Montaż świateł do jazdy dziennej
Nie trzeba chyba nikogo przekonywać ze świateł DRL nie zakładamy bo nam się super podobają tylko głownie aby oszczędzić na wymianie żarówek/żarników lub z czystej wygody(brak zapominania o włączeniu). Cena żarnika + przetwornicy jest porażająca a ten układ nie został skonstruowany tak aby stosować go tak jak obecnie w PL. Wieczorem wrzucę kilka zdjęć swoich DRL.
- Od: 20 lip 2012, 11:57
- Posty: 35
- Skąd: Legnica
- Auto: MAZDA 6 2.0 136KM 2003r
oloelektro napisał(a):przewody sa takprzeciagniete zeby po sciagniecu zderzaka odpiac wtyczke
Tak więc poraz drugi good job

Korzystając z okazji, że posiadam chyba te same DRL co autor tematu pozwolę sobie wstawić kilka zdjęć z wersji przed liftem. Do "przepisowych" wymiarów brakuje tylko 0,5cm odległości miedzy światłami co raczej nie powinno być problemem przy kontroli.
Montaż w bocznych kratkach nie był możliwy, ponieważ zderzak jest wyprofilowany pod zbyt dużym kątem i niestety... świeciło na boki mimo prób regulacji.



Montaż w bocznych kratkach nie był możliwy, ponieważ zderzak jest wyprofilowany pod zbyt dużym kątem i niestety... świeciło na boki mimo prób regulacji.



- Od: 20 lip 2012, 11:57
- Posty: 35
- Skąd: Legnica
- Auto: MAZDA 6 2.0 136KM 2003r
Witam,
Chcę zainstalować moduł, który automatycznie włącza światła drogowe na 30% mocy w charakterze świateł dziennych. Moduł będę instalował w skrzynce bezpieczników pod maską. Do poprawnego zamontowania należy podłączyć pięć kabli: do masy, do kabli od świateł drogowych, do świateł pozycyjnych i do '+12V po stacyjce'. Masa i kable od świateł drogowych mam. Ale mam wątpliwości co do kabla od świateł pozycyjnych i od '+12V po stacyjce'.
Czy '+12V po stacyjce' to wg tego co znalazłem na forum, można wykorzystać kabel idący do bezpiecznika nr 6 (INJ) od wtryskiwaczy, czy to prawda? I druga rzecz, czy światła pozycyjne to kabel idący do bezpiecznika nr 15 (STOP), który w instrukcji ma oznaczenie "światła stop/pozycyjne". Jeśli jest do dwóch rzeczy, to czy po podłączeniu się do tego kabla i zamontowaniu modułu naciśnięcie stopu nie spowoduje wyłączenia mi świateł dziennych?
Pozdrawiam,
Daniel
Chcę zainstalować moduł, który automatycznie włącza światła drogowe na 30% mocy w charakterze świateł dziennych. Moduł będę instalował w skrzynce bezpieczników pod maską. Do poprawnego zamontowania należy podłączyć pięć kabli: do masy, do kabli od świateł drogowych, do świateł pozycyjnych i do '+12V po stacyjce'. Masa i kable od świateł drogowych mam. Ale mam wątpliwości co do kabla od świateł pozycyjnych i od '+12V po stacyjce'.
Czy '+12V po stacyjce' to wg tego co znalazłem na forum, można wykorzystać kabel idący do bezpiecznika nr 6 (INJ) od wtryskiwaczy, czy to prawda? I druga rzecz, czy światła pozycyjne to kabel idący do bezpiecznika nr 15 (STOP), który w instrukcji ma oznaczenie "światła stop/pozycyjne". Jeśli jest do dwóch rzeczy, to czy po podłączeniu się do tego kabla i zamontowaniu modułu naciśnięcie stopu nie spowoduje wyłączenia mi świateł dziennych?
Pozdrawiam,
Daniel
- Od: 2 wrz 2012, 12:12
- Posty: 9
- Auto: Mazda 6 2.0i 2004r. liftback
danielu78 napisał(a):Chcę zainstalować moduł, który automatycznie włącza światła drogowe na 30% mocy w charakterze świateł dziennych.
moze przedstawisz nam ten modul blizej? jakies zdjecia i schemat?
+ pozycyjnych zabierasz z bezpiecznika swiatel pozycyjnych... (na pokrywie bezpiecznikow masz je opisane... lub bezposrednio z wiazki swiatel postojowych... wybor nalezy do ciebie
Zastanawiam się pomiędzy
http://allegro.pl/swiatla-dzienne-zamiast-dlugich-regulator-30-mocy-i2574062899.html lub
http://allegro.pl/swiatla-dzienne-regulator-swiatel-dziennych-sd-2-i2602184278.html
W tym pierwszym wyłącznikiem świateł dziennych jest włączenie świateł postojowych, a w tym drugim dopiero świateł mijania. Więc wybrał bym ten pierwszy moduł.
Co do bezpiecznika od świateł pozycyjnych to przesyłam zdjęcie obudowy skrzynki bezpieczników. Proszę o wskazanie jego oznaczenia.


W tym pierwszym wyłącznikiem świateł dziennych jest włączenie świateł postojowych, a w tym drugim dopiero świateł mijania. Więc wybrał bym ten pierwszy moduł.
Co do bezpiecznika od świateł pozycyjnych to przesyłam zdjęcie obudowy skrzynki bezpieczników. Proszę o wskazanie jego oznaczenia.
- Od: 2 wrz 2012, 12:12
- Posty: 9
- Auto: Mazda 6 2.0i 2004r. liftback
Jest jeszcze ta aukcja
http://allegro.pl/swiatla-dzienne-modul-automat-dlm-2-nie-led-i2601752746.html, gdzie jest w opisie, że obsługują wersję z "minusem".

- Od: 2 wrz 2012, 12:12
- Posty: 9
- Auto: Mazda 6 2.0i 2004r. liftback
danielu78 napisał(a):Proszę o wskazanie jego oznaczenia.
prosze
uklad zalaczenia niczym sie nie rozni od zwyklago wlacznika swiatel dziennych... gorzej z obnizeniem mocy na zarowkach, tak ze czy pierwszy czy drugi uklad kupisz... oba spelnia swoje zadanie... lecz nie do konca...
danielu78 napisał(a):w tym drugim dopiero po zalaczeniu świateł mijania.
przeciez mozna podac + z postojowek...

btw.
1. myslalem, ze przy zakladaniu DRL kierujemy sie oszczednosca...

...40W poboru nie jest dla mnie oszczednoscia, poniewaz homologowane LEDy pobieraja cos kolo 10W, a mocniejsze do 20W
2. gdzie jest homologacja reflektorow swiatel dlugich na swiatla DRL?
zaden sprzedawca nie napisal nic w tym temacie...
3. hm... czy ktos sie zastanawial nad "sterowaniem" pradu zarowek?
jest napisane, ze jest impulsowe... co za tym idzie... jak czesto trzeba bedzie zmieniac zarowki swiatel dlugich? czy to tez nalezy do oszczednosci?
podsumowujac... moze bezpieczniej zainwestowac w homologowane swiatla DRL?
4. skoro sterowanie impulsowe to będzie siało (zakłócenia), mogą wystąpić problemy z radiem i inną elektroniką w samochodzie. A że jest to z pewnością radosna twórczość PRCh to zapomnij o EMC. Zainwestuj w dobre DRL na LED'ach. Z montażem też nie będziesz miał kłopotu (fotorelacji jest na forum pod dostatkiem)
Dzięki za odpowiedzi.
Mam wersję Mazdy przed liftem, wstępnie rozważałem opcję DRL zamontowanych w dolnych kratkach zderzaka(wersję z okrągłymi światłami LED np taką
http://allegro.pl/swiatla-jazdy-dziennej-510-hp-okragle-odpis-homolo-i2596084447.html), ale ze względu na kąt nachylenia zderzaka w tym miejscu chyba jest to niemożliwe i nikt na forum jeszcze tego nie zrobił. Każde inne miejsce mi osobiście się nie podoba.
Mam u siebie ksenony, więc ten moduł do świateł dziennych miał je oszczędzać.
Mam wersję Mazdy przed liftem, wstępnie rozważałem opcję DRL zamontowanych w dolnych kratkach zderzaka(wersję z okrągłymi światłami LED np taką

Mam u siebie ksenony, więc ten moduł do świateł dziennych miał je oszczędzać.
- Od: 2 wrz 2012, 12:12
- Posty: 9
- Auto: Mazda 6 2.0i 2004r. liftback
sony1966 napisał(a):Trochę pracy było ale myślę że kratki w przedliftem też da się tak przerobić.
jeszcze nie tak dawno bylo tych kratek pelno na ebay.co.uk ...
gotowych do montazu okraglych lamp... moze j=sie znowu pojawia?
Niemiecka firma ATH ma w ofercie takie swiatla dzienne, jak dotre do stacjonarnego kompa moge wrzucic link
edit:
są dostępne dwa wzory do przedliftów, okrągłe oraz w dwóch kolorach ramek – prostokątne
Firma oferuje również światła dzienne do poliftów oraz innych modeli Mazdy.
edit:
są dostępne dwa wzory do przedliftów, okrągłe oraz w dwóch kolorach ramek – prostokątne
Firma oferuje również światła dzienne do poliftów oraz innych modeli Mazdy.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6