Wymiana rozrządu

Postprzez szkodnik_byd » 8 sie 2012, 13:41

Jak nie ma kasy niech nie robi nic i poczeka na kasę

Prawda jest taka ze ori rozrzad wytrzymywal ponad 10 lat i ponad 200tys km wiec jak to ma być chwila zwloki to jeździć i się nie przejmować a jak pasek walnie to tylko unieruchomi auto do czasu wymiany
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6186 (915/440)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez @marcin@ » 8 sie 2012, 13:59

szkodnik_byd napisał(a):Jak masz fs silnik to smialo możesz nie wymieniać rozrzadu


A jak w przypadku 1,8 FP? Bo chyba nawet tu na forum czytałem, że stres jest tylko z dieslam?
Początkujący
 
Od: 30 wrz 2010, 15:34
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GF 00" 1,8 FP

Postprzez MAT » 8 sie 2012, 15:01

z FP jest dokładnie ta sama historia, tylko w dieslu jest problem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 20:08
Posty: 280
Skąd: Lublin
Auto: E39 M57D30 02'

Postprzez tadziomaru1 » 8 sie 2012, 22:26

Opłaca się kupić ori pasek w ASO bo nie jest dużo droższy niż Gates, który jest średnio kiepski. Można kupować paski Bando lub Mitsuboshi, są one bardzo dobre. W takich samych pieniądzach są dostępne w normalnych sklepach paski Unitta, są one najlepsze i właśnie ta firma robi paski dla Mazdy. Rolki napinające NTN lub Koyo. Sprężynka tylko ori Mazda. W benzyniaku pompy wody nie napędza pasek rozrządu, lecz osprzętu, w związku z tym rok temu wymieniając rozrząd w swojej nie wymieniłem pompy, gdyż uważam, że jeśli coś jest dobre, to nie należy tego wyrzucać bo to marnotrawstwo i szkoda kasy. Poza tym nie ma pewności że gdybym założył nową to wytrzymała by dłużej niż ta która jest.
Jeśli chodzi o Diesla to wszystkie części muszą być ori, bo w przypadku awarii rozrządu góra silnika ulega nieodwracalnemu zniszczeniu i praktycznie lepiej go wyrzucić niż naprawiać.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez kubad » 13 sie 2012, 21:30

Witam.
Niedawno zakupiłem swoją Mazdę z przebiegiem 190tys i przymierzam się do wymiany rozrządu. W "książce serwisowej" rozrząd zmieniany przy 105tys.

Rozejrzałem się trochę i mam następujące propozycje:
– Przewijający się wcześniej japoński zestaw: pasek Mitsuboshi, rolki NTN i GMB znalazłem w cenie 290zł
– Zestaw niemiecki firmy INA (pasek i dwie rolki), na który namawia mnie mechanik w cenie 360zł. Czy ktoś ma doświadczenia z podzespołami tej marki?

Chce również wymienić sprężynkę. Jest ona dostępna w zwykłym sklepie moto. Sprzedawca powiedział, że jest tylko ori w cenie 25zł. Czy możliwe, że jest dostępna poza serwisem?

Prawdopodobnie wymienię też pompę wody – GMB 185zł. Czy do tego zestawu jest potrzebne coś jeszcze (np. uszczelka pokrywy zaworów)?
Początkujący
 
Od: 13 sie 2012, 20:39
Posty: 4
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GF 2000r
2.0 16V 115KM

Postprzez MAT » 14 sie 2012, 11:09

z tych dwóch opcji ja bym założył zestaw INA, tego pierwszego się obawiam ze względu na zbyt atrakcyjną cenę (prawie tyle co sam porządny napinacz) i to że rolka na napinaczu jest NTN nie świadczy że będzie działał. INA rolki sama produkuje a dostawcą paska będzie conti lub gates (chociaż na pasku oczywiście się podpisze INA :P ) Jeśli chodzi o sprężynkę ja się nie spotkałem z zamiennikiem ale wiele firm pakuje OE w swoje opakowania i nadaję własne nr więc mogłeś spotkać w sklepie, ewentualnie poszukaj jeszcze w necie zestawów OE, do benzyny nie były chyba mocno drogie. Co do uszczelki w zależy w jakim stanie jest stara czasami wystarczy trochę silikonu. <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 20:08
Posty: 280
Skąd: Lublin
Auto: E39 M57D30 02'

Postprzez kubad » 14 sie 2012, 22:15

MAT napisał(a):z tych dwóch opcji ja bym założył zestaw INA, tego pierwszego się obawiam ze względu na zbyt atrakcyjną cenę (prawie tyle co sam porządny napinacz) i to że rolka na napinaczu jest NTN nie świadczy że będzie działał.
To już nie producent a cena jest wyznacznikiem? Czyli na forum powinno się pisać polecam pasek Mitsuboshi (rolkę NTN, itd) nie tańsze niż... :| Jaki napinacz jest "porządny"?
MAT napisał(a):INA rolki sama produkuje a dostawcą paska będzie conti lub gates (chociaż na pasku oczywiście się podpisze INA :P )
Z tego co wiem są też paski Contitecha i Gatesa, ale w sumie nie wyklucza to, że producentem jest któryś z wymienionych...
MAT napisał(a):Jeśli chodzi o sprężynkę ja się nie spotkałem z zamiennikiem ale wiele firm pakuje OE w swoje opakowania i nadaję własne nr więc mogłeś spotkać w sklepie
No właśnie czy ktoś się spotkał/kupił/montował?
MAT napisał(a):ewentualnie poszukaj jeszcze w necie zestawów OE, do benzyny nie były chyba mocno drogie.
No cena pewnie sporo wyższa niż te trzy stówy. A czy w 12 letnim aucie można wydłużyć okres eksploatacji takiego zestawu? Sądzę, że nie specjalnie...
Początkujący
 
Od: 13 sie 2012, 20:39
Posty: 4
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GF 2000r
2.0 16V 115KM

Postprzez MAT » 15 sie 2012, 11:00

Nie generalizuj że powinno się pisać tak czy siak na forum, wyraziłem swoją opinię w oparciu o kilkuletnie doświadczenie w handlu częściami, i jak sam napisałeś "rolkę NTN" a mowa jest o całym napinaczu więc nie tylko rolka ma się kręcić ale też napinacz działać, spotkałem się z napinaczami które miały rolki NTN a pozostała część napinacza to chiński szajs.Jeśli cały napinacz jest w opakowaniu NTN a nie firmy "no name" lub w woreczku to zapewne będzie dobry ale wg mnie cudów nie ma i np. za 100zł dobrego napinacza się nie kupi.Jeśli dobrze pamiętam jakości OE i na pierwszy montaż było wkładane NSK które np spotkałem w opakowaniu ruvilla ale taki napinacz to koszt ok 300zł.Jeśli chodzi o sprężynkę to tak jak pisałem spotkałem się z przepakowanym oe np:hipol,dawne JC cena podobna do aso.Rozrząd oe potrafi wytrzymać i 150tys km wystarczy poczytać na forum, zresztą wszytko już chyba zostało powiedziane w tym temacie.
p.s. uzupełnij profil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 20:08
Posty: 280
Skąd: Lublin
Auto: E39 M57D30 02'

Postprzez kubad » 15 sie 2012, 14:56

Spoko nie wiedziałem, że masz doświadczenie w sprzedaży części. Ja jestem w stanie zapłacić nawet pięć stów za komplet, ale nie lubię też przepłacać, dlatego analizuje tańsze oferty – głównie oferowane przez Łódzkie sklepy:
http://allegro.pl/rozrzad-mazda-323-626 ... 92031.html
http://allegro.pl/rozrzad-mazda-323-626 ... 97062.html
http://allegro.pl/rozrzad-mazda-323-626 ... 34508.html
ale zdaję sobie sprawę z tego, że są też takie ogłoszenia:
http://allegro.pl/rozrzad-mazda-626-323 ... 29151.html
...a w sumie to tylko 150zł róznicy, tylko nie wiem czy nie będę się obawiał jeździć na tym ponad 60tys.
Początkujący
 
Od: 13 sie 2012, 20:39
Posty: 4
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GF 2000r
2.0 16V 115KM

Postprzez MAT » 15 sie 2012, 19:17

i tu masz prosty przykład o co chodzi, w pierwszym linku opakowanie napinacza japan-parts i właśnie na takie napinacze było u mnie w firmie dużo reklamacji do tego stopnia że przestaliśmy nimi handlować mimo atrakcyjnej ceny.Natomiast ostatni link napinacz NSK, rolka NTN w swoich opakowaniach, pasek OE i takie coś warto założyć, chociaż ta INA pewnie też będzie chodzić <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 20:08
Posty: 280
Skąd: Lublin
Auto: E39 M57D30 02'

Postprzez kubad » 16 sie 2012, 00:44

OK to już mniej więcej wiem co robić, ale tak na marginesie z tych łódzkich zestawów (link 1 i 3) pewnie też by się złożyło podobne rolki NSK (napinająca) i NTN (prowadząca)?
Początkujący
 
Od: 13 sie 2012, 20:39
Posty: 4
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GF 2000r
2.0 16V 115KM

Postprzez Riki » 17 sie 2012, 00:09

Rozrząd OE/OEM – obecnie 449PLN sprzedajemy, paski inne aniżeli OE MAZDA, wszystko na max 60tys.km.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Simas » 9 sie 2013, 12:08

Czytam i czytam i nie bardzo rozumiem. Zauważyłem wiadomości typu że w silniku FS (mam 115KM 2.0FS) nie trzeba wymieniać rozrządu, przypadkiem to nie jakaś bujda? Podobnie jak z tym że nic się nie stanie silnikowi gdy pasek pęknie. W warsztacie mechanik mi mówił że (prócz starej łady samara) to nie ma aut gdzie po urwaniu paska silnik może się nie uszkodzić i taka sytuacja to 99% przypadków. Więc jak to jest?
Czy pompa wody także koniecznie musi być wymieniona, czy wystarczy pasek i napinacze?
Ostatnio edytowano 10 sie 2013, 13:13 przez Simas, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2011, 10:38
Posty: 120 (0/6)
Skąd: B100k
Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS '99 + LPG KME

Postprzez zita » 9 sie 2013, 13:16

Witam.
Na 99% ten silnik jest bezkolizyjny, pompę wody jeśli jest dobra można nie wymieniać to zależy od przebiegu.Rozrząd wymienia się po około 90kkm.Ja tak robie. <czytaj>
Mazda 626 2.0 16V 2000r
Wałbrzych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2011, 07:52
Posty: 104
Skąd: Wałbrzych
Auto: Mazda 626 2.0 16V 115KM

Postprzez kierownik » 9 sie 2013, 14:14

Simas napisał(a):mechanik mi mówił że (prócz starej łady samara) to nie ma aut gdzie po urwaniu paska silnik może się uszkodzić i taka sytuacja to 99% przypadków. Więc jak to jest?

zmień mechanika
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Simas » 9 sie 2013, 23:21

Czyli jadąc z prędkością powiedzmy 120km/h zrywa się pasek i komplenie żadnych uszkodzeń?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2011, 10:38
Posty: 120 (0/6)
Skąd: B100k
Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS '99 + LPG KME

Postprzez miro62 » 10 sie 2013, 10:27

Simas napisał(a):Czyli jadąc z prędkością powiedzmy 120km/h zrywa się pasek i komplenie żadnych uszkodzeń?

W necie jest sporo na ten temat jak i na forum MS
http://nemi.ovh.org/mazda_faq.php
...fragment...
"Czy silniki Mazdy 626 GE są bezkolizyjne?
Tak, ale tylko benzynowe (FP 1.8 16V, FS 2.0 16V oraz KL 2.5 V6 24V). Zerwanie paska rozrządu w silniku Diesla jest bardzo kosztowne!"
kierownik napisał(a):zmień mechanika

Dokładnie <spoko>
miro62
 

Postprzez Simas » 10 sie 2013, 12:33

Mechanik jest dobry (to większy warsztat), poza tym wolałbym sam nawet powiedzieć komuś że powinien wymienić rozrząd jeśli nie mam pojęcia kiedy i czy w ogóle był wymieniany i może być później problem. Aniżeli świecić oczami gdy klient przyjedzie autem na lawecie i zacznie piłować twarz "ale przecież pan powiedział że nic się nie stanie".
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2011, 10:38
Posty: 120 (0/6)
Skąd: B100k
Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS '99 + LPG KME

Postprzez miro62 » 10 sie 2013, 12:45

Simas napisał(a):Mechanik jest dobry (to większy warsztat),

Dla mnie im większy tym gorszy – z reguły to nie mechanicy tylko wymieniacze, no ale to moje zdanie i przykre doświadczenia :]
miro62
 

Postprzez Simas » 10 sie 2013, 13:12

Akurat ja miałem złe doświadczenia z małym warsztatem, ten został polecony tutaj na forum :) przez użytkowników z regionu.
Mniejsza z tym zauważyłem że był błąd w mojej pierwszej wiadomości w tym temacie tak więc się poprawie.
to nie ma aut gdzie po urwaniu paska silnik może się NIE(zabrakło) uszkodzić

ale chyba nikt nie zauważył :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2011, 10:38
Posty: 120 (0/6)
Skąd: B100k
Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS '99 + LPG KME

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6