EGR – do czego służy ? 626 GE

Postprzez desp » 13 mar 2011, 14:41

noxes napisał(a):to ja jutro się tym zajmę i zobaczę co jak gdzie i po co


I?? :) Nie, żebym już wrócił, jeszcze tydzień muszę tu kończyć, ale...
Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2009, 21:54
Posty: 122
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec

Postprzez Speed » 13 mar 2011, 15:57

W ostatniej wersji GE niema już tych podciśnień.
Radek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, VW , Citroen, Mazda .

Postprzez noxes » 13 mar 2011, 16:19

desp napisał(a):
I?? :) Nie, żebym już wrócił, jeszcze tydzień muszę tu kończyć, ale...


I nie zauważyłem żadnej różnicy czy z gąbką czy bez. rozebrałem to na odpalonym silniku i też nic :)
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez inzmbl » 28 sie 2012, 15:57

Speed napisał(a):W ostatniej wersji GE niema już tych podciśnień.


Właśnie ale dlaczego? I co to zmienia?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 01:45
Posty: 109
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GE 97 2.0i FS
626 GE 94 1.8 FP 230kkm

Postprzez szumki44 » 12 wrz 2012, 10:00

to jest jak kolega wyzej pisal od EGR :) jest to polaczone z grzybkiem na dole ktory jak zassysa podcisnienie otwiera zawor dolny EGR i daje recykling" w pewnej ilosci czyli na jalowym im wiecej gazu tym bardziej otwarty zaworek.

Ja odlaczylem 1 czerwone podcisnienie i zaslepilem je srobka w ten sposob nie mam EGR-u nie musialem zaslepiac przy kolektorze wylotowym to teoretycznie i praktycznie dziala.
przy odczepionym egr moc wrasta w okolicy 4-5 koni i 8-12 Nm

Wada taka jest ze silnik bardziej sie nagrzewa (szybciej sie rozgrzewa i czesciej wiatraki sie zalaczaja w miescie)..

Ja osobiscie polecam taki zabieg :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez kamilspider » 12 wrz 2012, 18:01

Bez egru raczej auto się dłużej nagrzewa :P Ja bym powiedział, że normalnie zatkanie egru to dodaje turbine :D Egr działa tylko w pewnym paśmie obrotów i właśnie nie działa przy pizdowaniu. Nie sądzę więc, żeby dodawał koniów, ale usunięcie go nie jest złym pomysłem :D
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez szumki44 » 12 wrz 2012, 19:43

tu poprawka :) czysta benzyna z powietrzem ma wieksza temp spalania niz benzyna z powietrzem oraz z spalinami :) spaliny obnizaja tem spalania :) cos jak gaszenie ognia poprezz wysadzenie ^_^ ale jak by nie bylo to i tak oplaca sie zlikwidowac ten eko wynalazek ^_^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez kamilspider » 12 wrz 2012, 20:28

Polemizowałbym z Tobą na ten temat :D
Spaliny wracając do kolektora ssącego nagrzewają go samego w sobie bardziej niż jest normalne, a to co się dzieje w komorze spalania to inna sprawa :P
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez noxes » 12 wrz 2012, 20:52

kamilspider napisał(a):Polemizowałbym z Tobą na ten temat

no i źle, szumki ma niestety rację :D
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez tadziol » 12 wrz 2012, 20:58

szumki44 napisał(a):Ja osobiscie polecam taki zabieg :)

ja to ustrojstwo zutylizowałem całkowicie,zaślepiając kolektor ssący i wydechowy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez kamilspider » 12 wrz 2012, 21:22

noxes napisał(a):
kamilspider napisał(a):Polemizowałbym z Tobą na ten temat

no i źle, szumki ma niestety rację :D

A to pech <lol>
Myślałem, że rzeczywiście dzięki temu auto się szybciej nagrzewa, a poza tym z szumkim zawsze lubię dyskutować :D
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez inzmbl » 13 wrz 2012, 03:11

No więc co w końcu z tym EGRem? :) bo ostatnio miałem czyszczony. Jakie są zalety zaślepienia?

Takie konkretne, punkt po punkcie :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 01:45
Posty: 109
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GE 97 2.0i FS
626 GE 94 1.8 FP 230kkm

Postprzez kamilspider » 13 wrz 2012, 07:09

A to już było gdzieś na forum kolego :P
Jak go wywalisz to na pewno kolektor ssący nie będzie się tak szybko zasyfiał, ale nie sądzę, że zyskasz na mocy.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez noxes » 13 wrz 2012, 09:29

Spalanie chyba ciut wzrasta no i temp spalin wzrasta
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez szumki44 » 13 wrz 2012, 11:46

no to sie rozpisze :P
jak jedziesz i bierzesz zakret na 2jce to bez egr zrobisz ten manerw na 3 jce a efekt bedzie taki sam jak na 2jce :D czyli z dolu lepiej sie zbiera :)

zalety: ekologicznie
-przyspieszenie odparowania paliwa (poprzez jego podgrzanie)
-obniżenie temperatury spalania ubogiej w tlen mieszanki paliwowo-powietrznej
-utlenienie pozostałych w spalinach niespalonych węglowodorów (HC)

zalety dla nas
-w zime szybciej rozgrzewa silnik
-reszta brak zalet:)

BRAK EGR U NAS :)
-moc wzrasta
-moment wzrasta
-spalanie spada (tak spada bo jak moc wzrasta to noga sie robi ciezka :) )
-odczowalna roznica na niskich obrotach do 3500
-gorzej przy 5000 do odcinki tutaj odczocie ze slabiej ciagnie ale nie ma tragedii
-plynniejsza jazda bo mozna smigac bieg wyzej bo silnik nie szaprie i tak nie dlawi sie
-chyba w zime bardziej paruje z tlumika :)
-inaczej silnik chodzi :) bardziej agreswyny:) jak ktos ma wyczulony sluch
--------------------------------------------------------------------------
w 2.0 fs zeby zaslepic egr wystarczy odczepic 1 podcisnienie czerwone i zaslepic koncowke wezyka podcisnienia srobka np :) co jest dobrym zabiegiem bo nie otwiera nam zaworka i mamy zaslepionego i w koniecznosci mozna to spowrotem podlaczyc...

jak chesz moge ci zrobic fotke gdzie i jak to zaslepic dla testow...

aha te zalety opisuje na tym ze posiadam zmieniony uklad dolotowy uklad wydechowy kompletnie
wiec nie wiem jak bezdie na seryjnym silniku ale i tak wszyscy odczowaja zalety :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez inzmbl » 13 wrz 2012, 12:49

hehe dzięki za bardzo wyczerpującą odpowiedź. Akurat ja mam wszystko w standardzie i nie zależy mi na podnoszeniu mocy, choć nadal mam problemy z FS bo słabiej ciągnie nić FP z 94 105KM.

Pytanie, czy sedan z 94 roku na FP 105KM też ma EGR?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 01:45
Posty: 109
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GE 97 2.0i FS
626 GE 94 1.8 FP 230kkm

Postprzez noxes » 13 wrz 2012, 12:56

inzmbl napisał(a):Pytanie, czy sedan z 94 roku na FP 105KM też ma EGR?

tak
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez szumki44 » 13 wrz 2012, 19:39

watpie ze to egr :) ale mozesz sprawdzic czyli odczepic podcisnienie jak chesz.

Odczepiasz czerwone podcisnienia i je zaslepiasz np srobka (gumowe wezyki ) i wlalala :) chyba ze ci sie zawiesza egr ?

mozesz naprawic moc poprzez
wymiane swiec
wymiane kabli zaplonowych
czyszczenie wtryskiwaczy
wymiane filtra paliwa
czyszczenie przepustnicy
wymiane filtra powietrza
sprawdzenie sondy lambda na pc
wywalenie kata
----------------------------
niezawodna metoda to przepalenie :) wstawiasz po garkach ciagle i minimum 4000rmp :D i tak troszke smigasz... bo jak jedzisz spokojnie to wszystko masz zamulone przez te Eko bajerki np odma egr kat....
tutaj spider nie ma tego problemu :D bo jego jest juz za bardzo przepalana tak jak i moja :D
Ostatnio edytowano 13 wrz 2012, 19:42 przez szumki44, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez inzmbl » 13 wrz 2012, 19:40

Nie – jestem ciekawy, czy silnik z 94 miał czy nie miał.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 01:45
Posty: 109
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GE 97 2.0i FS
626 GE 94 1.8 FP 230kkm

Postprzez kamilspider » 13 wrz 2012, 23:22

szumki44 napisał(a):spider nie ma tego problemu :D bo jego jest juz za bardzo przepalana

<diabełek> <peace>
inzmbl przecież noxes Ci napisał, że masz egr
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6