Hamulce – różne problemy
klajgus napisał(a):kolego, ściągasz zacisk, wyciągasz klocki hamulcowe, i delikatnie naciskasz na hamulec (przydała by się do tego druga osoba wtedy jeden obserwuje co się dzieje a drugi naciska ) tłoczek powinien się wysunąć. Jak już wylezie to ściśnij delikatnie czymś przewód hamulcowy żeby ci cały płyn nie wyleciał (pilnuj żeby w zbiorniczku był zawsze płyn, na pewno będziesz musiał go dolać).Po wyjęciu tłoczka, zobaczysz poza ta uszczelka gumowa co jest na zewnątrz, jeszcze jedna (taki gumowy pierścień ) wyciągnij go delikatnie i wyczyść ten rowek w którym on siedzi, co do tłoczka, to postaraj się go czyścic o ile to możliwe nie używając ostrych narzędzi, w ostateczności możesz sobie pomóc papierem ściernym ale naprawdę jak najdrobniejszym. Jak już wszytko wyczyścisz, to składasz wszytko w odwrotnej kolejnościjak nie masz specjalnego smaru do tłoczków, to posmaruj uszczelkę i tłoczek płynem hamulcowym, jak wszytko dobrze oczyściłeś to tłoczek powinien się wsunąć na miejsce. Na koniec po złożeniu wszystkiego odpowietrzasz hamulce i gotowe. Życzę powodzenia
Wszystko tak jak napisales... z zegarkiem w reku, przy spokojnej pracy, z piwkiem, 25 minut... Rozebralem wszystko w drobny mak, WD-40, smaru wogole nie dalem, pod uszczelka tez wyczyscilem i smiga.. Zobaczymy w skali calego tygodnia, jak bede jezdzil do pracy, jakie bedą zmiany, ale mam nadzieje, ze wszystko bedzie ok.. Tuleja troche byla zardzewiala, a ta srebrna oslona troche juz odchodzi... Zatem po przyjezdzie do Polski, odrazu wymienie przy obu kolach na przodzie, zeby byl spokoj na pare lat, kosztowo nie jest to majatek, a jak sie okazuje, moze niezle narozrabiac w przypadku zaniedbania.... Dzieki bardzo za pomoc...


Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
- Od: 5 mar 2009, 22:15
- Posty: 315
- Skąd: Żnin/Holandia
- Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.
Pękł mi przewód hamulcowy przód po prawej stronie, czy ktoś z was kupował zamienniki? Bo jest tego generalnie mało, ciężko coś znaleźć a ASO woła 500zł netto:/ Jeśli macie jakieś pewne źródło skąd można taki przewód wyhaczyć to proszę o informację. Znalazłem taki przewód http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... kod=BF9DF8
ale nie wiem czy jest dobry, bo mimo, że szukałem do mojego modelu to pojawia się w opisie CDi. Z góry dzięki za pomoc!
Szukam w trójmieście kogoś kto mi dorobi elastyczny przewód (wiem, że częściej dorabia się sztywne, ale wiem, że elastyczne też się dorabia – np. tu http://www.moto-market.pl/enzet ). Koledzy pomóźcie, bo wakacje uciekają:/
ale nie wiem czy jest dobry, bo mimo, że szukałem do mojego modelu to pojawia się w opisie CDi. Z góry dzięki za pomoc!
Szukam w trójmieście kogoś kto mi dorobi elastyczny przewód (wiem, że częściej dorabia się sztywne, ale wiem, że elastyczne też się dorabia – np. tu http://www.moto-market.pl/enzet ). Koledzy pomóźcie, bo wakacje uciekają:/
- Od: 28 gru 2011, 12:26
- Posty: 9
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 6, 2.0 benzyna 141KM, 2003 rok
przewód wydaje się być ok...zawsze możesz zwrócić
PS. jeśli chodzi o Trójmiasto, to zapraszam do działu "spotkania regionalne", gdzie znajdziesz wątek "polecane warsztaty i serwisy"– tam prędzej znajdziesz info gdzie to zrobić
PS. jeśli chodzi o Trójmiasto, to zapraszam do działu "spotkania regionalne", gdzie znajdziesz wątek "polecane warsztaty i serwisy"– tam prędzej znajdziesz info gdzie to zrobić
Przewód zamówiłem za około 150zł (zamiennik) ze sklepu http://auto-ap.pl/ na Rzeczypospilitej 8 w Gdańsku, symbol części to GJ6E43980B (prawa strona przód do Mazdy 6 2.0 benzyna kombi 2003r). Jutro ma być zamontowany.
- Od: 28 gru 2011, 12:26
- Posty: 9
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 6, 2.0 benzyna 141KM, 2003 rok
No i pojezdzilem juz tydzien czasu i wszystko jest ok... Takze pomoglo czyszczenie tloczka i calego zacisku, tak jak polecil kolega "klajgus"... Zatem jeszcze raz dzieki...
Ale w zwiazku z tym, ze juz wiadomo co i jak, musze wymienic owy tloczek. Koszt nie duzy bo cos okolo 70 zl... Zatem po przyjezdzie do PL odrazu wymienie oba. Caly przod..
A teraz pytanie.. znalazlem na allegro cos takiego...
http://allegro.pl/reperaturka-tloczek-p ... 28613.html
Na pierwszy rzut oka, taki sam, wedlug opisu, tez pasuje... Wiec jak myslicie? Warto? Zamawiac?
Chodzi o to, ze w sobote zajade to odrazu bym sobie wymienil..
Bede wdzieczny za podpowiedzi. Pzdr.
Ale w zwiazku z tym, ze juz wiadomo co i jak, musze wymienic owy tloczek. Koszt nie duzy bo cos okolo 70 zl... Zatem po przyjezdzie do PL odrazu wymienie oba. Caly przod..
A teraz pytanie.. znalazlem na allegro cos takiego...

Na pierwszy rzut oka, taki sam, wedlug opisu, tez pasuje... Wiec jak myslicie? Warto? Zamawiac?
Chodzi o to, ze w sobote zajade to odrazu bym sobie wymienil..
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
- Od: 5 mar 2009, 22:15
- Posty: 315
- Skąd: Żnin/Holandia
- Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.
No ok, dzieki dobrzyn22... Jeszcze czekam na odpowiedz z ich sklepu, bo doczytalem, ze mozna sprawdzic po nr.VIN.. wiec napisalem i czekam. Jesli bedzie ok, to zamowie jutro, ale w PL bede dopiero na nastepny weekend... Pzdr i dzieki 
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
- Od: 5 mar 2009, 22:15
- Posty: 315
- Skąd: Żnin/Holandia
- Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.
Panowie potrzebuje pomocy – sprawa wygląda następująco...za
kupiłem większe tracze 283 mm ( a miałem 273) ATE i do tego klocki ATE no i oczywiście panowie z serwisu polecili mi żebym wymiwenił tylko jarzma bo zacisków nie trzeba... a więc zakupiłem jarzma od 2.0. citd bo ponoć wszytskie poza 1.8 maja te wieksze tarcze i te same większe jarzma. Ale problem jest w tym że po złożeniu nie mogę nałożyć zaciskow jarzma i klocków na tarcze- czyli złożyć w złaosc poniewaz mam za grubty klocek o jakies 2-3 mm. Czy możliwe jest to że bede musiał wymienić także same zaciski?? a tymym samym panowie w serwisie by mnie nedznie oszukali? Prosze o odp
z góry dizękuej
kupiłem większe tracze 283 mm ( a miałem 273) ATE i do tego klocki ATE no i oczywiście panowie z serwisu polecili mi żebym wymiwenił tylko jarzma bo zacisków nie trzeba... a więc zakupiłem jarzma od 2.0. citd bo ponoć wszytskie poza 1.8 maja te wieksze tarcze i te same większe jarzma. Ale problem jest w tym że po złożeniu nie mogę nałożyć zaciskow jarzma i klocków na tarcze- czyli złożyć w złaosc poniewaz mam za grubty klocek o jakies 2-3 mm. Czy możliwe jest to że bede musiał wymienić także same zaciski?? a tymym samym panowie w serwisie by mnie nedznie oszukali? Prosze o odp
-
Hexar
Trzeba bylo kupic cale zaciski z jarzmem, koszt niewielki uzywek, i nie musial bys sie martwic. Jezeli po wcisnieciu tloczka klocki sie nie mieszcza, to zacisk musisz zalozyc od auta z silnikami 2.0 lub 2.3. Sam zacisk od wersji 1.8 jest inny od pozostalych z tego co pamietam jak kupowalem (mozesz poszukac zdjec na allegro dla porownania) tym samym klocki do mocniejszych wersji ,moga sie nie miescic.
jeszcze jest kwestia dawki płynu hamulcowego do zacisku ....czy jets taka sama z 1.8 i z 2.0?
-
Hexar
Panowie sytuacja wygląda następująco, przy hamowaniu stuki puki na przedniej ośce dodam że samochód ma delkiatnie skrzywioną podłużnice na prawej strony nie wiem czy to ma jakieś powiązanie z hamowaniem ale warto dodac jak ktoś posiada wiedzę na temat tych stuków przy hamowaniu bardzo proszę o jakieś rady co sprawdzić może jakieś sugestie.
- Od: 12 paź 2012, 23:00
- Posty: 28
- Auto: Mazda 6, 2.3, 2002
Mam wielki problem.Wczoraj podczas jazdy na autostradzie kierownica zaczeła mi wibrowac a koła drzec.Po zatrzymaniu na poboczu sprawdziłem koła i okazało sie ze przednie tarcze hamulcowe sa bardzo gorące a alufelgi ciepłe.Podczas hamowania kierownica wibruje mocniej.Co to moze byc?pomocy!
- Od: 31 paź 2012, 01:42
- Posty: 7
- Auto: Mazda 6,CDTi,2.0 diesel,2006r
tarcze krzywe zapewne. jak zachowuje sie pedał hamulca podczas hamowania?
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Jeśli podczas hamowania w pedale hamulca czujesz wibracje to na bank masz krzywe tarcze.
- Od: 3 maja 2009, 12:31
- Posty: 34
- Skąd: Włocławek / Helsingborg
- Auto: Mazda Xedos 6
Pedał podczas hamowania drga ale tylko jak się tarcze nagrzeją.Wczesniej nie było żadnych najmniejszych objawów.Na zimnych wszystko jest ok.
- Od: 31 paź 2012, 01:42
- Posty: 7
- Auto: Mazda 6,CDTi,2.0 diesel,2006r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6