Instalacja oświetlenia do jazdy dziennej LED

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez cx7driver » 7 wrz 2012, 10:11

Witam,
od początku posiadania CX'a (1,5 roku) nurtuje mnie problem zainstalowania oświetlenia do jazdy dziennej LED <nauka>

Wg serwisu, auta zakupione na rynku polskim posiadają system ze Skandynawii ( spełniający oczywiście normy EU dotyczące świateł dziennych), po przekręceniu kluczyka – automatyczne włączanie świateł.

Jest jednak mały "zonk", nie da się się wg serwisu podłączyć LED'ów, gdyż nie ma opcji wyizolowania w komputerze auta włączenia jedynie świateł postojowych przy pracującym silniku.
Serwis odmawia jakiejkolwiek ingerencji w sterowanie komputera – ponoć były takie próby skazane jednak na fiasko.
Spec od samochodowej elektroniki ( najlepszy "we wsi") bezradnie rozkłada ręce.
Firma zajmująca się "elektotunningiem" proponuje tzw testowe podejście do problemu, cyt.:
"możemy pogrzebać, ale jeszcze tego nie robiliśmy w tym modelu" <nie powiem>.
Stąd moje pytanie:

Czy jest Ktoś na forum posiadający wiedzę na powyższy temat, czyli:

Jak zainstalować światła LED aby działały zgodnie z przepisami RD?

Dodam, że " wózek" jest jeszcze na gwarancji i odrobinę stresuje mnie oddanie go w łapy "kowali".
Dzięksy!
Ostatnio edytowano 4 maja 2014, 04:46 przez Josh, łącznie edytowano 2 razy
Powód: Porządki
cx7driver
 

Postprzez Cichyq » 7 wrz 2012, 11:17

Do świateł dziennych nie musisz mieć zapalonych świateł pozycyjnych (postojowych).
Wystarczą zapalone same ledy z przodu.
Zatem, może istnieje możliwość wyłączenia w ogóle modułu skandynawskiego ??
Nie kłóć się z głupim, bo zniży Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2007, 21:11
Posty: 176 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda CX-7 Sport DISI Turbo 260KM '10

Postprzez Marianek » 7 wrz 2012, 15:18

Trzeba zmienić sterownik skandynawski na europejski i będzie ok (taka kostka ).
Podobnie jest w GH,wtedy będzie można bez problemu podłączyć ledy.
Nie dawaj grzebać nikomu poza ASO w tym bo to nic nie da a gwarancje stracisz.
Tu jest temat z GH viewtopic.php?f=124&t=102916
nie polecam ciecia kabelków jak masz auto na gwarancji,musisz zmienić ten sterownik ,ale ASO powinno to wiedzieć.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez glowasiek » 7 wrz 2012, 15:23

Dokladnie, wystaczy zmiana modulu swiatel, niestety pewnie bedzie podobnie jak z GH gdzie polskie ASO albo nie wiedzialo jak dany problem rozwiazac albo wolalo astronomiczna cene za sam sterownik.
W UK nowy sterownik do GH kosztowal ok £170 w ASO – o ile dobrze pamietam – to tak zebys chociaz mial rozeznanie o cenie. powodzenia w modzeniu !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez cx7driver » 8 wrz 2012, 08:09

Wielkie dzięksy Panowie...
<płacze>
zabieram się do roboty, w sensie, by zarobić nie tylko już na dobre LED'y ale i na przekaźnik.
cx7driver
 

Postprzez Sebal » 9 wrz 2012, 20:52

ASO Mazda IMPEX Lublin potrafią to zrobić bez problemu
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 643 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez mchmielewski » 10 wrz 2012, 00:15

Nie chciałbym mieszać w temacie ale spytam się wprost co z boxami (elektroniką) sprzedawaną na allegro która z automatu w zależności od sygnału sensora ewentualnie włącznika włącza takie światła. Moim zdaniem to największy problem to zakup ładnych i dobranych LEDów do naszych aut ... na razie takowych nie widziałem... możecie podesłać jakieś linki żeby przekonać – niezdecydowanych?

Pozdrawiam.
Mariusz
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2010, 13:32
Posty: 50
Auto: Mazda CX-7 GT BlackPearl 2,3 DiSI AWD

Postprzez a_pawel » 28 wrz 2012, 15:00

Numer części na podmiankę (kostka sterująca światłami automatycznie) to E22767890C.
Taką informację uzyskałem z ASO Mazdy.
Początkujący
 
Od: 8 lip 2012, 09:29
Posty: 5
Auto: Mazda CX-7 2.2 DIESEL Sport

Postprzez arE » 1 cze 2013, 06:50

Odgrzeję kotleta...
Udało się komuś rozpracować temat inaczej niż przez wymianę modułu? (wersja skandynawska z auto)
W tej chwili mam sterownik EH15 67890C, z tego co widzę musiałbym wymienić na E227 67890C. Mam kilka schematów, w teorii dałoby się dorobić mały moduł, który by podawał odpowiednie poziomy na oryginalny sterownik, ale zanim przysiądę nad tym bardziej zapytam, czy może jednak ktoś to ogarnął.
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 16:26
Posty: 96 (1/2)
Auto: CX-7, 2.2 Sport, 2010

Postprzez arE » 31 paź 2013, 07:43

Mam odpowiedni sterownik. Wszystko działa jak należy. Różnica między nimi jest niewielka. Jeśli są chętni to zrobię opis jak z EH15 67890C zrobić E227 67890C.

W załączniku zdjęcie modułu z wersji świateł skandynawskiej z naniesionymi poprawkami na wersję gdzie przy przełączeniu nie świecą światła.
Zaznaczone na czerwono przekaźnik i tranzystor wylutowujemy (można podnieść dwie dolne nogi będzie szybciej) i wkładamy dwie zwory zaznaczone na niebiesko. Należy je poprowadzić dość grubym drutem, fabrycznie ma ok 1mm średnicy.
Załączniki
modul_cx7.jpg
Przeróbka modułu EH15 67890C na E227 67890C
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 16:26
Posty: 96 (1/2)
Auto: CX-7, 2.2 Sport, 2010

PostTen post został usunięty przez Josh 4 maja 2014, 04:43.

Postprzez aj75 » 15 lut 2016, 21:22

Czy ktoś przerabiał ten moduł i wszystko działa? Niestety nie mogę znaleźć oryginalnego wątku na forach rosyjskich skąd to pochodzi.
aj75
 

Postprzez tom111 » 28 kwi 2016, 22:27

Witam :)
Przerobiłem moduł tak jak na zdjęciu powyżej, jednak nic to nie dało. Światła się zapalają w ustawieniu OFF i AUTO tak jak przed przeróbką. Jedyny skutek to niedziałający czujnik deszczu :(
Czy ktoś wie gdzie można kupić moduł europejski?

Pozdrawiam :)
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2016, 22:13
Posty: 46 (0/2)
Auto: Mazda CX7 2,2 2010

Postprzez aj75 » 2 maja 2016, 00:51

Miesiąc temu kupiłem na allegro za 50 zł. Do tego Osram LG i działa bez zarzutu. Szukaj modułu i patrz na numery na zdjęciu. Jak szukałem w wyszukiwarce allegro po numerze modułu to nic nie znajdowało lub jeden moduł za 170 zł. Tylko on miał w opisie wpisany numer.
aj75
 

Postprzez tom111 » 3 maja 2016, 21:08

Tak zrobiłem, też kosztował 50 zł + przesyłka. Dziś podłączyłem i działa tak jak chciałem <spoko>
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2016, 22:13
Posty: 46 (0/2)
Auto: Mazda CX7 2,2 2010

Postprzez przemus251 » 4 paź 2018, 22:02

Odświerzam kotleta . Czy jak wstawię moduł E22767890 A a nie E22767890C to będzie działać wszystko .czym te moduły się różnią. Bo na aledrogo są tylko E22767890A

Dopisano 5 paź 2018, 07:06:

Znalazłem jeszcze E227 67890B na aledrogo może zamiast E227 67890C będzie pasował?
Początkujący
 
Od: 4 paź 2018, 21:54
Posty: 1
Auto: Mazfa Cx-7 2009

PostTen post został usunięty przez Mr_Bartek 27 kwi 2020, 13:04.
Powód: OFerty sprzedaży tylko w odpowiednim dziale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderatorzy

Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9