Bezpośredni wtrysk LPG – 2.3 DISI – opinie, porady
Witam, w zwiazku z tym ze przymierzam/łem sie do instalacji lpg do CX7 skomentuje.
Wyglada to tak ze na 4 litry gazu potrzebuje 1 litra pb. Takze jesli bierze Tobie (tak jak mi) 14 litrow benzyny w miescie to gazu bedzie ok 16litrow+4 litry pb. Instalacja BRC ktora wykorzystuje wtryskiwacze benzynowe. Koszt obecnie to 6-6.5k pln. Moge na privie wskazac skad informacje, co by tu reklamy nie uskuteczniac.
Ja szczerze powiem ze juz prawie zrezygnowalem. Robie rocznie ok 30tys km, ale jest sporo ale...
Zawsze na jalowym chodzi na samej benzynie. Mocno obciazany silknik to tylko pb..etc. Zysk w moim przypadku bedzie sladowy... Oczywiscie zaden gazownik nie powie – "gaz ma zly wplyw na silnior" ale sa problemy z sonda lambda i cos tam jeszcze. Dalej rozwazam, ale zastanawiam sie czy chce pomniejszyc bagaznik, bo 70 litrowa butla podnosi podloge bagaznika pare centymetrow ponad prog!
trzeba sobie to wszystko przekalkulowac...
Cos mi sie wydaje ze w przypadku tego silnika lepiej pozostac na pb... eh.
Wyglada to tak ze na 4 litry gazu potrzebuje 1 litra pb. Takze jesli bierze Tobie (tak jak mi) 14 litrow benzyny w miescie to gazu bedzie ok 16litrow+4 litry pb. Instalacja BRC ktora wykorzystuje wtryskiwacze benzynowe. Koszt obecnie to 6-6.5k pln. Moge na privie wskazac skad informacje, co by tu reklamy nie uskuteczniac.
Ja szczerze powiem ze juz prawie zrezygnowalem. Robie rocznie ok 30tys km, ale jest sporo ale...
Zawsze na jalowym chodzi na samej benzynie. Mocno obciazany silknik to tylko pb..etc. Zysk w moim przypadku bedzie sladowy... Oczywiscie zaden gazownik nie powie – "gaz ma zly wplyw na silnior" ale sa problemy z sonda lambda i cos tam jeszcze. Dalej rozwazam, ale zastanawiam sie czy chce pomniejszyc bagaznik, bo 70 litrowa butla podnosi podloge bagaznika pare centymetrow ponad prog!
trzeba sobie to wszystko przekalkulowac...
Cos mi sie wydaje ze w przypadku tego silnika lepiej pozostac na pb... eh.
Sila napisał(a):To i ja się wypowiem.
1) gaz ok 14-15l/100 PB ok. 4l (w lecie spada zużycie Pb – ok 2L/100km)
2) dosyc szybko po przejechaniu 3-4km
3) instalacja BRC z butlą 70L (po podgięciu pływaka wchodzi ok.63l)
4) przejechałem ok 45kkm tylko że ja ze względu na większe zużycie gazu robię przeglądy co 10kkm i wtedy robie lekkie korekty
5) ja płaciłem 6500PLN, ale to było 2 lata temu
kolego leho
ile chcieli za tę obudowę? czy była może w cenie instalacji.
I tak z ciekawości ile spala ci benzyny w te mrozy?
Znajomy instalator mówił mi o jakiejś nowej instalacji do silników DISI które wykorzystują wtryskiwacze benzynowe i nie jest potrzebne dotryskiwania benzyny. Koszt w granicach 7000pln.
- Od: 13 lut 2012, 21:07
- Posty: 23
- Auto: Aktualnie szukam Mazdy dla siebie.
Ze względu na to, że w poniedziałek Mazda zostaje oddana do serwisu LPG kilka słów "dlaczego się zdecydowałem???"...
Wersja Canada automat, stan licznika 100 000 km.
Instalacja ELPIGAZ koszt 5,6 tys. PLN wraz z zabudową bagażnika.
Codziennie robię ok. 150 km-"taki job"
plus okazjonalne wyjazdy urlopowe---rocznie jakieś 50 000 km.
Jeżdżę raczej spokojnie średnie spalanie 12,5l. w mieście ok.20 % przebiegu ok.16l w trasie 80% ok.11 l.
