czynności, jakie należy wykonać po zakupie Mazdy
1, 2
Witam,
Próbowałem znaleźć na forum podobny wątek jednak wyszukiwarka nie zwraca mi nic konkretnego.
Chodzi mi o tzw. "serwis po-zakupowy" mazdy 6 '06 z silnikiem 2.0 MZR-CiTD 143KM .
Z tego co zdołałem już wyczytać i z doświadczeń poprzednich marek należy:
1. Rozrząd
2. Płyny
a. Hamulcowy
b. Chłodniczy
c. Wspomagania Kierownicy
3. Oleje
a. Silnikowy
b. Skrzyni Biegów
4. Filtry
a. paliwa
b. powietrza
c. oleju
5. Świece żarowe
6. Elementy zawieszenia / układ jezdny
a. Wahacze
b. Łożyska
c. Łączniki stabilizatorów
d. Tarcze hamulcowe i klocki
7. Wydech
Czy ponadto powinno się sprawdzić coś jeszcze? Może coś z elektryki?
Próbowałem znaleźć na forum podobny wątek jednak wyszukiwarka nie zwraca mi nic konkretnego.
Chodzi mi o tzw. "serwis po-zakupowy" mazdy 6 '06 z silnikiem 2.0 MZR-CiTD 143KM .
Z tego co zdołałem już wyczytać i z doświadczeń poprzednich marek należy:
1. Rozrząd
2. Płyny
a. Hamulcowy
b. Chłodniczy
c. Wspomagania Kierownicy
3. Oleje
a. Silnikowy
b. Skrzyni Biegów
4. Filtry
a. paliwa
b. powietrza
c. oleju
5. Świece żarowe
6. Elementy zawieszenia / układ jezdny
a. Wahacze
b. Łożyska
c. Łączniki stabilizatorów
d. Tarcze hamulcowe i klocki
7. Wydech
Czy ponadto powinno się sprawdzić coś jeszcze? Może coś z elektryki?
- Od: 5 wrz 2012, 16:30
- Posty: 27
- Skąd: Szczecin
- Auto: 2006' Mazda 6 Kombi
2.0 MZR-CD 143 KM
xelor81 napisał(a):Chodzi mi o tzw. "serwis po-zakupowy"
co konkretnie kolega rozumie pod w/w pojeciem?
ja znam tylko jeden "serwis pozakupowy" (after sales service) i z tego co pamietam, to wykonuje go ASO...
i nie w tak szerokim zakresie... oczywiscie...
reasumujac...
kiedy kupujesz uzywane auto w ASO, to wlasnie wtedy Twoje "nowe" auto przechodzi taki serwis...
krotko piszac... polega on na sprawdzeniu gotowosci auta do jazdy po publicznych drogach... i tyle...
wiec?
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Wojtek napisał(a):wiec?
Wojtku serwis pozakupowy to czynności jakie należy wykonać po zakupie aby mieć chociać odrobinę spokoju podczas użytkowania auta.
W przypadku MZR-CD do serwisu takiego zaliczył bym:
– wymianę rozrządu
– wymianę oleju
– sprawdzenie podkładek pod wtryskami
– sprawdzenie smoka olejowego
– i takie tam chociażby wymiana klocków hamulcowych
Żadnej z tych czynności nie robi serwis przedzakupowy.
Kupując używane auto prawie nigdy nie wiesz jak było serwisowane przez poprzedniego właściciela.
Widać nie wyraziłem się dość jasno. Chodzi o o serwis auta (niekoniecznie w ASO) który należy przeprowadzić w Mazdzie 6. po zakupie z 2. ręki (nie od dealera).
Pomimo rachunków przedstawionych przed zakupem i sprawdzenia auta w warsztacie i stacji diagnostycznej (wyszły tylko lekkie luzy na łożysku w przednim kole) zawsze tak dla pełnej pewności sprawdza się i/lub ewentualnie od razu wymienia zestaw części eksploatacyjnych o których pisałem powyżej.
Pomimo rachunków przedstawionych przed zakupem i sprawdzenia auta w warsztacie i stacji diagnostycznej (wyszły tylko lekkie luzy na łożysku w przednim kole) zawsze tak dla pełnej pewności sprawdza się i/lub ewentualnie od razu wymienia zestaw części eksploatacyjnych o których pisałem powyżej.
- Od: 5 wrz 2012, 16:30
- Posty: 27
- Skąd: Szczecin
- Auto: 2006' Mazda 6 Kombi
2.0 MZR-CD 143 KM
bieski napisał(a):Żadnej z tych czynności nie robi serwis przedzakupowy.
no wlasnie... komus pojecia sie pomieszaly...
bo:
Wojtek napisał(a):ja znam tylko jeden "serwis pozakupowy" (after sales service) i z tego co pamietam, to wykonuje go ASO... i nie w tak szerokim zakresie... oczywiscie...
serwis ten jest wykonywany po zakupie auta, a przed jego wydaniem nowemu wlascicielowi...
a temat watku powinien brzmiec np.
bieski napisał(a):czynności, jakie należy wykonać po zakupie, aby mieć chociać odrobinę spokoju podczas użytkowania auta.
i tutaj ... hm... raczej temat do dzialu ogolnego Moto, bo dotyczy kazdej Mazdy... ba kazdego auta...
przypomne autora...
xelor81 napisał(a):
1. Rozrząd
2. Płyny
a. Hamulcowy
b. Chłodniczy
c. Wspomagania Kierownicy
3. Oleje
a. Silnikowy
b. Skrzyni Biegów
4. Filtry
a. paliwa
b. powietrza
c. oleju
5. Świece żarowe
6. Elementy zawieszenia / układ jezdny
a. Wahacze
b. Łożyska
c. Łączniki stabilizatorów
d. Tarcze hamulcowe i klocki
7. Wydech
i pozniej:
Pomimo rachunków przedstawionych przed zakupem i sprawdzenia auta w warsztacie i stacji diagnostycznej (wyszły tylko lekkie luzy na łożysku w przednim kole) zawsze tak dla pełnej pewności sprawdza się i/lub ewentualnie od razu wymienia zestaw części eksploatacyjnych o których pisałem powyżej.
inaczej... maslo maslane

pisac o tym co wszyscy wiedza i stosuja w zyciu codziennym... czyli sprawdzanie auta przy zakupie... jest to "ponadmodelowe"
a jezeli chodzi o silnik diesla, to autor jakos zle szukal na forum...
viewtopic.php?f=90&t=132091&hilit=zakup
wiec? temat o niczym...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Ja po zakupie mojej (2.3L Pb) robilem:
– nowe opony (Goodyear Eagle F1 Assymetric 2)
– wymiana oleju + filtr
– wymiana filtru powietrza (wlozylem KN)
– wymiana lozyska (lewy przod)
– wymiana paskow klinowych
– wymiana napinacza paska klinowego
– wymiana rolki prowadzacej paska klinowego
– wymiana plynu chlodniczego
– wymiana plynu hamulcowego
– wymiana filtra kabinowego
– wymiana swiec zaplonowych
– dolanie oleju do skrzyni biegow (mialem zgrzyt przy 6 biegu na zimnym silniku, 200ml weszlo, pozniej ok)
– nabicie czynnika klimatyzacji
– odgrzybienie obiegu klimatyzacji
– sprawdzenie stanu ukladu wydechowego, hamulowego, jezdnego i zawieszenia (wszystko bylo ok poza luzna oslona kola dojazdowego od spodu samochodu, wystarczylo zanitowac i jest ok)
Pozniej mi doszlo jeszcze :
– wymiana uszczelniaczy zaworowych
– wymiana pierscieni
– wymiana uszczelki pod glowica
– wymiana uszczelki kolektora ssacego i wydechowego
– wymiana napinacza lancucha rozrzadu
(wszystko za jednym razem zrobione)
– nowe opony (Goodyear Eagle F1 Assymetric 2)
– wymiana oleju + filtr
– wymiana filtru powietrza (wlozylem KN)
– wymiana lozyska (lewy przod)
– wymiana paskow klinowych
– wymiana napinacza paska klinowego
– wymiana rolki prowadzacej paska klinowego
– wymiana plynu chlodniczego
– wymiana plynu hamulcowego
– wymiana filtra kabinowego
– wymiana swiec zaplonowych
– dolanie oleju do skrzyni biegow (mialem zgrzyt przy 6 biegu na zimnym silniku, 200ml weszlo, pozniej ok)
– nabicie czynnika klimatyzacji
– odgrzybienie obiegu klimatyzacji
– sprawdzenie stanu ukladu wydechowego, hamulowego, jezdnego i zawieszenia (wszystko bylo ok poza luzna oslona kola dojazdowego od spodu samochodu, wystarczylo zanitowac i jest ok)
Pozniej mi doszlo jeszcze :
– wymiana uszczelniaczy zaworowych
– wymiana pierscieni
– wymiana uszczelki pod glowica
– wymiana uszczelki kolektora ssacego i wydechowego
– wymiana napinacza lancucha rozrzadu
(wszystko za jednym razem zrobione)
-
kot_kot
Mam pytanie co do oleju skrzyni biegów. Gdzieś czytałem, że nie należy go w ogóle ruszać, bo jeśli już to powinno się go zmieniać tylko przy poważniejszych naprawach skrzyni, a nie okresowo tak jak silnikowy. W jakim stopniu to prawda? Bo widzę, że tu zalecacie wymianę i teraz mi się informacje kłócą 
- Od: 6 wrz 2012, 03:15
- Posty: 38
- Auto: 323f BJ 1.6 2002
Z tego co tu wyczytałem na forum (oraz na innych też) zaleca się wymianę oleju średnio co 40 000 – 100 000 km (w zależności od modelu).
Generalnie w automatycznych skrzyniach zaleca się nawet częściej wymiany oraz w samochodach z "chipem", których moc została zwiększona.
Generalnie w automatycznych skrzyniach zaleca się nawet częściej wymiany oraz w samochodach z "chipem", których moc została zwiększona.
- Od: 5 wrz 2012, 16:30
- Posty: 27
- Skąd: Szczecin
- Auto: 2006' Mazda 6 Kombi
2.0 MZR-CD 143 KM
xelor81 napisał(a):Z tego co tu wyczytałem na forum (oraz na innych też) zaleca się wymianę oleju średnio co 40 000 – 100 000 km (w zależności od modelu).
Możesz pokazać gdzie?
Mazda zaleca wymianę co 20000 lub co rok.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Marianek napisał(a):xelor81 napisał(a):Z tego co tu wyczytałem na forum (oraz na innych też) zaleca się wymianę oleju średnio co 40 000 – 100 000 km (w zależności od modelu).
Możesz pokazać gdzie?,linki jakieś.
Mazda zaleca wymianę co 20000 lub co rok.
Rozmowa jest o oleju w skrzyni biegów
chmooreck napisał(a):Marianek napisał(a):xelor81 napisał(a):Z tego co tu wyczytałem na forum (oraz na innych też) zaleca się wymianę oleju średnio co 40 000 – 100 000 km (w zależności od modelu).
Możesz pokazać gdzie?,linki jakieś.
Mazda zaleca wymianę co 20000 lub co rok.
Rozmowa jest o oleju w skrzyni biegów




"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Jeszcze małe pytanie mam odnośnie resetu kompa. Po których punktach serwisu (tj. wymiany elementu wyżej opisanych) należy zresetować/przeprogramować komputer odnośnie następnej inspekcji?
Nadmienię iż mam u siebie DPF.
Nadmienię iż mam u siebie DPF.
- Od: 5 wrz 2012, 16:30
- Posty: 27
- Skąd: Szczecin
- Auto: 2006' Mazda 6 Kombi
2.0 MZR-CD 143 KM
po każdorazowej wymianie oleju należy kasować inspekcję olejową...natomiast po każdorazowym ruszeniu wtryskiwaczy(np. wymiana podkładek pod nimi) zaleca się wykonanie kalibracji wtryskiwaczy
Witam.
Dwa m-ce temu kupiłem Mazdę 626 GF 2.0 FS 16v po lifcie sprowadzoną z Niemiec. Pojechałem więc do speca od Mazd aby umówić się na wymianę rozrządu z pompą wody, olejów, filtrów, pasków itd. Gdy usłyszał, że kupiłem pompę GMB, to stanowczo mi ją odradził i kazał oddać z powrotem do sklepu. A na koniec rozmowy powiedział mi żebym darował sobie wymianę rozrządu bo silnik FS jest bezkolizyjny więc w razie pęknięcia paska nic się nie stanie. Powiedział, że lepiej zająć się hamulcami, olejami, filtrami itp., zamiast rozrządem. Co o tym sądzić? Fachowiec ma dobrą opinię m. in. na tym forum. I co jest nie tak z tą pompą GMB?
Dwa m-ce temu kupiłem Mazdę 626 GF 2.0 FS 16v po lifcie sprowadzoną z Niemiec. Pojechałem więc do speca od Mazd aby umówić się na wymianę rozrządu z pompą wody, olejów, filtrów, pasków itd. Gdy usłyszał, że kupiłem pompę GMB, to stanowczo mi ją odradził i kazał oddać z powrotem do sklepu. A na koniec rozmowy powiedział mi żebym darował sobie wymianę rozrządu bo silnik FS jest bezkolizyjny więc w razie pęknięcia paska nic się nie stanie. Powiedział, że lepiej zająć się hamulcami, olejami, filtrami itp., zamiast rozrządem. Co o tym sądzić? Fachowiec ma dobrą opinię m. in. na tym forum. I co jest nie tak z tą pompą GMB?
- Od: 21 wrz 2012, 16:44
- Posty: 9
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 626 GF (po face-liftingu), 2.0 16v FS (115 KM), hatchback, 1999 r.
jeszcze trzeba sprawdzić ciśnienie w oponach i stan zużycia bieżnika,a zapomniał bym bardzo ważne czy kierownica jest po lewej stronie 
- Od: 27 lis 2012, 22:20
- Posty: 12
- Auto: mazda 6 2,0 100kw sport wagon
tiger77 napisał(a): A na koniec rozmowy powiedział mi żebym darował sobie wymianę rozrządu bo silnik FS jest bezkolizyjny więc w razie pęknięcia paska nic się nie stanie.
Ciekawe jak to się ma np. do ostrego przyspieszania podczas wyprzedzania TIRa. Zderzenie czołowe też będzie bezkolizyjne i z pewnością nie wyrządzi krzywdy w silniku, w przypadku pęknięcia paska? Zasiłek pogrzebowy jest dość niski podobno
Dokładnie jak nemi wspomniał. Nawet jak nie będzie czołówki to i tak zerwanie się paska może przysporzyć niepotrzebnych nerwów. Nie są to niebotyczne koszty, ja bym wymienił.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości