Zakup używanego auta – Mazda CX-5 (2012 – 2016)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Novy » 2 sie 2012, 12:34

misza napisał(a):– no i najważniejsze spostrzeżenie – przesiadłem sie do Mazdy (165KM) z Hondy 140 KM (jakieś 192nM). Mam wrażenie, że Honda lepiej się zbierała w newralgicznych momentach (czyt. wyprzedzanie/redukcja)....
pzdr


Jak pisałem o tym powyżej to prawie mnie zlinczowano.Nie wiem jaka Hondę miałeś i czy był to CRV i która wersja ale ja w swojej 2008r.150kM 2.0 benzyna takie spostrzeżenia miałem już w pierwszej jeździe próbnej-i chyba tak jest,piszą o tym na innych forach w Europie.Pianie z zachwytu nad nowym Skyactiv w silniku benzynowym Mazdy skończy się tak szybko jak szybko wzrośnie liczba użytkowników i przejechanych kilometrów ;) Co do spalania,Honda CRV- trasa Chorwacja ,1300km (w jedną stronę,trasa przez Czechy) 3 osoby,załadowany na full.Średnia prędkość 120-130 km/h (w Czechach max 90km/h) średnie spalanie 7,8-8,1.Ten litr mniej u Ciebie nie jest wart zachwytu nad nową benzyną Mazdy.Długo jeszcze nikt nie zrobi lepszej i bardziej elastycznej jednostki benzynowej od Hondy V-TEC.
Mam tylko nadzieję że mój wybór nowego silnika Diesla 175kM Mazdy CX-5 jest dobrym wyborem i moment 420nM poradzi sobie z masą załadowanego auta.Tak czy siak powerbox jaki można zamontować (wzrost momentu nawet do 480nM) w razie konieczności nie jest dużym wydatkiem.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2012, 18:19
Posty: 39
Auto: Honda CR-V 2008 Elegance,styczeń 2013 (mam nadzieję) CX-5 Black,2,2 diesel 175kM Passion

Postprzez Paweł » 2 sie 2012, 12:50

Tylko, że to mogą być odczucia subiektywne, wynikające ze sposobu rozwijania mocy (np. gwałtowne wejście zmiany faz rozrządu), albo hałasu. Z zegarkiem w ręku, to jednak Mazda jest wyraźnie szybsza... i jeszcze przy tym mniej pali.

W każdym razie, obydwa samochody może pogodzić fakt, że żaden z nich nie ma ponadprzeciętnych osiągów.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Novy » 3 sie 2012, 10:20

Paweł napisał(a):Tylko, że to mogą być odczucia subiektywne, wynikające ze sposobu rozwijania mocy (np. gwałtowne wejście zmiany faz rozrządu), albo hałasu. Z zegarkiem w ręku, to jednak Mazda jest wyraźnie szybsza... i jeszcze przy tym mniej pali.

W każdym razie, obydwa samochody może pogodzić fakt, że żaden z nich nie ma ponadprzeciętnych osiągów.


Subiektywne czy nie,chodzi o komfort psychiczny w czasie jazdy (rodzina plus bagaż) .Trochę słabo gdy wiesz że w razie potrzeby wciśnięcie pedału gazu nic nie daje..Redukcja to strata cennego czasu,a na naszych drogach to duży minus..Benzyna w tym wydaniu(CX-5) to porażka,o automacie nie wspomnę.I choć nie kupujemy auta by się ścigać to zapas mocy dla tych co dużo jeżdżą-to podstawa.U mnie własnie to (plus spalanie) zdecydowało po 4 latach jazdy Honda CRV benzyna o zakupie diesla Mazdy.Nie mówię że nie ma frajdy jeżdżenia V-TECkiem (piękny dźwięk silnika) ale to dla mnie zbyt mało.Fajnie gdy mamy zapas mocy i moment od samego "spodu"-inna jazda :)
Ktoś pisał powyżej że jeździ benzyna poniżej 2tys obrotów(masakra) sic!Bo tak jest ekonomicznie,podpowiada ekonomizer itd,tu się nie zgadzam.Ekonomiczna jazda to w miarę możliwości szybkie osiąganie pożądanej prędkości,nawet jak wskazówka chwilowo przekracza 5tys obrotów,a potem 5,6 bieg.Jasne że inaczej sprawa ma się w mieście.Ten kto ma ma auto gabarytów SUV-a i 2litry benzynę bez turbiny wie że "podniesienie" takiej masy z 2tys obrotów równa się gimnastyce nad skrzynka biegów-i to całkiem niezłej.Jak ma się na to czas to frajda a jak nie -jest tak jak pisałem powyżej.Amen.
Co do ponadprzeciętnych osiągów to diesel Mazdy IMHO jest w klasie śmiesznego nazewnictwa aut niemieckich "premium" takich jak BMW czy Audi(oczywiście w podobnej pojemności).Klasa premium to wymysł jedynie na potrzeby rynku niemieckiego by oddzielić "szarych zjadaczy chleba" w swych VW od zacnych kolesi w Audi i BMW :D Japonia bije Niemcy technologicznie na głowę.sama pani kanclerz Angela swojego czasu namawiała swych obywateli do zakupu aut japońskich,próbujac zmusić fabryki VW i BMW do nowatorskich rozwiązań na miarę XXI wieku..
Mam tylko nadzieję że będzie bezawaryjny :)
Ostatnio edytowano 3 sie 2012, 11:07 przez Novy, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2012, 18:19
Posty: 39
Auto: Honda CR-V 2008 Elegance,styczeń 2013 (mam nadzieję) CX-5 Black,2,2 diesel 175kM Passion

Postprzez cheatah » 3 sie 2012, 10:43

Novy napisał(a):.Redukcja to strata cennego czasu,a na naszych drogach to duży minus..Benzyna w tym wydaniu(CX-5) to porażka,o automacie nie wspomnę (...) Fajnie gdy mamy zapas mocy i moment od samego "spodu"-inna jazda


no wiekszej bzdury nie slyszalem nigdy. Wybacz, albo jestes jednym z tych co wyprzedzaja na 3-go i wciskaja sie tam gdzie nie ma na to miejsca skoro redukcja to dla Ciebie strata czasu, albo masz zapedy do jezdzenia caly czas na jednym biegu, najlepiej 6, i oczekiwania ze samochod bedzie mial te same wlasciwosci przy kazdej predkosci i przy kazdych obrotach.
A pozniej sie dziwie ze tak duzo jest wypadkow czolowych albo samochodow w rowach ktorzy uciekali przed takimi kierowcami co mysla ze redukcja to jest strata czasu.
Przede wszystkim podczas jazdy i wyprzedzania trzeba myslec i przewidywac, a wtedy jest zawsze wystarczajaco duzo czasu na wyprzedzenie.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2012, 20:35
Posty: 87
Skąd: Warszawa/Lbn/Trojmiasto
Auto: Obecnie Mazda CX-5
Bylo Mitsubishi EVO IX 400KM

Postprzez Novy » 3 sie 2012, 10:52

cheatah napisał(a):
Novy napisał(a):.Redukcja to strata cennego czasu,a na naszych drogach to duży minus..Benzyna w tym wydaniu(CX-5) to porażka,o automacie nie wspomnę (...) Fajnie gdy mamy zapas mocy i moment od samego "spodu"-inna jazda


no wiekszej bzdury nie slyszalem nigdy. Wybacz, albo jestes jednym z tych co wyprzedzaja na 3-go i wciskaja sie tam gdzie nie ma na to miejsca skoro redukcja to dla Ciebie strata czasu, albo masz zapedy do jezdzenia caly czas na jednym biegu, najlepiej 6, i oczekiwania ze samochod bedzie mial te same wlasciwosci przy kazdej predkosci i przy kazdych obrotach.
A pozniej sie dziwie ze tak duzo jest wypadkow czolowych albo samochodow w rowach ktorzy uciekali przed takimi kierowcami co mysla ze redukcja to jest strata czasu.
Przede wszystkim podczas jazdy i wyprzedzania trzeba myslec i przewidywac, a wtedy jest zawsze wystarczajaco duzo czasu na wyprzedzenie.

I tu po raz kolejny zrozumiałeś jak sam chciałeś.Stwierdziłem jedynie fakt że taka czynność i pożądana jej reakcja jest czasochłonna..Nie negowałem redukcji biegów.Ba uważam to za konieczne ale..Jeśli jadąc dieslem na 5 biegu zapragniesz nagle więcej mocy to potrzebujesz zredukować bieg do 4-ki lub poprostu dodać więcej gazu-w tych samych okolicznościach benzyna o jakiej mówimy potrzebuje redukcji do 3 biegu i więcej czasu -efekt pojawi się gdy wskazówka trafi na 3,5-4 tys obrotów :)
Co do czasu na wyprzedzanie i przewidywania -bez komentarza.
Teoria swoje a życie i praktyka swoje.Trudno polemizować z tymi co uważają że bezpieczniej to zawsze wolniej i po co mieć parę koników w zapasie,właśnie gdy z rozmysłem zaczynamy wyprzedzać i nagle okazuje się że nasze myślenie nie wystarcza bo nie jesteśmy sami na drodze.Zapas powera w aucie nie jednemu uratował już tyłek..Nie zapytam ile zrobiłeś km w życiu bo odpowiedź będzie pewnie taka że jesteś zawodowym kierowcą :D .Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2012, 18:19
Posty: 39
Auto: Honda CR-V 2008 Elegance,styczeń 2013 (mam nadzieję) CX-5 Black,2,2 diesel 175kM Passion

Postprzez szatajoh » 3 sie 2012, 12:16

Novy napisał(a):
cheatah napisał(a):
Novy napisał(a):.Redukcja to strata cennego czasu,a Zapas powera w aucie nie jednemu uratował już tyłek..Nie zapytam ile zrobiłeś km w życiu bo odpowiedź będzie pewnie taka że jesteś zawodowym kierowcą :D .Pozdrawiam


Mam 55 lat pare milionow km zrobionych na wschodzie i zachodzie jedno co powiem czasami nie pare PS sie liczy tylko troche rozumu i dobre hamulce
zeby na czas zrezygnowac z czolowki
I wcale nie jezdze jak emeryt przekraczam zawsze tylko o 10 kmh nie place mandatow wyprzedzam tam gdzie nie ma zakazu czy podwojnej lini
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2012, 09:42
Posty: 166 (0/1)
Skąd: Norymberga/Zywiec
Auto: Mazda CX 5
150 PS Diesel
2012 wrzesien

Postprzez Novy » 3 sie 2012, 12:45

szatajoh napisał(a):Mam 55 lat pare milionow km zrobionych na wschodzie i zachodzie jedno co powiem czasami nie pare PS sie liczy tylko troche rozumu i dobre hamulce
zeby na czas zrezygnowac z czolowki
I wcale nie jezdze jak emeryt przekraczam zawsze tylko o 10 kmh nie place mandatow wyprzedzam tam gdzie nie ma zakazu czy podwojnej lini


zgoda...
Ale gdy ktoś pisze cyt:Mam wrażenie, że Honda lepiej się zbierała w newralgicznych momentach (czyt. wyprzedzanie/redukcja)....
to chyba jego wrażenia są najważniejsze(dla niego samego).Chciałem jedynie poprzeć to co napisał w cytacie autor.Nic więcej,nic mniej.Trudno czuć się dobrze w aucie za 150k pln gdy ma się takie odczucia.
Jeśli masz diesla i jeździłeś też CX-5 benzyną mógłbyś napisać (obiektywizm mile widziany) jaki zapas mocy jest odczuwalny (dostępny) w sytuacji o jakiej pisał kolega ?Może pozbawi to dylematu(lub nie) wielu którzy jeszcze się wahają , diesel czy benzyna?
Krótki filmik co potrafi diesel CX-5:http://www.youtube.com/watch?v=DF7_0JjrdHE
Ostatnio edytowano 3 sie 2012, 13:08 przez Novy, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2012, 18:19
Posty: 39
Auto: Honda CR-V 2008 Elegance,styczeń 2013 (mam nadzieję) CX-5 Black,2,2 diesel 175kM Passion

Postprzez Paweł » 3 sie 2012, 13:07

W świetle tego co mówisz (bezpieczeństwo dzięki osiągom), to właśnie nie odczucia, a faktyczne liczby mają znaczenie. W tym ujęciu Mazda jest od starej Hondy lepsza. Inaczej, jeśli mówimy o indywidualnym, niemierzalnym dobrym samopoczuciu, wtedy wolniejsze auto może rzeczywiście dawać więcej frajdy.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Rok z Bagien » 3 sie 2012, 13:56

Hmmm.....

Nie wiem jak cięższy, mający mniej koni mechanicznych i mniej niutonometrów samochód może być szybszy od tego lżejszego i mocniejszego ?
Może to kwestia ułożenia silnika ?

Novy
Ile miała przebiegu Mazda CX5, w benzynie, która jechałeś ?
A ile Twoja CRV ? Widać po postach, że jeździsz dynamicznie, więc może Hondę tak właśnie ułożyłeś ?
Może stąd to odczucie ?

No, mili panowie, wybór diesel a benzyna (bez doładowania), to temat rzeka. I sztuka kompromisu.
Coś za coś. Niutki za turbinę, dwumasy, EGRy, DPF, szyny CR, wolne rozgrzewanie w zimie (bez wspomagaczy), trudniejszy rozruch w solidne mrozy itd.
Mniejsze niutki = mniejsze prawdopodobieństwo wysypanie się czegokolwiek.

Że o drobnej dopłacie 15.000 zł. w przypadku CX5 nie wspomnę..... ;)

Dzisiaj byłem i macałem ją. <faja>
Się mnie podoba, nawet bardzo się mnie podoba.
Ale do jazd nie mieli. I pan kłamał, że czeka się 4 miesiące. <nie>
Początkujący
 
Od: 23 lip 2012, 19:18
Posty: 11 (1/0)
Auto: Subaru XV

Postprzez Novy » 3 sie 2012, 15:48

Jesteś mistrzem świata jak wyczujesz różnicę 16nM(Honda 192,mazda 208) i nawet przy bardzo podobnej masie dla obu wersji wyposażenia jak dla mnie nie do wyczucia.I nie o kilka niutków-jak je nazywasz, tu chodzi ,specyfika silnika.Honda i V-TEC to piękne ,czyste i elastyczne brzmienie silnika w każdym zakresie obrotów,nawet 5,5tys obrotów 3 i 4 biegu nie stanowi problemu i zdaje się jedynie słyszeć piękny warkot ;) Mazda hmm,sprzedawca na próbnej patrzył tylko na obrotomierz jak próbowałem ostro wciskać pedał,czego się obawiał nawet przy automatycznej skrzyni?Obawiał się hałasu i tego że dotrze do mnie fakt że ten silnik nie dorasta do pięt V-TECkowi Hondy (poinformowałem go czy się poruszam).G..mnie obchodzą wykresy i zakresy mocy każdej z tych jednostek,V-TEC to finezja,najczęściej tuningowany silnik na świecie.Popatrzcie na wiekowe już Hondy Civic..z turbinami mają po 500 koni.. .ale nie watek o Hondzie przecież.Pozdrawiam

A do moderatora mam pytanie,co w tym poście jest obraźliwego i zasługuje na ostrzeżenie?Dziwne to forum,hmm,pożegnam.
Ostatnio edytowano 3 sie 2012, 15:59 przez Novy, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2012, 18:19
Posty: 39
Auto: Honda CR-V 2008 Elegance,styczeń 2013 (mam nadzieję) CX-5 Black,2,2 diesel 175kM Passion

Postprzez Paweł » 3 sie 2012, 15:58

Novy, proszę o zachowanie jako takiego poziomu dyskusji. Porównując moment obrotowy, nie znając przełożenia pomiędzy wałem i kołami oraz obrotów silnika, dajesz do zrozumienia, że nie masz pojęcia o czym mówisz i/lub chcesz sobie po prostu «odpowiadać komuś zuchwale i arogancko». :)

P.S. Nie cytujemy (w całości) poprzedzających postów.

Novy napisał(a):A do moderatora mam pytanie,co w tym poście jest obraźliwego i zasługuje na ostrzeżenie?Dziwne to forum,hmm,pożegnam.

Ton w którym prowadzisz dyskusję wyraźnie zbacza w rejony nieakceptowane na tym forum. Wzajemny szacunek i umiarkowane wygłaszanie własnych poglądów, to może dla Ciebie nowatorskie podejście, ale na pewno będzie lepiej, jeśli je poćwiczysz przed ewentualnym powrotem. ;)
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez People_Hate_Me » 3 sie 2012, 16:12

Paweł słusznie zauważył, więc ja się już nie będę powtarzał :)
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez misza » 3 sie 2012, 16:43

To teraz ja, bo zostałem wywołany do tablicy poprzez cytowanie frag. mojej wypowiedzi. Otóż wniosek nasuwa mi się jeden – wszyscy potencjalni nabywcy niech odbywają jazdy testowe – nawet po kilka razy i w różnych warunkach. Za każdym kolejnym razem zwraca się uwagę na coś innego... Tak jak ktoś słusznie zauważył – wartości nominalne w folderach to jedno a rzeczywistość to drugie. Żeby potem nie było zaskoczenia ;)
A teraz relacja z serwisu. Zgłosiłem kilka problemów 'wieku dziecięcego' (lustra, maska), ale widzę, że ASO wstrzymuje się z podejmowaniem jakichkolwiek napraw gwarancyjnych do momentu otrzymania oficjalnych info/wytycznych od Mazdy. Sam 'Majster' mówił , że na razie w kraju mało 'piątek' jeździ to i mało zgłoszeń mają. Oznacza to, że jeżeli zauważycie coś dziwnego/niepokojącego w Waszych CX-5 to zgłaszajcie to do ASO. Na podstawie zgłoszeń Mazda będzie robić ew. akcje serwisowe. Moje zgłoszenie pozostało 'otwarte' i czekam na kontakt z ASO (mam nadzieję, że w przeciągu 36 mc się odezwą;) )


pzdr
Początkujący
 
Od: 14 lip 2012, 00:37
Posty: 11
Skąd: Wawa
Auto: czarna perełka cx5 2,0 MT

Postprzez Marianek » 3 sie 2012, 17:41

misza napisał(a):A teraz relacja z serwisu. Zgłosiłem kilka problemów 'wieku dziecięcego' (lustra, maska), ale widzę, że ASO wstrzymuje się z podejmowaniem jakichkolwiek napraw gwarancyjnych do momentu otrzymania oficjalnych info/wytycznych od Mazdy.

Niestety taka jest polityka Mazdy i nie tylko Mazdy.
Decyzje co zrobić podejmuje regionalna centrala która rozlicza się potem z producentem.
Niestety jak to bywa przy nowych modelach dłużej to trwa bo za wszystko ktoś odpowiada i
w przypadku błędnej decyzji z niego wyciągną konsekwencje.
Wiec asekuracyjnie te decyzje są odkładane do większej ilości przypadków danej usterki itp.
Co innego jak wady są oczywiste w 99% są usuwane bez szemrania.

Novy napisał(a):czego się obawiał nawet przy automatycznej skrzyni?

Pewnie się bal o auto,w końcu nowe i kiedyś będzie skierowane do ponownej sprzedaży.
Nie każdy lubi jak ktoś daje od razu w dechę gaz itd,a zwłaszcza jak nie zna człowieka,nawet sprzedawca.

A co do reszty wypowiedzi kolego Novy,niestety wypowiadasz się arogancko,co podsumował już Paweł.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez cheatah » 3 sie 2012, 21:30

misza napisał(a):Moje zgłoszenie pozostało 'otwarte' i czekam na kontakt z ASO (mam nadzieję, że w przeciągu 36 mc się odezwą;) )


dostales jakis papier na to? wpisali to w jakis system? Pytam, bo mnie na razie spuscili troche na drzewo, to znaczy kazali sie umowic i bedziemy ogladac i wtedy zobaczymy ? Czy u Ciebie byla jazda probna, czy od razu otworzyli zgloszenie?
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2012, 20:35
Posty: 87
Skąd: Warszawa/Lbn/Trojmiasto
Auto: Obecnie Mazda CX-5
Bylo Mitsubishi EVO IX 400KM

Postprzez szatajoh » 3 sie 2012, 22:48

[Noble Ace -to nastepny statek ktory plynie doEropy jest gdzies w okolica kanalu sueskiego
Mozna go obserwowac na stronie AIS Marine Traffic
Ostatnio edytowano 3 sie 2012, 23:29 przez szatajoh, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2012, 09:42
Posty: 166 (0/1)
Skąd: Norymberga/Zywiec
Auto: Mazda CX 5
150 PS Diesel
2012 wrzesien

Postprzez misza » 3 sie 2012, 23:11

cheatah,
W ASO była jazda próbna samego Mistrza... serwisu. Jak powiedziałem, że pojadę z nim to nie, bo Mistrz najpirw jedzie sam i skupia się na robocie ;)
W kadym bądź razie jak przyjechał to oddał Konsultantowi Serwisowemu kwity ze swoimi spostrzeżenimi a w nich potwierdził moje zgłoszenia.
Tyle że nic z tego nie wynika, bo:
– drganie luster musi potwierdzić w innym aucie tego modelu ???!!!
– w masce wyregulował odboje i myślał , że popawił bo nawet nie sprawdził , a jest tak jak było ;(
Poprosiłem o ksero tych kwitów stąd też mam wszystko na papierze (daty, numeery, nazwiska...).

Dziś, w tym samym ASO , gadałem ze 'Specem od reklamacji'. Z rozmowy wynika, że on też na razie nie czytał oficjalnych informacji od Mazdy nt usterek. I znów na niczym nie stanęło – ASO ma mnie poinformować co dalej robimy. Trochę mnie takie podejście zaczyna irytować, ale jeszcze chwilę 'wezmę na wstrzymanie' ;) Jak sprawa będzie się przeciągać to zacznę inaczej egekwować warunki gwarancji...
pzdr
Początkujący
 
Od: 14 lip 2012, 00:37
Posty: 11
Skąd: Wawa
Auto: czarna perełka cx5 2,0 MT

Postprzez szatajoh » 3 sie 2012, 23:20

szatajoh napisał(a):Krótki filmik co potrafi diesel CX-5:http://www.youtube.com/watch?v=DF7_0JjrdHE


Ten co robil ten filmik to rzeznik diesla w ten sposob zapruje kazdy silnik szczegolnie diesla nawet honde
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2012, 09:42
Posty: 166 (0/1)
Skąd: Norymberga/Zywiec
Auto: Mazda CX 5
150 PS Diesel
2012 wrzesien

Postprzez ZOOMik » 4 sie 2012, 23:32

Rok z Bagien napisał(a):2. czy ktoś może mi wytłumaczyć dlaczego w danych producenta manualna benzyna 4x2 przyspiesza do 100 km/h w czasie 9,2 s, automat benzyna 4x4 w czasie 9,6 s.; a 4x4 manual benzyna w czasie..... 10,5 s ?? (jednocześnie dla diesla 150 km i 4x4 automat to 10,2 s, a w manualu 9,4 s; podobnie szybszy manual jest przy 175 dieslu); skąd ta różnica ? czy to błąd pisarski, czy jest coś co powoduje, że przy benzynie i manualnej skrzyni biegów auto jest prawie 1 s. wolniejsze ??

Nie napiszę Ci skąd to się wzięło, ale w rzeczywistości CX-5 "w automacie" przyspiesza gorzej od MT.

Paweł napisał(a):Tylko, że to mogą być odczucia subiektywne, wynikające ze sposobu rozwijania mocy (np. gwałtowne wejście zmiany faz rozrządu), albo hałasu. Z zegarkiem w ręku, to jednak Mazda jest wyraźnie szybsza... i jeszcze przy tym mniej pali.

Pali mniej, to się zgadza, ale od tej Hondy jest szybsza (w sensie przyspieszenia) i bardziej elastyczna tylko "w pojedynku na automaty". Ze skrzynią manualną osiągi obu aut są niemal jednakowe.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Novy » 5 sie 2012, 17:01

ZOOMik napisał(a):Pali mniej, to się zgadza, ale od tej Hondy jest szybsza (w sensie przyspieszenia) i bardziej elastyczna tylko "w pojedynku na automaty". Ze skrzynią manualną osiągi obu aut są niemal jednakowe.


Dziękuję za te wypowiedź.Potwierdza moje opinie co do nowego technologicznie silnika benzynowego Mazdy skyactiv a silnika sprzed 10lat Hondy V-TEC. <faja>
szatajoh napisał(a):Ten co robil ten filmik to rzeznik diesla w ten sposob zapruje kazdy silnik szczegolnie diesla nawet honde

Możesz sobie jeździć nawet na 1tys obrotów non stop i kupować osłony silnika i czego tam jeszcze chcesz -nie ufając tym co to auto stworzyli-Twoja sprawa.Sorrki,auto wymieniam co 3-4 lata(na nowe) i moje zdanie jest takie że auto jest dla mnie nie ja dla auta.Ale nigdy,powtarzam nigdy nabywca auta jakie sprzedawałem po sprawdzeniu w serwisie stanu silnika i auta nie zrezygnował z kupna a przynajmniej stan techniczny nie był tego przyczyną.Nie miałem diesla więc nie skomentuje Twych słów,co do benzyny to mój V-TEC nie raz "widział" czerwone pole a ostatnia wizyta z kupującym w serwisie potwierdziła to że jego stan jest idealny jak na 4 letnie auto(na co nie składa się tylko rzecz jasna sposób jazdy) :D
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2012, 18:19
Posty: 39
Auto: Honda CR-V 2008 Elegance,styczeń 2013 (mam nadzieję) CX-5 Black,2,2 diesel 175kM Passion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Moto