Hamulce – różne problemy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez lukasrap » 7 lip 2012, 20:52

Dzieki wielkie :)
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 22:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez lukasrap » 8 lip 2012, 16:53

klajgus napisał(a):kolego, ściągasz zacisk, wyciągasz klocki hamulcowe, i delikatnie naciskasz na hamulec (przydała by się do tego druga osoba wtedy jeden obserwuje co się dzieje a drugi naciska ) tłoczek powinien się wysunąć. Jak już wylezie to ściśnij delikatnie czymś przewód hamulcowy żeby ci cały płyn nie wyleciał (pilnuj żeby w zbiorniczku był zawsze płyn, na pewno będziesz musiał go dolać).Po wyjęciu tłoczka, zobaczysz poza ta uszczelka gumowa co jest na zewnątrz, jeszcze jedna (taki gumowy pierścień ) wyciągnij go delikatnie i wyczyść ten rowek w którym on siedzi, co do tłoczka, to postaraj się go czyścic o ile to możliwe nie używając ostrych narzędzi, w ostateczności możesz sobie pomóc papierem ściernym ale naprawdę jak najdrobniejszym. Jak już wszytko wyczyścisz, to składasz wszytko w odwrotnej kolejności :) jak nie masz specjalnego smaru do tłoczków, to posmaruj uszczelkę i tłoczek płynem hamulcowym, jak wszytko dobrze oczyściłeś to tłoczek powinien się wsunąć na miejsce. Na koniec po złożeniu wszystkiego odpowietrzasz hamulce i gotowe. Życzę powodzenia


Wszystko tak jak napisales... z zegarkiem w reku, przy spokojnej pracy, z piwkiem, 25 minut... Rozebralem wszystko w drobny mak, WD-40, smaru wogole nie dalem, pod uszczelka tez wyczyscilem i smiga.. Zobaczymy w skali calego tygodnia, jak bede jezdzil do pracy, jakie bedą zmiany, ale mam nadzieje, ze wszystko bedzie ok.. Tuleja troche byla zardzewiala, a ta srebrna oslona troche juz odchodzi... Zatem po przyjezdzie do Polski, odrazu wymienie przy obu kolach na przodzie, zeby byl spokoj na pare lat, kosztowo nie jest to majatek, a jak sie okazuje, moze niezle narozrabiac w przypadku zaniedbania.... Dzieki bardzo za pomoc... <jupi> <jupi>
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 22:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez Kubanczyk » 11 lip 2012, 16:11

Pękł mi przewód hamulcowy przód po prawej stronie, czy ktoś z was kupował zamienniki? Bo jest tego generalnie mało, ciężko coś znaleźć a ASO woła 500zł netto:/ Jeśli macie jakieś pewne źródło skąd można taki przewód wyhaczyć to proszę o informację. Znalazłem taki przewód http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... kod=BF9DF8
ale nie wiem czy jest dobry, bo mimo, że szukałem do mojego modelu to pojawia się w opisie CDi. Z góry dzięki za pomoc!

Szukam w trójmieście kogoś kto mi dorobi elastyczny przewód (wiem, że częściej dorabia się sztywne, ale wiem, że elastyczne też się dorabia – np. tu http://www.moto-market.pl/enzet ). Koledzy pomóźcie, bo wakacje uciekają:/
Początkujący
 
Od: 28 gru 2011, 12:26
Posty: 9
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6, 2.0 benzyna 141KM, 2003 rok

Postprzez dobrzyn22 » 11 lip 2012, 23:16

przewód wydaje się być ok...zawsze możesz zwrócić ;)

PS. jeśli chodzi o Trójmiasto, to zapraszam do działu "spotkania regionalne", gdzie znajdziesz wątek "polecane warsztaty i serwisy"– tam prędzej znajdziesz info gdzie to zrobić
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Kubanczyk » 12 lip 2012, 19:24

Przewód zamówiłem za około 150zł (zamiennik) ze sklepu http://auto-ap.pl/ na Rzeczypospilitej 8 w Gdańsku, symbol części to GJ6E43980B (prawa strona przód do Mazdy 6 2.0 benzyna kombi 2003r). Jutro ma być zamontowany.
Początkujący
 
Od: 28 gru 2011, 12:26
Posty: 9
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6, 2.0 benzyna 141KM, 2003 rok

Postprzez lukasrap » 14 lip 2012, 17:43

No i pojezdzilem juz tydzien czasu i wszystko jest ok... Takze pomoglo czyszczenie tloczka i calego zacisku, tak jak polecil kolega "klajgus"... Zatem jeszcze raz dzieki...
Ale w zwiazku z tym, ze juz wiadomo co i jak, musze wymienic owy tloczek. Koszt nie duzy bo cos okolo 70 zl... Zatem po przyjezdzie do PL odrazu wymienie oba. Caly przod..

