Sonda lambda. Wymiana i zamienniki (benz.)
mazda zyczy sobie panad 400 funtow. to troche duzo. podobno jest zamiennik bosha. z tego co sie orientuje to jako tako nie ma zamiennika oficjalnie wedlug bosha. nie wiem co teraz zrobic. jakies pomysly macie.
2008 Mazda 6 Estate TS2 2.0 141 KM
- Od: 10 sie 2011, 14:13
- Posty: 20
- Skąd: UK - BANFF
- Auto: Mazda 6 TS2 estate 2008
2.0 16 V DOHC VVT
gnom2000 napisał(a):nie wiem co teraz zrobic. jakies pomysly macie.
zmierzyles opornosc tej grzalki? czy jest sprawna?
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
witam
czy element zaznaczony na zdięciu to sonda regulacyjna ?

pozdrawiam
czy element zaznaczony na zdięciu to sonda regulacyjna ?

pozdrawiam
Najprosztsze rozwiązania są najlepsze......
- Od: 5 lut 2012, 19:18
- Posty: 79
- Skąd: z Południa :)
- Auto: M6 GG 1,8 120km 2003r.
Według katalogu fabrycznego sondy od L8 i LF mają inne oznaczenia, ale katalog zamienników pokazuje te same części. Oryginalne katalizatory mają inny numer i zamienniki też.
the right man in the wrong place...
Wygląda na to, że i moja Mazda potrzebuje wymiany sondy. Dobrze, że jest tutaj ten wątek
Przestudiowałem wszystkie posty i mam dla osób będących w temacie pytanie...
Moja sonda (przed katalizatorem, 5-przewodowa) posiada oznaczenie LFH1-188G1 / LZA07-MD2
Muszę zaznaczyć, że jednym z bardziej przydatnych dla mnie postów jest tutaj ten od jach78c, zamienił on swoją sondę na taką z oznaczeniem LZA07-AU4 i tym samym rozwiązał problem.
Jako, że za cenę oryginalnej sondy do Mazdy można by zrobić niezłe święta dla całej rodzinki również mam zamiar kupić sondę do VW/Audi którą wmontował jach78c. Z dostępnością nie ma wielkiego problemu ale...
Co tak naprawdę znaczą oznaczenia na tych sondach? Prawdopodobnie są z firmy NTK (poprawcie mnie gdy się mylę), oznaczenia zaczynają się od LZA07 ale różnią się końcówką.
Domyślam się, że AU to skrót od Audi natomiast MD od Mazdy.
Nie zadawał bym tego pytania ale można też znaleźć sondy:
LZA07-AU1
LZA07-AU2
LZA07-AU3
LZA07-AU4 (wspomniana wyżej)
...różniące się tylko ostatnią cyferką – co ona oznacza??
i odpowiednio:
LZA07-MD1
LZA07-MD2 (taką posiadam)
LZA07-MD3
LZA07-MD4
Jeśli ktoś jest w stanie odpowiedzieć na moje pytanie to czekam z niecierpliwością...
Moja sonda (przed katalizatorem, 5-przewodowa) posiada oznaczenie LFH1-188G1 / LZA07-MD2
Muszę zaznaczyć, że jednym z bardziej przydatnych dla mnie postów jest tutaj ten od jach78c, zamienił on swoją sondę na taką z oznaczeniem LZA07-AU4 i tym samym rozwiązał problem.
Jako, że za cenę oryginalnej sondy do Mazdy można by zrobić niezłe święta dla całej rodzinki również mam zamiar kupić sondę do VW/Audi którą wmontował jach78c. Z dostępnością nie ma wielkiego problemu ale...
Co tak naprawdę znaczą oznaczenia na tych sondach? Prawdopodobnie są z firmy NTK (poprawcie mnie gdy się mylę), oznaczenia zaczynają się od LZA07 ale różnią się końcówką.
Domyślam się, że AU to skrót od Audi natomiast MD od Mazdy.
Nie zadawał bym tego pytania ale można też znaleźć sondy:
LZA07-AU1
LZA07-AU2
LZA07-AU3
LZA07-AU4 (wspomniana wyżej)
...różniące się tylko ostatnią cyferką – co ona oznacza??
i odpowiednio:
LZA07-MD1
LZA07-MD2 (taką posiadam)
LZA07-MD3
LZA07-MD4
Jeśli ktoś jest w stanie odpowiedzieć na moje pytanie to czekam z niecierpliwością...
Mój samochód – Mazda 6, '04, 3.0, V6 z USA
Gazownik mi powiedział, że "padła druga sonda lambda, zaraz za regulacyjną"... i tyle.
Chciałem dobrać zamiennik... Czy ktoś wie, jakie sondy lambda są w mojej mazdzie? Czy 4roprzewodowe czy 5cioprzewodowe?
Czy muszę to jakoś ręcznie weryfikować?
Gazownik mi powiedział, że "padła druga sonda lambda, zaraz za regulacyjną"... i tyle.
Chciałem dobrać zamiennik... Czy ktoś wie, jakie sondy lambda są w mojej mazdzie? Czy 4roprzewodowe czy 5cioprzewodowe?
Czy muszę to jakoś ręcznie weryfikować?
- Od: 7 sie 2012, 02:31
- Posty: 25
- Auto: Mazda 6 04' 3.0 V6 220KM (USA)
4-przewodowe ale jak nie masz katów to one nie pracują więc mogą być złe odczyty(tym się nie przejmuj) no chyba że masz Check na desce .
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
Grucha
hmm... no nie mam katów.
gazownik tłumaczył mi to jakoś w taki sposób
– pierwsza sonda jest ok
– druga padnięta
– trzecia, czwarta – nieistotne
a Check mi się raz na kilkaset kilometrow czasami od gazu zapala to go resetuje...
gazownik tłumaczył mi to jakoś w taki sposób
– pierwsza sonda jest ok
– druga padnięta
– trzecia, czwarta – nieistotne
a Check mi się raz na kilkaset kilometrow czasami od gazu zapala to go resetuje...
- Od: 7 sie 2012, 02:31
- Posty: 25
- Auto: Mazda 6 04' 3.0 V6 220KM (USA)
Wklej tu nr błędu jak wyskoczy , a w zasadzie to pewnie jest w oczekujących skoro wyskakuje cyklicznie i będziemy myśleć.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
Grucha
No ma :
"If the P0171 is combined with the P0174 code, it's very likely that the problem is caused by an intake leak. If there are no intake leaks, the next step is to replaced the air filter and clean the air flow meter. If the problem persist the front oxygen (O2) sensor may need to be replaced.
Read more: http://engine-codes.com/p0171_mazda.html#ixzz2IRy9cH3r"
"If the P0171 is combined with the P0174 code, it's very likely that the problem is caused by an intake leak. If there are no intake leaks, the next step is to replaced the air filter and clean the air flow meter. If the problem persist the front oxygen (O2) sensor may need to be replaced.
Read more: http://engine-codes.com/p0171_mazda.html#ixzz2IRy9cH3r"
-
Grucha
No i stanąłem. Nie wiem co dalej.
Wydaje mi się, że powinienem działać po kolei, a nie wszystko na raz. Stan jest taki – że gazownik badał mi te sondy. Pierwsza ma dobre wskazania. Druga jest zwalona.
Więc chyba powinienem zacząć od wymiany drugiej sondy, a potem myślałbym dalej (bo i tak ją trzeba wymienić, a jestem już umówiony na wymiane innej rzeczy z elektrykiem na początek lutego – więc zrobiłby wszystko naraz)...
Wracając do początku... ustaliliśmy już, że to sonda 4ro przewodowa. Teraz pytanie o zamienniki – czy standardowy, uniwersalny zamiennik z Allegro będzie pasował?
Dzięki!
Wydaje mi się, że powinienem działać po kolei, a nie wszystko na raz. Stan jest taki – że gazownik badał mi te sondy. Pierwsza ma dobre wskazania. Druga jest zwalona.
Więc chyba powinienem zacząć od wymiany drugiej sondy, a potem myślałbym dalej (bo i tak ją trzeba wymienić, a jestem już umówiony na wymiane innej rzeczy z elektrykiem na początek lutego – więc zrobiłby wszystko naraz)...
Wracając do początku... ustaliliśmy już, że to sonda 4ro przewodowa. Teraz pytanie o zamienniki – czy standardowy, uniwersalny zamiennik z Allegro będzie pasował?
Dzięki!
Ostatnio edytowano 23 sty 2013, 12:52 przez tgrs, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 7 sie 2012, 02:31
- Posty: 25
- Auto: Mazda 6 04' 3.0 V6 220KM (USA)
Coś się do tej sondy przykleił? skoro jest ok to szukaj nieszczelności i wyczyść przepływkę tak jak napisałem wyżej i powtórzę jeszcze raz druga sonda bez katów nie chodzi ,
-
Grucha
A cos sie tak uparl na druga sonde?
Wedlug kodow bledow, to pierwsza jest uszkodzona... Lub nieszczelny dolot...
Ps. Przeciez kolega Grucha napisal co masz po kolei sprawdzic... Bogaty musisz byc...
Tapatalk2
Wedlug kodow bledow, to pierwsza jest uszkodzona... Lub nieszczelny dolot...
Ps. Przeciez kolega Grucha napisal co masz po kolei sprawdzic... Bogaty musisz byc...
Tapatalk2
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Aaaa... źle zinterpretowałem Wasze posty, teraz zaczynam rozumieć 
Wcześniej miałem problem ze zbyt dużym ciśnieniem w układzie gazu i w efekcie czasami występowała nieszczelność na wtryskiwaczach gaazu. Z tym ciśnieniem już sobie poradziłem, ale jest dość spore prawdopodobieństwo, że ta nieszczelność na wtryskiwaczach ciągle jest – i gazownik mi powiedział, żebym się szykował to ich wymiany.
Czyli ten błąd to może być przez to?
Wcześniej miałem problem ze zbyt dużym ciśnieniem w układzie gazu i w efekcie czasami występowała nieszczelność na wtryskiwaczach gaazu. Z tym ciśnieniem już sobie poradziłem, ale jest dość spore prawdopodobieństwo, że ta nieszczelność na wtryskiwaczach ciągle jest – i gazownik mi powiedział, żebym się szykował to ich wymiany.
Czyli ten błąd to może być przez to?
- Od: 7 sie 2012, 02:31
- Posty: 25
- Auto: Mazda 6 04' 3.0 V6 220KM (USA)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6