Szum z katalizatora/spadek mocy/głośny wydech
1, 2
ale i w miescie by to tez wystepowalo.... nie powiesz mi, ze nie dogrzejesz silnika w jezdzie miejskiej 
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Witam,
Dzięki za zainteresowanie.
Tłumiki sprawdzane przy wymianie katalizatora. Napiszcie proszę jak można sprawdzić zwiększanie się "objętości substancji tłumiącej w tłumiku"?
Jasne, że w mieście dogrzeję silnik, ale jeżdżę głównie w mieście i jeszcze ani razu to nie wystąpiło. To dziwne "buczenie" i spadek mocy pojawia się CZASAMI /jak do tej pory 4-5 razy od lutego tego roku/ na trasie po dobrych 20 km jazdy, bez różnicy, czy autostrada, czy drogach międzymiastowych, etc. Stąd wnioskuję, że chodzi o dobre rozgrzanie się, silnika, czy układu wydechowego, czy właśnie czegoś innego.
Mam jeszcze pytanie, czy ten "basowy odgłos" może się pojawić przy nieprawidłowo działającym silniczku krokowym, bo ostatnio zaczął trochę szaleć i zaczął się wydobywać w jego okolicach piszczący dźwięk, tak jakby włączona była jakaś dmuchawa. Stało się to przy postoju u mechanika
i jak otworzył filtr powietrza to dźwięk był dużo głośniejszy i już go było słychać wyraźnie z filtra powietrza. Ale była to jednorazowa sytuacja. Jak na razie się nie powtórzyła, a minęły 2 tygodnie. Obroty falują mi tylko przy zmianie akumulatora przez pierwsze 200-300 m a później już jest wszystko ok. Myślicie, że trzeba wymienić też silniczek krokowy?
Dzięki, pozdr
Dzięki za zainteresowanie.
Tłumiki sprawdzane przy wymianie katalizatora. Napiszcie proszę jak można sprawdzić zwiększanie się "objętości substancji tłumiącej w tłumiku"?
Jasne, że w mieście dogrzeję silnik, ale jeżdżę głównie w mieście i jeszcze ani razu to nie wystąpiło. To dziwne "buczenie" i spadek mocy pojawia się CZASAMI /jak do tej pory 4-5 razy od lutego tego roku/ na trasie po dobrych 20 km jazdy, bez różnicy, czy autostrada, czy drogach międzymiastowych, etc. Stąd wnioskuję, że chodzi o dobre rozgrzanie się, silnika, czy układu wydechowego, czy właśnie czegoś innego.
Mam jeszcze pytanie, czy ten "basowy odgłos" może się pojawić przy nieprawidłowo działającym silniczku krokowym, bo ostatnio zaczął trochę szaleć i zaczął się wydobywać w jego okolicach piszczący dźwięk, tak jakby włączona była jakaś dmuchawa. Stało się to przy postoju u mechanika
Dzięki, pozdr
- Od: 28 maja 2012, 14:04
- Posty: 4
- Auto: Mazda 6 2.0 16V 141KM 2003 r. Pb+LPG Prins
Witam! Przepraszam za mój polski, jestem z Ukrainy
Do wymiany uszczelka miedzy tłumikiem i silnikiem.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
Cal Lightman
u mnie też efekt był taki – tylko zamiast rozmyślać pojechałem do najbliższego zakładu – od tłumików i zanim jeszcze zwolnił się kanał – przy manewrowaniu na placu – pracownicy stwierdzili, że umarł pierścień uszczelniający za katalizatorem – (to samo miałem w poprzednim aucie – smart) – i tutaj mieli rację.
po rozłożeniu – które wcale w pordzewiałej 6-tce nie jest proste – ukazał się pęknięty pierścień, który wymieniono na nowy, niestety nie identyczny – bo nie było, założono minimalnie inny – efekt ustąpił w 80%. Nakazano mi wyjazd do ASO po oryginalny pierścień i powrót na darmową wymianę![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
aha – u mnie nie było utraty mocy, na 100% bo z tym uszkodzonym pierścieniem mazda spokojnie ciągała prawie 3300kg![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
powodzenia
po rozłożeniu – które wcale w pordzewiałej 6-tce nie jest proste – ukazał się pęknięty pierścień, który wymieniono na nowy, niestety nie identyczny – bo nie było, założono minimalnie inny – efekt ustąpił w 80%. Nakazano mi wyjazd do ASO po oryginalny pierścień i powrót na darmową wymianę
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
aha – u mnie nie było utraty mocy, na 100% bo z tym uszkodzonym pierścieniem mazda spokojnie ciągała prawie 3300kg
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
powodzenia
- Od: 13 kwi 2011, 10:12
- Posty: 167
- Skąd: Częstochowa
- Auto: ford cmax
Witam wszystkich forumowiczow.
Jestem tutaj nowy na forum.... Po zakupie mazdy zauwazylem, ze u mnie objawy byly takie same i tez posiadam mazde z 2007r. Po przeczytaniu tych postow postanowilem wymienic pierscien miedzy kolektorem a katalizatorem na nowy oryginalny. Po wymianie szum ustal i wszystko bylo OK, lecz po 1,5 miesiaca i przejechanych ok. 2000km szum znow powrocil :/ Juz sam nie wiem co z tym zrobic :/ Jaka moze byc przyczyna ze szum znow powrocil?
Pozdrawiam
Jestem tutaj nowy na forum.... Po zakupie mazdy zauwazylem, ze u mnie objawy byly takie same i tez posiadam mazde z 2007r. Po przeczytaniu tych postow postanowilem wymienic pierscien miedzy kolektorem a katalizatorem na nowy oryginalny. Po wymianie szum ustal i wszystko bylo OK, lecz po 1,5 miesiaca i przejechanych ok. 2000km szum znow powrocil :/ Juz sam nie wiem co z tym zrobic :/ Jaka moze byc przyczyna ze szum znow powrocil?
Pozdrawiam
- Od: 9 paź 2012, 21:51
- Posty: 6
- Auto: GY 2.0 147KM '07
Maniekk napisał(a):Jaka moze byc przyczyna ze szum znow powrocil?
niedokrecone mocowanie, zly material uszczelki... nie wiem... nalezy sprawdzic organoleptycznie
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6