A teraz pytanie.. znalazlem na allegro cos takiego...

http://allegro.pl/reperaturka-tloczek-p ... 28613.html

Na pierwszy rzut oka, taki sam, wedlug opisu, tez pasuje... Wiec jak myslicie? Warto? Zamawiac?
Chodzi o to, ze w sobote zajade to odrazu bym sobie wymienil.. :) Bede wdzieczny za podpowiedzi. Pzdr.
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 22:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez dobrzyn22 » 14 lip 2012, 21:18

zamawiaj śmiało <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez maselek » 15 lip 2012, 12:09

lukasrap, jak zamówisz daj znać czy pasuje. Kurcze coś mi "świta" że w 626 jest jest dłuzszy niż w 6-tce, ale mogę się mylić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez lukasrap » 15 lip 2012, 12:19

No ok, dzieki dobrzyn22... Jeszcze czekam na odpowiedz z ich sklepu, bo doczytalem, ze mozna sprawdzic po nr.VIN.. wiec napisalem i czekam. Jesli bedzie ok, to zamowie jutro, ale w PL bede dopiero na nastepny weekend... Pzdr i dzieki :)
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 22:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez dobrzyn22 » 15 lip 2012, 13:30

lukasrap napisał(a):doczytalem, ze mozna sprawdzic po nr.VIN.. wiec napisalem i czekam

najrozsądniejsze rozwiązanie <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Hexar » 29 wrz 2012, 21:37

Panowie potrzebuje pomocy – sprawa wygląda następująco...za
kupiłem większe tracze 283 mm ( a miałem 273) ATE i do tego klocki ATE no i oczywiście panowie z serwisu polecili mi żebym wymiwenił tylko jarzma bo zacisków nie trzeba... a więc zakupiłem jarzma od 2.0. citd bo ponoć wszytskie poza 1.8 maja te wieksze tarcze i te same większe jarzma. Ale problem jest w tym że po złożeniu nie mogę nałożyć zaciskow jarzma i klocków na tarcze- czyli złożyć w złaosc poniewaz mam za grubty klocek o jakies 2-3 mm. Czy możliwe jest to że bede musiał wymienić także same zaciski?? a tymym samym panowie w serwisie by mnie nedznie oszukali? Prosze o odp :) z góry dizękuej
Hexar
 

Postprzez dobrzyn22 » 29 wrz 2012, 22:30

łączę z istniejącym wątkiem ; proszę uzupełnić swój profil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Dominator » 30 wrz 2012, 00:14

Trzeba bylo kupic cale zaciski z jarzmem, koszt niewielki uzywek, i nie musial bys sie martwic. Jezeli po wcisnieciu tloczka klocki sie nie mieszcza, to zacisk musisz zalozyc od auta z silnikami 2.0 lub 2.3. Sam zacisk od wersji 1.8 jest inny od pozostalych z tego co pamietam jak kupowalem (mozesz poszukac zdjec na allegro dla porownania) tym samym klocki do mocniejszych wersji ,moga sie nie miescic.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Hexar » 30 wrz 2012, 13:51

jeszcze jest kwestia dawki płynu hamulcowego do zacisku ....czy jets taka sama z 1.8 i z 2.0?
Hexar
 

Postprzez tejot27 » 20 paź 2012, 16:39

Panowie sytuacja wygląda następująco, przy hamowaniu stuki puki na przedniej ośce dodam że samochód ma delkiatnie skrzywioną podłużnice na prawej strony nie wiem czy to ma jakieś powiązanie z hamowaniem ale warto dodac jak ktoś posiada wiedzę na temat tych stuków przy hamowaniu bardzo proszę o jakieś rady co sprawdzić może jakieś sugestie.
Początkujący
 
Od: 12 paź 2012, 23:00
Posty: 28
Auto: Mazda 6, 2.3, 2002

Postprzez dobrzyn22 » 21 paź 2012, 21:08

przejrzyj ten wątek, może znajdziesz coś dla siebie:
viewtopic.php?f=60&t=104281&hilit=stuki+przy+hamowaniu
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez arkadius28 » 14 gru 2012, 16:55

Mam wielki problem.Wczoraj podczas jazdy na autostradzie kierownica zaczeła mi wibrowac a koła drzec.Po zatrzymaniu na poboczu sprawdziłem koła i okazało sie ze przednie tarcze hamulcowe sa bardzo gorące a alufelgi ciepłe.Podczas hamowania kierownica wibruje mocniej.Co to moze byc?pomocy!
Początkujący
 
Od: 31 paź 2012, 01:42
Posty: 7
Auto: Mazda 6,CDTi,2.0 diesel,2006r

Postprzez lukkil » 14 gru 2012, 21:14

tarcze krzywe zapewne. jak zachowuje sie pedał hamulca podczas hamowania?
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez uno00 » 15 gru 2012, 11:10

Jeśli podczas hamowania w pedale hamulca czujesz wibracje to na bank masz krzywe tarcze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2009, 12:31
Posty: 34
Skąd: Włocławek / Helsingborg
Auto: Mazda Xedos 6

Postprzez arkadius28 » 15 gru 2012, 17:59

Pedał podczas hamowania drga ale tylko jak się tarcze nagrzeją.Wczesniej nie było żadnych najmniejszych objawów.Na zimnych wszystko jest ok.
Początkujący
 
Od: 31 paź 2012, 01:42
Posty: 7
Auto: Mazda 6,CDTi,2.0 diesel,2006r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6