A ja mam pytanie, gdzie w środku jest podpięty wężyk odprowadzający wodę z klimy na zewnątrz?
Klimatyzacja – kilka pytań
Stary kompresor możesz przeszczelnić na R134a, chyba że nowy bd tańszy 
A ja mam pytanie, gdzie w środku jest podpięty wężyk odprowadzający wodę z klimy na zewnątrz?
A ja mam pytanie, gdzie w środku jest podpięty wężyk odprowadzający wodę z klimy na zewnątrz?
Żaden TDI i dCi nie poskoczy Madziuni :D
- Od: 24 sty 2012, 19:22
- Posty: 65
- Skąd: Rdutów / LDZ
- Auto: Mazda 626 GE 1.8 16v 1993r
V40 1.9 dCi '02
Xsara 1.4 Pb '02
Na dole parownika (czarna skrzyneczka pod nogami pasażera, za schowkiem) Gumowy wężyk wychodzi przez ścianę grodziowa na zewnątrz 
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3369 (90/160)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Po napisaniu posta wsio rozebrałem iii tak jak Szyna napisałeś tak było
jak sie okazało, wężyka poprostu nie było, a otworu nie widziałem w ścianiem bo przewody od LPG zasłaniały;) Założony, woda zacnie leci sobie pod samochód
dziękuję za podpowiedź 
Żaden TDI i dCi nie poskoczy Madziuni :D
- Od: 24 sty 2012, 19:22
- Posty: 65
- Skąd: Rdutów / LDZ
- Auto: Mazda 626 GE 1.8 16v 1993r
V40 1.9 dCi '02
Xsara 1.4 Pb '02
POZWOLĘ SIĘ PODŁĄCZYĆ POD TEMAT
Auto 626 GE '92 V6 2.5 KL
PROBLEM:
KLIMATYZACJA ... załącza się na chwilę po czym gaśnie i tak co ok 3-10 minutowe odstępy sprężarka załącza się na ok 5-10 sekund.
UKŁAD na stary czynnik
1. Szczelność układu sprawdzona jest OK
2. Wymieniony osuszacz
3. Napełniona czynnikiem
Zauważyłem jedno przy odpaleniu klimatyzacji w ogóle nie załącza się wentylator od strony pasażera niby ten od klimy...
Wentylator podłączony bezpośrednio do akumulatora działa, podłączony do kostki nie odpalił ani razu, z kable wyglądają na ok! chłodnica też...
Mam brak pomysłów
Auto 626 GE '92 V6 2.5 KL
PROBLEM:
KLIMATYZACJA ... załącza się na chwilę po czym gaśnie i tak co ok 3-10 minutowe odstępy sprężarka załącza się na ok 5-10 sekund.
UKŁAD na stary czynnik
1. Szczelność układu sprawdzona jest OK
2. Wymieniony osuszacz
3. Napełniona czynnikiem
Zauważyłem jedno przy odpaleniu klimatyzacji w ogóle nie załącza się wentylator od strony pasażera niby ten od klimy...
Wentylator podłączony bezpośrednio do akumulatora działa, podłączony do kostki nie odpalił ani razu, z kable wyglądają na ok! chłodnica też...
Mam brak pomysłów
626 GE 2.5 V6 24V '92
- Od: 12 paź 2008, 23:23
- Posty: 28
Szukam jakiegos dobrego warsztatu w Elblągu i okolicach, ktory dobrze zalozy mi klimatyzacje.
Pewnie znalezienie warsztatu, ktory sie tego podejmie nie byloby problemem, ale nie wiem czy wowczas ja bym nie mial dodatkowych problemow
Wiec zalezy mi na ludziach, ktorzy wykonaja swoja robote dobrze i starannie i nie bede musial tam jezdzic co tydzien z reklamacja.
Od razu tez pytanko, bo nie znam sie na tym, czy uzywana klime mozna jakos sprawdzic/ocenic przed zalozeniem jej do samochodu? Czy jest sprawna itp itd.
Pewnie znalezienie warsztatu, ktory sie tego podejmie nie byloby problemem, ale nie wiem czy wowczas ja bym nie mial dodatkowych problemow
Od razu tez pytanko, bo nie znam sie na tym, czy uzywana klime mozna jakos sprawdzic/ocenic przed zalozeniem jej do samochodu? Czy jest sprawna itp itd.
- Od: 6 sie 2011, 23:35
- Posty: 16
Witam.