Po wyliczeniach serwisanta ( zrobili ponad 20 cx-ów ):
miasto rocznie ok.10 000km. spalanie gazu podobne do benzyny 16l LPG + 2/4l PB98( w zależności od pory roku/stylu jazdy) przyjęliśmy średnio 3l(ze wzgl. na mnie ecodrivera
) tak więc przyjmując 2l LPG na 1l PB98 wyszło nam 11l pb w mieście, więc około 25-30 PLN/ 100km co da w roku jakieś 2 500-3 000PLN.
Trasa adekwatnie obliczona przy zużyciu ok.12 LPG + 1/2l PB przyjęto średnio 1,5l co dało 7,5l pb---oszczędności ok.20-25 PLN. W roku ok. 40 000km w trasie i w efekcie 8 000-10 000 PLN.
Reasumując choć to tylko czysta matematyka oparta o subiektywne wyliczenia gościa, który się tym trudni i bądz co bądz stara się namawiać klienta na "swoje", roczne oszczędności rzędu 10 000PLN – 13 000PLN minus amortyzacja kosztu założenia i serwisu przy moich przebiegach chyba są warte podjęcia "ryzyka" instalacji LPG w DISI.Zresztą zanim się zdecydowałem zbierając infa z różnych zródeł nie zauważyłem nic niepokojącego o tym, że disi padają czy miewają mniejsze lub większe problemy/chyba większe ryzyko to narodziny w głowach rządzących zrównania cen paliw
.
Reszta wyjdzie już w praktyce...pozdrawiam i proszę o poprawienie błędów matematycznych od forumowiczów już praktykujących z LPG w cx-ach. do poniedziałku jeszcze 2 doby więc może " aż tak różowo" nie jest i ktoś mnie o tym przekona...
Wersja Canada automat, stan licznika 100 000 km.
Instalacja ELPIGAZ koszt 5,6 tys. PLN wraz z zabudową bagażnika.
Codziennie robię ok. 150 km-"taki job"
Jeżdżę raczej spokojnie średnie spalanie 12,5l. w mieście ok.20 % przebiegu ok.16l w trasie 80% ok.11 l.
Po wyliczeniach serwisanta ( zrobili ponad 20 cx-ów ):
miasto rocznie ok.10 000km. spalanie gazu podobne do benzyny 16l LPG + 2/4l PB98( w zależności od pory roku/stylu jazdy) przyjęliśmy średnio 3l(ze wzgl. na mnie ecodrivera
Trasa adekwatnie obliczona przy zużyciu ok.12 LPG + 1/2l PB przyjęto średnio 1,5l co dało 7,5l pb---oszczędności ok.20-25 PLN. W roku ok. 40 000km w trasie i w efekcie 8 000-10 000 PLN.
Reasumując choć to tylko czysta matematyka oparta o subiektywne wyliczenia gościa, który się tym trudni i bądz co bądz stara się namawiać klienta na "swoje", roczne oszczędności rzędu 10 000PLN – 13 000PLN minus amortyzacja kosztu założenia i serwisu przy moich przebiegach chyba są warte podjęcia "ryzyka" instalacji LPG w DISI.Zresztą zanim się zdecydowałem zbierając infa z różnych zródeł nie zauważyłem nic niepokojącego o tym, że disi padają czy miewają mniejsze lub większe problemy/chyba większe ryzyko to narodziny w głowach rządzących zrównania cen paliw

Reszta wyjdzie już w praktyce...pozdrawiam i proszę o poprawienie błędów matematycznych od forumowiczów już praktykujących z LPG w cx-ach. do poniedziałku jeszcze 2 doby więc może " aż tak różowo" nie jest i ktoś mnie o tym przekona...

- Od: 10 sie 2011, 16:18
- Posty: 8
- Skąd: Płock
- Auto: CX-7 czarna piękna
...2500km na LPG
spalanie średnie 12l LPG + ok.2l PB, 80% trasa.jazda możliwie płynna 2000 – 2500 obr./min
po fabrycznych ustawieniach ELPI zapalił się check. Szybka interwencja w program z kompem na kolanach w trasie i na razie jest extra.
W najbliższym czasie prawdziwy sprawdzian(3500km) – wakacyjny wypad w piątkę z boxem i pełnym bagiem.
zobaczymy jak będzie, ale oby tak dalej.
pozdro
spalanie średnie 12l LPG + ok.2l PB, 80% trasa.jazda możliwie płynna 2000 – 2500 obr./min
po fabrycznych ustawieniach ELPI zapalił się check. Szybka interwencja w program z kompem na kolanach w trasie i na razie jest extra.
