Zakup używanego auta – Mazda3 BK (2003 – 2008)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez grabu122 » 21 sie 2012, 22:58

akostarek napisał(a): 1. Czy diesel 1.6 -110koni jest bardziej dynamiczny niz benzyna 1.6-110koni?


osiągi tych samochodów są bardzo zbliżone. Konie nie mają tu zbyt dużo do rzeczy, cała różnica leży w przebiegu momentu obrotowego. W dieslu masz powiedzmy 1750 RPM, wciskasz gaz, samochód od razu rwie do przodu, osiąga max moment obrotowy i potem przyspieszenie zaczyna delikatnie maleć. W benzynie jest odwrotnie, na niskich obrotach silnik trochę przymula, a im wyżej tym lepiej. IMO dużo bardziej praktyczny jest przebieg momentu silnika diesla.


polecam zgłębić temat tego "magicznego" momentu obrotowego :P

Niezależnie czy silnik zasilany jest benzyną, czy olejem najefektowniej i najefektywniej przyspiesza w zakresie obrotów silnika przypadających pomiędzy maksymalnym momentem obrotowym, a mocą maksymalną.
W przybliżeniu nowoczesny turbodiesel najdynamiczniejszy jest w przedziale 2000-3800obr, a welozaworowa wolnossąca benzyna 4000-6000.
Wydaje się, że doładowany diesel jest praktyczniejszy, ale ma jedną denerwującą przypadłość, po osiągu obrotów mocy maksymalnej, po chwili nagle brakuje mu tchu.
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez akostarek » 21 sie 2012, 23:49

grabu122 napisał(a):polecam zgłębić temat tego "magicznego" momentu obrotowego :P

dlaczego? sam piszesz de facto o elastyczności, a diesle najefektywniej przyspiesza w zakresie obrotów przypadających na "górkę" momentu.

grabu122 napisał(a):Wydaje się, że doładowany diesel jest praktyczniejszy, ale ma jedną denerwującą przypadłość, po osiągu obrotów mocy maksymalnej, po chwili nagle brakuje mu tchu.

na niskich biegach można kręcić tego diesla bez problemu do 5000-5250 RPM, na wyższych biegach przełożenia są na tyle "długie", że rzadko zachodzi potrzeba zmiany biegu przy wyprzedzaniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez bbmalson » 22 sie 2012, 10:35

Jeszcze troche i bede sie znal na autach...czytajac to przypominam sobie jazde roznymi autami i rzeczywiscie jest cos w tym co piszecie. Jezdzac popularna 1.9 TDI w audi A3, przyspieszenie podoba mi sie neisamowicie, ale na wyzszych obrotach trzeba wrzucic kolejny bieg..z kolei w benzynie swojej 2.0 – 150 koni, przyspieszenie zaczynalo sie nieco pozniej. Czyli moment obrotowy ok.
A czy ktos jezdzil ta mazda, o ktorej pisze i moze wypowiedziec sie na temat awaryjnosci diesla? Nasluchalem i naczytalem sie o mega awaryjnym kole dwumasowym i filtrze czastek stalych (ktory ponoc po "przedmuchaniu" na trasie nie robi problemow juz) i tych innych awariach dieslowskich. Moze ktos moglbym doradzic mi czy rzeczywiscie jest tak ze kupujac diesla np na 3-4 lata, nastawic sie musze ze przynajmniej raz popsuje sie cos z tych drozszych rzeczy, i cala oszczednosc z jazdy idzie w bloto.
Ps. Nie znam sie na autach za bardzo, wiec prosze ewentualne fachowe skroty typu IMO lekko rozwinac, bede wdzieczny :)

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 21 sie 2012, 20:47
Posty: 9
Auto: brak

Postprzez widmo82 » 23 sie 2012, 00:22

15tys rocznie to malo, pytanie czy te 70% przebiegu w miescie to jest turlanie sie od swiatel do swiatel, czy raczej masz stale przejazdy gdzie smigasz bez zmian biegow praktycznie ze stala predkoscia ? Jesli na dodatek robisz odcinki po 10km to pamietaj ze FAP musi miec szanse sie wypalic. Jak dbasz o niego to nie ma opcji aby podniósł Ci cisnienie. Tzn musisz co kilka stowek wyleciec za miasto na pol godzinki. Ja na twoim miejscu pomyslalbym o benzynie 2.0 i zagazowaniu tego auta. Srednie spalanie wyniesie przy twojej jezdzie zapewne max 11litrow, ciezko bedzie zejsc ponizej 9 chyba ze wiecej tras przy predkosci ponizej 120-130. Oczywiscie musisz uwzglednic amortyzacje instalacji za ok 3-3,3 np BRC. Wyzsze koszty przegladow, dodatkowe ryzyko przepalenia wydechu, czestrze wymiany filtra powietrza itp itd. 15tyś to już powinno się opłacic jesli kupujesz auto na min 2lata. Ja mam podobne przebiegi jak Ty, tylko, że moja średnia prędkość to ok 45km/h Motor diesla 1.6 jak i oba motory benzynowe użyte w M3 raczej mają dobrą opinie, nawet w porównaniu do innych producentów. 2 masa komuś padła? Wg mnie to sporadyczne przypadki, podobnie jak filtr czasek. Popatrz sobie jakie problemy maja uzytkownicy mazd 6, ich wątek jest 10x dłuższy, fakt więcej uzytkowników, ale i tak jest duzo wiecej awarii w przeliczeniu na uzytkownikow niz w przypadku mazdy 3. Jak juz jednak nadmienilem wyzej, wszystko zalezy jak bardzo wolno i na krotkich odcinkach poruszasz sie po tym miescie. Ja w Warszawie glownie nabijam kilometry jezdzac ze srednia predkoscia 60-110. To chyba juz nie jest tryb miejski :) W Radomiu tez jakos tak sie sklada ze omijam swiatla.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez bbmalson » 23 sie 2012, 12:57

O filtr czasteczek chyba sie nie musze martwic, bo raz w tygodniu jade poza miasto ok 120 km..i tam predkosc normalna to 110-130 km/h. Co do miasta, to miasto 130 tysieczne, ale sprawdze na komputerze srednia predkosc ..raczej sa to trasy krotkie po 15-20 minut i nie rozpedzam sie bardziej niz 80km/h. Gaz sobie odpuszcze chyba, az taki oszczedny nie jestem ... teraz problem tylko ze znalezieniem mazdy w benzynie 1.6 albo 2.0 bo oglaszenia wszedzie od komisow, a chce od prywatnego sprzedawcy...czyli wg opinii ogolnej w mojej sytuacji benzyna bedzie lepsza tak?
Początkujący
 
Od: 21 sie 2012, 20:47
Posty: 9
Auto: brak

Postprzez akostarek » 23 sie 2012, 12:59

dokładnie, w tych silnikach koło dwumasowe jest dość trwałe, jeśli pada to są to sporadyczne przypadki przy dużych przebiegach.
Podstawowe bolączki tego diesla:
-koło pasowe wału
-podkładki pod wtryskami
-pęknięcia w przewodach dolotowych
-wycieki oleju (przeważnie niewielkie i można normalnie jeździć)
-zdarzały się przypadki padającego alternatora / sprężarki klimy, ale najczęściej też kończyło się na regeneracji
-przy słabym akumulatorze i braku ostrożności można uwalić komputer (chociaż nie wiem, czy po lifcie dalej jest ten problem)

oprócz tego raz na jakieś 120kkm przeczyszczenia może wymagać EGR i przepływomierz, do wymiany pewnie świece żarowe.
Do FAPa należy dolewać płynu katalitycznego co jakieś 80kkm (to można zrobić praktycznie samemu), jednak wymagane jest resetowanie modułu dawkującego – a tu już musi być ktoś z IDSem i trochę trzeba dać. Dość drogi jest filtr paliwa (poliftowy)
Czasem bywają problemy z czujnikami, głównie położenia wału korbowego i wałka rozrządu, puszczające pompy wody (chyba tylko przedlifty) i inne drobnostki.
Układ zasilania Boscha, w wielu przypadkach w razie problemów z wtryskami wystarczy regeneracja.
Turbo przy zachowaniu kilku prostych zasad nie powinno sprawiać problemów, teoretycznie nie do regeneracji, ale w Polsce już mają na nie patent ;)
Ogólnie może trochę nie obiektywnie, ale nie jest to jednostka nader awaryjna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez bbmalson » 23 sie 2012, 14:54

Te wszystkie usterki i zabiegi tycza sie diesla? Czy diesla i benzyny...bo wyglada to na mega wymagajace opieki auto ... az sie przerazilem :)
Początkujący
 
Od: 21 sie 2012, 20:47
Posty: 9
Auto: brak

Postprzez akostarek » 23 sie 2012, 15:19

Diesla, większość usterek które wymieniłem to przebieg 120-150kkm +, a na takim dystansie przy spalaniu 6 litrów / 100 km oleju napędowego (w porównaniu do powiedzmy 8 benzyny) zaoszczędzisz jakieś 15 tyś zł. Jeśli chodzi o benzynowy 1.6 to nie ma tam jakichś większych problemów, lubi rdzewieć miska olejowa, czasem jakaś sonda lambda pada (chociaż to chyba głównie w 2.0 się zdarzało), popytaj ludzi na forum z tym silnikiem, ale najczęściej eksploatacja sprowadza się do wymiany świec, filtrów, i płynów :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez bbmalson » 23 sie 2012, 22:12

Reasumujac...Mazda 3 z silnikiem 1.6 benzyna 105 koni, jest prawie tak samo dynamiczna jak diesel 105 konny...pali srednio 2 litry wiecej na 100km ale jest mniejsze ryzyko usterki i nie wymaga tak szczegolowej "pielegnacji".
Zgadza sie?
Początkujący
 
Od: 21 sie 2012, 20:47
Posty: 9
Auto: brak

Postprzez widmo82 » 24 sie 2012, 08:54

bbmalson napisał(a):Zgadza sie?

To trudne pytanie ale, bliżej mi do odpowiedzi: TAK, niż NIE :)
Tak jak napisał akostarek, diesel daje oszczednosci na paliwie nawet jak cena sie zrowna na zimę, to zawsze spada na pozostały okres roku. Te koszty awaryjnych podzespolow nie sa takie ogromne. Wymieniajac np koło pasowe wraz z napinaczem, paskiem, sprzeglem alternatora z robocizna zmiescisz sie spokojnie w tysiaku i to przy zastosowaniu bdb zamiennikow. Usterka pod nazwa "podkładki pod wtryskami" będzie kosztować myślę max 300zł Co do alternatora i klimy to są faktycznie wieksze koszta, ale na forum jest niewielu uzytkowników których ta usterka dopadla. Moim zdaniem w przypadku klimy to jazda z uszkodzonym zestawem czesci wymienionych na poczatku mojej wypowiedzi. Dolewka czynnika katalitycznego w przypadku diesla, to wydatek max 200zł na 60-80tyś. Pozostałe drobne usterki mozna usunąc samemu wlasnie jak napisal akostarek – przeczyscic to i owo. Niestety blednym jest wg mnie myslenie, kupie benzyne bede lal i jezdzil, jak kazde auto, wymaga zainteresowania wlasciciela. Jedno jest pewne, bardzo trudno kupic benzyne 2.0 – jest ich na naszym jak i zachodnim rynku bardzo mało a tych wartych uwagi jeszcze mniej. Charakterystyka pracy diesla wg mnie bardziej daje frajde w miescie, szybka reakcja na wcisniecie gazu i zostawiasz benzyniaki za sobą na pierwszych metrach. 2008r to mozna juz liczyc na zakup auta z przebiegiem ponizej 100k, przy duzym szczesciu i grubszym portfelu nawet blizej 50tys. Oba te silniki nie powinny zmusic Cie do wydatkow na naprawe w przebiegu do 100tys, pozniej prawdopodobienstwo wzrasta. Przed zakupem mojej 3ki, rozwazałem tez zakup CIVICa ufo, moze zrob to samo?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez mysiak » 24 sie 2012, 21:55

diesel z 2008 z przebiegiem w okolicach 50 kkm?? mało prawdopodobne, ale życzę powodzenia
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 21:02
Posty: 995 (1/11)
Skąd: pomorskie
Auto: Outlander

Postprzez miru1968 » 25 sie 2012, 16:54

Temat diesel czy benzyna – powiem szczerze te mędrkowania że to padnie tamto nie padnie to będzie do wymiany tamto nie będzie można o du..e potłuc.Kupowałem M3 to wiedziałem o wszystkich bolączkach tego motoru chciałem diesla i go kupiłem autko przy kupnie miało 3 lata i 103kkm pewne sprawdzone DSR. Do tej pory żadnych napraw wyciąłem tylko FAP powód –(podałem w innym wątku).Cieszy mnie małe spalanie i jazda tym autem nigdy nie brałem pod uwagę tego że będę robił tyle czy tyle kilometrów rocznie,wychodzę z założenia że jak coś padnie to trzeba będzie wymienić co zrobić to tylko rzecz martwa i ma się prawo popsuć.Jak sie chce szukać oszczedności to trzeba by sie cofnąć do lat fita 126p tam części były tanie.Prawda jednak jest taka że jak kupisz auto z przekręconym licznikiem nie ważne czy diesel czy benzyna a nie będziesz tego wiedział to nie dziw się że zaczyna to czy tamto padać. W naszym kraju niema ,nie było i nie będzie okazji trzeba sobie to wbić do głowy dobry egzemplarz musi kosztować nikt przy zdrowych zmysłach nie sprzedaje porządnego auta tanio, nawet jeśli się tak zdarzy to i tak idzie on po rodzinie albo znajomych.Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 15:11
Posty: 262 (2/2)
Skąd: Świetokrzyskie
Auto: MAZDA 3 BK 2006 1,6 ON była
MAZDA 3BL 2010 1,6 PB Exlusiw+
była
MAZDA CX 3 2016 2.0 PB Sky Energy
była
obecnie
MAZDA 3 BP 2021 2.0 PB

Postprzez some1 » 25 sie 2012, 17:40

mysiak napisał(a):diesel z 2008 z przebiegiem w okolicach 50 kkm?? mało prawdopodobne, ale życzę powodzenia


Kilka jest od ręki :)
http://szukaj.pl.mobile.eu/samochod/maz ... 08&lang=pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 17:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez bbmalson » 28 sie 2012, 10:00

A powiedzcie, czy oprocz otomoto, motoallegro i mobile.de polecacie jakies portale aukcyjne gdzie moglbym kupic taka mazde?
Początkujący
 
Od: 21 sie 2012, 20:47
Posty: 9
Auto: brak

Postprzez chmooreck » 28 sie 2012, 10:33

Ja bym się zdał na osoby sprowadzające na zamówienie – wyszukają dla Ciebie, sprawdzą, załatwią formalności.
wątek dla Ciebie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1121 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez sq2jul » 28 sie 2012, 23:20

Kolego uscilsij czy chodzi o model BK (starczy) czy BL (nowszy)? Wowczas przeniose watek do odpowiedniego dzialu.
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez bbmalson » 29 sie 2012, 09:48

Yyy BK czy BL hmm...moze wkleje link do zdjecia to bedzie mi latwiej okreslic bo nie wiem jakie to oznaczenie:

http://images43.fotosik.pl/585/2e46ff4b6e53c0a2med.jpg

Taka bym chcial :)

Dopisano 29 sie 2012, 09:49:

chmooreck napisał(a):Ja bym się zdał na osoby sprowadzające na zamówienie – wyszukają dla Ciebie, sprawdzą, załatwią formalności.
wątek dla Ciebie


..i jak sie nie myle skasuje dodatkowo 3-5 tysia za ta przyjemnosc :)
Początkujący
 
Od: 21 sie 2012, 20:47
Posty: 9
Auto: brak

Postprzez chmooreck » 29 sie 2012, 10:40

Nie iem ile skasują – zadzwoń i się dowiedz.
Zakup niesprawdzonego egzemplarza w ostatecznym rozrachunku może wyjść znacznie drożej...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1121 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez bbmalson » 29 sie 2012, 12:22

chmooreck napisał(a):Nie iem ile skasują – zadzwoń i się dowiedz.
Zakup niesprawdzonego egzemplarza w ostatecznym rozrachunku może wyjść znacznie drożej...


Oczywiscie ze moze wyjsc drozej jesli sie okaze ze jakis "trefny". W planie mam znalezc cos na internecie, pojechac z fachowcem i sprawdzic...ale poki co nic nie pojawia sie na aukcjach :/
Pzdr
Początkujący
 
Od: 21 sie 2012, 20:47
Posty: 9
Auto: brak

Postprzez Jericho » 30 sie 2012, 11:10

Warto sprawdzać dział "Sprzedam samochód" o ile się nie mylę kolega jerry wystawił tam swoją 3, 2008r sedan w automacie :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 09:17
Posty: 454 (0/2)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda 3 BK 1.6 MZR

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Moto