Rozbudowa dogrzewacza Webasto do funkcji pełnego ogrzewania (M6 polift)
Ja bym jeszcze chętnie dodał trzeci przekaźnik wyłączający pompę wody gdy jest "+12V po stacyjce" (włączony silnik) aby słabsza pompka wody nie napędzała mocniejszej i jej nie zużywała.
Z tego co się orientuję tryb lato/zima realizowany jest poprzez podanie masy na 5 pin (żółty kabel) (przez sterownik/zegar) wiec (majac sterwownik 1533) można wykonać to samo zwykłym przełącznikiem do masy.
Z tego co się orientuję tryb lato/zima realizowany jest poprzez podanie masy na 5 pin (żółty kabel) (przez sterownik/zegar) wiec (majac sterwownik 1533) można wykonać to samo zwykłym przełącznikiem do masy.
- Od: 29 mar 2011, 22:51
- Posty: 18
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 143KM DPF 2007 hatchback
aby słabsza pompka wody nie napędzała mocniejszej
no chyba jest właśnie na odwrót...czyli po podaniu + 12V po stacyjce mocniejsza pompka napędza słabszą...Gdzieś to było opisane i ogólnym wnioskiem było to,że słabsza pompka(czyli ta dołożona) nie zużywa się w jakiś specjalnie nadmierny sposób przy takim rodzaju podłączenia.
Nie wiem jak inni ale, ja mam "odruch" wyłączania webasto z pilota (o ile jeszcze chodzi) przed uruchomieniem silnika(wtedy słabsza pompka pracuje bezwładnie,bez napięcia)
Mam przyjemność również pogratulować bardzo pożytecznej fotorelacji.
Ostatnio sfinalizowałem prace nad tym.
Robiłem własną wiązkę wiec parę informacji dorzucę:
– ten pin do pieca (jak i piny do sterownika 1533) można kupić jako złączki do płyt głównych (jak np od diody led na obudowie pc etc)
– u mnie 1 przekaźnik do załączania, 2 do odcinania pompy gdy jest 12V po stacyjce, zaś lato/zima będzie zrealizowane zwykłym podwójnym przełącznikiem kołyskowym (łączy piec do masy i rozwiera zasilanie pompki).
– przekaźniki umieściłem w okolicach kierownicy (przez gródz idzie tylko wiązka do pieca (skrętka), zasialanie pompy+masa).
– przekaźnik (1szt) bierze 0,15A (1,8W), 1533 nie aktywny <0,01A,
– pompka 0,83A (10W) – pin 1 to +12V, 2=masa (prawdopodobnie) – choć cały czas nie sprawdziłem czy na pewno w dobrą stronę pompuje (przy włączaniu silnika dziwnie bulgocze jakby zmiana kierunku).
Wyszedłem z założenia aby nie musieć wyłączać webasta (2gi przekaźnik odcina pompę) ale:
– włączone webasto – po włączeniu silnika webasto samo gaśnie po ok 30 sek (sterownik),
– wyłączone webasto – po włączeniu silnika webasto nie włącza się (wymuszanie przyciskiem płomienia prowadzi do konieczności resetowania go później)
– z 1533 włącza się normalnie na żądanie lub czas (ale nie przy włączonym silniku)
Dawno temu widziałem w komputerze błąd U0166 (Lost communication with the auxiliary heater control module).
Zastawiam się jak jest podłączone webasto do komputera (i co jest impulsem do włączenia dogrzewania silnika przy +12v po stacyjce).
Oraz co może być przyczyną nie działania webasta w "stary" sposób (dogrzewanie) przy obecności 1533.
(Jeśli to tylko obecność 1533 blokuje (czego jeszcze nie sprawdziłem/ nie potwierdziłem) to być może 3ci przekaźnik odcinający w-bus przy +12V po stacyjce by załatwił problem.)
Czy ktoś coś podobnego zaobserwował?
Ostatnio sfinalizowałem prace nad tym.
dobrzyn22 napisał(a):aby słabsza pompka wody nie napędzała mocniejszej
no chyba jest właśnie na odwrót...czyli po podaniu + 12V po stacyjce mocniejsza pompka napędza słabszą...
Robiłem własną wiązkę wiec parę informacji dorzucę:
– ten pin do pieca (jak i piny do sterownika 1533) można kupić jako złączki do płyt głównych (jak np od diody led na obudowie pc etc)
– u mnie 1 przekaźnik do załączania, 2 do odcinania pompy gdy jest 12V po stacyjce, zaś lato/zima będzie zrealizowane zwykłym podwójnym przełącznikiem kołyskowym (łączy piec do masy i rozwiera zasilanie pompki).
– przekaźniki umieściłem w okolicach kierownicy (przez gródz idzie tylko wiązka do pieca (skrętka), zasialanie pompy+masa).
– przekaźnik (1szt) bierze 0,15A (1,8W), 1533 nie aktywny <0,01A,
– pompka 0,83A (10W) – pin 1 to +12V, 2=masa (prawdopodobnie) – choć cały czas nie sprawdziłem czy na pewno w dobrą stronę pompuje (przy włączaniu silnika dziwnie bulgocze jakby zmiana kierunku).
dobrzyn22 napisał(a):Nie wiem jak inni ale, ja mam "odruch" wyłączania webasto z pilota (o ile jeszcze chodzi) przed uruchomieniem silnika(wtedy słabsza pompka pracuje bezwładnie,bez napięcia)
Wyszedłem z założenia aby nie musieć wyłączać webasta (2gi przekaźnik odcina pompę) ale:
– włączone webasto – po włączeniu silnika webasto samo gaśnie po ok 30 sek (sterownik),
– wyłączone webasto – po włączeniu silnika webasto nie włącza się (wymuszanie przyciskiem płomienia prowadzi do konieczności resetowania go później)
– z 1533 włącza się normalnie na żądanie lub czas (ale nie przy włączonym silniku)
Dawno temu widziałem w komputerze błąd U0166 (Lost communication with the auxiliary heater control module).
Zastawiam się jak jest podłączone webasto do komputera (i co jest impulsem do włączenia dogrzewania silnika przy +12v po stacyjce).
Oraz co może być przyczyną nie działania webasta w "stary" sposób (dogrzewanie) przy obecności 1533.
(Jeśli to tylko obecność 1533 blokuje (czego jeszcze nie sprawdziłem/ nie potwierdziłem) to być może 3ci przekaźnik odcinający w-bus przy +12V po stacyjce by załatwił problem.)
Czy ktoś coś podobnego zaobserwował?
- Od: 29 mar 2011, 22:51
- Posty: 18
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 143KM DPF 2007 hatchback
Witam
Dzisiaj zrobiłem to = dodałem jajko i instalację, zostało dodać pompkę i wydech
Tylko instalację przepchnołem przez całą wiązke za amortyzatorem mniej rozbierania .
Pytanko czy przy włączeniu ręcznym tylko dmucha czy też wyświetla ?
U mnie tylko dmucha nic nie wyświetla:)
Dzisiaj zrobiłem to = dodałem jajko i instalację, zostało dodać pompkę i wydech
Tylko instalację przepchnołem przez całą wiązke za amortyzatorem mniej rozbierania .
Pytanko czy przy włączeniu ręcznym tylko dmucha czy też wyświetla ?
U mnie tylko dmucha nic nie wyświetla:)
- Od: 18 wrz 2012, 23:43
- Posty: 17
Powinien Ci się podświetlić i pokazać taki mały płomyk z boku wyświetlacza.
To ja wiem że jajo chodzi mi o wyświetlacz
z podświetleniem dmuchawy .
Pytanko jaka rura ( fi ) wchodzi do webasta top c ? i może jaka długość żeby wyprowadzić pod samochodzik bez tłumika ?
Pytanko jaka rura ( fi ) wchodzi do webasta top c ? i może jaka długość żeby wyprowadzić pod samochodzik bez tłumika ?
- Od: 18 wrz 2012, 23:43
- Posty: 17
Przy włączonym webasto i wyłączonym silniku wyświetlacz klimatyzacji (przynajmniej automatycznej) u mnie się nie pali również – wiec uznałbym to za normalny objaw.
Ale można w ciemno sterować wszystkimi przyciskami.
Ale można w ciemno sterować wszystkimi przyciskami.
Ostatnio edytowano 27 wrz 2012, 23:42 przez piojan, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 29 mar 2011, 22:51
- Posty: 18
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 143KM DPF 2007 hatchback
Dziwna sprawa bo schematy mówią tylko o jednym przekaźniku 
pompa jest nie odcinana po uruchomieniu silnika tylko pracuje może dlatego że producent założył że w wyłączona pompa ogranicza przepływ chłodziwa ?
przeczytałem instrukcję i czy silnik jest właczony- uruchomiony czy nie to jajo i tak załączy webasto
przełącznik lato zima możę wystarczy dać wyłacznik na wbusa pod maską ?/
pompa jest nie odcinana po uruchomieniu silnika tylko pracuje może dlatego że producent założył że w wyłączona pompa ogranicza przepływ chłodziwa ?
przeczytałem instrukcję i czy silnik jest właczony- uruchomiony czy nie to jajo i tak załączy webasto
przełącznik lato zima możę wystarczy dać wyłacznik na wbusa pod maską ?/
- Od: 18 wrz 2012, 23:43
- Posty: 17
Tez chciałem aby pompa była odcinana po uruchomieniu silnika i zmodyfikowałem układ (dodany przekaźnik) aby odcinał pompę gdy jest + po stacyjce.
