Zawieszenie przód i tył 626 GE – problemy, pytania, koszty.
Witam, mam dość dziwny problem z moją mazdeczką. Od jakiegoś czasu zauważyłem dziwne luzy w układzie kierowniczym, a od nie dawna zgrzyta i jakby obciera. Na koleinach ucieka na boki, a sterowanie straciło dawną precyzję, auto wręcz pływa... Koło jak w nie lekko kopne to zgrzyta i się rusza.
Czym może być to spowodowane?? Czy problem tkwi w końcówkach drążków, czy może to coś innego? Jak można to sprawdzić, czym się objawia zużycie drążków i czy można to łatwo, samodzielnie i bez kanału naprawić?
Proszę o jakąś podpowiedź bo bardzo słabo się znam na samochodach a jako iż ta mazdeczka jest moim pierwszym autkiem nie miałem jeszcze do czynienia z takim przypadkiem.
Pozdrawiam Tomek
Czym może być to spowodowane?? Czy problem tkwi w końcówkach drążków, czy może to coś innego? Jak można to sprawdzić, czym się objawia zużycie drążków i czy można to łatwo, samodzielnie i bez kanału naprawić?
Proszę o jakąś podpowiedź bo bardzo słabo się znam na samochodach a jako iż ta mazdeczka jest moim pierwszym autkiem nie miałem jeszcze do czynienia z takim przypadkiem.
Pozdrawiam Tomek
- Od: 18 sty 2012, 20:55
- Posty: 4
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 626 IV GLX 2.0 16v 1994
Jak kopiesz w koło i się rusza to lepiej nie jeźdź tym autem teraz
Może trzeba wymienić sworzeń wahacza, tuleje, albo końcówki czy drążki. Jak się nie znasz to zaprowadź auto do mechanika i po problemie.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Panowie mam duży problem mianowicie podczas skręcania i pokonywania nierówności strasznie skrzypiało mi w przednim zawieszeniu wymieniłem amory sprężyny i górne mocowania (niestety nie nowe tylko używane :/) ale problem ustał myślałem że wszystko jest ok dzisiaj jadę i znowu zaczyna coś skrzypieć nie wiecie o co może chodzić? Wahacz ,gałki?
Witam serdecznie
Od niedawna jestem posiadaczem wymienionej w tytule mazdy. Powiem jedna autko jest niesamowite. Problem w tym że samochód na trasie przy większej prędkości pływa szczególnie w zakrętach. Wczoraj pojechałem zmienić olej a że był podnośnik to zal było nie skorzystać. Po podniesieniu auta moim oczom ukazał się straszny widok zawieszanie z tył jest strasznie zaniedbane tuleje tam prawie nie istnieją. Wymiana całych wahaczy jest dla mnie zbyt kosztowna na ten moment. Znajomy mechanik powiedział mi żebym poszukał samych tylej do wahaczy a same wahacze się oczyści i polakieruje zęby je zabezpieczyć dlatego chciał bym się dowiedzieć czy można same tuleje wymienić i gdzie takie tuleje kupić, Do mazdy części na allegro jest nie wiele a do zawieszenia na tył wręcz nie ma. Słyszałem ze mazda mx-6 była samochodem bliźniaczym do forda probe czy moja takie same układy zawieszenia i czy można wykorzystać te od probe, na oko powinny pasować
Czy wie ktoś jaki jest około koszt takiej operacji
Pozdrawiam
Maczek
Od niedawna jestem posiadaczem wymienionej w tytule mazdy. Powiem jedna autko jest niesamowite. Problem w tym że samochód na trasie przy większej prędkości pływa szczególnie w zakrętach. Wczoraj pojechałem zmienić olej a że był podnośnik to zal było nie skorzystać. Po podniesieniu auta moim oczom ukazał się straszny widok zawieszanie z tył jest strasznie zaniedbane tuleje tam prawie nie istnieją. Wymiana całych wahaczy jest dla mnie zbyt kosztowna na ten moment. Znajomy mechanik powiedział mi żebym poszukał samych tylej do wahaczy a same wahacze się oczyści i polakieruje zęby je zabezpieczyć dlatego chciał bym się dowiedzieć czy można same tuleje wymienić i gdzie takie tuleje kupić, Do mazdy części na allegro jest nie wiele a do zawieszenia na tył wręcz nie ma. Słyszałem ze mazda mx-6 była samochodem bliźniaczym do forda probe czy moja takie same układy zawieszenia i czy można wykorzystać te od probe, na oko powinny pasować
Czy wie ktoś jaki jest około koszt takiej operacji
Pozdrawiam
Maczek
- Od: 7 sie 2012, 16:24
- Posty: 3
- Auto: Mazda mx-6 2.5v6 94r
Poszukaj sklepu Carspeed 
MX-6, 626, Probe mają podobne zawieszenia, a części są dostępne bez większego problemu.
MX-6, 626, Probe mają podobne zawieszenia, a części są dostępne bez większego problemu.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Witam, mam do Was pytanko, dzisiaj dowiedziałem się co w mojej Madzi jest do roboty w zawieszeniu i chciałem żebyście mi podpowiedzieli na jakie koszta muszę się spodziewać. Do roboty mam: Przód: Prawy wahacz, lewa tuleja wahacza, łączniki stabilizatorów i przeguby. Z tyłu do wymiany mam tylko amortyzatory. Powiedzcie mi co ile może kosztować
- Od: 30 sty 2014, 16:11
- Posty: 21
- Auto: Mazda 626
1.8 90KM
Rok produkcji 1996
przeguby to pewnie gdzies z 150-200sztuka
tuleja i laczniki to smieszny koszt
amortyzatory to tylko KYB po 200zl pewnie,mozna tez tansze ale nie radze u siebie po roku padly do tego dolicz oslona z odbojem 30zl gdzies i poduszka z lozyskiem gdzies 100zl, oczywiscie wszystko razy 2
poza tym sam sobie policz na allegro czy innym sklepie
tuleja i laczniki to smieszny koszt
amortyzatory to tylko KYB po 200zl pewnie,mozna tez tansze ale nie radze u siebie po roku padly do tego dolicz oslona z odbojem 30zl gdzies i poduszka z lozyskiem gdzies 100zl, oczywiscie wszystko razy 2
poza tym sam sobie policz na allegro czy innym sklepie
Tuleje do wahacza przedniego kup w dobrym polecanym sklepie i najlepiej kupic NOK"i – ja na razie na nich zrobiłem chyba coś koło 50kkm.
Cena tuleii coś kolo 20npl.
Łączniki stabilzatorów są znacznie droższe – po 27npl/szt
producent polski jakość wyjątkowo wysoka.
Cena tuleii coś kolo 20npl.
Łączniki stabilzatorów są znacznie droższe – po 27npl/szt
muunek napisał(a):Łączniki stabilzatorów są znacznie droższe – po 27npl/sztproducent polski jakość wyjątkowo wysoka.
Masz jakieś namiary na te łączniki

-
miro62
Siw-y napisał(a): i złego słowa powiedzieć nie mogę.
No i o to chodziło
-
miro62
Producent z Bielska, osobiscie odbieralem w miejscu produkcji, nawet jak juz kiedys pisalem, widzialem caly(chyba) etap produkcji 
Mogly by miec te laczniki gumy bardziej solidne. U mnie cos stuka z tylu, na ciasnych zakretach, byc moze to laczniki, ale ok 50kkm wytrzymaly, sztuka 22zl, warto. Kolejne tez stamtad beda
Mogly by miec te laczniki gumy bardziej solidne. U mnie cos stuka z tylu, na ciasnych zakretach, byc moze to laczniki, ale ok 50kkm wytrzymaly, sztuka 22zl, warto. Kolejne tez stamtad beda
Dominator napisał(a): ok 50kkm wytrzymaly, sztuka 22zl, warto. Kolejne tez stamtad beda
Biorąc pod uwagę nasze drogi
-
miro62
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6