W najbliższym czasie prawdziwy sprawdzian(3500km) – wakacyjny wypad w piątkę z boxem i pełnym bagiem.
zobaczymy jak będzie, ale oby tak dalej.
pozdro
- Od: 10 sie 2011, 16:18
- Posty: 8
- Skąd: Płock
- Auto: CX-7 czarna piękna
no i stało się! moja Mazda już jutro leci do jednego z wrocławskich gazowników ( nie podaje nazwy aby nie robić reklamy).
Warsztat montował już kilka instalacji do cx7 jak i do kilkudziesięciu aut innych marek z bezpośrednim wtryskiem. Instalacja to BRC Sequent Direct Injection. Ponoć bezproblemowo śmiga w Mazdzie. Czytałem sporo opinii o tym warsztacie i jak na razie same pozytywy.
W czwartek montaż (ponoć 8 godzin ) a w piątek pierwszy wyjazd na weekend. do pokonania 700 km. Zobaczymy jak będzie śmigać.
Warsztat montował już kilka instalacji do cx7 jak i do kilkudziesięciu aut innych marek z bezpośrednim wtryskiem. Instalacja to BRC Sequent Direct Injection. Ponoć bezproblemowo śmiga w Mazdzie. Czytałem sporo opinii o tym warsztacie i jak na razie same pozytywy.
W czwartek montaż (ponoć 8 godzin ) a w piątek pierwszy wyjazd na weekend. do pokonania 700 km. Zobaczymy jak będzie śmigać.
- Od: 23 gru 2008, 12:10
- Posty: 167
- Auto: Mazda CX-7 EU, xsara 1,6 16V
Chlopaki,
z ciekawości spytam się dlaczego nikt nie montuje do CXów instalcji VIALLE (http://instalacje-gazowe-do-aut.pl/gene ... e-cieklej/) są jeszcze inne tego pokroju ale jej główną zaletą jest brak mieszaczy i prawdziwa integracja z elektroniką samochodów. Wiem z przeglądu rynku że te instalki są w Nissanach Murano i Infinity FXach juz od kilku dobrych latek... dlaczego w przypadku naszych Mazd nie ma byc tak samo? CO decyduje o tym ? Koszt są zbyt wysokie? Dodam że w przypadku bezpośredniego wtrysku fazy ciekłej nie wymagany jest dotrysk benzyny.
z ciekawości spytam się dlaczego nikt nie montuje do CXów instalcji VIALLE (http://instalacje-gazowe-do-aut.pl/gene ... e-cieklej/) są jeszcze inne tego pokroju ale jej główną zaletą jest brak mieszaczy i prawdziwa integracja z elektroniką samochodów. Wiem z przeglądu rynku że te instalki są w Nissanach Murano i Infinity FXach juz od kilku dobrych latek... dlaczego w przypadku naszych Mazd nie ma byc tak samo? CO decyduje o tym ? Koszt są zbyt wysokie? Dodam że w przypadku bezpośredniego wtrysku fazy ciekłej nie wymagany jest dotrysk benzyny.
Mariusz
- Od: 5 cze 2010, 13:32
- Posty: 50
- Auto: Mazda CX-7 GT BlackPearl 2,3 DiSI AWD
Z tego co pamiętam to właśnie chyba Vialle (lub inny producent) wypuściło jakieś parę misięcy temu listę samochodów niepolecanych do instalacji LPG ze wzgledu na ryzyko wypalania gniazd zaworowych. Niestety figurowała na niej CX-7-emka. Co ciekawe było tam też sporo modeli 8v i 16v z prostymi kontrukcyjnie silnikami i również znalazły się na tej liście. Z tego co wygooglowałem to chyba Motor 26/2012.
Polecam lekturę:
Pełny wykaz jest na stronie 4.
http://www.auto-swiat.pl/1-zobacz-ktore ... alacji-lpg
Co do 7-mki, musimy poczekać na dopracowane instalki wtrysku gazu w stanie ciekłym z wykorzystaniem wtryskiwaczy benzynowych.
"poczekać" a może jako osoby zainteresowane urządzimy akcję np. "zasypiemy" e-mailami Vialle i Prinsa?
Lub inne propozycje?
Przecież tego typu silników jest sporo w MPS-ach, 3, CX-7...
Żadnego dziurawienia głowicy, i innego ustrojowstwa z dotryskiem benzyny.
Tylko taka instalacja – w 100% na LPG – ma sens a dodatkowo płynny zmrożony gaz obniża temperaturę wtryskiwaczy, głowicy i zaworów.
Pełny wykaz jest na stronie 4.
http://www.auto-swiat.pl/1-zobacz-ktore ... alacji-lpg
Co do 7-mki, musimy poczekać na dopracowane instalki wtrysku gazu w stanie ciekłym z wykorzystaniem wtryskiwaczy benzynowych.
"poczekać" a może jako osoby zainteresowane urządzimy akcję np. "zasypiemy" e-mailami Vialle i Prinsa?
Lub inne propozycje?
Przecież tego typu silników jest sporo w MPS-ach, 3, CX-7...
Żadnego dziurawienia głowicy, i innego ustrojowstwa z dotryskiem benzyny.
Tylko taka instalacja – w 100% na LPG – ma sens a dodatkowo płynny zmrożony gaz obniża temperaturę wtryskiwaczy, głowicy i zaworów.
wip186
CO do Vialle – super instalka – czytając aż nie chce się wierzyć że nie jest to generacja wiodąca – z tego co widziałem tylko pompa płynnego gazu była problemem – już nie jest poprawili ja i nawet brudny LPG nie rzutuje:)
Co do samej instalacji myślę że prace projektowe dla Mazdy CX-7 nie zwróciłyby się firmie stąd pewnie ta decyzja – obecnie brak tej instalacji dla 2.3 Turbo. CO do wykazu nie chce mi się wierzyć Prinse wkładane były szczególnie w Nissanach Murano i Infinity FX35 a widzę że właśnie te samochody maja duże problemy z gazem ... od użytkowników czegoś takiego nie słyszałem ....
CO do wtrysku ciekłego jest jeden fehler tych instalacji – o którym ktoś pisał właśnie związany ze schładzaniem głowicy – podobno stwierdzano mikro pęknięcia spowodowane różnicami temperatur.
Pozdrawiam
Co do samej instalacji myślę że prace projektowe dla Mazdy CX-7 nie zwróciłyby się firmie stąd pewnie ta decyzja – obecnie brak tej instalacji dla 2.3 Turbo. CO do wykazu nie chce mi się wierzyć Prinse wkładane były szczególnie w Nissanach Murano i Infinity FX35 a widzę że właśnie te samochody maja duże problemy z gazem ... od użytkowników czegoś takiego nie słyszałem ....
CO do wtrysku ciekłego jest jeden fehler tych instalacji – o którym ktoś pisał właśnie związany ze schładzaniem głowicy – podobno stwierdzano mikro pęknięcia spowodowane różnicami temperatur.
Pozdrawiam
Mariusz
- Od: 5 cze 2010, 13:32
- Posty: 50
- Auto: Mazda CX-7 GT BlackPearl 2,3 DiSI AWD
Wychodzi na to, ze jest stosunkowo niewiele silników które dobrze znoszą LPG
W CX-7 na zdrowy rozum nie może dochodzić do uszkodzenia zaworów ssących, w końcu wtrysk bezpośredni. No chyba, że założona sekwencja a konkretnie zawartosc LPG w mieszance zasysanej uszkadza gniazda ssące. A może pękają głowice (w końcu turbo) ?
Inny wniosek jest taki, że lubryfikacja też chyba nie pomaga, skoro są problemy i przy jej stosowaniu.
w LPDi póki co nie wierzę. Teoretycznie super, ale oceniam że 2 lata jeszcze miną zanim rozwiązane zostaną wszystkie problemy. Na razie gdzieś czytałem o tym, że są problemy z odpalaniem na zimno (pompy gazu pomijam). chyba wszystko co można zrobić to zadbać aby unikać jazdy na zbyt ubogiej mieszance (wysoka temperatura spalania). Chyba się pokuszę o regulację AFR.
Swoja droga jak to jest z silnikami forda – blok silnika ten sam co nazda, ale głowice również, czy już niekoniecznie?

W CX-7 na zdrowy rozum nie może dochodzić do uszkodzenia zaworów ssących, w końcu wtrysk bezpośredni. No chyba, że założona sekwencja a konkretnie zawartosc LPG w mieszance zasysanej uszkadza gniazda ssące. A może pękają głowice (w końcu turbo) ?
Inny wniosek jest taki, że lubryfikacja też chyba nie pomaga, skoro są problemy i przy jej stosowaniu.
w LPDi póki co nie wierzę. Teoretycznie super, ale oceniam że 2 lata jeszcze miną zanim rozwiązane zostaną wszystkie problemy. Na razie gdzieś czytałem o tym, że są problemy z odpalaniem na zimno (pompy gazu pomijam). chyba wszystko co można zrobić to zadbać aby unikać jazdy na zbyt ubogiej mieszance (wysoka temperatura spalania). Chyba się pokuszę o regulację AFR.
Swoja droga jak to jest z silnikami forda – blok silnika ten sam co nazda, ale głowice również, czy już niekoniecznie?
- Od: 14 maja 2012, 17:16
- Posty: 66
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 GH Sport 2.5
Ja cierpliwie czekam na instalację LPdi, w końcu muszą do dopracować. Nie wiem dokładnie, chyba są sprzeczne opinie na temat przyszłości silników z downsize'ingiem, z wtryskiem bezpośrednim. Ale jeśli to przyszłość, to na chłopski rozum, musi się znaleźć dobre rozwiązanie LPG do tych silników.
- Od: 6 lip 2006, 11:55
- Posty: 4
- Skąd: krakow
- Auto: 626GF hatchb,01,1.8benz,sreb
Ja nie czekam na żadne nowości tylko już liczę oszczędności
Zrobione 30 000km na LPG (wersja EU, Elpigaz) bez żadnych problemów i widzę na przeglądach Mazdy z 60 000km na LPG równiez bez problemów – polecam! A instalacje na 100% LPG to założe sobie już w następnym samochodzie 
- Od: 20 kwi 2011, 13:03
- Posty: 59
- Skąd: W-wa Mokotów
- Auto: CX-7 EU DISI 2008r.
Jakby kogoś interesowało BRC zrobiło instalację LDI (LPG Direct Injection) wtrysku gazu w fazie ciekłej dla silnika 2.3 DISI
Jednym słowem 100% jazdy na LPG
Źródło:
http://gazeo.pl/lpg/nowe-produkty/LDI-n ... ,6834.html
Gdybym dziś kupował auto chyba byłby to jednak CX-7...
Jednym słowem 100% jazdy na LPG

Źródło:
http://gazeo.pl/lpg/nowe-produkty/LDI-n ... ,6834.html
Gdybym dziś kupował auto chyba byłby to jednak CX-7...
- Od: 14 maja 2012, 17:16
- Posty: 66
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 GH Sport 2.5
Trafiłem przypadkiem na artykuł o BRC
http://gazeo.pl/lpg/nowe-produkty/LDI-n ... ,6834.html
Jest już V generacja do 2.3 DISI gdyby ktoś czekał
http://gazeo.pl/lpg/nowe-produkty/LDI-n ... ,6834.html
Jest już V generacja do 2.3 DISI gdyby ktoś czekał
- Od: 14 maja 2012, 17:16
- Posty: 66
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 GH Sport 2.5
No to jest to świetna wiadomość, na którą długo czekałem. Liczę, że w ciągu roku, dwu lat, system ciekłego wtrysku gazu dla silnika DISI 2.3 l się rozpowszechni, i po tym czasie gdy wyjdą ewentualne wady wieku dziecięcego, będzie można spokojnie taką instalację zakładać.
Leo
Leo
- Od: 6 lip 2006, 11:55
- Posty: 4
- Skąd: krakow
- Auto: 626GF hatchb,01,1.8benz,sreb
Witam
czy ktoś już montował tą nową instalacje podana w powyzszym artykule?
jezeli tak ptrosze o opinie i cene za instalacje, pewnie bedzie nie mala
pozdrawiam
czy ktoś już montował tą nową instalacje podana w powyzszym artykule?
jezeli tak ptrosze o opinie i cene za instalacje, pewnie bedzie nie mala
pozdrawiam
-
Beekay15
Witam,
ja przymierzam się do zainstalowania instalacji BRC (ok 4,5tyś zł/Wawa). Myślałem nad elpigaz (koszt 5,5tyś zł), ale chyba BRC lepsze
Pozdrawiam
ja przymierzam się do zainstalowania instalacji BRC (ok 4,5tyś zł/Wawa). Myślałem nad elpigaz (koszt 5,5tyś zł), ale chyba BRC lepsze

Pozdrawiam
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości