Mazda6 – Jaką instalację założyć?

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez brencik » 30 cze 2012, 21:48

Tak samo to wygladaja posty wiekszosci mędrców gazowych na tym forum opiewajace STAG-a.
Nie reklamuje BRC ani nie zakladam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 14:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez fexxer » 2 lip 2012, 10:26

Wyobraź sobie, że Ci "mędrcy" mają już jakieś doświadczenie w zakładaniu instalacji gazowych, a ich opinie są poparte praktyką :) Jeśli będziesz miał podobne doświadczenie i będziesz wnosił coś konkretnego do tematu to chętnie Cię wysłucham. Na razie Twoje wywody odczytuję z pewna dozą nonszalancji.

Co do samej instalacji BRC, nie mam złego zdania, znajomi mają w Golfie IV i Polo III, nie narzekają.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2012, 22:31
Posty: 89
Auto: Mazda 6 Hatchback, 2.0 16V 141KM LF – 2003r + LPG

Postprzez ralfvip » 14 lip 2012, 19:36

Witam
Jaki sterownik wybrać STAG-300 ISA2 czy STAG-300 Premium do Mazdy6 2.0 147KM 2007rok?

STAG-300 Premium ma następujące dodatkowe opcje których nie ma STAG-300 ISA2:
– komunikacja z każdym samochodowym systemem OBD II i EOBD (nie tylko CAN)
– stałe łącze z OBD pojazdu, nie zakłócające pracy systemu OBD i umożliwiające podłączenie testerów, urządzeń diagnostycznych, itp.
– oddzielna adaptacja wtryskiwaczy na BANK 1 i na BANK 2
– inteligentny System Autokorekcji ISA (bieżące monitorowanie korekcji krótko i długoterminowych
STFT i LTFT)
– odczytywanie korekcji ECU silnika
– dobór składu mieszanki do bieżących korekcji sterownika benzynowego

Natomiast STAG-300 ISA2 ma:
– inteligentny System Autoadaptacji ISA2 (automatyczna korekcja na podstawie czasów wtrysku benzyny)

Pytanie brzmi: Czym w praktyce różnią się powyższe sterowniki? Który będzie lepszy dla mojej Mazdy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2011, 10:06
Posty: 177
Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium

Postprzez piomal » 23 lip 2012, 21:11

2.0, 147KM, 2007rok, Stag Premium. Wg mojego gazownika (ja się nie wymądrzam :) ) podstawowa różnica polega na tym, że korekcje są dokonywane w czasie rzeczywistym, praktycznie skład mieszanki jest przez cały czas optymalny. Jeżdżę na razie 3 miesiące, w różnych warunkach, przejechałem ok. 8tys. km i żadnych problemów.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2012, 18:12
Posty: 1
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 Skypassion 2015 r.

Postprzez horolezec » 7 sie 2012, 16:37

"Szacunkowy koszt instalacji to 3200zł. Proponuje Panu elektronikę lpgtech na reduktorze shark i wtryskiwaczach hana z uwagi na to że jest to bardzo nietypowe auto i niemożna zaoszczędzić na osprzęcie, jak chce być Pan zadowolony".

Ja dostałem ofertę jak wyżej. Co myślicie? Chciałem Staga, ale jakoś ciężko kogoś w okolicy u mnie znaleźć kto by go montował i potem ewentualnie serwisował tak, żeby nie trzeba było kawał jeździć.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 mar 2012, 23:36
Posty: 15
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 GG, 2.0 16V 141 km Exclusive, 2004 r. Kombi Czerwona

Postprzez ralfvip » 7 sie 2012, 22:06

Cześć

Dane techniczne mojej instalacji gazowej którą ostatnio założyłem:
sterownik: STAG 300 Premium
wtryskiwacz: HANA 2000 TYP A (zielone)
zawór gazowy: Valtek
reduktor: ACR01
zbiornik: Bormech 630/55L toroidalny
wielozawór: Tomasetto
zawór tankowania: Tomasetto
wlew: Pod klapkę
inne: Filtr fazy lotnej puszkowy z odstojnikiem, pokrowiec na koło zapasowe

Warsztat:
PPUH Gaz-Parts
28-100 Busko-Zdrój
Młyny 23
e-mail: info@autogaz-busko.pl

Jak na razie przejechane tylko 500km, ale póki co wszystko pracuje wyśmienicie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2011, 10:06
Posty: 177
Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium

Postprzez jacoo » 7 sie 2012, 22:28

Zestaw proponowany przez Bananmin'a mogę z czystym sumieniem polecić.
Przede wszystkim POLECAM jego usługi – fachowo, konkretnie , bez kombinowania. <spoko> <spoko>

PS: Krzychu zrobiłem już prawie 7kkm na tej instalacji i jest bardzo OK.
Ciągnie od dołu do góry, nie brakuje w pełnym zakresie obrotów :)
Spalanie : miasto 10.5-11.00 trasa ok 9.00

http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/45875
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 mar 2012, 22:07
Posty: 6
Skąd: Kraków
Auto: 2.0i 16V 141KM – LF (GY)

Postprzez horolezec » 10 sie 2012, 00:02

Koledzy powyżej pomogli jak cholera, nie ma co. To, że STAG jest OK wszyscy chyba wiedzą, a mi chodziło jednak o ocenę alternatywy. Ktoś coś wie o tym LPG TECH?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 mar 2012, 23:36
Posty: 15
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 GG, 2.0 16V 141 km Exclusive, 2004 r. Kombi Czerwona

Postprzez fexxer » 10 sie 2012, 22:27

Mało kto ma instalacje lpgtech, dlatego nie dziw się, że mały odzew. Sam posiadam Staga i takich osób znajdziesz chyba najwięcej.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2012, 22:31
Posty: 89
Auto: Mazda 6 Hatchback, 2.0 16V 141KM LF – 2003r + LPG

Postprzez rumunn95 » 10 sie 2012, 22:44

horolezec napisał(a):Koledzy powyżej pomogli jak cholera, nie ma co. To, że STAG jest OK wszyscy chyba wiedzą, a mi chodziło jednak o ocenę alternatywy. Ktoś coś wie o tym LPG TECH?

jeżeli wiesz ze stag jest ok to nad czym się zastanawiać ,lepiej dołożyc 200-300pln i mieć spokój a nie później wozic się po gaziarzach .Pozdr.
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez grzegorz176 » 17 sie 2012, 11:31

Witam;
Aby cieszyć się z niskich kosztów eksploatacji auta na LPG (bo zazwyczaj po to montujemy instalację), nie należy oszczędzać na samej instalacji, a szczególnie na warsztacie, który będzie ją montował. Te 2 rzeczy (instalacjia i montaż) powinny być ostatnimi, na których powinniśmy próbować oszczędzać. Takie mam doświadczenia z poprzednich aut z LPG (Primerki – ale mi ich szkoda było <płacze> ).
"Nie czas żałować róż, gdy płoną lasy..."
Początkujący
 
Od: 17 sie 2012, 10:20
Posty: 7 (0/1)
Skąd: Zachodniopomorskie, PL
Auto: Mazda 3 BN SD 2017 2.0 AT 120KM Soul Red, SkyPassion;
M6 1.8l 120 KM 2004 Hatchback
LPG BRC Sequent 24

Postprzez rumunn95 » 17 sie 2012, 12:32

Prawda polac mu
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez ralfvip » 17 sie 2012, 18:32

Nie ma co wymyślać jak lpg to tylko stag. Zaraz po zalozeniu instalacji przejechałem 500km po mieście oraz kolejne 500km w bieszczadach. Spalanie na poziomie 10litrow i poniżej tak do 9litrow. Auto nic na mocy nie stracilo. Wiec przeciwnie idzie jeszcze lepiej w calym zakresie obrotow. Polecam Staga.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2011, 10:06
Posty: 177
Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium

Postprzez brencik » 18 sie 2012, 21:11

Nie tlyko STAG, jest cala masa dobrych, sprawdzonych instalacji nadajacych sie do silnika MAzdy.
A ze tu na forum opiewaja STAG-a to nie znaczy ze on tlyko sie nadaje... POczytajcie ludzie fora profesjonalene LPG.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 14:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez rumunn95 » 19 sie 2012, 19:54

nikt nie mówi ze inne sa złe
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez siemek55 » 19 sie 2012, 23:11

brencik napisał(a):Nie tlyko STAG, jest cala masa dobrych, sprawdzonych instalacji nadajacych sie do silnika MAzdy.
A ze tu na forum opiewaja STAG-a to nie znaczy ze on tlyko sie nadaje... POczytajcie ludzie fora profesjonalene LPG.

no to konturując za TYMI forami chyba potwierdźcie że najważniejszy jest "kumaty" gazowni który nie spartoli roboty. Czytając opinie gazowników każdy zwraca uwagę na wtryskiwacze, powinny być na tyle szybkie aby nie dochodziło do zapętlania/nadążały za algorytmem silnika. Co do elektroniki to każdy ze sterowników LPG (a w zasadzie jego producent) trochę inaczej interpretuje algorytm MAZDY. Warto też zwrócić uwagę na reduktor, tak aby był dobrany do "zapotrzebowania" z uwagi na moc silnika, tak aby nie dochodziło do przełączenia na benzynę (problem wielokrotnie opisywany na forum) i innych problemów. No i regulacja, regulacja,regulacja....(coby nie zubożyć)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez gromul » 23 sie 2012, 19:44

Ja mam taki problem ze swoją mazdą 2,0 16V iż przy pewnych obrotach czuje szarpanie nie wiem co z tym zrobić gazownik twierdzi że nic się nie dzieje mam instalacje reduktor tomasetto jak i reszta tylko elektroniczna jednostka sterująca to Solaris co robić pomocy!!!!
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2012, 13:03
Posty: 6
Auto: Premancy 2,0 16v 131km ,2003r

Postprzez Dominator » 23 sie 2012, 20:10

a świece i kable zapłonowe kiedy wymieniane? swiece na szczęscie tanie, a przewody można sprawdzic zraszając je wodą , oczywiście na pracującym silniku i w mroku..
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez TOMBLA » 24 sie 2012, 08:58

gromul napisał(a):Ja mam taki problem ze swoją mazdą 2,0 16V iż przy pewnych obrotach czuje szarpanie nie wiem co z tym zrobić gazownik twierdzi że nic się nie dzieje mam instalacje reduktor tomasetto jak i reszta tylko elektroniczna jednostka sterująca to Solaris co robić pomocy!!!!


Od kiedy tak jest ? Od założenia instalacji ?
Czy wcześniej było ok ?

Najprawdopodobniej "zubożenie Mazda" ....
niech ustawia... laptop na kolana i jazda...
jak wie co to takiego....
Premacy.... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2004, 14:12
Posty: 309 (0/6)
Skąd: Parczew

Postprzez Przemek323c » 24 sie 2012, 15:57

lukas napisał(a):Podłączam się pod temat bo mam taki sam silnik w swojej maździe, a bez sensu chyba zakładać kolejny temat... Dostałem dwie propozycję:
1) Instalacja Landirenzo Omegas z reduktorem dwustopniowym IG1
2) Instalacja Stag 300 isa2 z reduktorem KME lub AC i z wtryskiwaczami Hana

Różnica w cenie to prawie 1000zł oczywiście droższa ta pierwsza wersja. Czy warto dołożyć? Czy macie jakieś sugestię czy przemyślenia ? Ew. polecany gazownik w Mazowieckim ? To są propozycję od Migaz-s Samochód ma już 180 000 km na liczniku...


Jesli bedzie dobrze zalozony i skalibrowany to omegas jest warty dolozenia tego tysia. IG1 to chyba najlepszy obecnie dostepny reduktor. Zadna lubryfikacja nie jest potrzebna bo to bujdy :)
Przemek323c
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy LPG