Witam,
kolejnych problemów tura.
Mianowicie, całkiem niedawno auto przeszło operację wymiany pierścieni, ponieważ się im zapiekło.
Po przejechaniu niecałych 500km od odebrania auta od mechanika, pojawił się następny problem, a nawet bardzo możliwe że istniał od momentu odebrania, aczkolwiek nie dopatrzony.
Mianowicie, dziś podczas próby wyprzedzenia innego auta, zauważyłem że dając 'gaz do dechy' w pewnym momencie obroty podskoczyły o jakieś 300-400 obr/min, po czym po chwili auto znów nabrało werwy. Początkowo pomyślałem, że to koła nie złapały przyczepności, ale po chwili próbę powtórzyłem tym razem na 4 biegu. Stało się dokładnie tak samo. Sytuacja występuje w 'maksymalnym' momencie mocy u mnie, około 2300-2400 obr/min.
Tutaj się pojawia pytanie numer jeden: czy to sprzęgło?
Przeszukałem forum, widziałem o kole 2M parę postów, aczkolwiek u mnie nie występują objawy na zasadzie dziwnych dźwięków, przynajmniej nie dosłyszałem się takowych na tę chwilę (mowa o 'szuraniu').
Czy to tak samo z siebie nagle padnie, czy powinienem się doszukiwać czegoś, co mógł przeoczyć mechanik, ewentualnie czy jakieś uchybienie mechanika mogłoby spowodować taką usterkę? Silnik był wyciągany i rozkładany na części pierwsze.
Zwiększające się obroty przy przyspieszaniu (sprzęgło)
Strona 1 z 1
takie slizganie sie sprzegla jest efektem konczacych sie okladzin... tarcz... i nie ma nic wspolnego z dwumasa... no moze po czesci... 
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Siemanko.
własnie tez powstał ten sam proble u mnie w mazdzie gdy wciskam gaz to obroty rosna a autko zamula.
,,czyli slizgające sie sprzęgło,,??
własnie tez powstał ten sam proble u mnie w mazdzie gdy wciskam gaz to obroty rosna a autko zamula.
,,czyli slizgające sie sprzęgło,,??
-
Przemo0044
Wojtek napisał(a):dodam tylko, ze o sprzegle w M6 dieslu wszystko jest w dziale diesel... wlacznie z cenami
i w poradniku tego działu też
No nic Panowie, dziękuję bardzo za odpowiedzi, i przepraszam za stworzony problem.
O tyle zła sprawa – że to już będą kolejne tysiące, które muszę władować w auto, przeliczyłem się co do mazdy, i strasznie się 'zraziłem'. Po wymianie 2M i sprzęgła, z droższych rzeczy pozostaje tylko turbo do wymiany, i ewentualnie kolejny remont silnika...
Pozdrawiam serdecznie!
O tyle zła sprawa – że to już będą kolejne tysiące, które muszę władować w auto, przeliczyłem się co do mazdy, i strasznie się 'zraziłem'. Po wymianie 2M i sprzęgła, z droższych rzeczy pozostaje tylko turbo do wymiany, i ewentualnie kolejny remont silnika...
Pozdrawiam serdecznie!
Pozdrawiam, Wojciech Sapiechowski
- Od: 7 cze 2010, 14:15
- Posty: 31
Panowie u mnie podobnie, zaczęło ślizgać się w granicy 2-2,5 rpm i pytanko czy jest sens zmiany samej tarczy jak się ma (na podstawie waszych doświadczeń) zużycie 2m do tarcz autko ma 185kkm
pytam bo dopadł mnie kryzys i nie wiem czy zmienić samą tarcze i śmigać czy zaparkować Madzie i niech czeka tłuściejszych lat
pytam bo dopadł mnie kryzys i nie wiem czy zmienić samą tarcze i śmigać czy zaparkować Madzie i niech czeka tłuściejszych lat
-
krasa
Ślizga CI się tarcza.
To jeden z objawów początku końca sprzęgła.
Są też inne objawy:
http://www.sprzeglo.com.pl/artykuly-porady/sprzegla/objawy-zuzycia-sprzegla/
Komplet do Twojego modelu nie jest drogi
To jeden z objawów początku końca sprzęgła.
Są też inne objawy:
http://www.sprzeglo.com.pl/artykuly-porady/sprzegla/objawy-zuzycia-sprzegla/
Komplet do Twojego modelu nie jest drogi
- Od: 22 sty 2013, 15:26
- Posty: 15
- Auto: Mazda 323F BA Z5
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6