czy jak wskazowka wejdzie troche na ta gruba kreske przy E, czy moze jak sie z nia zrowna? a moze jak spadnie pod nia. Pytam bo moze ktos wie a ja nie chce probowac narazie hehe
Kiedy jest NA PRAWDE malo paliwa, wskazania licznika z obrotomierzem
Strona 1 z 1
Witam, jakis czas temu zmienilem licznik na taki z obrotmierzem, ale nie jezdizlem na PB, teraz sie przestawilem spowrotem na bene i chicalbym wiedziec kiedy na prawde jest bardzo malo paliwa?
czy jak wskazowka wejdzie troche na ta gruba kreske przy E, czy moze jak sie z nia zrowna? a moze jak spadnie pod nia. Pytam bo moze ktos wie a ja nie chce probowac narazie hehe
czy jak wskazowka wejdzie troche na ta gruba kreske przy E, czy moze jak sie z nia zrowna? a moze jak spadnie pod nia. Pytam bo moze ktos wie a ja nie chce probowac narazie hehe
- Od: 20 maja 2004, 19:22
- Posty: 362
- Skąd: Wrocław/Międzybórz
- Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'
dlaczego nie próbować , mały karnister w bagażniku i jazda do końca
tylko najlepiej na szosie , żeby czasem paliwko na skrzyżowaniu się nie skończyło
Ja tak zrobiłem , chociażby po to żeby sprawdzić wskazania zegara, tak by później niespodzianki nie było.
tylko najlepiej na szosie , żeby czasem paliwko na skrzyżowaniu się nie skończyło
Ja tak zrobiłem , chociażby po to żeby sprawdzić wskazania zegara, tak by później niespodzianki nie było.
- Od: 2 sty 2006, 18:21
- Posty: 76
- Skąd: Bydgoszcz
Jak u mnie kontrolka rezerwy zaczyna mrugać, to dolewam. I tak muszę zatankować, więc nie czyni mi to różnicy, czy zrobię to wcześniej, czy później. Mazda z tego powodu więcej paliwa nie spali
.
Jednak jak kupiłem auto i wracałem z Gorzowa Wielkopolskiego, to jechałem na oparach. Sam się zastanawiałem, czy dojedziemy do najbliższej stacji paliw. Na stacji jeszcze paliwo miałem (nic nie przerywało), a wskazówka była na trzy, cztery grubości wskazówki poniżej ostatniej kreski. U mnie właściwie rezerwa zapala się bodaj na poziomie około jednej, dwóch grubości wskazówek ponad ostatnią kreską. A rezerwa wynosi około 7-10l. Warto zwrócić uwagę jednak na fakt, iż zawsze kilka litrów paliwa zostaje w baku, bo bak nie jest jak kanister, lecz wewnątrz jest taka miska, która ma niwelować wahania poziomu paliwa na zakrętach i przy dynamicznej jeździe. Dlatego też w takiej misce jest paliwo, z którego jest ono dopiero pobierane, natomiast cześć paliwa ozostaje w baku poza tą miseczką – ono do wewnętrznego pojemnika nigdy się nie naleje, gdyż nie przeleje się przez krawędź owej miseczki, a poza tym jest to celowo tak rozwiązane, gdyż dodatkowo ma to za zadanie trzymać tzw. "syf" (wodę, rdzę, zanieczyszczenia) daleko od układu zasilania paliwem.
Pozdrawiam
..::GofNet::..
Jednak jak kupiłem auto i wracałem z Gorzowa Wielkopolskiego, to jechałem na oparach. Sam się zastanawiałem, czy dojedziemy do najbliższej stacji paliw. Na stacji jeszcze paliwo miałem (nic nie przerywało), a wskazówka była na trzy, cztery grubości wskazówki poniżej ostatniej kreski. U mnie właściwie rezerwa zapala się bodaj na poziomie około jednej, dwóch grubości wskazówek ponad ostatnią kreską. A rezerwa wynosi około 7-10l. Warto zwrócić uwagę jednak na fakt, iż zawsze kilka litrów paliwa zostaje w baku, bo bak nie jest jak kanister, lecz wewnątrz jest taka miska, która ma niwelować wahania poziomu paliwa na zakrętach i przy dynamicznej jeździe. Dlatego też w takiej misce jest paliwo, z którego jest ono dopiero pobierane, natomiast cześć paliwa ozostaje w baku poza tą miseczką – ono do wewnętrznego pojemnika nigdy się nie naleje, gdyż nie przeleje się przez krawędź owej miseczki, a poza tym jest to celowo tak rozwiązane, gdyż dodatkowo ma to za zadanie trzymać tzw. "syf" (wodę, rdzę, zanieczyszczenia) daleko od układu zasilania paliwem.
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
GofNet napisał(a):ak u mnie kontrolka rezerwy zaczyna mrugać, to dolewam. I tak muszę zatankować, więc nie czyni mi to różnicy, czy zrobię to wcześniej, czy później. Mazda z tego powodu więcej paliwa nie spali usmiech.
tylko ze ja rezerwy nie mam (przeszczep licznika)
P0L4K napisał(a):nie wiem czy jest duza roznica ale qmpel w B6 jak ma ponizej ostatniej kreski to jeszcze jezdzi szok
mysle ze roznicy w baku nie ma
- Od: 20 maja 2004, 19:22
- Posty: 362
- Skąd: Wrocław/Międzybórz
- Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'
ja jeżdzę jeszcze poniżej ostatniej kreski, narazie jeszcze nie stanęłem , ale jak ktoś słusznie zauważył jak zatankujesz wczesniej to i tak spali tyle samo, pozdro...
a... moja i tak więcej pali więc się nie przejmuj zbytnio.
a... moja i tak więcej pali więc się nie przejmuj zbytnio.
- Od: 11 sty 2006, 17:12
- Posty: 21
- Skąd: Siedlce
- Auto: 323f BG 1,8 GT '91
nie to ze spali tyle samo to ja wiem
chcialem tylko orientacyjnie wiedziec jak to wyglada na tym liczniku, bo na starym (z duzym wskaznikiem paliwa) na kresce E jeszcze jezdzilem bez problemow
Myslalem ze tu jest gorzej hehe
- Od: 20 maja 2004, 19:22
- Posty: 362
- Skąd: Wrocław/Międzybórz
- Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'
Akurat na E zapala sie komornik, da sie jeszcze przejechac z rozwaga kilkadziesiat km 
no to sie ostatnio zdiwilem.. strzaleczka lekko ponad E i stanalem... a powinienem jeszcze z 60 km zrobic. Podejrzewam ze to woda w baku (2 lata nie jezdzilem na benie+ostatnie mrozy) Filtra paliwa jkeszcze nie zmienialem lezy w bagazniku i teraz moje pytanie, jak sie najlepiej tego pozbyc? sa te magiczne srodki na bazie dentki mam zamiar to zanabyc
ale lepiej uzyc chyba na starym filtrze? nie wykluczam tez opcji ze to zapchany filtr paliwa nie byl jeszcze nigdy zmieniany... Co radzicie? aha z tankowaniem do pelna to nie jest dobry pomysl w obecnej mojej sytaucji finansowej (sesja dla studenta jest dosc kosztowna hehe )
- Od: 20 maja 2004, 19:22
- Posty: 362
- Skąd: Wrocław/Międzybórz
- Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'
U mnie skolei wskazówka jest już na ostatniej kresce a przy dośc oszczędnej jeździe potrafie jeszcze przejechac ok. 60 km.
Dziwna jakaś akcja z tym 'pomiarem' benzyny w tym modelu jest. Większosć ludzi się na to skarży i ja niestety też.
Np, po zalaniu benzyny za 100 zł wskazówka pokazywała mi 3/4 baku a przeciez weszło tylko ok. 28 litrów.
Właśnie
mam pytanie: jaka jest dokładna pojemność baku w Madzi 323 3drzwiowej z 91 roku (nie wiem czy rocznik ma coś do rzeczy, w każdym razie podaje
)
pozdro
Dziwna jakaś akcja z tym 'pomiarem' benzyny w tym modelu jest. Większosć ludzi się na to skarży i ja niestety też.
Np, po zalaniu benzyny za 100 zł wskazówka pokazywała mi 3/4 baku a przeciez weszło tylko ok. 28 litrów.
Właśnie

pozdro
Sensey
- Od: 1 lut 2006, 09:27
- Posty: 63
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323 BG 1,3 16V 91'
u mnie w 1.3 16 V ( gażnik) jak zrównała się z niajniższą kreska przejechałem jescze ok 30 km do najbliższej stacji

- Od: 6 cze 2005, 23:00
- Posty: 57
- Skąd: Piastów
- Auto: jeździ bokiem
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość