Mazda 323f BG BP+T '91 – Astina, 1/4mili 9.942 @ 242 km/h

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez tekkenfan » 13 lip 2012, 00:55

Niestety o honor BG będzie musiał powalczyć ktoś inny bo mnie nie będzie. Gdyby zlot był bliżej to pewnie bym się zjawił ale jako że w niedziele muszę być w domu to wolę nie ryzykować tak dalekiej trasy, a szkoda.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez tekkenfan » 28 lip 2012, 23:59

Mały up, z nowości doszła procedura startowa ustawiona na 4000obr, no i najważniejsze czyli wizyta na hamowni której wynik szczerze powiedziawszy mocno mnie zaskoczył (obstawiałem wynik podobny lub nieco niższy niż ostatnio). Warunki pogodowe raczej słabe na pomiary, na dworze prażyło słońce a hamownia była małym piekarnikiem, większość aut uzyskało moce niższe niż oczekiwane.
Żałuje tylko że nie nagrałem pomiaru bo Astina mogła by być nazywana czerwonym kopciuszkiem <lol>
Pierwszy pomiar wykonany na ustawieniach w jakich się normalnie poruszam, a drugi z trochę ściągniętym paliwem (hamownik powiedział mi że AFR był ustawiony na bogato = 12.3-13.1). Jak się okazało Mazdy lubią gdy jest więcej paliwa (przy drugim pomiarze AFR był rzędu 13.5).
Obrazek
Gdybym nie bawił się ustawieniami tylko shamował auto w takim samych ustawieniach to prawdopodobnie byłoby więcej no ale nie ważne, oficjalnie moc na dzień dzisiejszy to 137,5 kunia. Wychodzi na to że głowica BP4W i większa przepustnica dały co najmniej 7,5KM. Przypuszczam, że w warunkach bardziej sprzyjających było by ze deko więcej tak więc nie jest tak źle a moja dupo hamownia jest do pupy bo cały czas mam wrażenie że auto jedzie słabo :P
Jak Waldii ogarnie KLEXa to się podjedzie na hamownie na trochę dłużej i pobawię się trochę zapłonem i regulowanymi kółkami które na dzień dzisiejszy są ustawione na 0.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez asterf » 29 lip 2012, 19:26

no to fajnie że jest na plus, kupa roboty ale opłacona! Też hamowałem tego dnia, mieliśmy okazję się poznać ale musiałem się zerwać szybko. Jeśli kojarzysz to zapraszam do dyskusji gdzie moje koniki w moim temacie. Ten mój kolektor ssący jest podobny do tego od starszego silnika ale jednak mam ten nowszy z tego co patrzę po 323c innych forumowiczów, więc chyba się myliłeś.
Pozdro, często bywam w Gdynii to mam nadzieje że się nie raz ustawimy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez Gib » 3 sie 2012, 13:22

Co się dzieje przy 4500? Coś w dolocie czy wałek zaczyna robić robotę?
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Jacek176 » 3 sie 2012, 13:24

VICS się przełącza

Edit: zapomniałem, że tutaj jest wywalony VICS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez piwo » 3 sie 2012, 14:47

bardzo przyjemny wykresik.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez tekkenfan » 4 sie 2012, 01:44

Gib żadnego wałka nie ma, to jest normalny przebieg momentu w silniku BP po wyrzuceniu VICSów. Normalnie coś tam by się zaczynało dziać od 3000 i przy 4500 byłby max moment, a jako że u mnie nie ma tego ustrojstwa to jest nic, nic, nic i później coś tam się rodzi ;)
No z wykresu widać że w BP4W wałki są ostrzejsze ale tylko tyci tyci :P
Ciekawe ile dałoby się ugrać na zapłonie i kółkach
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez tekkenfan » 30 wrz 2012, 11:05

Pora zdmuchnąć (dosłownie :D i w przenośni) kurz z tematu hehe
W aucie zaszło kilka zmian znaczącą wpływających na moc, a mianowicie pod maskę wpadł Holsecik <serduszka>, wydech przelot 2,75" na 2 tłumikach, screamer w glebę <serduszka> . Na chwilę obecną nie mam za dużo zdjęć ale wrzucam to co mam.
Powiem tylko że auto wystrojone na 0.45-0.5 bara wygenerowało 230KM a wrażenia z jazdy po prostu nie do opisania. Jak Holset zacznie pompować to trzeba mocno trzymać kierownicę bo można nieoczekiwanie zmienić pas :D. Odcinka została przesunięta na 7900 i auto ciągnie równo do odciny co niezmiernie cieszy :D Innymi słowy polecam

Obrazek

Pierwsze przymiarki: (ma się rozumieć wąż wodny jest ogarnięty pro, a to co widać to była wersja tymczasowa za czasów NA)
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Przygotowanie pompy DW200:
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez D4NI3L » 30 wrz 2012, 11:57

No w koncu zabierasz sie do mocy "nie od du.py strony" :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez piwo » 30 wrz 2012, 12:21

niezle. keidy pierwsze sprawdzenie na torze?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez tekkenfan » 30 wrz 2012, 12:35

Zapewne w przyszłym sezonie. Na chwilę obecną jako że sterowanie jest tylko za pomocą WG charakterystyka jest bardziej na prostą. No i przez zimę mam zamiar ogarnąć hamulce, wypiaskować i pomalować el. zawieszenia no i jakieś poliuretany wrzucić, ale to są plany na zimowe wieczory. Teraz muszę gdzieś kupić N75 i zrobić porządek z wężykami pod maską.
No i wykres o którym mi się zapomniało:
Obrazek
Na drodze turbo wstaje deko wcześniej niż na hamowni ale mistrzem elastyczności to to nie jest, no ale nie na tym mi zależało :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez djakob » 30 wrz 2012, 12:38

Nie no zmiażdżyłeś mnie teraz <serduszka>
W przyszłym roku na bank już jadę do trójmiasta <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 15:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez piwo » 30 wrz 2012, 12:43

ale swietna charakterystyka. norma;lnie jak kompres. szok. chyba autko spokojnie ponizej 13,8 bedzie robic na cwiare. masakra. tylko dobre oponki zapodac.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez tekkenfan » 30 wrz 2012, 12:52

Charakterystyka na ćwiartkę idealna a jak wpadnie EBC to będzie jeszcze lepiej :D
Opony obecnie są Federale 595RSR czyli nie najgorsze (pod warunkiem że jest opcja ich dogrzania) ale po po kilku rozmowach w przyszłym roku zaopatrzę się jeszcze w markgumy chiba.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez patryk240 » 30 wrz 2012, 13:47

KONKRET!!! po prostu miazga :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez BratCukierka » 30 wrz 2012, 16:05

Jest MEGA :D Graty!!
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez waldii » 30 wrz 2012, 16:54

tekkenfan napisał(a):zaopatrzę się jeszcze w markgumy chiba.

pobuczymy razem?? hahaha hahaha

nie no gratki,autko pieknie pozamiata na wiosne trojmiejskie wydmuszki <jupi> <jupi>
btw.uwazaj na sprezyne od WG,jest bardzo cenna <lol>
waldii
 

Postprzez mckoper » 30 wrz 2012, 17:04

Fajnie, że pojawiają się w trójmieście turbo mazdy które będą jeździły ;)
Gratki :)

Przenosimy do projektów? :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3957 (0/3)
Skąd: GDYNIA
Auto: CERVELO R5 Red eTape AXS

Postprzez tekkenfan » 30 wrz 2012, 17:07

waldii napisał(a):uwazaj na sprezyne od WG,jest bardzo cenna <lol>

rzekłbym bezcenna :D

mckoper napisał(a):Przenosimy do projektów? :>

jak się nadaje to można przenieść tylko pierwszą stronę zedytuję.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez waldii » 30 wrz 2012, 17:11

jak to do projektow,nie nadaje sie!!Przeciez nie masz ceraty w kwiatki karbonowe <lol>
waldii
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy