silnik przerywa / gaśnie

Postprzez Majer » 23 wrz 2012, 13:32

dotyczy Mazdy, nie Seata ;)
Mazda nie jest moja, ale problem jak najbardziej realny
Diesel 1,6 109KM
gaśnie przy różnych obrotach, czasem po 1200, czasem po 2000, mniej więcej w tym przedziale
sytuacje były różne, na 1 biegu, nawet na luzie po dodaniu gazu
wymieniowe wszystkie filtry, wspomniane filtry paliwa, oleju, powietrza, kabinowy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 lut 2006, 12:21
Posty: 25
Skąd: Tychy
Auto: Seat Ibiza 1.4

Postprzez lukaszm » 23 wrz 2012, 13:35

Majer napisał(a):dotyczy Mazdy, nie Seata ;)
Mazda nie jest moja, ale problem jak najbardziej realny
Diesel 1,6 109KM
gaśnie przy różnych obrotach, czasem po 1200, czasem po 2000, mniej więcej w tym przedziale
sytuacje były różne, na 1 biegu, nawet na luzie po dodaniu gazu
wymieniowe wszystkie filtry, wspomniane filtry paliwa, oleju, powietrza, kabinowy


teraz opis ok:) Podłączana była pod pc? Jeśli tak to były jakieś błędy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez Majer » 23 wrz 2012, 13:37

no właśnie nic, niby wszystko OK
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 lut 2006, 12:21
Posty: 25
Skąd: Tychy
Auto: Seat Ibiza 1.4

Postprzez akostarek » 23 wrz 2012, 13:56

Takie problemy są najgorsze do zdiagnozowania, było już kilka wątków z podobnymi przypadkami, z tego co pamiętam raz był winny czujnik położenia wałka rozrządu, ostatnio (najprawdopodobniej) przepustnica (ale to w przedliftowym modelu, u Ciebie jest inna). Te przypadki nie dawały żadnych błędów.
Inne różne dziwne przypadki to czujnik ciśnienia paliwa, EGR, regulator paliwa na pompie CR.

Samochód gaśnie nagle czy się dusi? Po rozgrzaniu ? czy jest to zupełnie z niczym nieskorelowane ? FAP wypala się normalnie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Majer » 23 wrz 2012, 19:15

wozik był już w 3 warsztatach, lecz problem wciąż nie rozwiązany
samochód gaśnie, tak jakbyś przekręcił kluczyk
FAP? sorki ale nawet nie wiem co to jest
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 lut 2006, 12:21
Posty: 25
Skąd: Tychy
Auto: Seat Ibiza 1.4

Postprzez dynamiczny kiero » 29 paź 2012, 16:17

Witam,
Na wstepie jako nowy użytkownik forum oraz mazdy, chciałbym wszystkich powitać :] Zakupiłem ostatnio 3, oprócz małej rdzy na nadkolach i zółtej kontrolki zaswiecającej się po pewnym czasie wszystko w super stanie. I to włąsnie na temat tej kontrolki chciałbym zadać kilka pytań. Zidentyfikowane błedy to P0089 oraz P1622. Problem zazwyczaj pojawia się po dłuższej jeździe ( średnio 20-30 minut) i skutkuje blokadą silnika ( brak mocy, max 3000 obr/m ). Pare dni temu wymieniłem olej + filtry ( za wyjątkiem kabinowego ale on chyba ma z tym ma mało wspólnego )
O dziwo podczas jazdy na autostradzie, 140 – 160 km/h błąd nie występuje. gdy tylko przestaje ją trzymać wysoko na obrotach kontrolka się zapala ( po wyłączeniu silnika znowu można smigać przez dłuższą chwile )
Czytajac conieco forum wiem, że przyczyn może być WIELE. Może ten krótki opis wygeneruje w czyjejś głowie jednoznaczną recepte. Bo i w moim przypadku "magicy" z warsztatu wydedukowali że będą dochodzić metodą prób , błedów i moich PLNów :>

Pozdrawiam i z góry dzieki za odpowiedz.
dynamiczny kiero
 

Postprzez akostarek » 29 paź 2012, 22:40

P1622 Key ID number does not match
Chodzi tutaj o immobilizer, nie pasowały klucze z komputera i "modułu wskaźników".
Wykasuj i sprawdź czy wraca, jak odpala i nic się nie dzieje to nie ruszać

Błąd mający nieco większy wpływ na samochód (check engine, pewnie też tryb awaryjny) to P0089 Fuel Pressure Regulator Performance
Wywala go wtedy, gdy komputer odczytuje z czujnika ciśnienia paliwa na listwie CR wartość odbiegającą sporo od tej, jaką powinien osiągnąć.
Co do sprawdzenia:
-układ paliwowy niskiego ciśnienia: wymieniony filtr paliwa ? przed wymianą problem występował ? nie ma jakichś wycieków ? zagiętych przewodów?
-układ regulacji ciśnienia paliwa – czujnik ciśnienia na CR – raczej mało prawdopodobne, pewnie byłyby problemy z odpaleniem, szukaj id0140b2801300 ; regulator na pompie CR (szukaj w google id0114c3804200, ale to jest chyba do pompy C1), ogranicznik ciśnienia (ale wtedy problem byłby raczej przy depnięciu ?)
-sam układ wtryskowy, wtryski i pompa, ale tego Ci nie życzę.

więcej o samym błędzie => id0102c3802500

powodzenia

Dopisano 29 paź 2012, o 22:52:

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez dynamiczny kiero » 30 paź 2012, 20:34

Dzieki za podpowiedzi.
Jutro zrobie oględziny wzrokowo-mechaniczne. Mam nadzieję ze zostanie postawiona jakaś wstepna diagnoza. Pewnie jeszcze będzie potrzebna fachowa porada.

Pozdrawiam.
dynamiczny kiero
 

Postprzez jacekmalin » 31 paź 2012, 18:43

witam
Mialem podobny problem tuz po wymianie filtra. Najpierw slabo odpalala potem szalala na obrotach az zaczela gasnac. Okazalo sie, ze mam zapachany przewod zasilajacy. Wyjalem zbiornik, porozlaczalem przewody. Waz wchodzacy do filtra podlaczylem pod kompresor i na maxa przepchalem. Zbiornik otworzylem od strony plywaka mierzacego poziom paliwa i troszke sie przestraszylem , bo bylo troszke szlamu. Wszystko przeczyscilem przeplukalem zlozylem i madzia smiga.
Bez rozbierania mozesz sprawdzi przedmuchujac tylko przewod zasilania odlaczajac go od filtra – nie zapomnij przy tym otworzyc korka od wlewu paliwa.
Początkujący
 
Od: 30 mar 2012, 09:14
Posty: 19
Auto: Mazda 1.6 MZ-CD
12.2007

Postprzez dynamiczny kiero » 2 lis 2012, 15:57

Ooo dzięki wielkie za podpowiedz. Szkoda że wczesniej nie spojżałem na forum, i umówiłem się na jutro z magikiem ASO na lewo. Koleś chce mi wgrać nowy sofcik za banknota, bo gdzieś podpowiedzieli że to może być przyczyna.
Chyba jutro mu podziękuje i pojade do roboty na kompresor.
dynamiczny kiero
 

Postprzez jacekmalin » 3 lis 2012, 01:00

Nie zapomnij zassac przewodu zasilajacego, bo mozesz zapowietrztc uklad. Mozesz to zrobic ustami albo specjalna gruszka do zaciagania.
Początkujący
 
Od: 30 mar 2012, 09:14
Posty: 19
Auto: Mazda 1.6 MZ-CD
12.2007

Postprzez nemeziss84 » 15 lis 2012, 10:07

Witam,.
Dziś moja Magda ukuła mnie w najgłębsze warstwy mojego serca.. otóż
jak zwykle odpaliłem z rańca postała trochę żeby odmarzła dojechałem do drobnego wzniesienia wyjeżdżam na 2 a tu padaka i zgasł odpalam na 1 dodałem więcej gazu padaka zgasł i tak z 3 razy jak już złapał temperaturę to w miarę jedzie ale ogólnie zauważam już od jakiegoś czasu brak mocy w samochodzie.

Sądzę że to EGR jest brudny ... teraz moje pytanie gdzie mogą pomóc mi w Częstochowie dobrać się do takiego czegoś. Może ktoś ma jakiegoś dobrego mechanika lub potrafi w prosty sposób powiedzieć co mogło się stać....

Moja mazda ma 80tys przebiegu jest z 2008 roku i jest to wersja 90KM

Edit(moderator) – przenoszę do istniejącego wątku – proszę się z nim zapoznać
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2012, 10:50
Posty: 7
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 3 1.6 Diesel 66KW (90KM)

Postprzez Dominooo » 15 lis 2012, 15:41

Info na prv wysłałem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323