Wymiana rozrządu w dieslu (MZR-CD)
Witam w następnym tygodniu wymieniam rozrząd w M6 disel 2.0. 07r. Będzie to pierwsza wymiana bez pompy wody,rozrząd zamówiłem w polecanym przez ludzi z forum sklepie carspeed,z przesyłką wyjdzie mnie 675zł.I teraz moje pytanie czy na pewno za taką cenę dostane orginalne części?w serwisie w Z-g koszt koło 2100zł 
- Od: 11 lip 2012, 10:30
- Posty: 4
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: Mazda 6 disel 2.0.143KM 07r.
Słuchajcie. Po 20 tys od wymiany kompletnego rozrządu, zaczęła skrzypieć rolka. Skrzypi tylko na zimnym silniku i po paru minutach przestaje. Z tego co pamiętam to była to rolka NTN ale nie dam na to gwarancji bo już trochę czasu minęło od wymiany. Czy to skrzypienie to kwestia zużycia, jakości czy regulacji? Jest się czym martwić? Szczególnie jakością zastosowanej części? pozdr
- Od: 16 wrz 2011, 14:18
- Posty: 4
- Auto: Hatchback 121 KM 2004
to skrzypienie to kwestia zużycia
E.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
powinienes...
po to aby sprawdzic gorne polozenie pierwszego tloka w fazie zaplonu, luzy zaworow, czy (przy okazji) wymienic podkladki pod wtryskami...
po to aby sprawdzic gorne polozenie pierwszego tloka w fazie zaplonu, luzy zaworow, czy (przy okazji) wymienic podkladki pod wtryskami...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Hubix napisał(a):Mam pytanie czy przy wymianie rozrządu oraz simmeringów rozrządu ściąga się pokrywę zaworów ?
Silnik MZR-CD 2004 rok.
wszystkie tzn. wszystko trzeba zdemontowac co jest tam zamontowane.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
podczas jazdy zapalil sie Check engine po dojechaniu do celu (jeszcze jechalem 400km), zauwazylem dziwny szum w okolicy rozrzadu ...demontaz oslon rozrzadu...okazalo sie ze pasek rozrzadu jest zbyt luzny (pratycznie wisial jak guma w starych gaciach) .
teraz pytanie ; co sie stalo?
mysle ze to napinacz hydrauliczny puscil (poniewaz byl wcisniety podnioslem go na tloczku i teraz trzyma), ale jestem w kropce bo znalazlem pod ta sama nazwa dwie czesci ; napinacz paska rozrzadu i tlumik drgan paska rozrzadu...patrzac na moja czesc ..wizualnie jest to identyczne...
-prosba do admin ...prosze nie kasowac tematu ...nie mam pewnosci czy dobrze umiescilem
teraz pytanie ; co sie stalo?
mysle ze to napinacz hydrauliczny puscil (poniewaz byl wcisniety podnioslem go na tloczku i teraz trzyma), ale jestem w kropce bo znalazlem pod ta sama nazwa dwie czesci ; napinacz paska rozrzadu i tlumik drgan paska rozrzadu...patrzac na moja czesc ..wizualnie jest to identyczne...
-prosba do admin ...prosze nie kasowac tematu ...nie mam pewnosci czy dobrze umiescilem
- Od: 29 cze 2008, 20:25
- Posty: 7
- Skąd: kalisz-turek
- Auto: Mazda 6 2.0 GG 2003
czyli ja mam tylko dwie rolki w tym jedna napinajaca oraz napinacz hydrauliczny .....dobrze mysle ? i dlaczego na stronach sklepow w moi modelu wystepuje napinacz hydrauliczny i tlumik drgan ...wyglada tak samo a ja zglupialem i teraz nie wiem co kupic :?/
Dopisano 16 wrz 2012 22:20:
nie posiadam wiedzy na temat silnikow stad moje pytanie ...rozumiem ze sa inne rodzaje silnikow gdzie wystepuje tlumik dragan i napinacz
??
Dopisano 16 wrz 2012 22:28:
schemat
Dopisano 16 wrz 2012 22:29:
sumujac wszystko .... co to za czesc .?
Dopisano 16 wrz 2012 22:20:
nie posiadam wiedzy na temat silnikow stad moje pytanie ...rozumiem ze sa inne rodzaje silnikow gdzie wystepuje tlumik dragan i napinacz
Dopisano 16 wrz 2012 22:28:
schemat
Dopisano 16 wrz 2012 22:29:
sumujac wszystko .... co to za czesc .?
- Załączniki
-
- Od: 29 cze 2008, 20:25
- Posty: 7
- Skąd: kalisz-turek
- Auto: Mazda 6 2.0 GG 2003
damian568 napisał(a):stronach sklepow w moi modelu wystepuje napinacz hydrauliczny i tlumik drgan
bo ludzie nie wiedza czym handlują.
masz napinacz hydro i tyle – tłumik drgań, bywa w tdi jako nazewnictwo, na rysunku zaznaczyłeś właśnie napinacz hydrauliczny
dzieki 
ale musze napomniec ze dziwnie montowalo mi sie ten napinacz ... myslalem ze jak zawleczke wyciagne to blyskawicznie wyskoczy trzpien i naprezy pasek a on fakt wyskoczyl ale nie naprezyl tak jak bym chcial ;/
obrocilem dwa razy walem sprawdzilem punkty i troszeczke pomoglem mu srubokretem nie wiem czy tak powinienem ale jednak ...teraz jest na ja bebnie
ale musze napomniec ze dziwnie montowalo mi sie ten napinacz ... myslalem ze jak zawleczke wyciagne to blyskawicznie wyskoczy trzpien i naprezy pasek a on fakt wyskoczyl ale nie naprezyl tak jak bym chcial ;/
obrocilem dwa razy walem sprawdzilem punkty i troszeczke pomoglem mu srubokretem nie wiem czy tak powinienem ale jednak ...teraz jest na ja bebnie
- Od: 29 cze 2008, 20:25
- Posty: 7
- Skąd: kalisz-turek
- Auto: Mazda 6 2.0 GG 2003
Ja u siebie wymieniałem rozrząd, pierwszy raz wymieniono przy 120 tys, teraz auto ma 190 tys, wymieniłem rozrząd bo się okazało, że tamta strona gdzie jest pasek była mocno zaolejona i bałem się, że zalało rozrząd i strzeli pasek.
Obstawiałem, że cieknie z simmeringów, kupiłem oba (120zł oryginały).
Po demontażu okazało się, że pasek jest bardzo dobrze obudowany i zabezpieczony przed zalaniem.
Simmeringi były OK, tzn, górny był suchy dolny lekko puszczał, a największy wyciek był z uszczelki pokrywy zaworów. Podobno od strony rozrządu lubi cieknąć w tamtym miejscu, tak więc sprawdźcie to przy wymianie. U mnie pokrywa była kilkakrotnie ściągana na pewno już.
Obstawiałem, że cieknie z simmeringów, kupiłem oba (120zł oryginały).
Po demontażu okazało się, że pasek jest bardzo dobrze obudowany i zabezpieczony przed zalaniem.
Simmeringi były OK, tzn, górny był suchy dolny lekko puszczał, a największy wyciek był z uszczelki pokrywy zaworów. Podobno od strony rozrządu lubi cieknąć w tamtym miejscu, tak więc sprawdźcie to przy wymianie. U mnie pokrywa była kilkakrotnie ściągana na pewno już.
Hubix napisał(a):U mnie pokrywa była kilkakrotnie ściągana na pewno już.
Dlatego dodatkowo dokładnie nakłada się w newralgiczne punkty na niej silikonu.
Tak zaleca podobno również serwisówka
Warto też wymienić pasek wielorowkowy.
Nowy pasek wzmacniacny DAYCO – 43zł.
BTW, to oryginał do silnika RF5C:
http://allegro.pl/orginalna-uszczelka-p ... 13415.html
Coś tani jest...

Warto też wymienić pasek wielorowkowy.
Nowy pasek wzmacniacny DAYCO – 43zł.
BTW, to oryginał do silnika RF5C:

Coś tani jest...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6