Mazda 323 GTR – ciężko odpala po długim postoju???

Postprzez Bury 323 » 18 sty 2006, 17:39

Cześć

Mam GTR-kę i długo muszę kręcić jak stoi parę godzin.
Po nocy musze ją chechłać ok. pół minuty może dłużej.
Jak już zapali nie ma problemu pali na dotyk za każdym razem.
Czy ktoś się już spotkał z tym problemem???
Czy GTR-ka ma jeszcze jakis filtr paliwa oprócz tego na przegrodzie przedniej, może w zbiorniku przy pompie (może jest zapchany)????
Czy zaworek zwrotny jest w pompie czy w innym miejscu, czy da sie do wymienić, czy reanimować, czy razem z pompą.?
I jeszcze jedno pytanko :wink: czy po włączeniu zapłonu pompka paliwa powinna juz działać, czy dopiero przy rozruchu?
Bo nie słyszę, żeby działała przy zapłonie.

Jeżeli, macie jakieś rady jak to wyleczyć będę wdzięczny?? tylko proszę o konktretne rady.

Pozdro
Bury
Pamiętaj cierpliwoiść palcem dół wykopie!!!
Łapy, łapy cztery łapy, ....... :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2005, 11:26
Posty: 135
Skąd: Garwolin
Auto: MAZDA 323 GT-R

Postprzez tomekrvf » 18 sty 2006, 17:56

Bury 323, w 4WD masz dwie pompy paliwa z których jedna pompuje z jednej strony zbiornika do drugiej. Może jest taka sytuacja że ta pompa nie przerzuca paliwa do komory z właściwą pompą paliwa.
Aby sprawdzić pompę "transferową" musisz mieć przynajmniej 1/2 zbiornika paliwa. Jest ona po stronie pasażera. Zwierasz do masy przewód biały z żółtym paskiem(ale to sprawdzę na jutro) i pompa powinna bzyczeć przez 10 sekund.
Jakby Ci zależało na szybkiej i pewnej informacji to dzwoń po 19 – 602 479 322
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez GofNet » 18 sty 2006, 18:18

http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez magicadm » 18 sty 2006, 23:12

tomekrvf napisał(a):Bury 323, w 4WD masz dwie pompy paliwa z których jedna pompuje z jednej strony zbiornika do drugiej.



Domyślam się że zastowanie takiego rozwiązania poprawia osiągi autka – tylko w jaki sposób.

Proszę o wyjaśnienie idei tego patentu. :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez shady » 19 sty 2006, 02:16

Bury 323 napisał(a):I jeszcze jedno pytanko :wink: czy po włączeniu zapłonu pompka paliwa powinna juz działać, czy dopiero przy rozruchu?


z tego co mi wiadomo to w tych rocznikach pompa zalacza sie po rozruchu(u mnie tak jest a to w zasadzie bazowo takie same silniki 1.8)
Hoobi Rally Team: http://www.hoobi-rt.pl
Mechanika pojazdowa ; Serwis opon. Zniżki dla mazdowiczów. http://www.h-rt-auto.firmy.net / 513 188 290
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2004, 13:14
Posty: 900
Skąd: Szczecin\Gorzów
Auto: 323F GT; 121 Canvas-Top, Favorit Rally version, zielony Pickup

Postprzez Orin » 19 sty 2006, 20:46

shady napisał(a):z tego co mi wiadomo to w tych rocznikach pompa zalacza sie po rozruchu


niestety nie jest to do końca prawda.... pompa paliwa w 4WD (nie wiem czy w GTR) załącza się po ok. 10 s. od włączenia zapłonu lub w chwili rozruchu... Najlepsze jest to, że pompa potrafi pracować (słychać jej cichutkie buczenie) lecz to nie znaczy że jest pompowane paliwo... Sądzę że jest w niej jakiś układ zapobiegający powstawaniu zbyt wysokiego ciśnienia, choć są to wyłącznie moje (możliwe że mylne) domysły... Niestety żaden ze schematów elektrycznych nie wyjasnia tej kwestii....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez tomekrvf » 19 sty 2006, 21:13

magicadm napisał(a):Domyślam się że zastowanie takiego rozwiązania poprawia osiągi autka – tylko w jaki sposób.

Proszę o wyjaśnienie idei tego patentu.

To rozwiązanie nie poprawia osiągów auta. Z racji obecności wału napędowego zbiornik paliwa składa się z dwóch komór i pompa transferowa przewala paliwo do tej komory z właściwą pompą paliwa.
Niby czemu dwie pompy miałyby poprawiać osiągi?
Druga pompa pracuje bez przerwy dopóki czujnik poziomu który jest przy niej niej nie odetnie jej (pusta komora). Wszystko się odbywa z 10-sekundową zwłoką. A wszystkim steruje 4WD control unit który masz pod siedzeniem pasażera.
GTR ma taki sam układ zasilania paliwem jak BG 4WD SOHC(jak moja BG białaczka:))
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez magicadm » 19 sty 2006, 21:59

tomekrvf napisał(a):Niby czemu dwie pompy miałyby poprawiać osiągi?


Zasugerowałem się Corvettą Z1 – wyczytałem, że ona posiada dwie pompy paliwa – z czego druga jest uruchamiana w celu zwiększenia mocy silnika (oczywiście przez dostarczenie dodatkowego paliwka) i szukałem ewentualnych analogii w Maździe.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323