Witam wszystkich, którzy mają siłę jeszcze ten wątek przerabiać...
Dotyczy: Mazda MPV 2.0 Diesel
W trasie samochód zasłabł do tego stopnia, że na autostradzie a4 z krakowa pod lekka górkę 4 musiałem wrzucić.
Po zjechaniu na stację zgasiłem silnik. Po jego ponownym odpaleniu zaświeciły się 3 magiczne kontrolki
TCS
TCS OFF
Check Engine
Samochód naturalnie mocy nie odzyskał – jeździ tak jakby bez TURBO.
Test przelewowy niby zrobiony, ale z tego co czytam to robienie go przez warsztaty i tak nie daje pewności.
Wymieniony został przepływomierz – dwukrotnie – co też nie poprawiło rezultatu
Wtryskiwacze – Denso sprawdzanie (co prawda na stole BOSHA) nic nie spuchło, wszystko cacy.
Wymienione filtry paliwa i powietrza a jedyny błąd jaki jest pokazywany to błąd przepływomierza, który został już 2x wymieniany – oczywiście mogę wymienić trzeci, ale czy to przypadkiem nie będzie coś innego?
W instalacji nic "grzebane" nie było. i zasadniczo przez 8 lat z samochodem nie miałem żadnych problemów.
Zastanawiam się nad opcją np. oberwanego tłumika, który przez to, że nie wypycha wszystkiego powoduje zły odczyt przepływki.
Przez "zapchane" turbo też nie wypchnie...
Zastanawiam się nad poprawnością mojej teorii i proszę o konsultację...
Check Engine błąd P0342 po przekroczeniu 3,5 tyś.obr. 2.0 CiTD
mechanik sprawdzał wszystko, łącznie z zaworem EGR i twierdzi, że:
Zawory – ok
EGR – ok
Turbo – ładuje
Filtr cząstek stałych – sprawny
Doczytałem jednak, że trudno jest sprawdzić zawory Denso i co do tego mam najwięcej wątpliwości.
Samochód jeździ i wcale więcej nie spala, ale choćbym nie wiem jak gaz wcisnął to z tłumika "dymek" nie pójdzie, co wcześniej się działo bo turbo go pchało...
Zawory – ok
EGR – ok
Turbo – ładuje
Filtr cząstek stałych – sprawny
Doczytałem jednak, że trudno jest sprawdzić zawory Denso i co do tego mam najwięcej wątpliwości.
Samochód jeździ i wcale więcej nie spala, ale choćbym nie wiem jak gaz wcisnął to z tłumika "dymek" nie pójdzie, co wcześniej się działo bo turbo go pchało...
- Od: 29 kwi 2011, 19:01
- Posty: 12
- Auto: Mazda MPV 2.0 Diesel
EGR był demontowany? W jaki sposób mechanik to wszystko stwierdził?
Miał komputer aby się podpiąć?!
Skąd jesteś? Będzie łatwiej pokierować Cię do mechanika specjalisty a nie znachora spod znaku VW....
Podaj także VIN – będzie łatwiej.
Miał komputer aby się podpiąć?!
Skąd jesteś? Będzie łatwiej pokierować Cię do mechanika specjalisty a nie znachora spod znaku VW....
Podaj także VIN – będzie łatwiej.
O ile można ufać mechanikom to EGR był wyciągany i czyszczony, została też użyta jakaś magiczna "chemia" do zaworów i w zasadzie samochód nie szarpie nie kopci i pali "na dotyk"
Problem w tym, że nie ma mocy
2 komputery pokazały przepływomierz
pierwszy raz wymieniany u mechanika na "chińszczyznę" zaskutkował brakiem rezultatu
drugi raz kupiłem używany z demontażu – "sprawny" jak wynika z opisu
Nie wiem czy można mieć 2x pecha jeżeli chodzi o przepływomierz, ale chcąc to wykluczyć podjadę chętnie do kogoś z okolic Wrocławia na szybką podmianę celem kontroli.
W przypadku gdyby się okazało, że sprawny przepływomierz dalej wywołuje błąd to będę prosił o schemat mierzenia wtyczki od przepływomierza celem ustalenia czy wiązka jest cała...
Tymczasem podaję VIN
JMZLW69R240301936
I jeszcze raz ogromna prośba do ludzi z Wrocławia i okolic o możliwość podjechania na przekładkę przepływomierza celem kontroli...
Przed chwilą podłączyłem jakiś prymitywny OBD pod komórkę, który pozwala odczytać oraz skasować ewentualne błędy...
Pierwsza diagnoza: masa błędów:
P0401, P1301, P0601, P0201, P0100
Po skasowaniu błędów i ponownym uruchomieniu silnika pojawiły się następujące:
P0113
P0102
Wszystko wskazuje na dwukrotnie już wymieniany przepływomierz.
Czy może to być jeszcze coś innego?
Problem w tym, że nie ma mocy
2 komputery pokazały przepływomierz
pierwszy raz wymieniany u mechanika na "chińszczyznę" zaskutkował brakiem rezultatu
drugi raz kupiłem używany z demontażu – "sprawny" jak wynika z opisu
Nie wiem czy można mieć 2x pecha jeżeli chodzi o przepływomierz, ale chcąc to wykluczyć podjadę chętnie do kogoś z okolic Wrocławia na szybką podmianę celem kontroli.
W przypadku gdyby się okazało, że sprawny przepływomierz dalej wywołuje błąd to będę prosił o schemat mierzenia wtyczki od przepływomierza celem ustalenia czy wiązka jest cała...
Tymczasem podaję VIN
JMZLW69R240301936
I jeszcze raz ogromna prośba do ludzi z Wrocławia i okolic o możliwość podjechania na przekładkę przepływomierza celem kontroli...
Przed chwilą podłączyłem jakiś prymitywny OBD pod komórkę, który pozwala odczytać oraz skasować ewentualne błędy...
Pierwsza diagnoza: masa błędów:
P0401, P1301, P0601, P0201, P0100
Po skasowaniu błędów i ponownym uruchomieniu silnika pojawiły się następujące:
P0113
P0102
Wszystko wskazuje na dwukrotnie już wymieniany przepływomierz.
Czy może to być jeszcze coś innego?
- Od: 29 kwi 2011, 19:01
- Posty: 12
- Auto: Mazda MPV 2.0 Diesel
yaroslaw napisał(a):Wszystko wskazuje na dwukrotnie już wymieniany przepływomierz.
mozliwe, ale trudne do trafienia...
sprawdz okablowanie na zwarcie do masy...
Witam po przerwie...
mimo prób znalezienia jakichkolwiek informacji dalej nie wiem jak sprawdzić okablowanie na zwarcie do masy... poproszę o wytyczne.
Mam jeszcze jeden pomysł, który wymaga inicjatywy forumowiczów.
Chciałbym definitywnie określić, że świecące się u mnie kontrolki TCS, TCS OFF i CHECK ENGINE są faktycznie odpowiedzialne za błąd przepływomierza lub jego okablowania.
Czy mógłby ktoś poświęcić 3 minuty, podnieść maskę i odłączyć swój przepływomierz a następnie spróbować odpalić samochód?
Raport z takiego działania da poświadczenie, że jest to ewidentna wina przepływomierza lub okablowania, a być może czegoś jeszcze czego komputer nie wykrywa.
Wystarczy odłączenie wtyczki od przepływomierza. Powinno to dać obraz ogólnej sytuacji.
(Wiem, że pisanie posta pod postem nie wygląda ładnie, ale z uwagi na długą przerwę w temacie wydaje się bardziej racjonalne niż edytowanie starego)
mimo prób znalezienia jakichkolwiek informacji dalej nie wiem jak sprawdzić okablowanie na zwarcie do masy... poproszę o wytyczne.
Mam jeszcze jeden pomysł, który wymaga inicjatywy forumowiczów.
Chciałbym definitywnie określić, że świecące się u mnie kontrolki TCS, TCS OFF i CHECK ENGINE są faktycznie odpowiedzialne za błąd przepływomierza lub jego okablowania.
Czy mógłby ktoś poświęcić 3 minuty, podnieść maskę i odłączyć swój przepływomierz a następnie spróbować odpalić samochód?
Raport z takiego działania da poświadczenie, że jest to ewidentna wina przepływomierza lub okablowania, a być może czegoś jeszcze czego komputer nie wykrywa.
Wystarczy odłączenie wtyczki od przepływomierza. Powinno to dać obraz ogólnej sytuacji.
(Wiem, że pisanie posta pod postem nie wygląda ładnie, ale z uwagi na długą przerwę w temacie wydaje się bardziej racjonalne niż edytowanie starego)
- Od: 29 kwi 2011, 19:01
- Posty: 12
- Auto: Mazda MPV 2.0 Diesel
Dzisiaj w związku ze swoim problemem właśnie odpinałem przepływomierz. Od razu po przekręceniu stacyjki zapaliły się (i tak już zostało) kontrolki Check Engine i TC.
Pozdro!
Pozdro!
-
krzysiekbet
Co do nowych objawów to dzisiaj podniosłem Mazdę i wygręciłem katalizoator – została 50 cm dziura między silnikiem a resztą układu wydechowego i... odpaliłem...
O dziwo samochód nie pracuje wcale głośniej niż z tłumikiem za to słychac jak ładnie torbo wkręca spaliny...
Zgasła kontrolka tcs off zostały tylko 2 czyli tcs i check engine.
nadmienię, że dpf się nie zaświecił ani teraz ani wcześniej...
przejechałem się z rozłączonym tłumikiem i niestety jedzie dalej jakby miała 110 KM a nie 136...
może jakas nieznaczna różnica na skutek braku reszty tłumika....
akies pomysły?
szukałem na forum ale nie znalazłem, można spiąć jakieś piny, żeby dopalić filtr cząstek stałych "na krótko"?
Pozdrawiam...
O dziwo samochód nie pracuje wcale głośniej niż z tłumikiem za to słychac jak ładnie torbo wkręca spaliny...
Zgasła kontrolka tcs off zostały tylko 2 czyli tcs i check engine.
nadmienię, że dpf się nie zaświecił ani teraz ani wcześniej...
przejechałem się z rozłączonym tłumikiem i niestety jedzie dalej jakby miała 110 KM a nie 136...
może jakas nieznaczna różnica na skutek braku reszty tłumika....
akies pomysły?
szukałem na forum ale nie znalazłem, można spiąć jakieś piny, żeby dopalić filtr cząstek stałych "na krótko"?
Pozdrawiam...
- Od: 29 kwi 2011, 19:01
- Posty: 12
- Auto: Mazda MPV 2.0 Diesel
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości