Wymiana rozrządu w dieslu (MZR-CD)

Postprzez Riki » 17 lip 2012, 00:28

OEM = BANDO

cena przystępna i jakość oryginału.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez wsw » 28 sie 2012, 11:17

Witam w następnym tygodniu wymieniam rozrząd w M6 disel 2.0. 07r. Będzie to pierwsza wymiana bez pompy wody,rozrząd zamówiłem w polecanym przez ludzi z forum sklepie carspeed,z przesyłką wyjdzie mnie 675zł.I teraz moje pytanie czy na pewno za taką cenę dostane orginalne części?w serwisie w Z-g koszt koło 2100zł :|
Początkujący
 
Od: 11 lip 2012, 10:30
Posty: 4
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 disel 2.0.143KM 07r.

Postprzez donay » 31 sie 2012, 09:21

Słuchajcie. Po 20 tys od wymiany kompletnego rozrządu, zaczęła skrzypieć rolka. Skrzypi tylko na zimnym silniku i po paru minutach przestaje. Z tego co pamiętam to była to rolka NTN ale nie dam na to gwarancji bo już trochę czasu minęło od wymiany. Czy to skrzypienie to kwestia zużycia, jakości czy regulacji? Jest się czym martwić? Szczególnie jakością zastosowanej części? pozdr
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2011, 14:18
Posty: 4
Auto: Hatchback 121 KM 2004

Postprzez Enduro » 31 sie 2012, 11:45

to skrzypienie to kwestia zużycia
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Hubix » 5 wrz 2012, 04:42

Mam pytanie czy przy wymianie rozrządu oraz simmeringów rozrządu ściąga się pokrywę zaworów ?

Silnik MZR-CD 2004 rok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Wojtek » 5 wrz 2012, 13:01

powinienes...
po to aby sprawdzic gorne polozenie pierwszego tloka w fazie zaplonu, luzy zaworow, czy (przy okazji) wymienic podkladki pod wtryskami...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Enduro » 5 wrz 2012, 13:32

Hubix napisał(a):Mam pytanie czy przy wymianie rozrządu oraz simmeringów rozrządu ściąga się pokrywę zaworów ?

Silnik MZR-CD 2004 rok.

wszystkie tzn. wszystko trzeba zdemontowac co jest tam zamontowane.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez damian568 » 16 wrz 2012, 21:07

podczas jazdy zapalil sie Check engine po dojechaniu do celu (jeszcze jechalem 400km), zauwazylem dziwny szum w okolicy rozrzadu ...demontaz oslon rozrzadu...okazalo sie ze pasek rozrzadu jest zbyt luzny (pratycznie wisial jak guma w starych gaciach) .
teraz pytanie ; co sie stalo?
mysle ze to napinacz hydrauliczny puscil (poniewaz byl wcisniety podnioslem go na tloczku i teraz trzyma), ale jestem w kropce bo znalazlem pod ta sama nazwa dwie czesci ; napinacz paska rozrzadu i tlumik drgan paska rozrzadu...patrzac na moja czesc ..wizualnie jest to identyczne...


-prosba do admin ...prosze nie kasowac tematu ...nie mam pewnosci czy dobrze umiescilem
Załączniki
DSCF11052.JPG
Początkujący
 
Od: 29 cze 2008, 20:25
Posty: 7
Skąd: kalisz-turek
Auto: Mazda 6 2.0 GG 2003

Postprzez smile » 16 wrz 2012, 22:10

No dobrze, ale w czym mamy pomóc? Diagnoza słuszna, skoro pasek luźny jak gaciowa guma :P ciesz się, że przez te 400 km silnik nie zmielił sam siebie...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez damian568 » 16 wrz 2012, 22:18

czyli ja mam tylko dwie rolki w tym jedna napinajaca oraz napinacz hydrauliczny .....dobrze mysle ? i dlaczego na stronach sklepow w moi modelu wystepuje napinacz hydrauliczny i tlumik drgan ...wyglada tak samo a ja zglupialem i teraz nie wiem co kupic :?/

Dopisano 16 wrz 2012 22:20:

nie posiadam wiedzy na temat silnikow stad moje pytanie ...rozumiem ze sa inne rodzaje silnikow gdzie wystepuje tlumik dragan i napinacz ????

