Wymiana silnika.
Witam Was,
Powiedzcie mi moi drodzy ..
Jaki silnik mi wejdzie bez wiekszych przeróbek, żeby kosztów nie podnosic do mojego auta? 1,6 16 V z 92 r manual było , ale się przekręciło ...Czy musze szukac identycznego ?
od 626 bądź os 323 cos wejdzie?..czy tylko Xedos i po temacie?...
Dla dociekliwych ..woda pod świecą i meeeeega dym za dupką
..
Powiedzcie mi moi drodzy ..
Jaki silnik mi wejdzie bez wiekszych przeróbek, żeby kosztów nie podnosic do mojego auta? 1,6 16 V z 92 r manual było , ale się przekręciło ...Czy musze szukac identycznego ?
od 626 bądź os 323 cos wejdzie?..czy tylko Xedos i po temacie?...
Dla dociekliwych ..woda pod świecą i meeeeega dym za dupką
Jejku czy naprawdę tak ciężko się szuka...do tego temat na pierwszej stronie...
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
lars napisał(a):...przepraszam szukajka mi nie znalazła...a ja nie zajzałem na 1 str
Spoko, lecz proszę używaj szukajki, w każdym dziale na dole jest szukajka i ona pokazuje zawsze więcej niż tan na stronie głównej. Tu masz sporo napisane, może coś Ci temat podpowie.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
2 miesiace temu kupiłem te piekne autko. Wszytko było w porzadku do niedzieli kiedy to Mazda stanęła (coś w silniku sie zablokowało) jedyne co przychodzi mi teraz do głowy to wymiana silnika. widziałem kilka silników na allegro ale nigdy wczesniej nie miałem Mazdy wiec nie wiem na co patrzec przy kupnie.
xedos jest z 1992roku, 2.0 v6
xedos jest z 1992roku, 2.0 v6
Ostatnio edytowano 19 gru 2012, 00:35 przez cineknaj, łącznie edytowano 4 razy
Cinek
- Od: 2 lis 2012, 00:35
- Posty: 9
- Skąd: Olecko
- Auto: Xedos 9 2.5 V6
przede wszystkim bez paniki.zanim cokolwiek wymienisz to skonsultuj to z jakimś mechanikiem skoro twoja wiedza jest tak znikoma.napisz więcej szczegółów bo to że silnik się zablokował nie mówi nam o niczym.opisz dokładnie co się stało i popraw temat bo mod go skasuje 

objawy:
to tak jak juz wyzej pisałem cos sie zablokowało w silniku, w czasie holowania próbowałem odpalic na biegu i to było na nic bo sprzegło sie slizgało a wczesniej wszystko było w porzadku no oprócz tego ze brała mi 1 l oleju na 1000 km
a stało to sie tak ze jechałem dwójka około 20 km/h i nagle mi zgasła wiec odpaliłem i przejechałem jakies 10 metrów i wtedy mi zgasła i juz silnik nie ruczył.
w okolicy nie ma zadnego który naprawde zna sie na tych samochodach a ogólnie to mi mowili ze na panewkach jest zatarty
a z samochodami jestem dosc dobrze obyty kiedys robiłem remont silnika w pamietnym golfie 1.6 diesel
. jednak w tym wypadku nie podjałbym sie remontu
to tak jak juz wyzej pisałem cos sie zablokowało w silniku, w czasie holowania próbowałem odpalic na biegu i to było na nic bo sprzegło sie slizgało a wczesniej wszystko było w porzadku no oprócz tego ze brała mi 1 l oleju na 1000 km
a stało to sie tak ze jechałem dwójka około 20 km/h i nagle mi zgasła wiec odpaliłem i przejechałem jakies 10 metrów i wtedy mi zgasła i juz silnik nie ruczył.
w okolicy nie ma zadnego który naprawde zna sie na tych samochodach a ogólnie to mi mowili ze na panewkach jest zatarty
a z samochodami jestem dosc dobrze obyty kiedys robiłem remont silnika w pamietnym golfie 1.6 diesel
Cinek
- Od: 2 lis 2012, 00:35
- Posty: 9
- Skąd: Olecko
- Auto: Xedos 9 2.5 V6
Podaj skąd jesteś może ktoś z okolicy pomoże.
- Od: 4 sie 2007, 19:15
- Posty: 78
- Skąd: Koszalin
- Auto: były
mazda GY LFF7 LPFI
mazda CA KL SGI
jest
GH LFF7 DYNAMIC SPORT kombi
Pozwólcie że odświeżę.
Mój KF padł (najprawdopodobniej) i chcę wymienić na KL, najlepiej -ZE. Graty pasują to już wiem, tylko jak jest z czujnikami, rocznikami, wydechem, dolotem, itp?? Czy komputer od KF nie będzie wariował w KL w górnej części obrotów??
Czy w skrzyni można wymienić tylko jedno, dwa przełożenia z KL do KF (4-5)?? bo z tego co się orientuję to na jednym wałku są, jednak mogę się mylić
Mój KF padł (najprawdopodobniej) i chcę wymienić na KL, najlepiej -ZE. Graty pasują to już wiem, tylko jak jest z czujnikami, rocznikami, wydechem, dolotem, itp?? Czy komputer od KF nie będzie wariował w KL w górnej części obrotów??
Czy w skrzyni można wymienić tylko jedno, dwa przełożenia z KL do KF (4-5)?? bo z tego co się orientuję to na jednym wałku są, jednak mogę się mylić

Pytanie pierwsze i najważniejsze:
Co chcesz osiągnąć poprzez wymianę silnika na KL lub KLZE?
Do czego auto ma służyć?
Po co chcesz kombinować ze skrzynią?
Poczytaj trochę na forum o swapach to będziesz miał więcej jasności.
Moja podpowiedź jest taka; wymień sam goły silnik, osprzęt i resztę pozostawiając bez zmian.
Nie będziesz miał problemów z odpaleniem itp.
Jak już będzie chodził, to wtedy zależnie od tego czy zamontujesz KL czy KL ZE będziesz wymieniał osprzęt lub modyfikował.
Co chcesz osiągnąć poprzez wymianę silnika na KL lub KLZE?
Do czego auto ma służyć?
Po co chcesz kombinować ze skrzynią?
Poczytaj trochę na forum o swapach to będziesz miał więcej jasności.
Moja podpowiedź jest taka; wymień sam goły silnik, osprzęt i resztę pozostawiając bez zmian.
Nie będziesz miał problemów z odpaleniem itp.
Jak już będzie chodził, to wtedy zależnie od tego czy zamontujesz KL czy KL ZE będziesz wymieniał osprzęt lub modyfikował.
Hazu napisał(a):Co chcesz osiągnąć poprzez wymianę silnika na KL lub KLZE?
Lans
DamianSzatan666 napisał(a):tylko jak jest z czujnikami, rocznikami, wydechem, dolotem, itp??
DamianSzatan666 napisał(a):Graty pasują to już wiem
Sam sobie odpowiadasz na swoje pytania
Blok KL czy KF tak naprawdę niczym się nie różni.
Jak już się uparłeś na KLke to:
Kolektor (może będzie z silnikiem, zależy co kupisz)
przeróbka CAI pod kolektor z KL
wiązka z tego silnika który kupisz
ECU z tego silnika który kupisz
Immo (niektóre ECU bez zmiany immo podobnież nie odpalają jednostki)
uszczelki kolektora ssącego
warto wymienić uszczelki dekli
warto wymienić rozrząd z pompą płynu
Jest opcja urwania którejś z poduszki, tylna koło grodzi lubi strzelić
...zapewne jeszcze kilka rzeczy.
A tak na poważnie to wkładasz gołego KLa, przekładasz/przekręcasz graty z KF, spinasz skrzynię od KFa i odpalasz, and go fru sruuu.
Poczytaj temat KyRy, on kupował ode mnie KLa, przełożył sam blok a reszta została z KF-a.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Witam, chłopaki tutaj tak czytam i czytam i np mam możliwość kupić mx-6 z 2.5 KL prawie kompletna brakuje jedynie paru elementów światła i takie tam, bez prawa do rejestracji, i czy tu poprostu rozbieram x6 wydzieram motor skrzynie kable półosie itd i wrzucam z mx-6 bez problemów czy istnieje ryzyko że coś może nie pasować, np mocowania półosi czy fuse box ? wszystko jest tak samo jak w x6 ?
- Od: 11 paź 2009, 21:59
- Posty: 37
- Skąd: Tomaszów Lubelski
- Auto: Xedos 6, 1.6 16V 115 KM
XED napisał(a): bez elektryka się nie obędzie
Nie potrzeba elektryka, po prostu podmienia się wiązki z B6 na te od KF.
Niestety z elektryki nic od Mx-6 nie podejdzie chyba że poprzez rzeźbę, ale to totalny bezsens.
Masz sprawnego xedosa 1,6 to przyjedź dopłać i zabieraj mojego xedosa KL, jest zrobiony tak jak trzeba, 2lata bezawaryjnie się sprawuje a napewno wyjdzie taniej.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6