Wciśnięcie na max gazu gorsze niż powolne dodawanie ?

Postprzez antros » 4 sie 2012, 12:42

Hazu napisał(a):Ale z całą pewnością za Twoje problemy nie odpowiada elektrozawór sterujący siłownikiem przepustnic kolektora.


nie wiem czy to jest przyczyna moich problemow, narazie wiem ze dany elektrozawor nie dziala... zobaczymy czy problem zniknie po jego naprawieniu

Hazu napisał(a):Ale aby cokolwiek pomóc wam to trzeba sprawdzić błędy napisać czy auto ma lpg.


w moim przypadku brak lpg... a czy bylo? moglo byc ;) tzn w poleczce pod radiem mam dziure (wyglada to tak jakby byl tam montowany osprzet od gazu – np licznik pokazujacy stan butli lub cos podobnego) i stad taki wniosek

Agerak napisał(a):UNREAD_POSTprzez Agerak » wczoraj, 20:12
O jaki dokładnie elektrozawór chodzi ? O EGR czy o co ?


dokladnej nazwy nie znam :P ale jest to jeden z elektrozaworow kolektora ssacego – to cos innego niz egr...
i tu nawet nie o to buczenie chodzi tylko o wkrecanie sie na obroty na wolnych obrotach (do 3,5)
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 16:28
Posty: 61
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda Xedos 6, 1,6, 16V, 107KM, 1995r.

Postprzez seba0307 » 4 sie 2012, 19:56

Podpinam się, ponieważ mam podobny problem tylko, że posiadam lpg (brc). Jak naciskam gaz to obroty idą gwałtownie w górę, a autko prawie nie przyspiesza. Nie ma znaczenia czy jadę na gazie czy benzynie. Jeszcze dodam, że na benzynie Madzia szybko gaśnie, tzn. gwałtownie spadają jej obroty. Tak dziwnie turkocze jakby nie chodziła na wszystkie gary.
Początkujący
 
Od: 31 maja 2010, 19:40
Posty: 14
Auto: Mazda Xedos 6, 2.0, V6, 144KM, 1996r.

Postprzez Agerak » 4 sie 2012, 20:39

seba0307 napisał(a):Podpinam się, ponieważ mam podobny problem tylko, że posiadam lpg (brc). Jak naciskam gaz to obroty idą gwałtownie w górę, a autko prawie nie przyspiesza. Nie ma znaczenia czy jadę na gazie czy benzynie. Jeszcze dodam, że na benzynie Madzia szybko gaśnie, tzn. gwałtownie spadają jej obroty. Tak dziwnie turkocze jakby nie chodziła na wszystkie gary.

No u ciebie trochę inna rzecz przyjacielu a mianowicie sprzęgło ci się najprawdopodobniej ślizga już. U nas obroty ida równo z prędkości z tym, że za wolno :P
Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2009, 17:45
Posty: 242
Skąd: Kutno
Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r

Postprzez Hazu » 4 sie 2012, 21:04

seba0307 napisał(a):eba0307

wywal ta popapraną instalację lpg .
wymień wtryskiwacze benzynowe i jak już musisz mieć gaz, to załóż sekwencję.
Ostatnio edytowano 4 sie 2012, 23:15 przez Hazu, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez seba0307 » 4 sie 2012, 21:27

Dzięki. Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 31 maja 2010, 19:40
Posty: 14
Auto: Mazda Xedos 6, 2.0, V6, 144KM, 1996r.

Postprzez antros » 4 sie 2012, 23:26

hazu ... a moze jakas dobra rada odnosnie tego elektrozaworu? ... dzis po konsultacjach z mechanikiem dostalem zlecenie...
zeby sie zapytac... ;) :D czemu sie mu (mechanikowi) nie chce zapalic ta lampka (dioda) przy elektrozaworze? tak mu mrugnie tylko ... ? ;) a ja dorzuce cos od siebie...
czy ta dioda powinna sie palic jak elek. dziala poprawnie?
i co moze byc przyczyna jesli 1 pytanie to prawda, ze dioda tylko mrugnie ;) ... mech. sprawdzil kabel pod maska zostalo tylko dobranie sie do tego sterownika pod radiem ...
kazda sugestia podejzewam ze jest na wage zlota :D ;)
dzieki i pozdrawiam
antros brennans
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 16:28
Posty: 61
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda Xedos 6, 1,6, 16V, 107KM, 1995r.

Postprzez Hazu » 5 sie 2012, 08:38

Tam jest chyba 5 elektrozaworów więc o który chodzi?