Choć swoją drogą – z tego co pamiętam z zeszłej zimy to mam wrażenie, że po włączeniu silnika sterownik webasto (jajko) się po 30 sek wyłączało (i pewnie odcinało pompę) ? Ktoś mnie poprawi?
W tym roku rozważam połączenie jajka z jakimś prostym sterowaniem gsm.
Choć swoją drogą – z tego co pamiętam z zeszłej zimy to mam wrażenie, że po włączeniu silnika sterownik webasto (jajko) się po 30 sek wyłączało (i pewnie odcinało pompę) ? Ktoś mnie poprawi?
W tym roku rozważam połączenie jajka z jakimś prostym sterowaniem gsm.
- Od: 29 mar 2011, 22:51
- Posty: 18
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 143KM DPF 2007 hatchback
Oraz co może być przyczyną nie działania webasta w "stary" sposób (dogrzewanie) przy obecności 1533.
(Jeśli to tylko obecność 1533 blokuje (czego jeszcze nie sprawdziłem/ nie potwierdziłem) to być może 3ci przekaźnik odcinający w-bus przy +12V po stacyjce by załatwił problem.)
Musi być stary sposób wbus tylko podaje sygnał kiedy ma się piec załączyć na godziny lub ręcznie
stary sposób powinien działać temperatura powietrza + płynu załączał piec
jest gdzieś schemat i program do testowania webasta na formu możę należy poddać diagnozie
(Jeśli to tylko obecność 1533 blokuje (czego jeszcze nie sprawdziłem/ nie potwierdziłem) to być może 3ci przekaźnik odcinający w-bus przy +12V po stacyjce by załatwił problem.)
Musi być stary sposób wbus tylko podaje sygnał kiedy ma się piec załączyć na godziny lub ręcznie
stary sposób powinien działać temperatura powietrza + płynu załączał piec
jest gdzieś schemat i program do testowania webasta na formu możę należy poddać diagnozie
- Od: 18 wrz 2012, 23:43
- Posty: 17
Coś mi się przypomina, że miałem podobne obserwacje ale potem doszedłem do wniosku, że jest wszystko jednak ok. (Jak dobrze pamiętam z zeszłej zimy (?) ). Trzeba pamiętać jakie warunki muszą być spełnione aby nastąpił automatyczny rozruch dogrzewania.
- Od: 29 mar 2011, 22:51
- Posty: 18
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 143KM DPF 2007 hatchback
piojan napisał(a):W tym roku rozważam połączenie jajka z jakimś prostym sterowaniem gsm.
Czy GSM, czy pilot... Kwestia indywidualna. Osobiście mi wystarczy pilot + centralka z zasięgiem 1 km. GSM to chyba ciut droższe rozwiązanie? W jakim celu grzać samochód, będąc w innym mieście
Mandey napisał(a):Osobiście mi wystarczy pilot + centralka z zasięgiem 1 km
Problem w tym ,że z tym 1km teoretycznego zasięgu bywa różnie-wtedy pomocne okazuje sięsterowanie GSM
Kosztowo można to zrobić w sumie tanio ( poczytaj wątki o webasto- jest ich kilka i tam jest opisane jak to prosto w miarę zrobić
PS. być może jest to nawet opisane w tym wątku-nie chce mi się szukać
mogę powiedzieć że przerobienie sterowania webasto do uruchamiania przez GSM kosztowało mnie równe 200 zł + 2 godzinki własnej pracy. Wykorzystałem do tego zamontowane rok temu jajko i przerobiony odpowiednio telefon GSM z kartą play fresh, więc kosztuje mnie to 5 zł rocznie 
dobrzyn22 napisał(a):Problem w tym ,że z tym 1km teoretycznego zasięgu bywa różnie-wtedy pomocne okazuje się sterowanie GSM
Zgadza się. To 1 km zasięgu w warunkach idealnych, np. na łące za miastem. W górach praktyczny zasięg to ok. 500 m. Ale wracając ze stoku, zdalne webasto, to coś pięknego
Odnośnie GSM. Kwestia indywidualna
mądry napisał(a):mogę powiedzieć że przerobienie sterowania webasto do uruchamiania przez GSM kosztowało mnie równe 200 zł + 2 godzinki własnej pracy.
Mnie ok. 180 zł (centralka, antena i pilot). Także różnica znikoma
Elms GSM2 to trzeba wlutować pod włacznik ręczny jaja i będzie załączanie przez gsm
moje webasto już działa jedyna wtopa to że można tylko jeden program uruchomić
jak bym chciał ustawić trzy razy dziennie to się nie da
moje webasto już działa jedyna wtopa to że można tylko jeden program uruchomić
jak bym chciał ustawić trzy razy dziennie to się nie da
- Od: 18 wrz 2012, 23:43
- Posty: 17
No i cóż
Pierwsze problemy
zegar wyłącza się po 10-30 sek możę 2 minutach diagnoza może złe połaczenia kabelek stary bo używany – wszystko na krótko wycięte bezpieczniki no i działa ( pewnie do poprawki połączenia
)
ale piecyk milczy
więc albo temperatura jest za wysoka albo świeczka poszła się rypać
jeszcze nie wiem rano sprawdzę jak temperatura będzie niższa
pewnie powiem czy ruszyło
ale tu ciekawy link do ściągnięcia
instrukcja diagnostyka usterek webasto i inne ciekawe pliki
http://chomikuj.pl/armin74/Mazda+6+Weba ... 967927.pdf
Pierwsze problemy
zegar wyłącza się po 10-30 sek możę 2 minutach diagnoza może złe połaczenia kabelek stary bo używany – wszystko na krótko wycięte bezpieczniki no i działa ( pewnie do poprawki połączenia
ale piecyk milczy
więc albo temperatura jest za wysoka albo świeczka poszła się rypać
jeszcze nie wiem rano sprawdzę jak temperatura będzie niższa
ale tu ciekawy link do ściągnięcia
instrukcja diagnostyka usterek webasto i inne ciekawe pliki
http://chomikuj.pl/armin74/Mazda+6+Weba ... 967927.pdf
- Od: 18 wrz 2012, 23:43
- Posty: 17
Webasto rozbudowane sterowanie jajkiem wiązka wykonana samodzielnie. Po zimnie jednak zrobię sterowanie pompki na drugim przekaźniku bo włączenie nawiewów załącza pompkę.
Kable przepchnąłem przez główny przepust z komory silnika (trochę poniżej akumulatora) do kabiny (nad pedałami).
Nie wytrzymałem do wiosny i dodałem drugi przekaźnik "K3/2" wg schematu:
Już widzę przynajmniej trzy pozytywne strony mojej modyfikacji:
– po pierwsze pompka nie pracuje kiedy nie musi (jeżeli auto jest uruchomione wówczas pracuje główna pompa wody)
– po drugie podczas uruchamiania auta było trzeba wyłączać nawiewy (czego nie mam w zwyczaju) ponieważ był chwilowy zanik napięcia (wyłącza się radio, klima, itd. ) jeżeli się nie wyłączyło pompką strasznie "szarpało" co w przyszłości mogło skutkować spaleniem silniczka pompki.
– po trzecie ucichł niepotrzebny hałas ganianej wody przez pompkę jak jest wyłączone auto
Jedyną negatywną stroną tej modyfikacji jest to że pobierany jest dodatkowy (minimalny prąd) na zasilanie cewki dodatkowego przekaźnika jak dla mnie to jest nie istotne
Kable przepchnąłem przez główny przepust z komory silnika (trochę poniżej akumulatora) do kabiny (nad pedałami).
Nie wytrzymałem do wiosny i dodałem drugi przekaźnik "K3/2" wg schematu:
Już widzę przynajmniej trzy pozytywne strony mojej modyfikacji:
– po pierwsze pompka nie pracuje kiedy nie musi (jeżeli auto jest uruchomione wówczas pracuje główna pompa wody)
– po drugie podczas uruchamiania auta było trzeba wyłączać nawiewy (czego nie mam w zwyczaju) ponieważ był chwilowy zanik napięcia (wyłącza się radio, klima, itd. ) jeżeli się nie wyłączyło pompką strasznie "szarpało" co w przyszłości mogło skutkować spaleniem silniczka pompki.
– po trzecie ucichł niepotrzebny hałas ganianej wody przez pompkę jak jest wyłączone auto
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Jedyną negatywną stroną tej modyfikacji jest to że pobierany jest dodatkowy (minimalny prąd) na zasilanie cewki dodatkowego przekaźnika jak dla mnie to jest nie istotne
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6