Czyszczenie EGR
Kety napisał(a):To jest oslona termiczna ktora moze gonic luzno. Blad wywala bo masz zaslepiony egr. Odeslep go i wszystko bedzie ok.
u kolegi na fotce widac, ze ma ODB1, czyli EGR jest bez czujika polozenia
i w tym przypadku zaslepienie nie ma to wplywu na ewentualne bledy w PCM-ie.
inaczej jest w wersji ODB2.
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Na fotce jest bez czujnika ale ja mam z czujnikiem. Fotkę zapożyczyłem w celu zapytania o tą aluminiową rure
Czy zawsze jak jest czujnik będzie wywalało błąd po zaślepieniu? czytałem gdzieś że to tylko w poliftach
- Od: 25 cze 2012, 22:01
- Posty: 45
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 '03 2.0 diesel 121KM Hatchback
gospo83 napisał(a):...Czy zawsze jak jest czujnik będzie wywalało błąd po zaślepieniu? ..
tak.
jesli egr jest z czujnikiem to musi byc drozny i sprawany
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
I mnie się udało dzisiaj dobrać do mojego EGRa. Oczywiście nie obyło się bez przygód. Zaczęło się bardzo obiecująco. Niestety jak pisali przedmówcy dolna rura dolotowa uniemożliwia wyjęcie zaworu. Trzeba kombinować ze szpilkami. Tak jak pisali koledzy, zacząłem kombinować z kontrowaniem, niestety u mnie wystawało ich na tyle mało, że suma sumarą uszkodziłem gwint
Ale szpilki wykręciłem
Kolejny problem, brak klucza 36, poszło kluczem hydraulicznym. Po wyjęciu zaworku okazało się, że nie był bardzo brudny. Kupiłem jakiś środek do gaźników, zalałem go. Wylewając po 20 minutach wyleciało kupe syfu ze środka. Całość można było złożyć do kupy pamiętając o braku jednej szpilki i braku klucza 36
Poszukiwania szpilki w sklepach motoryzacyjnych, ze śrubkami trwały pół dnia, używaną szpilkę znalazłem dopiero w zaprzyjaźnionym warsztacie... Pozostało jeszcze dokręcenie dolnej śruby 36. Jak z odkręcaniem poszło łatwo, dokręcenie tym samym kluczem hydraulicznym graniczyło z cudem. Pozostała stłuczona ręka i schodzący paznokieć
Wizyta u sąsiada po klucz i montaż gotowy
Także czyszczenie z małymi przygodami, ale satysfakcja, że zrobiło się samemu. Powód czyszczenia: Błąd P0401 o ile dobrze pamiętam za małe ciśnienie recyrkulacji spalin. EGR wyczyszczony, błąd skasowany, mam nadzieję, że prędko nie wróci, pozdro i dzięki za relację.

kalatos napisał(a):...suma sumarą uszkodziłem gwintAle szpilki wykręciłem..
to bardzo delikatne miejsce i nalezy dobrze do niego podejsc, aby nie uszkodzic gwintu
P.S.
przestrzegam innych przed wkrecaniem zamiast szpilke normalnych srubek.
jest to o wiele prostsze, ale grozi uszkodzeniem calego gwintul tak na amen.
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Najgorsze, że nie mogłem później nigdzie tego dokupić, nawet w dużych sklepach ślusarskich. Jedynie serwis mazdy, albo allegro, no ale auto unieruchomione wiadomo... Dobrze, że zaprzyjaźniony warsztat trzyma tyle tego złomu 
w sumie moza ze zwyklej sruby o metrycznym gwincie M8 no i przy pomocy pilki do metalu , pilnika i imadla, taki bolec/szpilke samemu wykonac..najlepiej dwa co by optycznie pasowalo
pozdr.
E
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
kalatos napisał(a):..1 może to i proste. ( czyszczenie EGR) .....2. jestem z siebie dumny, że się udało
1.to wcele nie takie proste, bo wymaga m.in. troche zmyslu mechanicznego, aby to wymontowac bezsiłowo
2. i znam to uczucie osobiście,bo generalnie am kręce przy pojazdach mechanicznych na zasadzie hobbystycznej, tymbardziej jak inni profesjonali mechanicy niekiedy z galą dyplomów i tylułami majstrskimi lub nawet inżnierskimi nie wiedzą lub nie robią tego (bo po co) albo udają głupa lub jeszcze gorzej oczekują kolosalnej zaplaty a w koncu i tak niewiele dokonują...

P.S.
niestety podobnie do stanu EGR/a moze, ale nie musi, wygladać kolektor wlotowy i kanaly glowicy, ale jego demontaż jest troche bardziej utrudniony, aczkolwiek abs. możliwy w warunkach domowych pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
to w takim razie czy da rade wymienic kolektor dolotowy bez dlubania przy rozrzadzieEnduro napisał(a):niestety podobnie do stanu EGR/a moze, ale nie musi, wygladać kolektor wlotowy i kanaly glowicy, ale jego demontaż jest troche bardziej utrudniony, aczkolwiek abs. możliwy w warunkach domowych pozdr.
E.
- Od: 14 lut 2010, 17:35
- Posty: 222
- Skąd: chelm-Zomergem
- Auto: M6 Hatchback MZR-CD 136HP 2005r.
Moja radość trwała krótko, wczoraj znowu kiedy dłuższą chwilę przejechałem na takich samych obrotach dwie magiczne lampki. Podłączenie do komputera, cały czas P0401 za małe ciśnienie recyrkulacji spalin. Jakieś inne pomysły?
kalatos napisał(a):Moja radość trwała krótko.Jakieś inne pomysły?
Sprobuj wymienic wezyk podcisnienia. U mnie wygladal na dobry ale gdy go zdjalem jakos ciezko przez niego bylo ustami powietrze przedmuchac. Wymienilem na nowy i wszystko dziala.
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Tak, ten krotki wezyk ktory wchodzi z prawej strony do egr i leci w strone silnika w dol. Zalatw sobie taki wezyk najlepiej troche dluzszy niz ten ory. Minus jest taki ze ciezko go jest zalozyc tam obok silnika bo dostep jest slaby. Ale po 15 minutach cierpliwosci powinno sie udac.
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Jestem po wymianie wszystkich wężyków od podciśnień i chyba zlokalizowałem problem. Przypomnę, że na komputerze P0401. Wężyk od EGRa był delikatnie popękany, ale także go wymieniłem. Jak się okazało, dolny wężyk od lewego elektrozaworu był na zgięciu pęknięty całkowicie (nie wiem od czego jest ten wężyk). Po całej robocie okazuje się, że samochód jakby dostał drugie życie, przyśpiesza dużo lepiej i błąd na komputerze od razu zniknął, mam nadzieję, że nie jest to efekt odłączenia klem
Nie będę się na zaś cieszył, wybieram się właśnie nad morze, dam znać po czy dwie znane diody mi się nie zapaliły
Dzięki za pomoc, szczególnie Endoro, który niestrudzenie odpowiadał na każde pytanie kierowane na pw 
Witam,
mam podobny problem z zaworem EGR. Niestety przeczyszczenie nic nie dało. Czy ten zawór powinien chodzić lekko? Żeby poruszać moim muszę użyć sporo siły ?
mam podobny problem z zaworem EGR. Niestety przeczyszczenie nic nie dało. Czy ten zawór powinien chodzić lekko? Żeby poruszać moim muszę użyć sporo siły ?
-
goodcity
On nie chodzi lekko. Trzeba uzyc kciukow zeby go wcisnac. Wazne zeby chodzil rowno, nie zacinal sie.
Wymien wezyk podcisnienia
Wymien wezyk podcisnienia
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Sprawdź wszystkie wężyki od podciśnień, ten do EGRa to tylko jeden z wielu. Ja wymieniłem wszystkie(tak jak pisałem, jeden był całkowicie pęknięty) zrobiłem 1k kilometrów i problemu nie ma, powiem więcej, w motor jakby tchnęło nowe życie
Jeszcze raz dzięki Endoro za wskazówki.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości