Ogrzewanie – leci ledwo chlodne powietrze a nie gorace
Niesprawny wymiennik ciepła (nagrzewnica) – zimno/chłodno w aucie.
Uszkodzony termostat – silnik szybko i często się przegrzewa lub długo osiąga temperaturę roboczą. Bywa nawet, że zimą przy ciągle otwartym termostacie silnik nigdy nie osiąga temperatury roboczej a przez to jednostka napędowa pracuje na częściowym ssaniu, spalając przy tym zauważalnie więcej paliwa.
Mam nadzieję, że o takie wyjaśnienie chodziło.
Pozdrawiam
..::GofNet::..
Uszkodzony termostat – silnik szybko i często się przegrzewa lub długo osiąga temperaturę roboczą. Bywa nawet, że zimą przy ciągle otwartym termostacie silnik nigdy nie osiąga temperatury roboczej a przez to jednostka napędowa pracuje na częściowym ssaniu, spalając przy tym zauważalnie więcej paliwa.
Mam nadzieję, że o takie wyjaśnienie chodziło.
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
No wiec juz tłumacze jak jest u mnie,choc to nic nowego z tego jak czytam inne posty dotyczące tematu. Na postoju silnik nagrzewa sie do ok 90 stopni (troche to trwa ale jednak), gdy rusze i przejade 1-2km temperatura spada do nieco powyzej minimum i w ałcie w prawdzie nie zamarzam ale ciepło nie jest. Zatrzymam sie i znow ok 90stopni.i tak dalej...Z tego co pisze GofNet problem moze byc zrowno z nagrzewnicą jak i z termostatem,tak? Wiec tak jak u innych zalecanie plukanke nagrzewnicy i wymiane termostatu?Pewnie to zrobie jka znajde czas
A jeszcze jedno pytanko. Nigdy nie używałem koncentratów, zawsze lałem plyny Borygo,Petrygo, a główna przyczyna kamienia to woda słóżąca do rozcieńczania koncentratu(czyż nie tak?), wiec może nagrzewnica jest OK, chyba że inne syfy tam się zanjdują?
A jeszcze jedno pytanko. Nigdy nie używałem koncentratów, zawsze lałem plyny Borygo,Petrygo, a główna przyczyna kamienia to woda słóżąca do rozcieńczania koncentratu(czyż nie tak?), wiec może nagrzewnica jest OK, chyba że inne syfy tam się zanjdują?
- Od: 13 lis 2005, 15:06
- Posty: 32
- Auto: Protege LX 1,5 1995r automat,
Nie do końca. Jeśli masz takie wahania, to na 90% jest to termostat. Jeśli ciągle byś miał zimno bez względu na temperaturę silnika, to wtedy albo nagrzewnica lub też system klapek. Natomiast gdy zimą masz ciągle otwarty duży obieg, to chłodzenie silnika jest tak duże, że płyn w chłodnicy nie osiąga odpowiedniej temperatury. Dodatkowo wtedy można zauważyć zwiększone zużycie paliwa. Jestem przekonany, iż jeśli byś teraz zakrył całą chłodnicę jakąś tekturą, to wahania byłyby znacznie mniejsze lub niemal żadne.konczek napisał(a):Z tego co pisze GofNet problem moze byc zrowno z nagrzewnicą jak i z termostatem,tak?
Na 90% termostat do wymiany.
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
To nie tak. Z klapek nie leci powietrze, lecz z kratek. Klapki są wewnątrz i sterowane są suwakami/przyciskami na kokpicie centralnym (nawiew, ogrzewanie, obieg). Śmiało można je nazwać zaworami powietrznymi. Albo otwierają odpowiedni przepływ lub go zatykają. Jedną klapkę masz przy wlocie powietrza tuż pod podszybiem, zaś pozostałe umiejscowione są za kokpitem centralnym, czyli za radiem. Tam również jest wymiennik ciepła (nagrzewnica) oraz wymuszający obieg powietrza wentylator.
Na każdej kratce masz regulację siły nadmuchu. Może na tej konkretnej masz zmniejszony przepływ?
Dobrej zabawy
...:::GofNet:::...
Na każdej kratce masz regulację siły nadmuchu. Może na tej konkretnej masz zmniejszony przepływ?
Dobrej zabawy
...:::GofNet:::...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
ja mialem to samo, ale zabralem sie za ta kwestie juz jak sie zaczelo robic zimno, czyli na poczatku listopada, kiedy zauwazylem ze moja madzia wcale, ale to wcale nie grzeje. w pierwszej chwili pojechalem poradzic sie staruszka, ktory wraz ze swoim sasiadem uradzil, zeby zlac caly plyn z chlodnicy i jego miejsce nalac octu
W pierwszej chwili pomysl ten mnie co najmniej bardzo przerazil, ale jak mi zrobili prezentacje odkamienia na zakamienionym czajniku, w ktorym zagotowali ocet – uwierzylem i wykonalem manewr. efekt tego byl taki, ze po 2 dniach jezdzenia (kazali mi tak jezdzic kolo tygodnia) ocet wyparowal i prawie zagotowalem madzie, a w aucie zimno bylo jak wczesniej. pojechalem do staruszka ponarzekac i wtedy wymyslilismy razem manewr z wezem ogrodowym i przepychaniem nagrzewnicy pod cisnieniem wody. na poczatku ciezko bylo ten waz wogole utrzymac w wezu dolotowym do nagrzewnicy ale po kilkukrotnej zmianie weza dolotowego na wylotowy i na odwrot bylo juz bez problemu – powtarzalismy manewr kilkanascie razy az nie zaczela leciec czysta woda. wtedy zmontowalem madzie spowrotem, nalalem plynu chlodniczego.... i..... cieplo
nie ma rewelacji jak w nowych autach ale znacznie pomoglo – da sie zima wyrzymac. nie wiem czy ten ocet tez mial tutaj jakies znaczenie (moze zastapil wasza chemie), ale pomysl ostatecznie okazal sie skuteczny. teraz mysle jeszcze nad wymiana termostatu, bo madzie mam od niedawna i nie wiem w jakim jest stanie. co prawda auto nagrzewa sie w miare szybko wg. miernika temperatury, ale lepiej dmuchac na zmimne, szczegolnie ze drogi ten interes nie jest
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929


- Od: 7 wrz 2005, 18:06
- Posty: 1741
- Skąd: raz tu raz tam...
- Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i
No to chyba jest rodzinne w 323 , czytam czytam i to samo jest u mnie.
Mianowicie temp rosnie do około 90 *C , ale mimo tego leci zimne powietrze , troche to wkurzające jak sie wraca o 6 rano z pracy, na dworzu jest -28* a w aucie -15* , wymieniłem termostat , ale to nic nie pomogło, czy myślicie że to mogą być cięgna od ogzrewania ciepło/zimno dzisiaj mam zamiar rozbierac kokpit, też zabardzo nie wiem jak się za to zabrać. czy macei jakiś schemat od czego zacząć rozbierając kokpit w 323 3D BG
.
Do pracy jade jakieś 40 min, przez 40 min jazdy w aucie cały czas jest zimno , nic sie nie nagrzewa, z szyby szron może leciutko schodzi , ale to w praktycznie niezauwazalnej ilośi
Mianowicie temp rosnie do około 90 *C , ale mimo tego leci zimne powietrze , troche to wkurzające jak sie wraca o 6 rano z pracy, na dworzu jest -28* a w aucie -15* , wymieniłem termostat , ale to nic nie pomogło, czy myślicie że to mogą być cięgna od ogzrewania ciepło/zimno dzisiaj mam zamiar rozbierac kokpit, też zabardzo nie wiem jak się za to zabrać. czy macei jakiś schemat od czego zacząć rozbierając kokpit w 323 3D BG
Do pracy jade jakieś 40 min, przez 40 min jazdy w aucie cały czas jest zimno , nic sie nie nagrzewa, z szyby szron może leciutko schodzi , ale to w praktycznie niezauwazalnej ilośi

- Od: 6 cze 2005, 23:00
- Posty: 57
- Skąd: Piastów
- Auto: jeździ bokiem
rury do i z nagrzewnicy są gorące , wnioskuje że nagrzewnica jest wporządku, czy może do błędne myślenie??

- Od: 6 cze 2005, 23:00
- Posty: 57
- Skąd: Piastów
- Auto: jeździ bokiem
pozatym chłodnica po 15 min grzania samochodu, i w temp 90* jest zimna czy nei powina sie ona nagrzewac 

- Od: 6 cze 2005, 23:00
- Posty: 57
- Skąd: Piastów
- Auto: jeździ bokiem
RALF_Piastów napisał(a):pozatym chłodnica po 15 min grzania samochodu, i w temp 90* jest zimna czy nei powina sie ona nagrzewac ?
Termostat jest tak skonstruowany, że przy odpowiedniej temperaturze ok. 92 st otwiera się i załącza tzw. duży obieg czyli chłodnice. Przy takich mrozach jakie mamy ostatnio trudno to jednoznacznie stwierdzić. Zależy też od tego jak jedziesz. Czy gramolisz się do roboty w korku, powoli czy jedziesz sobie w tzw. cyklu poza miejskim. Pęd powietrza bardzo skutecznie też wychładza jednostke nie pozwalając włączyć do gry chłodnicy.
Pozdrawiam.
MAZDA ... To jest naprawdę ważne.
- Od: 20 sie 2004, 08:40
- Posty: 255
- Skąd: Wieluń
- Auto: 323F & 350Z
RALF_Piastów napisał(a):czy macei jakiś schemat od czego zacząć rozbierając kokpit w 323 3D BG
trzymaj link wszystko opisane krok po kroku http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... i&start=15
Mialem problem ze znalezieniem termostatu ale na reszcie sie udało. Jak założe to opisze rezultat operacji.
- Od: 13 lis 2005, 15:06
- Posty: 32
- Auto: Protege LX 1,5 1995r automat,
No i po robocie! Termostat wymieniony, zalany nowy płyn chłodniczy a mojej Madzi nie jest ciepło lecz wręcz GORĄCO!!:). To o co mi chodziło. Na początku się przeraziłem, bo oryginalny termostat wyglądał nieco inaczej i myślałem że kupiłem zły ale co się okazało, mają tą samą średnicę i wszystko pasi jak ulał. Oryginalny miał dodatkowy jakby zawór, który lekko sie uchylał a dopiero potem otwierał sie główny. Teraz mogę sie rozkoszować przyjemnym ciepełkiem w te zimne dni.
- Od: 13 lis 2005, 15:06
- Posty: 32
- Auto: Protege LX 1,5 1995r automat,
u mnie tesz rozwiązane, wymienioan rura od chłodnicy do silnika, przeciekała , leciało borygo i układ się zapowietrzał , rura wymieniona, , układ odpowietrzony, leci cieplutkie 

- Od: 6 cze 2005, 23:00
- Posty: 57
- Skąd: Piastów
- Auto: jeździ bokiem
napiszcie mi gdzie sa te przewodydo nagrzewnicy ?mam djabelnie zimno i chce wyczyścic nagrzewnice.jak ja przepłókac?one są w środku pod deską czy pod maską?
-
Bocian212
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości