak się domyślasz, jest w praktyce nieistotne. Jeśli miałbyś felgę o tym samym ET, a np. miałaby 7" a nie 6,5", byłaby szersza o 0,5", czyli o 12,7mm. W takim przypadku wystawałaby o 6,35mm bardziej na zewnątrz i o tyle samo bardziej do środka, wtedy trzeba już koniecznie sprawdzić, czy od strony wewnętrznej jest dość daleko do elementów zawieszenia.
Ogólnie tolerancja doboru felg jest dosyć duża, i nawet fabrycznie, jak popatrzysz na szerokości i ET felg od 15" do 18", to zobaczysz, że nie wszystkie mają takie same parametry, nie mówiąc już o felgach firm trzecich.
Pamiętaj tylko, że jak felga będzie miała nawet identyczne parametry, co felga oryginalna, a będzie np. od innego modelu, nie znaczy to, że będzie pasować na 100%. Zawsze trzeba felgę przymierzyć, bo istnieje jeszcze możliwość, że ma inny kształt tarczy czy ramion i będzie ocierać o zacisk hamulcowy. Zdarza się to rzadko, ale trzeba wziąć to pod uwagę.
Pozdrawiam.
Mazda 6 2.0 GY MZR-CD 143KM 2007r. Parrot 9200 + Yanosik + Connect 2 BT
8szt. 6,5x16" 205/55 R16 Continental TS830P SEAL + Dunlop SP Sport 9000