W mojej 626GE 1995 rok 1,8 90km mam klimę fabryczną. Samochód został zakupiony z niedziałającą klimą, tzn. poprzedni właściciel jej wcale nie używał i tyle. Dziś układ został uzupełniony, a raczej napełniony czynnikiem (bo nie było nic). Instalacja szczelna, brak wycieków, niestety po wciśnięciu przycisku klima nie startuje. Po rozebraniu przekaźnika od klimy i zwarciu blaszki klima startuje. Jako tako przekaźnik wygląda na sprawny. Jedno pytanie to – czy przy starcie klimy, nie powinny podnieść się obroty silnika (mechanik powiedział że tak powinno się stać)? Drugie pytanie – gdzie szukać przyczyny tego że klima nie startuje, jak sprawdzić ten przekaźnik czy jest sprawny?
Pozdrawiam.
W mojej 626GE 1995 rok 1,8 90km mam klimę fabryczną. Samochód został zakupiony z niedziałającą klimą, tzn. poprzedni właściciel jej wcale nie używał i tyle. Dziś układ został uzupełniony, a raczej napełniony czynnikiem (bo nie było nic). Instalacja szczelna, brak wycieków, niestety po wciśnięciu przycisku klima nie startuje. Po rozebraniu przekaźnika od klimy i zwarciu blaszki klima startuje. Jako tako przekaźnik wygląda na sprawny. Jedno pytanie to – czy przy starcie klimy, nie powinny podnieść się obroty silnika (mechanik powiedział że tak powinno się stać)? Drugie pytanie – gdzie szukać przyczyny tego że klima nie startuje, jak sprawdzić ten przekaźnik czy jest sprawny?
Pozdrawiam.
- Od: 26 mar 2012, 23:12
- Posty: 20
- Skąd: Nowy Sącz
- Auto: Mazda 626GE/ 1,8 90PS/ 95 rok.
Sprawdź dokładnie ten przekaznik,u mnie ni stąd ni zowąd cewka przekaznika wyzionęła ducha i klima.nie pracowała. Jeśli to nie przekaźnik,to zawrzyj NA CHWILKĘ piny we wtyczce czujnika ciśnienia-jeśli klima wystartuje,to uciekł Ci czynnik,jeśli nie wystartuje to musisz szukać przyczyny do skutki..
Sprawdź na początek,czy po włączeniu klimy masz napięcie na wtyczce przekaźn tyia,są tylko 4-y przewody...
Sprawdź na początek,czy po włączeniu klimy masz napięcie na wtyczce przekaźn tyia,są tylko 4-y przewody...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Dzięki za odpowiedź. Sprawdziłem przekaźnik – działa po podaniu plusa i minusa na przewody cewki, tj. spina zworę. Jak wyżej już napisałem – po zwarciu przekaźnika klima startuje i chłodzi, więc tu jest w porządku. Przy okazji wszystkie połączenia – wtyczki przeczyściłem (pośniedziało tu i ówdzie), znalazłem jeden urwany kabel przy tej dużej niebieskiej wtyczce i też na krótko go spiąłem. Jako tako wiązka jest ok. Czy może to być wina choćby włącznika na desce? Pytam, ponieważ jako tako brakuje chyba tylko, żeby poszło napięcie na przekaźnik i zwarło go by działała klima.
Edit:
Poszukiwania zostały zawężone do kabla który idzie od przekaźnika do komputera, sam ECU, no i mieszalnik. Rozbebeszyłem deske rozdzielczą i będę jeszcze coś kombinował, najwyżej obejdę całkiem komputer.
Edit:
Poszukiwania zostały zawężone do kabla który idzie od przekaźnika do komputera, sam ECU, no i mieszalnik. Rozbebeszyłem deske rozdzielczą i będę jeszcze coś kombinował, najwyżej obejdę całkiem komputer.
- Od: 26 mar 2012, 23:12
- Posty: 20
- Skąd: Nowy Sącz
- Auto: Mazda 626GE/ 1,8 90PS/ 95 rok.
Oglądałeś przełącznik od klimy? Kiedyś miałem problem z przeciwmgielnym i winny był przełącznik, który miał okopcone styki. Nie ma co mierzyć miernikiem, tylko rozebrać i zobaczyć czy styki są ok.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
W tym momencie dochodzę do wniosku że jest to wina komputera/przełącznik/całego panelu nawiewów (kolejność przypadkowa). znalazłem jeszcze taki temat: viewtopic.php?f=128&t=19360&start=60 i może być podobnie jak w przypadku użytkownika hubizx, bo innego pomysłu już nie mam, więc raczej wyciągnę kompa i przejrzę, bo panel i sam przełącznik wyglądają na sprawne.
Edit: wydaje mi się że mam to samo co hubizx – wyciągnąłem komputer, rozebrałem i ten sam opornik wygląda podejrzanie.
Edit: wydaje mi się że mam to samo co hubizx – wyciągnąłem komputer, rozebrałem i ten sam opornik wygląda podejrzanie.
- Od: 26 mar 2012, 23:12
- Posty: 20
- Skąd: Nowy Sącz
- Auto: Mazda 626GE/ 1,8 90PS/ 95 rok.
czy zwierałeś piny w przewodzie od czujnika ciśnienia ukł. klimatyzacji?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Witojcie :–)
Pytań do znawców kilka:
1. Olej w układzie jest zmieszany z czynnikiem, czyli usunięcie czynnika usuwa również olej?
2. Czy ktoś napełniał układ propanem?
3. Czy do napełnienia pustego wystarczy pompka podciśnieniowa ręczna, dająca -1 atm?
4. Jeśli napełniam pusty układ to najpierw wlewać olej, potem czynnik czy odwrotnie?
5. Czy ktoś ma prywatny zestaw do napełniania, bawił się w to pod domem i mógłby podzielić się wrażeniami?
Komentarze typu "jedź do warsztatu" proszę sobie darować. Zestaw do kontroli i dobicia kosztuje mniej niż 200zł a wszyscy znajomi mają klimy więc chcę sobie coś takiego sprawić, ale chętnie posłuchałbym doświadczeń innych kolegów co już "przetarli szlak" :–)
Pytań do znawców kilka:
1. Olej w układzie jest zmieszany z czynnikiem, czyli usunięcie czynnika usuwa również olej?
2. Czy ktoś napełniał układ propanem?
3. Czy do napełnienia pustego wystarczy pompka podciśnieniowa ręczna, dająca -1 atm?
4. Jeśli napełniam pusty układ to najpierw wlewać olej, potem czynnik czy odwrotnie?
5. Czy ktoś ma prywatny zestaw do napełniania, bawił się w to pod domem i mógłby podzielić się wrażeniami?
Komentarze typu "jedź do warsztatu" proszę sobie darować. Zestaw do kontroli i dobicia kosztuje mniej niż 200zł a wszyscy znajomi mają klimy więc chcę sobie coś takiego sprawić, ale chętnie posłuchałbym doświadczeń innych kolegów co już "przetarli szlak" :–)
- Od: 17 kwi 2013, 09:32
- Posty: 66
- Skąd: Warszawa
- Auto: MX6 GE 92 2,5i V6 KL
AleksanderVM napisał(a):1. Olej w układzie jest zmieszany z czynnikiem, czyli usunięcie czynnika usuwa również olej?
Maszyna wyciąga wszystko.
AleksanderVM napisał(a):2. Czy ktoś napełniał układ propanem?
Że co? jakim propanem? Butanem?
AleksanderVM napisał(a):4. Jeśli napełniam pusty układ to najpierw wlewać olej, potem czynnik czy odwrotnie?
Najpierw olej póxniej czynnik.
AleksanderVM napisał(a):5. Czy ktoś ma prywatny zestaw do napełniania, bawił się w to pod domem i mógłby podzielić się wrażeniami?
O co Ci chodzi?
AleksanderVM napisał(a):Komentarze typu "jedź do warsztatu" proszę sobie darować. Zestaw do kontroli i dobicia kosztuje mniej niż 200zł a wszyscy znajomi mają klimy więc chcę sobie coś takiego sprawić, ale chętnie posłuchałbym doświadczeń innych kolegów co już "przetarli szlak" :–)
W ogóle Cie nie rozumiem. Napełnienie klimy w warsztacie to 150-200zł więc po co kombinować?
Skąd wiesz, ze masz szczelna klimę?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Ja mam obecnie napełnioną klimę po R12 mieszanką propan/butan z butli, ale powinno się stosować gazy czyste chłodnicze odpowiednio R-290 propan i R600 izobutan w proporcjach 50/50, lub 60/40. Olej mineralny, lub PAO. Przed napełnieniem musisz sprawdzić szczelność, ew powymieniać oringi na pompie, chłodnicy i osuszaczu. Zrobić próżnię, pompą próżniową, albo przynajmniej sprężarką od lodówki. Napełniać na ssaniu w fazie gazowej, najpierw do wyrównania ciśnienia na wyłączonej klimie, następnie przy pracującej klimie na niepodwyższonych obrotach, do wypełnienia wziernika na osuszaczu, lub do uzyskania przegrzania na parowniku ok 5-6C. Nie mając zegarów, do momentu aż rurka ssąca (grubsza) z parownika ochłodzi się do ok 10-12C. Wagowo w porównaniu do R-12 mieszanki wejdzie ok 40% wagi R12.
- Od: 21 lut 2010, 04:12
- Posty: 125
a nie lepiej byłoby i łatwiej zrobić tak jak ja przy wykorzystaniu standardowych dostępnych czynników chłodniczych?
Poszukaj w tematach o klimie.. niedawno jak co roku podbijałem, aby był widoczny.
Poszukaj w tematach o klimie.. niedawno jak co roku podbijałem, aby był widoczny.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6