Dziwny odgłos silnika

Postprzez waski4444 » 9 kwi 2011, 11:23

arafal21 napisał(a):Czasm takie klekotanie oznacza ze trzeba wyregulowac luzy miedzy krzywka a popychaczem ale wtedy silnik jest nieco slabszy i ma prblem z zaplonem ale to musi byc juz luz luzem, a jesli tylko klektora to pewnie wymiana. gdzies juz widzialem temat na forum.




Nie bardzo rozumiem. To znaczy kiedy silnik jest nieco słabszy? Gdy klekocze, czyli gdy są luzy, czy będzie słabszy gdy te luzy zostaną wyregulowane? I wymiana czego?
Początkujący
 
Od: 29 sty 2011, 13:47
Posty: 5

Postprzez rafał88 » 9 kwi 2011, 12:55

Dobra powoli:)
Jak sa juz HP wyrobione to sobie lubia klekotac i to tez zalezy od temp i od oleju.
Ale jesli masz luzy miedzy krzywka a popychaczem to przy kazdym uderzeniu popychacza w krzywke daje taki klekot i silnik moze byc oslabiony bo zawory sie za wolno otwieraja itd itp:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez waski4444 » 9 kwi 2011, 13:41

A ile może kosztować naprawa?
Początkujący
 
Od: 29 sty 2011, 13:47
Posty: 5

Postprzez rafał88 » 9 kwi 2011, 20:38

Nie wiem ja mam Z5 i jest zupelnie inaczej. pytaj w carspeed ile popychacze, a jesli sama regulacja to raczej nie duzo chyba bo z tego co widze to ludzie z miasta maja wszystko drozej. ale jakoby tak regulacja nie jest skomplikoana.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez robertmz5 » 11 kwi 2011, 17:18

Witam.Czyli już wiem co hałasuje mi podczas gwałtownego przyspieszania grubo ponad 4 tys obrotów.Jest to ten łańcuch. Czy z taką usterką można jeździć czy trzeba wymienic jak najszybciej ten łańcuch?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 mar 2011, 10:13
Posty: 8
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v LE

Postprzez mojzesZ^ » 24 sty 2012, 17:10

Witam
Podepnę się do tematu, na wstępie dodam ze to mój pierwszy post tutaj więc proszę o wyrozumiałość. :)

Posiadam mazdę 323F BA 95r. 1,5. Od jakiegoś czasu zaczęła wydawac dziwne dźwięki nie umiem tego opisać ale można to porównać do rzężenia, które słychać głównie na wolnych obrotach.

można posłuchać tutaj -----> http://www.youtube.com/watch?v=yMYjt3ixul0&feature=youtu.be

We wrześniu (2011) wymieniany był rozrząd i wydaje mi się ze od tamtej pory pojawił się ten dźwięk, dodatkowo zupełnym przypadkiem dowiedziałem się ze pan mechanik owszem wymienił rozrząd ale nie dotknął nawet pompy wody (może to ona wydaje taki dźwięk ???? <glupek2> )

Zgaduje bo naprawdę mam kiepskie pojęcie o mechanice samochodowej

Jest jeszcze problem z lekkim zapachem spalenizny w aucie od czasu do czasu ale to chyba nie ten temat, poza tym jak widać na filmiku kolektor i pokrywa zaworów są ubródzone "CZYMŚ" co pojawiło się tam po konserwacji podwozia którą robiłem w grudniu.

Macie jakieś pomysły ??? z góry dziękuję za odpowiedzi ( normalne )
Początkujący
 
Od: 3 lip 2011, 00:34
Posty: 15
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA

Postprzez mojzesZ^ » 5 lut 2012, 22:54

widzę sami znawcy :P, auto jest u mechanika zobaczymy czy on coś powie ...
Początkujący
 
Od: 3 lip 2011, 00:34
Posty: 15
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA

Postprzez scrabi » 6 lut 2012, 21:16

mojzesZ^ napisał(a):widzę sami znawcy :P, auto jest u mechanika zobaczymy czy on coś powie ...

wydaje mi się że to jest taki dzwiek jak by któres łozysko ci walneło np w alternatorze
scrabi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 20:12
Posty: 173 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: MAZDA 323 1,5 BA 94r.
LPG-sekwencja

Postprzez flywin » 6 lut 2012, 23:57

nie koniecznie , mi się zdaje ze to pompa wspomagania , że jest zły płyn , stary
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez mojzesZ^ » 11 lut 2012, 23:14

Żeby temat nie został bez wyjaśnień to wszystko wskazuje ze napinacz łańcuszka rozrządu przestał spełniać swoją funkcję :(((. Wiadomo trzeba wymienić. Ale mam jeszcze jedno pytanie z tego co się orientuje to olej wypycha napinacz, czy możliwe że na tych mrozach nie spełnia swojej funkcji ? wlany był lotos 10w40. Pytam ponieważ zasugerowano mi póki co wymianę oleju na syntetyk. Jeśli to prawda to spróbuję póki co takiego rozwiązania bo mimo ze sam napinacz nie jest drogi to wymiana czuje będzie kosztowna (robocizna)
Początkujący
 
Od: 3 lip 2011, 00:34
Posty: 15
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA

Postprzez mazdaOE.pl » 11 lut 2012, 23:36

Witam
nie dokonca napinacz, moze to byc rozciagniety łancuch łączący dwa wałki rozrządu lub zle ustawionego rozrzadu lub łożysko, pompy, alternatora, pompy wspomagania.

ja niestety stwierdzam zle ustawienie zaplonu,
dobrze ustawiony zaplon powoduje kulturalna prace silnika (nie wyregulowany- falowania obrotow, spadek obrotow, duzego zluzycia paliwa, brak mocy)
pozdrawiam
mazdaOEpl
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 cze 2011, 20:32
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Auto: MAZDA

Postprzez hopek » 12 lut 2012, 09:36

mazdaOE.pl napisał(a):ja niestety stwierdzam zle ustawienie zaplonu,
dobrze ustawiony zaplon powoduje kulturalna prace silnika (nie wyregulowany- falowania obrotow, spadek obrotow, duzego zluzycia paliwa, brak mocy)

no nie do końca to dobrze sprecyzowałeś...
dobrze ustawiony zaplon powoduje kulturalna prace silnika

ale jeśli są niedomagania to też faluje...np wypalony palec, kopułka, świece , przewody, albo zanieczyszczony krokowy, egr lub nieszczelnosc w dolocie...
Jest jeszcze problem z lekkim zapachem spalenizny w aucie od czasu do czasu ale to chyba nie ten temat, poza tym jak widać na filmiku kolektor i pokrywa zaworów są ubródzone "CZYMŚ" co pojawiło się tam po konserwacji podwozia którą robiłem w grudniu.

Macie jakieś pomysły ? z góry dziękuję za odpowiedzi ( normalne )


No ale z czym problem?? nalali ci konserwacji na wydech i śmierdzi bo się wypala...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez jenot » 12 lut 2012, 13:32

mojzesZ^ napisał(a):Żeby temat nie został bez wyjaśnień to wszystko wskazuje ze napinacz łańcuszka rozrządu przestał spełniać swoją funkcję :(((. Wiadomo trzeba wymienić. Ale mam jeszcze jedno pytanie z tego co się orientuje to olej wypycha napinacz, czy możliwe że na tych mrozach nie spełnia swojej funkcji ? wlany był lotos 10w40. Pytam ponieważ zasugerowano mi póki co wymianę oleju na syntetyk. Jeśli to prawda to spróbuję póki co takiego rozwiązania bo mimo ze sam napinacz nie jest drogi to wymiana czuje będzie kosztowna (robocizna)




Napinacz łańcuszka nie jest drogi??? :) Nie ma zamiennika, a oryginal kosztuje kilkaset zl, a uzywki wiadomo- ryzyko, a ja tez myslalem ze padl mi ten napinacz, bo strasznie chalasowalo pod maska, ale okazalo sie ze mialem zatkany kanal olejowy pod glowiaca, napinacz nie dostawal oleju i dlatego glosno chodzil.
jenot
 

Postprzez mojzesZ^ » 16 lut 2012, 00:46

ja zapłaciłem 182 zł za napinacz (nowy)
Początkujący
 
Od: 3 lip 2011, 00:34
Posty: 15
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA

Postprzez mojzesZ^ » 22 lut 2012, 08:42

TEMAT DALEJ AKTUALNY – Jednak to nie napinacz, wymieniłem i bez zmian <ściana> . Mechanik odłączył pompę wody, pompę wspomagania, alternator i dalej było słychać ten dźwięk... Wymieniał każdą rolkę rozrządu i nic... Pomału kończą się mu pomysły i w sumie się nie dziwię, dziś ma sprawdzić jeszcze pasek i napinacz ale wątpię żeby to było to :/. Macie jakieś pomysły co to może być ? :/
Początkujący
 
Od: 3 lip 2011, 00:34
Posty: 15
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA

Postprzez mojzesZ^ » 23 lut 2012, 08:52

Ale się rozpisaliście :P Napisze tylko co było prawdziwą przyczyną tego rzężenia i już w tym temacie się nie wypowiadam :P. A mianowicie okazało się ze pasek rozrządu (który miał aż 5 tys. km przebiegu) z firmy continental wydawał ten dźwięk, teraz jest oryginalny japoński i jest cisza. Mam nadzieje ze może się to info komuś przyda, chyba że tylko ja mam takiego pecha :) Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 3 lip 2011, 00:34
Posty: 15
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA

Postprzez extremedmg » 28 lut 2012, 21:41

Śledzę temat, bo mój silnik brzmi w 100% identycznie jak w filmiku zarzuconym przez mojzesZ^. Z tym, że po wymianie paska rozrządu nic się nie zmieniło, więc chyba nie tutaj tkwi bezpośrednia przyczyna.
Początkujący
 
Od: 30 gru 2011, 21:24
Posty: 1
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323F BA 98

Postprzez leonbubu » 21 kwi 2012, 16:41

Również mam ten sam problem 1.5 dohc taki sam dzwięk jak na filmiku, przy dodawaniu gazu i puszczaniu tak jak by turbo słychać he z tym że ja mam po lifcie bez łańcuszka tylko na pasku na pewno nie alternator i nie wspomaganie bo odpinałem pasek rolki wydają się dobre być może ustawienie zapłonu ?
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2012, 21:04
Posty: 46
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: obecnie brak

Postprzez leonbubu » 2 sie 2012, 17:19

Rozwiązaniem problemu jest zbyt duże naciąganie paska rozrządu przez co pasek tak hałasuje,
żeby dobrze naciągnąć pasek należy poluzować rolkę napinającą i co najmniej dwa razy zakręcić wałem, a najlepiej na wypiętej wtyczce aparatu zapłonowego zakręcić parę razy rozrusznikiem po czym dokręcić śrubę rolki napinającej....
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2012, 21:04
Posty: 46
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: obecnie brak

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323