Po co dioda do sprawdzania elektrozaworu?
Elektrozawór sprawdza się omomierzem a czy jest sterowany żarówką lub voltomierzem.

Najlepiej zrób zdjęcie tego elektrozaworu i silnika i zaznacz go bo wcale nie wiadomo o czym my tu rozmawiamy tak naprawdę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez antros » 5 sie 2012, 15:32

na zyczenie hazu... na pierwszym planie elektrozawor...
a z ta lampka to chodzi o to ze niby przy nim wlasnie jest jakas lampka ktora mruga... gdzie to nie wiem... mechanik tak mowil ;)
Załączniki
Zdjęcie0954.jpg
w tle alternator i na pierwszym planie elektrozawor
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 16:28
Posty: 61
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda Xedos 6, 1,6, 16V, 107KM, 1995r.

Postprzez Agerak » 5 sie 2012, 15:45

Dodadtkowo u mnie na luzie czuć wibracje, taką nie miarową pracę silnika ale obroty stoją w miejscu. No i nadal jest kwestia szarpnięcia podczas dodawania gazu. Zauważyłem ze jak puszczam gaz to autkiem mocno wychamowuje, czuć jakby coś wstrzymywało autko aż obroty zejdą np do 2000 obrotów. Jak wcisne gaz ponownie nawet minimalnie to następuje szarpnięcie. Może to pomoże określić problemy?
Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2009, 17:45
Posty: 242
Skąd: Kutno
Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r

Postprzez Hazu » 5 sie 2012, 21:18

Nie pamiętam dokładnie, ale jest to pewnie zawór od regulatora ciśnienia paliwa na listwie.
Tak jak pisałem jeżeli są wątpliwości co do działania elektrozaworu to jeżeli jest on od pierwszego stopnia to można regulator na próbę podpiąć na krótko a drugi stopień może być odpięty od podciśnienia.
No i wtyczki najlepiej odpiąć.

No i błędy trzeba sprawdzić przede wszystkim (wystarczy zwykła dioda do pozycji z supermarketu).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez antros » 5 sie 2012, 22:06

Hazu napisał(a):co do działania elektrozaworu to jeżeli jest on od pierwszego stopnia to można regulator na próbę podpiąć na krótko

wybacz hazu ale laik ze mnie z mechaniki troszku... co to znaczy ze jest 1 lub 2 stopnia? ciekawosc meczy... ;) moj majster spial dziada i wtedy zadzialal, dlatego taki wniosek ze za malo pradu dostaje. i o co mu moze chodzic z tymi diodami/lampkami, co mu niby tylko mrugna zamiast zaswiecic?
Hazu napisał(a):No i błędy trzeba sprawdzić przede wszystkim

tester juz ready tyle ze auto zabralem wczoraj wieczor z warsztatu, dzis zdazylem uklad chlodzenia tylko odpowietrzyc i doregulowac obroty (bo niedziela ;))ale jutro do poludnia reset kompa i wymrugam co trzeba mam nadzieje...
dzieki sliczne i pozdrawiam <spoko>


wstalem z rana i biegne do madzi... silnik zimny, podpinam tester... i :
koeo blad 16
koer blad 16 i 35 (pietnascie razy patrzylem zanim tego posta napisalem na ten 35 i tak mi mruglo... trzy razy dlugi piec razy krotki.... co to moze byc bo szukam po forum i nie moge znalezc)
z godzinka i sprawdze bledy na rozgrzanym silniku, pozniej zrobie reset, jeszcze raz sprawdze i zdam relacje
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 16:28
Posty: 61
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda Xedos 6, 1,6, 16V, 107KM, 1995r.

Postprzez Agerak » 6 sie 2012, 13:51

Interesujące, masz dokładnie ten sam jeden błąd co ja. 16 – EGR. Co do 35 to nie ma chyba takiego właśnie. Z tego co ja szukałem nie było w spisie nigdzie.
http://ford-probe.net/index.php?option=com_content&task=view&id=117&Itemid=42
Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2009, 17:45
Posty: 242
Skąd: Kutno
Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r

Postprzez antros » 6 sie 2012, 16:12

Agerak napisał(a):Interesujące, masz dokładnie ten sam jeden błąd co ja. 16 – EGR. Co do 35 to nie ma chyba takiego właśnie.

no wlasnie... i to mnie zastanawia... sprawdzalem wiele razy i tak wskazuje tester na blad 35
zastanawiam sie czy mozna sie w tym przypadku odniesc do:
http://ford-probe.net/content/view/133/42/
lub np do:
http://ford-probe.net/content/view/117/42/ – patrz na kod diagnostyczny dtc 335
jestem na etapie sprawdzania wezykow od podcisnien...

ha... znalazlem cos takiego
http://www.diaaut.home.pl/mazda_old.pdf
blad 35 to zawor regulacyjny predkosci obrotowej biegu jalowego lub jego obwod albo 2 interpretacja: zawor elektromagnetyczny regulatora cisnienia paliwa

po resecie kompa zostal blad 35... co sadzicie?
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 16:28
Posty: 61
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda Xedos 6, 1,6, 16V, 107KM, 1995r.

Postprzez radar88 » 7 sie 2012, 00:26

Jeżeli macie zaślepiony EGR to błąd będzie, chyba że jest uszkodzony.

Co do tego 35 to nie słyszałem, lecz bardziej bym chyba stawiał na ciśnienie paliwa.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Agerak » 7 sie 2012, 00:49

radar88 napisał(a):Jeżeli macie zaślepiony EGR to błąd będzie, chyba że jest uszkodzony.

Co do tego 35 to nie słyszałem, lecz bardziej bym chyba stawiał na ciśnienie paliwa.


No u mnie występuje właśnie tylko 16 cały czas, odkąd pamiętam w sumie ^^
Mi już trochę sił brakuje na te moje objawy bo co i rusz ktoś mówi, że tak być musi etc. No ale raczej autko na pełnym gazie powinno przyspieszać tak samo jak przy minimalnym naciskaniu no i nie powinno być tego szarpnięcia po naciśnięciu gazu. Może ktoś miał kiedyś takie objawy i się z nimi uporał ?:P

Radar twój komentarz nasunął mi jedno spostrzeżenie, odrazu po odpaleniu jest lepiej. Autkiem nie szarpie tak bardzo i przyśpieszenie jest lepsze , chodzi wtedy przez pewien moment na ssaniu, więc może coś jest na rzeczy. Ale nie powinny być jakieś inne objawy gdyby np pompa siadała ? U mnie np na rozgrzanym często odpala dopiero za drugim razem, może to coś sugeruje ?
Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2009, 17:45
Posty: 242
Skąd: Kutno
Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r

Postprzez radar88 » 7 sie 2012, 11:50

Agerak napisał(a):No u mnie występuje właśnie tylko 16 cały czas, odkąd pamiętam w sumie ^^
Mi już trochę sił brakuje na te moje objawy bo co i rusz ktoś mówi, że tak być musi etc. No ale raczej autko na pełnym gazie powinno przyspieszać tak samo jak przy minimalnym naciskaniu no i nie powinno być tego szarpnięcia po naciśnięciu gazu. Może ktoś miał kiedyś takie objawy i się z nimi uporał ?:P


Powiem tak, ja nigdy EGR nie zaślepiałem w żadnej V-ce, chociaż pisano mi, że lepiej zaślepić ponieważ syf w wydechowego nie dostaje się do dolotowego, owszem kolektor jest brudny ale nie przypuszczam, aby to była wina tylko EGR.
Czemu EGR może być zaślepiony, otóż, gdy mechanik chce ściągać kolektor/głowicę, nie może odkręcić rurki, więc ją ucina, zaślepia i tyle, auto palić będzie lecz błąd pozostaje.

Co do odpalania, w żadnej maździe nie miałem przypadku problemu z odpaleniem auta V6 palą na dotyk a Z5 (1,5) również problemu nie ma, jedyny problem który kiedyś miałem, to w Lagunie, czy zimna czy ciepła nie paliła za nic.

Praca na zimnym – zauważyłem również że silnik na zimnym, i to każdy pracuje lepiej i ładniej się zbiera, po rozgrzaniu trochę gorzej ale i tak nie źle. Zauważyłem też iż po zmianie CAI z AirBoxa na stożek auto pracuje jak by lepiej, koni nie przybyło lecz chyba dostaje więcej powietrza. W X9 założyłem wkładkę K&N, silnik odpala lepiej, spalanie spadło i też jak by lepiej ciągnęło.

Szarpanie w każdej maździe czuję szarpanie, czy to V czy rzędowy.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez antros » 8 sie 2012, 15:20

radar88 napisał(a):Co do tego 35 to nie słyszałem, lecz bardziej bym chyba stawiał na ciśnienie paliwa.

ok. z mojej interpretacji po przeczytaniu paru rzeczy wynika ze mozna w ta strone lub w strone silniczka krokowego tak?
i jesli w strone cisnienia paliwa to na co patrzec i co robic...?
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 16:28
Posty: 61
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda Xedos 6, 1,6, 16V, 107KM, 1995r.

Postprzez radar88 » 8 sie 2012, 15:23

Czy pompka jest wydajna, czy filtr paliwa jest czysty...przejrzeć co się da
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez antros » 9 sie 2012, 00:17

radar 88 filtr paliwa wymieniony. jak sprawdzic wydajnosc pompki paliwa oraz sprawnosc regulatora cisnienia paliwa (czy jakos tak ;))
dzieki pzdr
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 16:28
Posty: 61
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda Xedos 6, 1,6, 16V, 107KM, 1995r.

Postprzez antros » 9 sie 2012, 16:02

heh... bledy zlikwidowane...
teraz powiem co i jak... zaczniemy od poczatku... mechanik stwierdzil ze nie dziala elektrozawor kolektora ssacego ( I TU CHYBA BYL BLAD!!! ) ten ktorego zdjecie zalaczylem, tzn znalazl przetarty kabel i go wymienil jak pisalem, wiec moze faktycznie nie dzialal. pytalem gdzie jest sterownik pod radiem bo tam jeszcze nie dotarl gmyrajac za przyczyna, zatrzymalismy prace na tym etapie bez rozbierania srodka auta ale ofiara skonczona nie spial mi go spowrotem tylko luznego zostawil (na sam koniec powiedzial). mowimy tutaj o zaworze elektromagnetycznym regulatora cisnienia paliwa. po jego ponownym spieciu i sprawdzeniu okazalo sie ze elektrozawor jest sprawny.
i tyle by bylo z drogi w strone obiegu cisnienia paliwa... aha jeszcze wezyk jeden byl szczelony od tego wlasnie zaworu do gruszki ktora jest zaraz za pokrywa zaworow z lewej strony tyl (przed regulatorem cisnienia chyba – jesli to to o czym mysle)

jednoczesnie z interpretacji bledu wynikalo zeby isc w strone krokowca. no to go rozebralem razem z przepustnica (raz kolejny ;)) i zaopatrzony w dwa srodki: 1 – sx do czysczenia gaznikow i mocno zabrudzonych elementow silnika oraz 2 – boll zmywacz do gaznikow,a takze litr benzyny ekstrakcyjnej; wyczyscilem dol i gore (bez rozbierania tego czarnego malego modulu do ktorego idze wiazka kabli, bo nie wiem jak sie do tego dobrac ;)) poskladalem, zalozylem, dokrecilem, sprawdzilem ze shcematami te dwa wezyki co ida od dolu przepustnicy (dla pewnosci – okazalo sie ze jezdzilem z zalozonymi na odwrot ;P) wymienilem je na nowe i poskladalem calosc do kupy. na tym etapie byl reset kompa i mile zaskoczenie ;) bledow brak :D z rana na drugi dzien odpowietrzylem dokladnie uklad na zimnym silniku, poprawilem obroty bez ruszania tpsu (narazie chyba jest dobrze ale bede ruszal srube pionowa wiec zaopatrze sie w listki szczelinomierza i dokoncze ustawiac) i autko chodzi lepiej... :D czuc roznice w przyspieszeniu, i z tego calego ze raz jest dobrze raz zle teraz jest czesciej dobrze niz zle ;) pozostaje kwestia ustawienia obrotow sruba pionowa i pozioma (w razie czego ten tps ;)) a na samym koncu jesli to jeszcze nie da efektu to zaczne krecic rozdzielaczem (czujnik polozenia walka rozrzadu??? czy taka jest poprawna nazwa???)

czyli bez zaslepiania sie obeszlo... nie wiem co dokladnie bylo przyczyna bledow bo przepustnica i zaworem zajalem sie w jeden wieczor ale bledy 16 i 35 znikly.

kolega agerak moze tez skloni sie w strone czyszczenia tego ukladu, ustawiania obrotow i w strone ustawienia kata zaplonu? no bo co innego zostanie? jeszcze moze ze dwa dni i zdam relacje co i jak w moim przypadku ;) trzeba byc pozytywnej mysli ;)
dziekuje za podpowiedzi i odpowiedzi na pytania ;)
pozdrawiam
antros brennans
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 16:28
Posty: 61
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda Xedos 6, 1,6, 16V, 107KM, 1995r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6