Mazda 323F / 323S (BJ) – Opinie i Informacje
kubsonBDG napisał(a):Moja madzia gazu paliła 9-10l. Miałem walniętą sonde pod kolektorem. Teraz pali 7-8l na 100km. Ogólnie jest fajna trochę się przeraziłem gdy zauważyłem rdzę mazda jest z 2002r. Miałem poprzednio Forda Escorta z 96r i miał mniej rdzy niż mazda. Ale zrobi się i nie będzie widac Pozdrowionka
Kolego jakie są koszta wymiany? Bo moja też pali około 9,5l ale wydawało mi się to normalne. Ale nie powiem, fajnie by było jakby paliła do 8l
- Od: 6 sty 2012, 22:57
- Posty: 84
- Skąd: Kraków
- Auto: MAZDA 323F BJ 1.5 i 16V LPG
ajc mojej 323 po wymianie świec spalanie tez spadło z 9l na ponad 8l, jakiś czas później przeczyściłem przepływomierz no i przepustnice i teraz spalanie utrzymuje się w okolicach 7,6 – 7,8l oczywiście w mieście
-
dpsolo
kurde a jak ja wymieniłem świece to tyle samo pali
ja po zmianie świec jakieś 0,5 litra mniej
- Od: 14 kwi 2011, 09:47
- Posty: 1415 (2/3)
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL
Krzysiek24 napisał(a):Mnie w mojej maździe denerwuje najbardziej twarde zawieszenie,,, nawet jak sie przejezdza po małej nierównosci to strasznie czuć..wcześniej miałem astre F 1.7d z 92 roku i na nierównościach auto płyneło. [...]
Kolego, czego się spodziewałeś kupując w jakimś tam stopniu sportowe auto? Ople mają bardzo miękkie zawieszenie, BJ mają twarde. Ja też się przesiadłem z Opla ale wiedziałem czego oczekiwać. Mam wrażenie że narzekasz na to zawieszenie na zasadzie: kupiłem sobie loda ale denerwuje mnie że jest zimny.
jaroslav napisał(a):mnie niesamowicie irytują wspomniane wibrrracje i namolny dźwięk DiTD,
jakbym motocyklem jechał, jakimś dużym jednocylindrowcem
Jak wyżej – wystarczyło kupić benzynę.
Mazda 323F BJ 2001 2.0 DiTD
- Od: 16 lip 2012, 14:44
- Posty: 52
- Skąd: Poznań (Rataje)
- Auto: Mazda 323F BJ 2001 2.0 DiTD
a dalo by rade dac inne sprezyny i bylo by miekko
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
przecież BJ nie ma twardego zawieszenie ma je po prostu sztywniejsze co przekłada się na lepsze prowadzenie, tam gdzie inne wypadają z drogi tam bj wychudzi bez potów. Ja lubię czuć w kierownicy po czym jadę. Jak dla mnie bardzo kompromisowo zestrojone zawieszenie.
ale co sprezynami da tak rade
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
raczej amortyzatorami, najlepiej całkiem wylane włożyć wtedy jest wygodnie
Neonixos666 napisał(a):przecież BJ nie ma twardego zawieszenie ma je po prostu sztywniejsze co przekłada się na lepsze prowadzenie, tam gdzie inne wypadają z drogi tam bj wychudzi bez potów. Ja lubię czuć w kierownicy po czym jadę. Jak dla mnie bardzo kompromisowo zestrojone zawieszenie.
Zgadzam się z przedmówca. BJ jeżdże od paru dni ale zauważyłem już że mało który samochód tak lekko bierze łuki jak właśnie BJ-tka a co do komfortu F-ki zawsze miały sportowe zacięcie więc jak ktoś szuka wygody to proponuje 626 lub xeda
Regeneracja DPF........info PW
- Od: 3 lis 2009, 21:50
- Posty: 17
- Skąd: Gliwice
- Auto: było
Civic EC9 >EG3>EJ9
MAZDA 323f BA
Jest
Mazda 323f BJ 1.5 2000r
Co do zawieszenia to super sprawa, jeszcze nigdy wchodzenie w zakręty nie sprawiało mi tyle przyjemności. Może ma trochę sztywne zawieszenie ale ten samochód jest super.
- Od: 16 sie 2011, 11:13
- Posty: 48
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mazda 323F BJ 1.5+LPG
Moja Mazda
witam. ja mam bj 1.6 od lutego. przed nia mialem ba. co do porownania to bj jest glosniejsza powyzej setki i ma gozej zabezpieczana blache od korozji. za to lepsze wyposazenie bardziej dynamiczny silnik i mniej pali. mam nadzieje ze bedzie tak niezawodna jakba.
-
bzyk77
Powiem wam zrobiłem kompleksowy remont zawieszenia:
TYŁ amortyzatory (Daichi), sprężyny (Monroe), łączniki stabilizatora (CTR), gumy stabilizatora (tedgum), guma pod sprężynę (mazda), osłony- odboje (Sachs)
PRZÓD Amortyzatory(Daichi), łączniki stabilizatora (OYODO), osłony- odboje (kraft), guma pod sprężynę (mazda)
Przód i tył były jeszcze amorki fabryczne wytrzymały 11 lat. TOKICO
I stwierdzam to zawieszenie naprawdę ładnie tłumi i jest przyjemnie cichutkie
Komfort podróżowania bez porównania na nowym zawieszeniu.
Koszt całości 1390zł.
TYŁ amortyzatory (Daichi), sprężyny (Monroe), łączniki stabilizatora (CTR), gumy stabilizatora (tedgum), guma pod sprężynę (mazda), osłony- odboje (Sachs)
PRZÓD Amortyzatory(Daichi), łączniki stabilizatora (OYODO), osłony- odboje (kraft), guma pod sprężynę (mazda)
Przód i tył były jeszcze amorki fabryczne wytrzymały 11 lat. TOKICO
I stwierdzam to zawieszenie naprawdę ładnie tłumi i jest przyjemnie cichutkie
Komfort podróżowania bez porównania na nowym zawieszeniu.
Koszt całości 1390zł.
- Od: 10 paź 2007, 16:51
- Posty: 432
- Skąd: Lubartów
- Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport
kubi2410 napisał(a):Powiem wam zrobiłem kompleksowy remont zawieszenia:
TYŁ amortyzatory (Daichi), sprężyny (Monroe), łączniki stabilizatora (CTR), gumy stabilizatora (tedgum), guma pod sprężynę (mazda), osłony- odboje (Sachs)
PRZÓD Amortyzatory(Daichi), łączniki stabilizatora (OYODO), osłony- odboje (kraft), guma pod sprężynę (mazda)
Przód i tył były jeszcze amorki fabryczne wytrzymały 11 lat. TOKICO
I stwierdzam to zawieszenie naprawdę ładnie tłumi i jest przyjemnie cichutkie
Komfort podróżowania bez porównania na nowym zawieszeniu.
Koszt całości 1390zł.
a sprawdzałeś sprawność starych amortyzatorów? moje mają 10lat i jakoś nie widzę większego zużycia amorów i jeździ się dobrze.
Neonixos666- moja też niby jeździła dobrze sprawność amortyzatorów na przeglądzie około 80%.
Ale tak naprawdę różnice się widzi dopiero po wymianie co to jest sprawne zawieszenie.
Dwa ze starych amortyzatorów już nie odbijały po wciśnięciu tłoka po prostu wylały i straciły swoje właściwości a wydaje się że jest ok bo im słabsze są amortyzatory tym bardziej sprężyny pracują.
Z tyłu stare sprężyny w porównaniu do nowych były 2 cm niższe i sprężystość nie ta sama dużo łatwiej się je ściskało niż nowe po ciężarem ciała tak się wygniotły po 11 latach.
Magician- Jeśli chodzi o wymianę wszystko robiłem sam to prosta mechanika.
Ale tak naprawdę różnice się widzi dopiero po wymianie co to jest sprawne zawieszenie.
Dwa ze starych amortyzatorów już nie odbijały po wciśnięciu tłoka po prostu wylały i straciły swoje właściwości a wydaje się że jest ok bo im słabsze są amortyzatory tym bardziej sprężyny pracują.
Z tyłu stare sprężyny w porównaniu do nowych były 2 cm niższe i sprężystość nie ta sama dużo łatwiej się je ściskało niż nowe po ciężarem ciała tak się wygniotły po 11 latach.
Magician- Jeśli chodzi o wymianę wszystko robiłem sam to prosta mechanika.
- Od: 10 paź 2007, 16:51
- Posty: 432
- Skąd: Lubartów
- Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości