Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie

Postprzez Garbage1989 » 27 maja 2012, 13:12

sprawdziłem działanie i w mojej 323F BA '97 nie zagadało po spięciu wszystkiego do złącza diagnostycznego wykryło ELMa ale wyskoczył w LOGu błąd 104 że nie rozpoznało standardu magistrali i nie może się podłączyć. Zasugerowałem się tym, że w ScanXLu znalazłem model Protage co odpowiada 323F BA ale niestety Europejskie widocznie jeszcze nie miały systemu opartego na magistrali mogącej współpracowac z czytnikami pod OBDII

ale za to dłubiąc w necie za informacjami trafiłem na książkę o diagnostyce samochodowej gdzie ujęta jest mazda i mam zestawienie błędów z oznaczeniami 2 i 4 cyfrowymi :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez Polandposition » 13 cze 2012, 15:03

Mógłby mi ktoś pomóc w odczytaniu błędów bo zgłupiałem już, według mnie wyświetla 13 i 7 ale takich błedów nie ma w katalogu ;/

http://www.youtube.com/watch?v=-RAWAZ8WPfM

Te same wskazania diody są na zgaszonym i odpalonym silniku i po zresetowaniu komputera również.

samochód – mazda 323f bg 1.6 16V + LPG
objawy – odpala normalnie na benzynie i LPG z tym, że na benzynie wygląda to tak, że samochód się nie wkręca na obroty, dusi, czasami zdarzy się, że da się jechać na 3 tys ale rzadko, a na wolnych może chodzić i chodzić i nie zgaśnie ale obroty ciągle falują. Na gazie chodzi elegancko do momentu gdy silnik się nie nagrzeje wtedy zaczyna przerywać i w pewnym momencie zgaśnie i już nie chce zapalić, przełączam na benzynę i jadę do domu gorzej niż emeryt bo silnik wcale się nie wkręca i przerywa, do tego wszystkiego spalanie benzyny duże nie wiem jakie dokładnie ale nie jest w normie a gazu spaliła mi 17 litrów na 90 km :((. Na benz. wcześniej wcale nie chodziła, zmieniłem zbiornik i pompkę. A i z tego wszystkiego wykluczam przepływke gdyż przekładałem od kolegi, restet kompa i to samo co na mojej. Podejrzewam moduł lub aparat zapłonowy i sonde ale nie wiem co wykazują te błędy.
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2012, 11:24
Posty: 31
Auto: Mazda 323f bg 1.6 16V LPG
1994r, 225 tys. km. :)

Postprzez sylwo » 13 cze 2012, 15:18

U Ciebie Polandposition w filmiku nie widzę żebyś dał opornik... jak piszą wszędzie na forum <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez Polandposition » 13 cze 2012, 19:01

przylutowałem opornik i sprawdzałem u siebie i nadal to samo jest wiec nie wiem dlaczego takie dziwne cyfry lub źle odczytuje <bezradny>. Podłączyłem tą samą diodę z opornikiem do drugiej mazdy kolegi i było tylko te migniecie długie na początku czyli u niego nie wykryło żadnych błędów.
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2012, 11:24
Posty: 31
Auto: Mazda 323f bg 1.6 16V LPG
1994r, 225 tys. km. :)

Postprzez sylwo » 13 cze 2012, 22:39

Chyba błędy 3 i 17 pokazało kolego.



Skoro po długim mignięciu nie pokazuje błędów to znaczy, że ich nie ma <co?> W takim razie u mnie (w xedosie) wszystko działa jak należy... ;)

O dziwo w mx6 sprawdzałem i też bez błędów wyszło...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez Polandposition » 13 cze 2012, 23:45

Odnośnie błędów moja wina bo źle odczytałem dlatego napisałem bo mi się nie zgadzało, dzięki za podpowiedz. Iskra była sprawdzana, przewody ok, jutro kupie świece i czujnik temp.( błąd 3 ) i zobaczymy czy będzie chodzić i czy ten błąd od czujnika się usunie po resecie, wie ktoś co to ten błąd 17 czyli 'układ sprężania zwrotnego' i czy to jest związane z sondą lambda bo nawet jeżeli jeden błąd to czujnik temp. to skad takie kolosalne spalanie, ręce mi już opadają bo zrobiłem zawieszenie i hamulce a tu teraz problemy z silnikiem :(
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2012, 11:24
Posty: 31
Auto: Mazda 323f bg 1.6 16V LPG
1994r, 225 tys. km. :)

Postprzez Solzbi » 22 sie 2012, 13:54

Ostatnio sprawdzałem czy mam jakieś błędy podłączyłem tak jak pisze na pierwszej stronie i zaczęło mrugać, potem odpaliłem silnik i tak samo mrugało, następnie skasowałem błędy zgodnie tak jak pisze i go nagrzałem i podłączam diodę na wyłączonym silniku i tylko raz mrugła i nic więcej, zrobiłem jeszcze raz i to samo, odpalam silnik i nic nie mruga. Pomyślałem że za mało go nagrzałem, następnego dnia po powrocie z roboty znów sprawdzam i ta sama sytuacja, mrugnie raz na początku i potem nic czekam minute, dwie i nic się nie dzieje, odpalam silnik i cisza.

Coś jest nie tak? czy wszystko jest w jak najlepszym porządku?

Mazda 323f, 1.5 96. BA

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2010, 00:25
Posty: 52
Auto: Mazda 6, 2.0 benzyna/lpg, 2006r., 147KM

Postprzez emilios8 » 22 sie 2012, 14:07

Według mnie oznacza to że były jakieś błędy bo błyskało. Potem zresetowałeś kompa i nic na razie nie wykrył złego bo już nie raportuje usterek (nie błyska). Za kilka dni (czyt. kilkadziesiąt kilometrów) sprawdź czy się coś nie pojawiło bo nie wszystkie błędy są raportowane od razu. Ponadto notuj jakie błędy błyskało żebyś wiedział na co zwrócić uwagę.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2011, 15:51
Posty: 49 (0/1)
Skąd: Radom
Auto: Mazda 626, 99r, 2.0 115KM B/LPG

Postprzez Marek 161BD081 » 22 sie 2012, 14:13

Solzbi napisał(a): ....
Coś jest nie tak? czy wszystko jest w jak najlepszym porządku?

Mazda 323f, 1.5 96. BA

Pozdrawiam


Poczytaj dokładniej opis i zobaczysz, ze ten jeden błysk dotyczy typu silnika (R4 u ciebie).
Wszystko jest ok i nie szukaj problemów.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez smokie2 » 27 sie 2012, 21:53

Witam.

Proszę o pomoc w interpretacji wyników
http://www.youtube.com/watch?v=eaiYfzHZuOA&feature=g-upl
Proszę wyciszyć dzwiek,w tle wiertarka udarowa u sasiada

Co dokładnie oznacza błąd 63 – zasilanie przydiagnostyce ABS ? ( Abs działa prawidłowo )

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 mar 2008, 00:33
Posty: 15
Skąd: Kozy
Auto: Mazda 323f BA 98' 1.5 Z5 SU Classic red

Postprzez bjorm » 28 wrz 2012, 15:18

witam, wczoraj przy wymianie rozrządu zrobiliśmy szybki przelot przez komputer i o dziwo nie wyskoczyło nic z EGR a "tylko" z immobilizerem i systemem antykradzieżowym.

P1603 i P1260 – z tego co widzę to ludziom drugi błąd wpadał kiedy za dużo kręcili przy nieżywym prawie aku. dwa tyg temu wymieniłem na nowy aku i to pewnie stąd te błędy.

błędy zostały skasowane – czy mam coś więcej robić z tym fantem ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez wojtek9104 » 1 paź 2012, 15:05

Panowie czy błyski błędów powinny się zapętlać czy błysnąć wszystko i koniec?
Odczytałem u siebie błędy, 21, 11, 17 ale błędy są wyświetlane w kółko, przynajmniej tak mi się wydaje.
Wrzucam filmik, może ktoś odczyta o co chodzi.
http://www.youtube.com/watch?v=Eh2_qlNGAug&feature=youtu.be
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 sie 2012, 13:54
Posty: 15
Auto: 323f 1,5 1997' po lifcie

Postprzez Andrzej414 » 1 paź 2012, 18:37

Spytaj jeszcze koguta. On chyba prawidłowo pieje te błędy :) a tak na poważnie to początkowo jest jeden długi sygnał, który chyba inicjuje a potem masz podane 2x błąd 11 i 1x błąd 17. Czyli tylko dwa błędy. Potem masz krótki sygnał kończący listę błędów i potem leci od nowa ta lista.

11 Temperatura powietrza dolotowego (IAT) sensor
17 Czujnik tlenu (02S) / podgrzewany czujnik tlenu (H02S)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez wojtek9104 » 1 paź 2012, 19:25

11 Temperatura powietrza dolotowego (IAT) sensor

Czy w tym przypadku może chodzić o zabrudzony rezystor w przepływomierzu?

17 Czujnik tlenu (02S) / podgrzewany czujnik tlenu (H02S)

Czyli sonda lambda? jeśli chodzi o zawartość tlenu w spalinach.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 sie 2012, 13:54
Posty: 15
Auto: 323f 1,5 1997' po lifcie

Postprzez Andrzej414 » 1 paź 2012, 20:52

No to niech wypowiedzą się koledzy elektronicy bo nie chcę wprowadzać Ciebie w błąd jeśli chodzi o interpretację tych opisów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez sebawo » 21 paź 2012, 15:40

No więc skorzystałem z manuala, i sprawdziłem kody usterek. Problem w tym, że nie wszystko mi pasuje... Poniżej lista sygnałów jakie dostaję, niektórych nie rozumiem...

długi|krótki
1|1
1|4
1|
1|2
1|1
1|1
1|7
1|
i tu zaczyna od nowa...
Rozumiem, że jeśli jedności nie zostały wymrugane to znaczy, że wstawić należy 0.
Dlaczego więc mam dwa razy 11 (btw. nie ma takiego kodu) oraz dwa razy 10?
I co oznacza "17 – Układ sprzężenia zwrotnego"?
Z góry dzięki, postaram się sam poszperać, ale za wszelkie wskazówki będę wdzięczny :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2012, 19:11
Posty: 46
Skąd: Ruda Śląska
Auto: '96 323C BA 1.5 (Z5)

Postprzez flywin » 21 paź 2012, 18:04

który rok? auta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez sebawo » 21 paź 2012, 18:05

Andrzej414 napisał(a):Spytaj jeszcze koguta. On chyba prawidłowo pieje te błędy a tak na poważnie to początkowo jest jeden długi sygnał, który chyba inicjuje a potem masz podane 2x błąd 11 i 1x błąd 17. Czyli tylko dwa błędy. Potem masz krótki sygnał kończący listę błędów i potem leci od nowa ta lista.

11 Temperatura powietrza dolotowego (IAT) sensor
17 Czujnik tlenu (02S) / podgrzewany czujnik tlenu (H02S)


Czy mógłby ktoś zaktualizować pierwszy post w tym temacie?
Bo przeczytałem wszystkie 13 stron i jest masę nieścisłości, ogólny bajzel...

Po pierwsze sposób dotyczy wszystkich silników z OBD I (więc nie wiem skąd pytania o 4cyfrowe kody, skoro to nie ten temat – potęguje efekt bajzlu). Po drugie sekwencja startowa to dłuuugi sygnał po przekręceniu klucza w pozycję ON a sekwencja końcowa to jeden długi sygnał (długość taka jak przy dziesiątkach) a następnie dłuższa przerwa.
Nikt też nie pisał, jak wykryć zero i czy jeden błąd może się pojawić kilka razy. Wielki zimny borwar dla kogoś, kto to ogarnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2012, 19:11
Posty: 46
Skąd: Ruda Śląska
Auto: '96 323C BA 1.5 (Z5)

Postprzez sebawo » 21 paź 2012, 18:06

96, a to ma znaczenie? myślałem, że silnik Z5 jest na obd1 i w każdym roczniku diagnostyka wygląda tak samo...

EDIT
końcowe dłuższe mrugnięcie, to sygnał zakończenia wyświetlanych błędów, więc kod 10 występuje tylko raz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2012, 19:11
Posty: 46
Skąd: Ruda Śląska
Auto: '96 323C BA 1.5 (Z5)

Postprzez sebawo » 26 paź 2012, 08:31

Dobra, to czy może ktoś tylko potwierdzić, że kody są 2cyfrowe i błędy mogą się powtarzać? Bo chciałbym się zabrać za usuwanie usterek :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2012, 19:11
Posty: 46
Skąd: Ruda Śląska
Auto: '96 323C BA 1.5 (Z5)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323