Dopisano 16 wrz 2012 22:28:

schemat

Dopisano 16 wrz 2012 22:29:

sumujac wszystko .... co to za czesc .?
Załączniki
Bez tytułu.jpg
Początkujący
 
Od: 29 cze 2008, 20:25
Posty: 7
Skąd: kalisz-turek
Auto: Mazda 6 2.0 GG 2003

Postprzez Riki » 17 wrz 2012, 20:32

damian568 napisał(a):stronach sklepow w moi modelu wystepuje napinacz hydrauliczny i tlumik drgan


bo ludzie nie wiedza czym handlują.


masz napinacz hydro i tyle – tłumik drgań, bywa w tdi jako nazewnictwo, na rysunku zaznaczyłeś właśnie napinacz hydrauliczny
:)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez damian568 » 17 wrz 2012, 21:59

dzieki za odpowiedz ... zamowilem juz napinacz w srode bedzie proba mam nadzieje ze silnik jest ok
Początkujący
 
Od: 29 cze 2008, 20:25
Posty: 7
Skąd: kalisz-turek
Auto: Mazda 6 2.0 GG 2003

Postprzez Riki » 18 wrz 2012, 08:36

damian568 napisał(a): zamowilem juz napinacz w srode bedzie proba


<spoko>

napisz co wyszlo
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez damian568 » 20 wrz 2012, 22:21

Madzia znów na chodzie xD
Początkujący
 
Od: 29 cze 2008, 20:25
Posty: 7
Skąd: kalisz-turek
Auto: Mazda 6 2.0 GG 2003

Postprzez smile » 20 wrz 2012, 22:22

damian568 napisał(a):Madzia znów na chodzie xD


Gratulacje <piwo>
Bo pasek musi być napięty jak skóra na bębnie a nie jak guma w gaciach <lol>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez damian568 » 20 wrz 2012, 22:32

dzieki :)
ale musze napomniec ze dziwnie montowalo mi sie ten napinacz ... myslalem ze jak zawleczke wyciagne to blyskawicznie wyskoczy trzpien i naprezy pasek a on fakt wyskoczyl ale nie naprezyl tak jak bym chcial ;/
obrocilem dwa razy walem sprawdzilem punkty i troszeczke pomoglem mu srubokretem nie wiem czy tak powinienem ale jednak ...teraz jest na ja bebnie :)
Początkujący
 
Od: 29 cze 2008, 20:25
Posty: 7
Skąd: kalisz-turek
Auto: Mazda 6 2.0 GG 2003

Postprzez Hubix » 23 wrz 2012, 18:51

Ja u siebie wymieniałem rozrząd, pierwszy raz wymieniono przy 120 tys, teraz auto ma 190 tys, wymieniłem rozrząd bo się okazało, że tamta strona gdzie jest pasek była mocno zaolejona i bałem się, że zalało rozrząd i strzeli pasek.

Obstawiałem, że cieknie z simmeringów, kupiłem oba (120zł oryginały).

Po demontażu okazało się, że pasek jest bardzo dobrze obudowany i zabezpieczony przed zalaniem.
Simmeringi były OK, tzn, górny był suchy dolny lekko puszczał, a największy wyciek był z uszczelki pokrywy zaworów. Podobno od strony rozrządu lubi cieknąć w tamtym miejscu, tak więc sprawdźcie to przy wymianie. U mnie pokrywa była kilkakrotnie ściągana na pewno już.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez dobrzyn22 » 23 wrz 2012, 20:58

Hubix napisał(a):U mnie pokrywa była kilkakrotnie ściągana na pewno już.

Dlatego dodatkowo dokładnie nakłada się w newralgiczne punkty na niej silikonu.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Hubix » 24 wrz 2012, 06:57

Tak zaleca podobno również serwisówka <lol>

Warto też wymienić pasek wielorowkowy.

Nowy pasek wzmacniacny DAYCO – 43zł.

BTW, to oryginał do silnika RF5C:

http://allegro.pl/orginalna-uszczelka-p ... 13415.html

Coś tani jest...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez dobrzyn22 » 24 wrz 2012, 08:41

Hubix napisał(a):Coś tani jest...

ja płaciłem chyba koło 100zł..ale to jakiś czas temu ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6