ASB – miga kontrolka 3hold
1, 2
witam proszę o pomoc
mój problem polega na tym, że jak włączam silnik i naciskam przycisk hold to reaguje, potem jak włączę D też działa, ale gdy samochód ruszy, to hold po chwili zaczyna migać (na desce z napisem 3hold)... po tym przycisk hold nie działa.
dopiero po wyłączeniu silnika i ponownym go uruchomieniu jest ok... aż do momentu jak samochód ruszy...
mój problem polega na tym, że jak włączam silnik i naciskam przycisk hold to reaguje, potem jak włączę D też działa, ale gdy samochód ruszy, to hold po chwili zaczyna migać (na desce z napisem 3hold)... po tym przycisk hold nie działa.
dopiero po wyłączeniu silnika i ponownym go uruchomieniu jest ok... aż do momentu jak samochód ruszy...
Ostatnio edytowano 9 paź 2011, 20:30 przez skibi79, łącznie edytowano 4 razy
- Od: 8 paź 2011, 17:23
- Posty: 4
- Skąd: Zawiercie
- Auto: Mazda Xedos 2.0 V6 r94
Opel omega B kombi 2.0 16V r97
skibi79 napisał(a):witam proszę o pomoc
mój problem polega na tym że jak włączam silnik to naciskam przycisk hold to reaguje na-desce rozdzielczej potem jak włączę draiw też działa gdy roszę hold po chwili zaczyna mrugać na desce z napisem 3hold lub biegi 2hold na S lub 1hold L nie ma reaki po tym na przycisk hold dopiero po wyłączeniu silnika jest ok
Prosze poprawic Temat i tresc posta, tak aby byl czytelny i zrozumoaly dla innych...

Mam na mysli tutaj zdania logiczne spojne i ortografie...
dzieki za poprawienie postu
ps. Prosze tez uzupelnic swoj profil uzytkownika...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Dokładnie pada jakiś elektor zawór, a na początek to polecam zapierni..ać do warsztatu który zajmuje się ASB i wymiana oleju i filtra w trybie EXPRESOWYM, coś mam przeczucie że kolega ma mało oliwy w ASB, u mnie było tak jak miałem nie dokręconą skrzynie do jednostki
Mechaniki 
I tak na przyszłość, jak skrzynia zaczyna: szarpać, miga hold, nie przerzuca dobrze biegów (uślizg) to nie czekamy, bo się może samo naprawi, tylko lecimy z tym do warsztatu, bo się samo naprawi, za 2,500zł
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)

I tak na przyszłość, jak skrzynia zaczyna: szarpać, miga hold, nie przerzuca dobrze biegów (uślizg) to nie czekamy, bo się może samo naprawi, tylko lecimy z tym do warsztatu, bo się samo naprawi, za 2,500zł
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Cześć. Brat kupił Xedosa 2.0 V6 automat z zepsutą skrzynią biegów.
Otóż auto nie miało 3 i 4 biegu. Oprócz tego jeździło bardzo dobrze, nie szarpał, sprzęgło się nie ślizgało.
Postanowił wymienić olej i wyczyścić, przedmuchać filtr skrzyni. Po tym straciło biegi wszystkie.
Jeśli auto było zgaszone i zapala się silnik, biegi działają tak jak powinny ale tylko przez chwile i to nie zawsze. Uda się ruszyć do przodu lub tyłu i koniec.
Po wyjęciu skrzyni okazało się że zaworek pompy oleju był zablokowany. Ale była już druga używana zamówiona więc ta nie była wkładana z powrotem. W drugiej zaworek chodził lekko i się nie zacinał, a po jej włożeniu biegi działały tyle co żeby sprawdzić w garażu. Czyli po puszczeniu pedału hamulca ruszało na wszystkich biegach.
Samochód został dokładnie złożony, wlany nowy olej, stan na zimnym i ciepłym taki jak powinien być na miarce, i po wyjechaniu z garażu zaczęły kończyć się biegi tak jak w tamtej. Czyli jak auto powinno ruszać po puszczaniu hamulca, to zaczęło po dodaniu gazu ruszać, ale po kilku sekundach koniec.
Po wepchaniu do garażu założyliśmy starą pompę bo ta trochę głośno chodziła i myśleliśmy ze to ona jest winna. Na tamtej jest identycznie tyle że auto znowu jechało, ale po chwili traciło biegi aż nie reagował na gaz. Trzeba było zgasić silniki zapalić i było można jechać 400 metrów i koniec, więc gasimy silnik i kolejne 400 metrów jedziemy. Sprawdziliśmy zaworek pompy oleju był zacięty, został oszlifowany i auto już po lekkim popuszczaniu hamulca bardzo chciało jechać. Po jechaniu na D, zatrzymaniu się i włączeniu R skrzynia przestaje reagować i została zblokowana. Po jakimś czasie udało się cofnąć, skrzynia się odblokowała, ale brak biegów. Wyciąganie zaworka, zamiana sprężynek czasem pomaga, ale tylko ruszyć i często tylko na wstecznym. Rusza tylko po zapaleniu silnika wtedy z pompy słychać taki głos jakiejś dziwnej pracy, po tym pompa cichnie, biegów brak.
Po wrzuceniu na D,S,L zaczyna mrugać kontrolka HOLD. Po sprawdzeniu błędów w skrzyni na diodzie pokazuje mi się jeden długi sygnał około 5 sek. i 5 krótkich czyli błąd nr 55 tak mi się wydaje i jest to coś od czujnika prędkości pół osi jak dobrze pamiętam lub licznika. Po zamianie czujnika błąd ten sam. I gdy jest podpięta dioda to napis HOLD mruga 6 razy i chwila przerwy. W tym miejscu moje, brata oraz innych obecnych członków tej awarii pomysły kończą. Jeśli ktoś ma ochotę to czytać i podać pomysł co jeszcze można sprawdzić bardzo proszę pisać lub dzwonić na nr brata 501 011 757. Ja uważam że to coś z ciśnieniem oleju, inni że elektryka, ale dziwne że skrzynie by popsuły się tak samo, i nie chce się wierzyć że to jest wina skrzyń, tu chyba jest coś innego, nie znajomego.
Otóż auto nie miało 3 i 4 biegu. Oprócz tego jeździło bardzo dobrze, nie szarpał, sprzęgło się nie ślizgało.
Postanowił wymienić olej i wyczyścić, przedmuchać filtr skrzyni. Po tym straciło biegi wszystkie.
Jeśli auto było zgaszone i zapala się silnik, biegi działają tak jak powinny ale tylko przez chwile i to nie zawsze. Uda się ruszyć do przodu lub tyłu i koniec.
Po wyjęciu skrzyni okazało się że zaworek pompy oleju był zablokowany. Ale była już druga używana zamówiona więc ta nie była wkładana z powrotem. W drugiej zaworek chodził lekko i się nie zacinał, a po jej włożeniu biegi działały tyle co żeby sprawdzić w garażu. Czyli po puszczeniu pedału hamulca ruszało na wszystkich biegach.
Samochód został dokładnie złożony, wlany nowy olej, stan na zimnym i ciepłym taki jak powinien być na miarce, i po wyjechaniu z garażu zaczęły kończyć się biegi tak jak w tamtej. Czyli jak auto powinno ruszać po puszczaniu hamulca, to zaczęło po dodaniu gazu ruszać, ale po kilku sekundach koniec.
Po wepchaniu do garażu założyliśmy starą pompę bo ta trochę głośno chodziła i myśleliśmy ze to ona jest winna. Na tamtej jest identycznie tyle że auto znowu jechało, ale po chwili traciło biegi aż nie reagował na gaz. Trzeba było zgasić silniki zapalić i było można jechać 400 metrów i koniec, więc gasimy silnik i kolejne 400 metrów jedziemy. Sprawdziliśmy zaworek pompy oleju był zacięty, został oszlifowany i auto już po lekkim popuszczaniu hamulca bardzo chciało jechać. Po jechaniu na D, zatrzymaniu się i włączeniu R skrzynia przestaje reagować i została zblokowana. Po jakimś czasie udało się cofnąć, skrzynia się odblokowała, ale brak biegów. Wyciąganie zaworka, zamiana sprężynek czasem pomaga, ale tylko ruszyć i często tylko na wstecznym. Rusza tylko po zapaleniu silnika wtedy z pompy słychać taki głos jakiejś dziwnej pracy, po tym pompa cichnie, biegów brak.
Po wrzuceniu na D,S,L zaczyna mrugać kontrolka HOLD. Po sprawdzeniu błędów w skrzyni na diodzie pokazuje mi się jeden długi sygnał około 5 sek. i 5 krótkich czyli błąd nr 55 tak mi się wydaje i jest to coś od czujnika prędkości pół osi jak dobrze pamiętam lub licznika. Po zamianie czujnika błąd ten sam. I gdy jest podpięta dioda to napis HOLD mruga 6 razy i chwila przerwy. W tym miejscu moje, brata oraz innych obecnych członków tej awarii pomysły kończą. Jeśli ktoś ma ochotę to czytać i podać pomysł co jeszcze można sprawdzić bardzo proszę pisać lub dzwonić na nr brata 501 011 757. Ja uważam że to coś z ciśnieniem oleju, inni że elektryka, ale dziwne że skrzynie by popsuły się tak samo, i nie chce się wierzyć że to jest wina skrzyń, tu chyba jest coś innego, nie znajomego.
Marcin
- Od: 23 wrz 2008, 17:58
- Posty: 155
- Skąd: Łomża
- Auto: Mazda 323f BA 1998r. Special Edition 1.5 16V
Nikt nic nie pomoże?
Marcin
- Od: 23 wrz 2008, 17:58
- Posty: 155
- Skąd: Łomża
- Auto: Mazda 323f BA 1998r. Special Edition 1.5 16V
jeden długi sygnał około 5 sek. i 5 krótkich czyli błąd nr 55 tak mi się wydaje
na moje oczko to źle interpretujesz kody błyskowe
Cyfra 1 (pozycja dziesiętna): Impuls świetlny o długości 1.2 sekundy, z 0.4 sekundową przerwą.
Przerwa, lampka gaśnie na 1.6 sekundy.
Cyfra 2 (pozycja jedności): Impuls świetlny o długości 0.4 sekundy, z 0.4 sekundową przerwą.
Przerwa, lampka gaśnie na 4.0 sekundy.
Kody błędów są wyświetlane cyklicznie – po ostatnim kodzie błędu pojawi się ponownie pierwszy, drugi etc.
-ale czy tak dokładnie jest niech wypowiedzą się bardziej zaawansowani użytkownicy pozdrawiam
Mazda Xedos 2.0l V6 24V
błąd jest tylko jeden i to właśnie ten. Mazda została zaprowadzona do warsztatu i stwierdzono sprzęgło hydrokinetyczne i tarczki biegów do wymiany. Tyle że sprzęgło jest drugie, a na biegu jak się jechało i pedał w podłogę to się nie ślizgało.
Marcin
- Od: 23 wrz 2008, 17:58
- Posty: 155
- Skąd: Łomża
- Auto: Mazda 323f BA 1998r. Special Edition 1.5 16V
Od jakiegoś czasu mam problem ze swoja humorzastą skrzynia
zaczęła strasznie przeciągać 1 i strasznie powoli rusza, przy dodaniu gazu rosną obroty ale samochód jedzie dosłownie w żółwim tempie, podobny ale znacznie mniejszy problem jest na 2, jak już przerzuci na 3 niby ok ale czasem zacina się jej bieg i zaczyna mrygać kontrolka 3hold, ta sama kontrolka potrafi zapalić się po trasie kiedy samochód jedzie z określoną prędkością wtedy jest szarpnięcie i automatycznie wzrastają obroty
nie mam pojęcia czy to coś poważnego i potrzebna wymiana skrzyni czy jeszcze da się uratować moją kluseczkę, może macie namiary na jakiegoś mechanika w okolicy Łomży bądź Białegostoku?
- Od: 17 lip 2012, 16:55
- Posty: 7
- Auto: mazda Premacy na co dzień i Xedosik do zabawy :)
madziqqq napisał(a):Od jakiegoś czasu mam problem ze swoja humorzastą skrzyniazaczęła strasznie przeciągać 1 i strasznie powoli rusza, przy dodaniu gazu rosną obroty ale samochód jedzie dosłownie w żółwim tempie, podobny ale znacznie mniejszy problem jest na 2, jak już przerzuci na 3 niby ok ale czasem zacina się jej bieg i zaczyna mrygać kontrolka 3hold, ta sama kontrolka potrafi zapalić się po trasie kiedy samochód jedzie z określoną prędkością wtedy jest szarpnięcie i automatycznie wzrastają obroty
nie mam pojęcia czy to coś poważnego i potrzebna wymiana skrzyni czy jeszcze da się uratować moją kluseczkę, może macie namiary na jakiegoś mechanika w okolicy Łomży bądź Białegostoku?
Nic innego jak skończyły Ci się tarczki, ślizgają się i taki masz tego efekt.
Czym szybciej naprawisz tym lepiej. Najlepiej jest zregenerować skrzynie swoją niż kupować używaną.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
radar88 napisał(a):Najlepiej jest zregenerować skrzynie swoją niż kupować używaną.
Może i najlepiej.
Ale profesjonalna regeneracja takiej skrzyni to koszt ok. 3,5 tyś zł.
Taniej zrobić swapa na manualną.
Hazu napisał(a):Może i najlepiej.
Ale profesjonalna regeneracja takiej skrzyni to koszt ok. 3,5 tyś zł.
Taniej zrobić swapa na manualną.
Albo jechać do Dębicy, koszt 2kafle, bądź tak jak piszesz, przerzutka na M/T
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
madziqqq napisał(a):ajwięc mazda albo pójdzie na złom albo znajdzie się na nią jakiś chętny za grosze bo szkoda mi pakować tyle kasy w samochód który w tej chwili i tak służyłby tylko do zabawy
Możesz montować zestaw do M/T i będziesz miał święty spokój, a auto po hula dłużej.
Automaty jeżeli nie były zadbane, wymiana oleju, tarczki na czas i był ciśnięty ile fabryka dała, to niestety długo nie wytrzyma...
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
madziqqq napisał(a):ajwięc mazda albo pójdzie na złom albo znajdzie się na nią jakiś chętny za grosze bo szkoda mi pakować tyle kasy w samochód który w tej chwili i tak służyłby tylko do zabawy
Ja bym kupił albo przerobił.
Hazu napisał(a):Ja bym kupił albo przerobił.
Hazu miał na myśli kupić skrzynię
Jak byś chciał to posiadam:
półosie i przeguby
skrzynię, biegi wchodzą lekko
Lewarek razem z cięgłami
Nawet się sprzęgło znajdzie z dociskiem
Więcej info na PW
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6