Sprzęgło – problemy/pytania

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez skorik » 17 maja 2012, 21:40

Witam,
dwa dni temu próbując zapalić auto na wrzuconej jedynce i wciśniętym sprzęgle auto skoczyło (brak wysprzęglenia). Zgasiłem i zapaliłem na luzie – próbując wbić dowolny bieg nie udało się. Auto chwilę pochodziło, powciskałem sprzęgło i przeszło. Potem trochę pojeździłem i było wszystko OK.
Następnego dnia trochę inna sytuacja. Zapalam na 1 z wciśniętym sprzęgłem (bieg wrzucony przed odpaleniem auta – sprzęgło rozsprzęglone – auto nie skoczyło) i ruszam a tu nie mogę wbić żadnego biegu. Na zgaszonym silniku bez problemu. I znowu przeszło po chwili jak silnik popracował. Wróciłem do domu bez najmniejszego problemu,
Trzeciego dnia wyjechałem z parkingu 1, 2 a 3 już wbić nie mogę, Miałem podczas jazdy tylko 2 i 4 i ciężko wchodziły (ale bez zgrzytów).
No a 4 dnia czyli dziś jak na razie wszystko OK.

Czyli:
Pedał sprzęgła pracuje tak samo jak zawsze – ten sam opór, nie wpada itp. Skrzynia na postoju bez zastrzeżeń, na zapalonym silniku nie można wbić biegów (zdarzyło się trzy razy). No i raz jest źle ale najczęściej jest wszystko w porządku.

Proszę o podpowiedź co może być nie tak. Nie chcę żeby mechanicy wymienili mi wszytko tylko tą część, która jest faktycznie uszkodzona. Tylko co jest przyczyną? Proszę o pomoc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2011, 23:10
Posty: 44
Skąd: Toruń
Auto: szara Mazda 6 kombi, 2.0 benzyna

Postprzez KrzychuM6 » 17 maja 2012, 21:53

Mozliwe, ze jedna ze sprezyn sprzegla walnela
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2012, 11:02
Posty: 122 (0/3)

Postprzez skorik » 19 maja 2012, 20:37

Czyli i tak trzeba rozbierać.
A z tych "prostszych" rzeczy może coś mieć wpływ na takie zachowanie – w sensie cały osprzęt co jest na zewnątrz: wysprzęglik, pompa, zapowietrzony układ?

Dziś znowu miałem ten przypadek i to jest coraz poważniej. Np zapalam na 1 i nie mogę wyrzucić biegu no i wrzucić innego jak zapalę na luzie. Zapalam z 2, ruszam zmienić biegu nie mogę – przejechałem kawałek tak z 5min po polnych drogach na 2 z różnymi obrotami silnika i po tych ok 5 minutach przeszło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2011, 23:10
Posty: 44
Skąd: Toruń
Auto: szara Mazda 6 kombi, 2.0 benzyna

Postprzez KrzychuM6 » 19 maja 2012, 22:44

Sprobuj jeszcze odpowietrzyc uklad... Lepiej wyeliminowac najprostsze rzeczy.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2012, 11:02
Posty: 122 (0/3)

Postprzez sojerus » 25 cze 2012, 16:21

Witam.
Ostatnio miałem ciekawy przypadek. Niechcący ruszając miałem ustawiony 3 bieg i gdy mocniej wcisnąłem gaz to poczułem smród sprzęgła. Na chwile obecna nie ma żadnych objawów uszkodzeń ale pytanie moje jest takie, czy przez coś takiego moglem coś uszkodzić.
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2012, 06:44
Posty: 33
Auto: Mazda 6, GG, Diesel, 2003r, 100kw, 136km, hatchback,RF5C

Postprzez Guiliano » 25 cze 2012, 18:51

Moim zdaniem nie koniecznie. Miałem przygodę z bardzo stromą górką. Coś mnie podkusiło, żeby na nią wjechać, a nie było gdzie się rozpędzić. Z głupoty jechałem na pół sprzęgle i po chwili poczułem zamach, który i ty mogłeś poczuć. Od tego czasu zrobiłem z 15 tyś i miałem 2 serwisy – nic – wszystko gra. Pozostała nauczka.
________________________
___________________
__________
So far so good
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 12:09
Posty: 141
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6/ 2.0 CITD/ 136KM/ kombi/ rok 2002/ wer. exlusive bez xenonów i navi:(

Postprzez dobrzyn22 » 25 cze 2012, 19:01

łączę z odpowiednim wątkiem
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5236 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez sojerus » 26 cze 2012, 19:19

Dzięki za odpowiedź bo już mnie to zmartwiło trochę.
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2012, 06:44
Posty: 33
Auto: Mazda 6, GG, Diesel, 2003r, 100kw, 136km, hatchback,RF5C

Postprzez dobrzyn22 » 26 cze 2012, 21:35

ogólnie tragedii nie ma- w końcu da się ruszać z 3 biegu :P swąd sprzęgła jest przy mocniejszym wciśnięciu gazu nieunikniony.
po krótkim jednokrotnym takim incydencie na 99% nic się nie stało-co innego jakbyś robił to nagminnie ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5236 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez marcinosMZKS » 22 lip 2012, 16:20

Mam M6, 2.3 benzuna z 2002r. Mam pytanie czy w tym modelu sprzeglo dosyc mocno trzeba wciskac w porownaniu do innych aut ? Jezdzilem starym oplem i nowszym hyundaiem i w porownaniu do nich sprzeglo jest dosyc twarde i stawia wiekszy oproc przy wciskaniu dodam ze bierze normalnie od dołu i nie zauwazam wiekszych problemów.


Drugie pytanie lewarek zmiany biegow tez jakby ciezej chodzil i tak hmmm sztywno. Tak ma byc ?
Forumowicz
 
Od: 19 lip 2012, 20:48
Posty: 45
Skąd: Głogów
Auto: Mazda 6, 2002r, silnik 2,3

Postprzez dobrzyn22 » 22 lip 2012, 20:36

na oba pytania odpowiedź brzmi-wszystko jest prawidłowo <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5236 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez szczotek99 » 7 sie 2012, 15:32

Szybkie pytanie ;–) może ktoś przerabiał temat wymiany łożyska oporowego w swojej M6? Pytanie jak się do niego najlepiej i najszybciej dobrać? Ewentualnie jakie mogą być skutki jeżdżenia tak jak jest.

Objawy są klasyczne lekkie piszczenie po wciśnięciu sprzęgła oraz dodatkowo zauważyłem ze na pół sprzęgle czuć drgania na pedale sprzęgła czy to może oznaczać kończące się sprzęgło?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2012, 11:57
Posty: 35
Skąd: Legnica
Auto: MAZDA 6 2.0 136KM 2003r

Postprzez rafir » 22 sie 2012, 16:26

Witam
Mam problem ze sprzęgłem a mianowicie przy wciskaniu sprzęgła przy samym końcu słychać delikatny metaliczny stuk i przy puszczaniu na końcu delikatniejszy. Dzieje się to zarówno na włączonym silniku jak i na wyłączonym silniku. Dodam że stuk ten jakby dwie blaszki o siebie stuknały słychać na zwnątrz auta lub otworzonych drzwiach, gdyż jest delikatny. Dodatkowo żadnych innych objawów brak-biegi wchodzą dobrze, żadnego innego objawu nie ma.
Proszę i info czy ktoś już się spotkał z tym przyoadkiem i czy można z tym jeżdzić.
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2011, 20:35
Posty: 30
Auto: Mazda 6 2.0D 121KM -2003r.

Postprzez jakobin » 22 sie 2012, 20:28

Witam.Mam taki mały problem z moją mazdą.Gdy zjeżdźam z wiaduktu ze znaczną prędkością to przy zmianie biegów już na prostej drodze zapada mi się pedał sprzęgła a potem jest ok. Zjawisko to wystepuje tylko przy szybkim zjeżdzie ze ślimaka. Wysprzęglik został odpowietrzony bo stawiałem na niego ale teraz to już nie wiem co to jest.Przy normalnej jeździe wszystko jest ok i biegi wchodzą normalnie i pedał się nie zapada.Może ktoś miał juz taki problem :)
jakobin
Początkujący
 
Od: 5 gru 2004, 00:15
Posty: 22
Skąd: Mysłowice
Auto: Mazda 6 121KM 2003rok

Postprzez dobrzyn22 » 22 sie 2012, 22:06

łączę z istniejącym wątkiem
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5236 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez rafir » 26 sie 2012, 19:46

WITAM
Ponawiam swoje zapytanie odnośnie tego cichego pykanie przy wciskaniu sprzęgła. Czy nikt nie miał podobnych objawów lub nie wie co może być przyczyną takiego stanu rzeczy.
Proszę o info.
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2011, 20:35
Posty: 30
Auto: Mazda 6 2.0D 121KM -2003r.

Postprzez Pioteq25 » 26 sie 2012, 20:40

Miałem dokładnie taki sam przypadek ze sprzęgłem w 323F BA i był to koniec tarczy.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez rafir » 29 sie 2012, 20:59

Powracam do omawianego wczesniej wątku a mianowicie oprócz tego delikatnego stuku metalicznego przy końcu wciskania sprzęgła dzisiaj doszedł nowy objaw tzn. jak wciskam sprzęgło występują już dwa takie delikatne stuki w połowie wciskania sprzęgła i przy końcu. Widać że objawy się pogłębiają. Proszę o radę czy to koniec sprzęgła (duże koszty) czy to wysprzęglik. Może zupełnie inna błacha przyczyna. Czy ktoś z Forumowiczów spotkał się z tym problemem i czy wie co to jest abym mógł dojść do ładu z tym sprzęgłem i nie stanął w połowie drogi.
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2011, 20:35
Posty: 30
Auto: Mazda 6 2.0D 121KM -2003r.

Postprzez majorkca » 30 sie 2012, 06:12

panowie ja mam troche inne oroblemy . przyspieszajac na 2 biegu skrzynia lekko wyje pamietam ze moja mx3 miala tak samo heh ale wkurza mnie inna rzecz gdy jade na wstecznym i wcisne sprzeglo cos obciera gdy podczas obcierania dam na luz odrazu ustaje a gdy cofam powoli nie wystepuje co to moze byc?
i Love Mazda, Hate vw, Mitsubishi RULEZ
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=634613#634613 pierwsza magdalena :)
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2007, 20:43
Posty: 184
Skąd: Nowy Sacz
Auto: jest M6 2.0b 141
colt 1.6
było mx-3 1.6

Postprzez Kocurrrro » 22 wrz 2012, 20:51

Witam

Sprzęgło w mojej M6 łapie przy samej podłodze na zimnym silniku, natomiast po rozgrzaniu odwrotnie, niemal pod kierownicą. Dodatkowo przy dłuzszych przebiegach sprzęgło ślizga mi się na 3 i 4 biegu (przy np próbie wyprzedzania). Wymieniłem płyn, wysprzęglik i pompe sprzęgła, ale nic to nie dało... Czy to oznacza wymianę sprzegła?

Proszę o odpowiedź bo chętnie spróbuje jeszcze wymienić coś "tańszego"


Pozdrawiam,
Bartek
Początkujący
 
Od: 22 lip 2011, 18:50
Posty: 5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6