Nawigacje – opinie i porady
ja osobiście głowię się nad całkowitym wywaleniem układu sterowania podnoszeniem i opuszczeniem
nawigacji i zastosowaniem układu alternatywnego.
Bez sensu jest trzymać stare bebechy poto tylko żeby podnoszenie działało.
Plan jest taki
Układ na PIC12F675 który będzie sterował silniczkiem nawigacji. Aby pominąć potenciometr który bada pozycję klapki i podaje do procka trzeba zastosować pomiar pozycji poprzez badanie obciązenia silniczka.
Ja osobiście nie miałem nawigacji fabrycznej . Dlatego też nie mam wyświetlacza z przyciskami open/close tilt
Zrezygnowałem jednak z zakupu wyświetlacz .
Chcę to zrobić na sterowniku bezprzewodowym . Czyli zwykły sterownik centralnego zamka.
Pilot ma przyciski zamknij / otwórz oraz na dodatkowy kanał . Np do otwierania klapy bagażnika.
Układ na procku pic po otrzymaniu sygnału otwiera wyświetlacz . gdy wykryje pozycję graniczną odłącza zasilanie na silniczek . Ponowne otrzymanie sygnału to ruch w przeciwną stronę.
Sygnałem będzie sterował przekaznik od sterownika centralnego zamka , Dodatkowy kanał będzie sterował przekaznikiem który będzie sprzężony z przyciskiem on off w nawigacji .
O postępach nie omieszkam powiadomić
nawigacji i zastosowaniem układu alternatywnego.
Bez sensu jest trzymać stare bebechy poto tylko żeby podnoszenie działało.
Plan jest taki
Układ na PIC12F675 który będzie sterował silniczkiem nawigacji. Aby pominąć potenciometr który bada pozycję klapki i podaje do procka trzeba zastosować pomiar pozycji poprzez badanie obciązenia silniczka.
Ja osobiście nie miałem nawigacji fabrycznej . Dlatego też nie mam wyświetlacza z przyciskami open/close tilt
Zrezygnowałem jednak z zakupu wyświetlacz .
Chcę to zrobić na sterowniku bezprzewodowym . Czyli zwykły sterownik centralnego zamka.
Pilot ma przyciski zamknij / otwórz oraz na dodatkowy kanał . Np do otwierania klapy bagażnika.
Układ na procku pic po otrzymaniu sygnału otwiera wyświetlacz . gdy wykryje pozycję graniczną odłącza zasilanie na silniczek . Ponowne otrzymanie sygnału to ruch w przeciwną stronę.
Sygnałem będzie sterował przekaznik od sterownika centralnego zamka , Dodatkowy kanał będzie sterował przekaznikiem który będzie sprzężony z przyciskiem on off w nawigacji .
O postępach nie omieszkam powiadomić
Najprosztsze rozwiązania są najlepsze......
- Od: 5 lut 2012, 19:18
- Posty: 79
- Skąd: z Południa :)
- Auto: M6 GG 1,8 120km 2003r.
odnośnie silniczka do pogadaj z gościem o niku Szaradek jest dobry w te klocki , u mnie najpierw sie tylko zamykało a po ponownym odkręceniu już tylko troszkę sie ruszało , po wizycie u kolegi Szaradek działa jak nowa , u mnie przekręcił się silniczek i proc. sterujący nie potrafił poprawnie odczytać położenia panela z monitorem
Ralf58 napisał(a):mick – udostępnie jak będę w domu – dziś lub jutro.
A może ktoś odpowiedzieć czy ten przycisk TILT pika przy naciskaniu?
I czemu silniczek mi teraz może działać tylko w jedną stronę?
Pika przy naciskaniu.
Odpowiedziałem już koledze Ralf58 na priv, ale podzielę się i tutaj na forum.
Sprawa silniczka jest do rozwiązania w sposób elektryczny. Nie zapamiętałem, jaka musi być pozycja zębatki na potencjometrze, niestety. Po prostu mierzyłem rezystancję na wyprowadzeniach potencjometru (środkowym i jednym z zewnętrznych). Cały potencjometr ma rezystancję 10 kOhm. W czasie otwierania/zamykania klapy rezystancja między wspomnianymi stykami zmienia się od ok 1 kOhm do ok 7KOhm. Jeżeli silniczek jest przekręcony, to rezystancja ta zmienia się przykładowo 6 kOhm...10kOhm...BRAK_REZYSTANCJI...0 kOhm... 3 kOhm, bo potencjometr kręci się 360 stopni. Należy ustawić sobie oś silnika w takim położeniu, aby w całym zakresie otwierania i zamykania rezystancja zmieniała się jednakowo, bez "dziur", najlepiej 1..2 kOhm wzwyż.
Szkoda, że nie zrobiłem zdjęć, jak był u mnie kolega mick. Zaznaczyliśmy sobie nawet wtedy na zębatce markerem od CD kropki określające zakres potencjometru, żeby potem już nie mieć kłopotu
Niedługo będę wymieniał nawigację na nowszą, to wtedy porobię zdjęcia ustawień silniczka aby zapobiec problemom następnych chętnych na wymianę navi forumowiczów.
Pozdrawiam wszystkich!
Sprawa silniczka jest do rozwiązania w sposób elektryczny. Nie zapamiętałem, jaka musi być pozycja zębatki na potencjometrze, niestety. Po prostu mierzyłem rezystancję na wyprowadzeniach potencjometru (środkowym i jednym z zewnętrznych). Cały potencjometr ma rezystancję 10 kOhm. W czasie otwierania/zamykania klapy rezystancja między wspomnianymi stykami zmienia się od ok 1 kOhm do ok 7KOhm. Jeżeli silniczek jest przekręcony, to rezystancja ta zmienia się przykładowo 6 kOhm...10kOhm...BRAK_REZYSTANCJI...0 kOhm... 3 kOhm, bo potencjometr kręci się 360 stopni. Należy ustawić sobie oś silnika w takim położeniu, aby w całym zakresie otwierania i zamykania rezystancja zmieniała się jednakowo, bez "dziur", najlepiej 1..2 kOhm wzwyż.
Szkoda, że nie zrobiłem zdjęć, jak był u mnie kolega mick. Zaznaczyliśmy sobie nawet wtedy na zębatce markerem od CD kropki określające zakres potencjometru, żeby potem już nie mieć kłopotu
Pozdrawiam wszystkich!
Nawigacja i AUX w M6.
- Od: 21 lip 2011, 21:11
- Posty: 38
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 3 2.0 SkyPASSION
165KM MT 2014 r.
Mazda 6 2.0 CiTD 136KM Sport Exclusive, 2004 r.
Oglądałem ostatnio tego BLOWa w słońcu i nie bardzo to się nadaje. Nie twierdzę, że oryginalny monitor jest lepszy, bo też niewiele widać, ale przynajmniej jest 
Ale ciągle szukam tańszego i mniej inwazyjnego rozwiązania.
oraz o podłączeniu zwykłego Laptopa pod ten oryginalny ekran?
Parę osób z Was demontowała oryginalny ekran – znajdzie tam się miejsce na tą nakładkę dotykową?
Ale ciągle szukam tańszego i mniej inwazyjnego rozwiązania.
oraz o podłączeniu zwykłego Laptopa pod ten oryginalny ekran?
Parę osób z Was demontowała oryginalny ekran – znajdzie tam się miejsce na tą nakładkę dotykową?
Ostatnio edytowano 17 sty 2013, 20:44 przez iwi, łącznie edytowano 1 raz
Mam zamiar włożyć do panelu NavRoad LEEO S (ST z telewizją DVB-T, ale to chyba przesada). Ponoć ekran lepszy (chociaż cudów nie będzie), Windows CE6.0, procesor 600MHz, całość bardzo solidna i najważniejsze dla mnie: USB HOST, czyli można do niego podłączyć PenDrive z MP3 lub filmami, dysk twardy itp.
Większość nawigacji na rynku nie ma takiej możliwości, tylko synchronizacja z kompem (wolna) i ładowanie z zasilacza...
Co do panelu dotykowego, to fajna sprawa, nakładka powinna się zmieścić. Jednakże taka nakładka nie jest 100% przeźroczysta i światła trochę zabierze. Ale może niewiele. Ponadto nie będzie już tego kontrastu i zbliżymy się do przeciętnych nawigacji. Koszt jednak sięga 1/3, prawie 1/2 nawigacji z Dalekiego Wschodu
Co do panelu dotykowego, to fajna sprawa, nakładka powinna się zmieścić. Jednakże taka nakładka nie jest 100% przeźroczysta i światła trochę zabierze. Ale może niewiele. Ponadto nie będzie już tego kontrastu i zbliżymy się do przeciętnych nawigacji. Koszt jednak sięga 1/3, prawie 1/2 nawigacji z Dalekiego Wschodu
Nawigacja i AUX w M6.
- Od: 21 lip 2011, 21:11
- Posty: 38
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 3 2.0 SkyPASSION
165KM MT 2014 r.
Mazda 6 2.0 CiTD 136KM Sport Exclusive, 2004 r.
możesz go zostawić – tylko odetnij zasilanie.
są 3 drogi podmiany fabrycznej nawigacji.
1. Zostawiasz ekranik ten co jest i podpinasz do niego w miejsce DVD jakiś komputer.
2. Wyrzucasz wszystko (Ekranik + DVD) i wstawiasz nawigację/tableta (wszystko w jednym) – wtedy musisz tylko zmostkować głośniki w DVD bo nie będzie Ci działał lewy kierowcy oraz musisz jakoś wysterować przycisk od otwierania ekranu (Szaradek parę postów wyżej to opisał).
3. Wyrzucasz radio i kupujesz nawigację wbudowaną w radio a ekranik oryginalny masz jako dekorację.
Wady 1 rozwiązania – sterowanie niewygodne – chyba że jakoś wysterujesz laptopa z pilota lub nałożysz na ekran nakładkę dotykową i zastosujesz PC-ta z Windowsem (bo ta nakładka tylko z czymś takim współpracuje po USB)
Wady 2 rozwiązania – tracisz gwarancję bo rozbierasz obudowę od nawigacji.
Ekrany w tanich nawigacjach mają mały kontrast. Lepsze nawigacje są potwornie drogie
Wady 3 rozwiązania – w zasadzie brak, bo to że nie wyświetla na wyświetlaczu komputera nazwy stacji nie można nazwać wadą.
są 3 drogi podmiany fabrycznej nawigacji.
1. Zostawiasz ekranik ten co jest i podpinasz do niego w miejsce DVD jakiś komputer.
2. Wyrzucasz wszystko (Ekranik + DVD) i wstawiasz nawigację/tableta (wszystko w jednym) – wtedy musisz tylko zmostkować głośniki w DVD bo nie będzie Ci działał lewy kierowcy oraz musisz jakoś wysterować przycisk od otwierania ekranu (Szaradek parę postów wyżej to opisał).
3. Wyrzucasz radio i kupujesz nawigację wbudowaną w radio a ekranik oryginalny masz jako dekorację.
Wady 1 rozwiązania – sterowanie niewygodne – chyba że jakoś wysterujesz laptopa z pilota lub nałożysz na ekran nakładkę dotykową i zastosujesz PC-ta z Windowsem (bo ta nakładka tylko z czymś takim współpracuje po USB)
Wady 2 rozwiązania – tracisz gwarancję bo rozbierasz obudowę od nawigacji.
Ekrany w tanich nawigacjach mają mały kontrast. Lepsze nawigacje są potwornie drogie
Wady 3 rozwiązania – w zasadzie brak, bo to że nie wyświetla na wyświetlaczu komputera nazwy stacji nie można nazwać wadą.
Szaradek napisał(a):Mam zamiar włożyć do panelu NavRoad LEEO S (ST z telewizją DVB-T, ale to chyba przesada). Ponoć ekran lepszy (chociaż cudów nie będzie), Windows CE6.0, procesor 600MHz, całość bardzo solidna i najważniejsze dla mnie: USB HOST, czyli można do niego podłączyć PenDrive z MP3 lub filmami, dysk twardy itp.Większość nawigacji na rynku nie ma takiej możliwości, tylko synchronizacja z kompem (wolna) i ładowanie z zasilacza...
Moze masz rację. Powoli dochodzę do tego, że przydałoby się zmienić na dotykowy ekran z nawigacją wbudowaną.
Ten LEEO jest fajny, ale brakuje mi WiFi. Mam Aero2 w modemie WiFI i mialbym spokoj a nie musiałbym parować przez telefon zeby miec internet.
Zastanawiam sie czy przez USB Host nie podpiąc tego modemu (tworzy jakis port i internet smiga w komputerze wiec tutaj tez moze dzialac)
Czy potrzebna DVB-T – raczej nie, bo
1. te 2 antenki TV moga utrudnic montaż
2. Sygnal na razie jest za slaby zeby odbierac TV w dowolnym miejscu w Polsce. Nawet w Krakowie na antenie 3dB nic nie łapie (sprawdzałem na takiej karcie TV do laptopa), a antena do samochodu chyba tez mocniejsza nie bedzie – chyba ze jedziemy na Camping i podlaczamy normalna antene TV do drzewa
Witam wszystkich ponownie, mebelek jaki mamy w naszych M6 z pozoru wygląda na taki sobie ale w rzeczywistości jest on ok (jeśli mamy mapę i jesteśmy w Państwie gdzie one działają) , przekonałem się o tym przekraczając granicę w miniony piątek ,choć mapy są z 2001r to bez problemu doprowadził do UK
komunikaty po angielsku ,zrozumiałe i poprzedzające gongiem, nie poznałem jeszcze wszystkich funkcji tej navi bo najpierw muszę odespać 30h podróż ,ale zrobiłem kilka fotek a w niedalekiej przyszłości udostępnię film
,pozdrawiam serdecznie
http://imageshack.us/a/img194/2821/37782473.jpg
http://imageshack.us/a/img211/328/46064732.jpg
http://imageshack.us/a/img822/1271/61541034.jpg
http://imageshack.us/a/img194/2821/37782473.jpg
http://imageshack.us/a/img211/328/46064732.jpg
http://imageshack.us/a/img822/1271/61541034.jpg
- Od: 8 sie 2011, 08:08
- Posty: 38
- Skąd: Kwidzyn
- Auto: M6 2.0 GG 121KM DIESEL
świeżo po wymianie sprzęgła oraz 2masy ;/
Czy ktoś może kojarzy na którym forum jest watek o podpięciu pod wyświetlacz wyjścia VGA z PC-ta?
Próbowałem już wielu sposobów i ciągle nie mogę zsynchronizować ekranu.
Podpięcie R,G,B nie ma problemu. Przy podłączeniu Vsync lub Hsync pod wejście Composit Sync daje obraz który jest podzielony przez pół i prawa część jest po lewej stronie a lewa po prawej stronie.
Rozdzielczość 640x480Pix.
Na necie jest pełno synchronizatorów tylko który będzie działał.

Zastosowałem taki no i niestety nic nie robi.
Próbowałem już wielu sposobów i ciągle nie mogę zsynchronizować ekranu.
Podpięcie R,G,B nie ma problemu. Przy podłączeniu Vsync lub Hsync pod wejście Composit Sync daje obraz który jest podzielony przez pół i prawa część jest po lewej stronie a lewa po prawej stronie.
Rozdzielczość 640x480Pix.
Na necie jest pełno synchronizatorów tylko który będzie działał.

Zastosowałem taki no i niestety nic nie robi.
Witam
iwi mam pytanie która wtyczka jest prawidłowa i które podłączenia bo w tym poście na stronie 76 jest ta sama wtyczka ale tam jest więcej podłączeni i do zmostkowania podane są podane zupełnie inne . Od czego to zależy bo podajesz zupełnie inne piny ?
pozdrawiam i czekam szybką odp bo jutro bym chciał to zrobić
niby to samo ale nie do końca


iwi mam pytanie która wtyczka jest prawidłowa i które podłączenia bo w tym poście na stronie 76 jest ta sama wtyczka ale tam jest więcej podłączeni i do zmostkowania podane są podane zupełnie inne . Od czego to zależy bo podajesz zupełnie inne piny ?
pozdrawiam i czekam szybką odp bo jutro bym chciał to zrobić
niby to samo ale nie do końca


Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 11 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje